Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:03

Die Husky! Ik vind oude dieren zo lief! Ik wil 'later als ik groot ben' het liefst een groot vrijstaand huis waar ik allemaal oude asielkatten een fijne oude dag kan geven :')

Goed bezig Aight!

Dapper Germie, met die benauwdheid nog! Dan vind ik 5 km al een hele prestatie.

Ik heb net 30 km gefietst, echt heerlijk dat het een stuk koeler is weer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:48

Puera fijn dat de bloemenstrook toch bewust is. Erg mooi om op uit te kijken <3

Ieris jij hebt ook al van die mooie bloemen <3
Op je verjaardag 50 km lopen :wow: En wat goed bezig gister, zeker in die warmte!

Samantha fijn dat je bilspier nu goed is. Ik hoop dat de fysio het weer goed los heeft kunnen maken (klinkt van wel) en je weer minder last gaat hebben. Heb je nog last van je voet of wordt dat ook minder inmiddels?

Leonie87 je bent altijd welkom om een intro lesje windsurfen te komen doen op de club hoor :D
Had je wel airco bij de spinning les?
Verder lekker bij het water, heerlijk! En goed bezig met bootcamp die doorging! Klinkt wel als heerlijk afgekoeld in de regen.

Sherivey weer enorm vroeg. Ziet er wel echt super netjes uit weer je training!

Lisitano gelukkig is Manu weer beter, wat een knapperd ook <3 Veel plezier dit weekend bij La Chouffe! En zo te horen kun jij prima leuk met Leonie mee met die 30 km :D

Germie lekker gelopen gister!

Aight super goed bezig! Heel mooie mijlpaal :D

Tiggs mooie afstand op de fiets :D Stuk beter te doen met deze temperaturen denk ik.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 13:13

Zo, ik heb weer wat tijd voor een bijleespost.

Ieris wat een mooi doel om 50km te lopen op je verjaardag, dat ga jij zeker rocken. De bloemenstrook is prachtig, zou ik ook een foto van hebben gemaakt. Vlakbij mijn werk heeft een boer langs zijn aardappelveld ook zo'n strook met gemixte bloemen staan. Prachtig is dat.

Samantha wat fijn dat de fysio je kon helpen, was het een pijnlijke behandeling of goed te doen die massage?

Leonie het was het afscheid van groep 8. Ik had eerst de gewone werkdag, om 5 uur hebben we samen met ons team gegeten, een ouder had gekookt, zo lief! Daarna om 19.15 musical tot 20.45 uur en daarna afscheidsborrel. Toen nog de hele gymzaal, waar de musical was, opruimen en schoonmaken. Ik ging om 22.30 naar huis. Een spinningles in die warmte, diep respect hoor. Lekker zo'n bootcamp in de regen.

Sherivey wat een goede en mooi uitgevoerde intervaltraining zeg. Knappe tempo's ook!

Lisitano ik ben geen hondenfan, maar ik kan zo genieten van jouw hondenfoto's. Lijken me heerlijke dieren.
En een ultra, dat kun jij en die trail ga je ook gewoon heel goed doen. La Chouffe toch?

Aight wat een mooie mijlpaal, heel goed gedaan! Lekker doortrainen en dan zit je zo op 5km.

Ik had weer zin om te lopen vanmorgen en heb mijn favoriete ronde door het Bergherbos gedaan met een paar extra heen en weertjes op de heuvels. Garmin was niet onder de indruk en het ging ook niet vanzelf na zulke zware dagen, maar ik heb zo genoten! Het licht was prachtig en de varens zijn weer zo gegroeid!
Het was wel een sauna in het bos, ik was blij dat er op deze route op de helft een waterpunt staat. Kon ik even koelen en water bijvullen.
23.23km - 502hm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:28

Ik vind een van de leuke dingen aan fietsen dat je meer afstand aflegt, maar wat ik fiets is voor sommigen gewoon een normale 'run' :D (vind ik leuk hoor)

Heerlijk dat je weer op pad kon SV!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:30

Lekker gelopen weer Sherivey!

Aaah wat een mooie hond Lisitano! Fijn dat ie weer is opgeknapt!

Top gedaan Aight!

Lekker gefietst Tiggs, ik ga vanavond rondje. Lange dag op werk vandaag dus geen sportschool.

SV, het kraken is wat ongemakkelijk maar het masseren is wel ok. Merk alleen nog niet heel veel verschil haha.

O ja dat is een lange dag zo met musical en alles. Nog even en je hebt vakantie!
Lekker gelopen, mooie foto’s!

Ik heb me aangemeld voor een loop analyse, bij Running solutions. Ik zag op hun insta een filmpje dat de meeste blessures vanuit de bil/heup komen, was wel interessant. Dus toen dacht ik, nu ga ik het maar ook meteen inplannen. Staat nu gepland voor 5 augustus, dus ben benieuwd. Suliko was hier ook zo enthousiast over.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:41

Ah fijn is dat als het zo lekker gaat Sherivey. Zeker zo na al die wartme.

Lisitano ik vind dat zo een prachtige honden <3. Fijn dat Manu zich weer beter voelt.
En ja haha de hoogtemeters vallen eigenlijk wel mee. Die in Limburg had er bij ons toen ook meer :Y)
Het wordt super lekker weer dit weekend, je kan dit!

Ah Tiggs, weer lekker gefietst. Ga je ook weer lopen deze dagen of houd je het even lekker bij fietsen?

muppetmayo ik denk niet dat windsurfen iets voor mij is. Het lijkt me heel leuk maar denk dat ik vooral op mijn muil lig :') .

Pff wat een dag SV! Dan ben je wel echt klaar...
Wel top gelopen weer vanmorgen. Even rust en ruimte. Het is inderdaad nog steeds best warm dus lekker dat je langs een waterpunt kon.
Die foto's met die zonnestralen in het bos dat is echt mijn favoriet. Vind dat altijd zo mooi als ik op zulke plekken loop. Geniet daar intens van.

Oe heel interessant Samantha. Ik heb het jaren geleden ook eens gedaan (niet daar) ook vanuit een blessure. Zou het nu best nog eens willen doen maar de kosten houden me toch wat tegen. Ga je echt wel veel uithalen! Hopelijk heeft de fysio behandeling toch nog een goede uitwerking...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:59

Lisitano, fijn dat je hond weer beter is. Ik geniet ook altijd van jouw foto' s met de honden.
Mijn man is laatst met de labrtador gaan fietsen (trouwens ook met de chihuahua!) en die vond het superleuk, dus misschien moet ik hem toch eens meenemen als ik een rondje bos ga lopen.

Germie, jeetje. Met die warmte gaan lopen, pffff. Goed hoor.

Puera, mooi he die bloemenstroken. Je ziet ze steeds vaker en ik vind ze echt prachtig.

Samantha, lekker bij de fysio geweest, fijn dat het wat heeft opgeleverd.

SV, genoten van je foto's, vooral die met de zonnstralen is geweldig <3
Goed gelopen zeg. Fijn, zo'n waterpunt onderwerg.

Sherivey, wat een mooie training. Fijn dat je zo tevreden was.

Tiggs, lekker gefietst. Lekkere afwisseling met hardlopen he?

Poeh, wat ben ik blij met dit weer. Doet een mens goed.
Ik ben vanmorgen lekker gaan lopen en heb onbedoeld weer een PR gelopen op de 10km; een minuut sneller dan vorige keer. En echt weer een mooi gemiddeld tempo. Nog een jaar, dan loop ik hem op 6.00/km :D
Kennelijk vonden mijn benen die paar dagen rust wel lekker ofzo haha.
Ondanks dat het een stuk koeler was, was het natuurlijk toch gewoon een warme zomerdag, zeker in de zon, dus ik was alsnog drijfnat van het zweet.
Al met al erg lekker gelopen!

Afbeelding

Ik moet de eerste km altijd even inkomen, jullie ook?

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:06

Ik heb dat ook Goof, de eerste km, en soms zelfs de eerste 20-25 minuten gaan vaak niet zo fijn. Maar jij hebt al weer 10km in de benen, lekker. In een tijd waar ik alleen maar van kan dromen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:07

germie schreef:
Ik heb dat ook Goof, de eerste km, en soms zelfs de eerste 20-25 minuten gaan vaak niet zo fijn. Maar jij hebt al weer 10km in de benen, lekker. In een tijd waar ik alleen maar van kan dromen.

Vorig jaar kon ik hier ook alleen maar van dromen, maar het is echt haalbaar Germie. Ook voor jou, mits je het goed aanpakt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:09

Lekker Goof!
Ik doe meestal 10 min warm lopen, voor ik echt begin. Behalve als ik een rondje op langzaam tempo loop dan start ik zo

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:46

Jij gaat als een speer, Goof +:)+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:20

Jaaa wat goed Goof! Straks zit je onder het uur. Biedt mij ook hoop dat het nog sneller kan worden :D
Ik moet ook altijd 1 tot 2 kilometer inkomen.

Ik ga morgen weer hardlopen. Ik heb op donderdag altijd vrij dus de 'langere' activiteit heb ik vandaag gepland.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 15:39

Wow Goof, een minuut gewoon! De 6 min/km haal je echt wel eerder dan over een jaar.

Ik heb me bij uitzondering ingeschreven voor een wegwedstrijd, een nieuwe. De montferland halve marathon in januari. Er was altijd de montferlandrun en die vond ik zo gezellig en dichtbij met mooi parcours. Maar die zijn gestopt. Nu wordt het georganiseerd door stichting zevenheuvelen. Ik hou van het Montferland, heb er immers vanmorgen nog gelopen. Dus ik doe mee en meteen wat vrienden ingeschakeld die ook meegaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:56

Ik zag 'm voorbij komen idd. Jammer dat het voor mij zover weg is.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 16:11

Lekkerrrr Goof!!! *\o/* *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:06

Wat is jullie ervaring met (het doorgaan van) trailruns met hoge temperaturen? Ik doe volgende week zondag mee in Amerongen en de verwachting is dertig graden. Ik maak me daar dus nu al druk om, start ook nog eens op het warmste moment van de dag…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:09

Tiggs schreef:
Wat is jullie ervaring met (het doorgaan van) trailruns met hoge temperaturen? Ik doe volgende week zondag mee in Amerongen en de verwachting is dertig graden. Ik maak me daar dus nu al druk om, start ook nog eens op het warmste moment van de dag…

Laatste trail waar ik voor ingeschreven wordt was een groepsestafette. Die is toen niet door gegaan ivm warmte.

Maar verder gaan ze geloof ik vaak wel door, evt vroeger starten.
De KvS is geloof ik nog nooit afgelast wegens warmte, terwijl het in dat weekend ook wel eens goed warm kon zijn

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:20

Goof, wat leuk dat je onbedoeld een p.r hebt gelopen! Goed bezig!

SV, wat een prachtige foto's, die van dat licht vind ik ook heel mooi.
Fijn dat je even je hoofd leeg hebt kunnen maken, na zo een enorme lange werkdag.

Sherivey, leuk die tempo's, mooi gedaan!
Ik kreeg inspiratie van jou,en heb vandaag ook jou workout gedaan!

Lisitano, wat een prachtige hond is de husky! Snap wel dat hij niet helemaal lekker was, een poolhond vind het natuurlijk maar niks als het meer dan 30 graden is.
Gelukkig is nu de ergste hitte weg.
Veel plezier bij La Chouffe, wat leuk dat je die gaat lopen!
Ik ben aan het trainen voor de zevenheuvelen trail, de 56km met meer dan 1500 hoogte meters.
Ja ik maak bewust wat extra kilometers, want deze wil ik niet onderschatten!

Leonie, lekker gezwommen! En nog spinning in de warmte, goed bezig geweest.

Aight, wat leuk zeg dat je al zo veel progressie boekt!

Samantha, ja zeker interessant, ben ook benieuwd wat het gaat doen.
Hier ook altijd last van billen en heupen, dus misschien ook wel wat voor mij.
Fijn dat je nu weer in orde bent!

Tiggs, wow dat vind ik een hele afstand om te fietsen hoor! Knap gedaan, en leuk dat je dan zoveel ziet.

Mijn orginele plan was, om op mijn verjaardag, tevens ook de verjaardag van Ninus uit dit topic, om naar elkaar toe te lopen.
Wij nemen altijd vrij op onze verjaardag, en lopen een mooie run, ieder voor zich, en dat maakt de verjaar compleet.
Nu leek het ons een leuk idee om ergens in het midden af te spreken.
Alleen is dat midden ergens in Drenthe, en voor beide meer dan 80km lopen, wat heel tof klinkt, maar heel eerlijk gezegd nu nog wat te veel van het goede is.
Ik had me namelijk een beetje verkeken op de 50km laatst in April, ik kwam echt over de finish als een uitgeperste citroen ;)
En ik wil graag dat het makkelijker gaat.
Daarom doe ik binnenkort met Suliko de 50km herkansing op de Veluwe.
En in september de 56km trail.
Op mijn verjaardag wil ik dan naar mijn ouders gaan lopen, zij wonen iets onder Nijmegen, en dat is van mij uit ongeveer 60km, dat moet haalbaar zijn.
En als alles goed blijft gaan, kan ik het jaar erop waarschijnlijk wel Ninus tegemoet lopen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 17:30

Tiggs schreef:

Dat gaat gewoon door bij die organisatie. Wel verplicht 1l water mee volgens mij.

Ieris wat een geweldig plan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:40

Goof schreef:
germie schreef:

Vorig jaar kon ik hier ook alleen maar van dromen, maar het is echt haalbaar Germie. Ook voor jou, mits je het goed aanpakt.

Ik hoop echt dat ik ooit nog wat sneller kan worden.

Vandaag heb ik 15km gedaan. Ik ben lopend naar de loopgroep gegaan (dus had al 5km in de benen, 42 minuten, maar moest van mezelf nu minstens 35 minuten aan 1 stuk lopen, toen wat gedronken en door naar de 5km, dus ik kan het wel, zit puur tussen de oren dat moe worden zeg maar).
De training van de loopgroep waren allerlei intervalletjes van 100m versnellen, 200m versnellen, een duurloop van 1km, enz. En daarna weer naar huis (heb tot 14km in rustige duurloop naar huis gelopen, laatste km was echt coolingdown met vooral wandelen).
De duurloopstukjes met de loopgroep liep ik beduidend sneller dan mijn eigen normale duurlooptempo. Ik verzuur dan ook wel meer, maar het is ook wel goed denk ik.
Ik heb op een stukje hoog tempo de 6.35min/km gehaald over een 200m. Dus dat is nog lang geen 10km. Maar was verder wel een lekkere training en ben nu echt meer dan kapot. :+

Heb jij nu vakantie SV?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:11

Wauw wat goed Goof! Dat uur komt er wel hoor *\o/*
Als je echt een pr wil lopen zou je ook kunnen overwegen om even 500m te lopen, dan te gaan wandelen, en dan aan je poging te beginnen.

Wauw Sv een wegevent haha. Wordt vast heel gezellig. :D

Vanuit waar ga je dan lopen ieris naar Nijmegen?

Ik had een teamuitje en wilde daarna nog even gaan lopen. maar die bittergarnituur vond mijn buik niet echt leuk dus na 1km voelde ik alles echt volledig omhoog komen. Even gewandeld, nog wat verder gerend maar dat werd hem echt niet dus, op naar huis. Geen probleem want donderdag is eigenlijk rust dag :') . Maar morgenvroeg heb ik om 08:30 fysio voor mijn bekken en rug en daarna mag ik misschien wel niet meer lopen dus ik dacht ik ga nu even. Achja, je kan niet alles hebben.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:39

Ieris, wat een gave doelen! Heel leuk plan! Wow 80 km!

Die poolhond is niet ziek van de warmte hoor. Ik moet hem altijd uit de zon trekken, hij vindt het heerlijk. Zolang hij niet veel hoeft te bewegen gaat dat prima. Die vacht is zo ontzettend mooi, die isoleert ook zijn eigen lichaamstemperatuur. Mijn kruising naakthond uit Peru heeft meer last van die warmte :D

Hij gaat niet meer mee hardlopen. Hij heeft helaas wat artrose in een voorpoot en hij loopt zichzelf gelukkig nooit voorbij. Hij geeft het heel goed aan als hij niet meer wil, dus ik heb naar hem geluisterd en hem twee jaar geleden al met pensioen gedaan.

Leuk Goof, zeker eens doen met je hond. Het is zo gezellig! En wauw, gewoon een PR! Dat uur ga je zeker halen en echt wel binnen het jaar.

SV, jij op een wegevenement?! :)) Dan ga je vast als de brandweer. Ziet eruit als een leuke loop.

Leonie, bitterballen hoor je niet te herkauwen nee :D Hopelijk morgen goed nieuws bij de fysio.

Aight, wat goed! Beginnen is moeilijk maar het is ook zó leuk omdat die progressie zo lekker vlot gaat. Zie je niet als je er middenin zit maar wacht maar *\o/*

Samantha, ik ben weer heel benieuwd! Zoiets zou ik ook graag eens doen, net als die keuring. Maar het wordt dan voor mijn gevoel ook zo serieus ofzo.
Ik kijk nu al uit naar jouw verslag. Ik vind dat zo interessant!

Ik ga idd de La Chouffe lopen. Ik heb er zoveel zin in! Ook wat zenuwen maar dat heb ik altijd. Ik heb al even geen duurloop trail meer gedaan dus misschien gaat het wel tegenvallen, maar die KvS heeft me wel veel zelfvertrouwen gegeven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:49

Wat een leuk idee die loop iris! En wat een afstand zeg.

O ja Leonie dat loopt inderdaad niet zo lekker met een bittergarnituur haha.

Wauw SV een weg evenement!

Lisitano, alvast veel succes en vooral plezier! Maar dat gaat wel goedkomen, vertrouwen in jezelf!

Ik heb een klein rondje met Scott gedaan vanavond, 20 km in 55 minuten. Ik ben niet zo snel maar dat geeft niet.
Morgenochtend heb ik vrijgenomen om m’n zoon naar Schiphol te brengen. Ervoor is het plan om nog even te lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 06:31

Germie ik moet vandaag nog een halve dag werken en dan vakantie *\o/*. Goed gelopen bij de loopgroep.

Jammer dat de bittergarnituur niet goed viel Leonie, dat vette werkt vaak niet als je daarna gaat lopen.
Succes bij de fysio!

Lisitano geniet ervan, heel veel succes! Wel foto's delen hier hè.

Samantha fijn dat je relatie met Scott zo opbloeit, hij vergeeft het je vast dat je niet zo snel bent :D.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:38

Lekker, dan ben je dus 6 of 7 weken vrij? Of moet je al weer wat eerder beginnen? Wel een nadeel dat je duur op vakantie moet.

Ik kan meestal wel goed over een bittergarnituur, maar wokken bij zo'n all you can eat maakt me altijd 1-2 keer in de schijterij. En shoarma of kebab vaak ook. Mijn darmen zijn sinds de vloek van de Farao in Egypte in 2022 gevoelig gebleven helaas. Maar al deze gerechten kan ik overigens niet aanraden als je nog wilt hardlopen. Knoflook kan ook goed omhoog komen is mijn ervaring ;)