Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Cer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:41

Je kan die kaart dan toch gewoon in dat boekje doen? Ik heb ook geen boekje overigens ...

Ze zullen daar wellicht inderdaad internationale afspraken over moeten maken.. want als verschillende landen verschillende manieren hanteren schiet je er idd niks mee op.. (alleen maar fijn als de ggd het toch in wil schrijven maar blijkbaar heeft de ggd daar geen algemene richtlijn voor :+ )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:47

Vayo schreef:
Karuna je opmerking dat geen klachten na de vaccinatie niet goed is omdat dan je immuunsysteem er niks mee doet lijkt me niet kloppen. Er zijn veel mensen waaronder ik die eigenlijk geen noemenswaardige klachten hebben gehad na de vaccinatie. Volgens mij zegt dat niet over wat je immuunsysteem er mee doet.
Mijn moeder heeft AZ gehad en had echt geen klachten. Mijn vader heeft pfizer gehad en ook totaal geen klachten.

Ik ook niet van astra en 2 collega's ook niet..
Ik reageer nooit op vaccinaties, afweerstoffen zijn vaak wel te meten dus zal wel goed zijn hoor..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:08

Na 2 uurtjes pielen is het me gelukt om de QR code te scannen. Donc, dus, ik heb eerst een app op QR code te scannen op mijn telefoon gedownload. Toen heb ik mijn QR code gescand en kwam op de site van de franse overheid en kreeg het advies om deze te scannen via de covid app ~~}> . Dus ik weer dat gedaan, maar die deed het niet. Ook niet na 3x telefoon opnieuw opstarten. Donc, dus, heb ik de app verwijderd van mijn telefoon. En opnieuw geïnstalleerd en me opnieuw aangemeld, en de hele procedure doorgelopen.
:)* En ja hoor, digitale oma kon de QR code scannen. Het zat dus in de app.

Dus ik heb de tekst in mijn vaccinatie boekje, en inderdaad er mist een stempel en code pfizer. Ik heb het op papier en ik heb het in mijn telefoon. Dus is goed. Mijn huisarts ga ik vragen om te stempelen en van het formulier de codes in te vullen in het boekje.

Ik heb buitengewoon goede zin en ben gewoon heel erg blij en vooral opgelucht. *\o/*
Ik ga duimen dat iedereen nu zsm mag worden geënt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:17

@sheran dan zal hij denk ik ook snel een brief krijgen! Heb vandaag van een heel aantal mensen gehoord dat ze de brief hebben gehad. Allen gemeente Groningen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:17

Op naar de kinderen en kleinkinderen Pien!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:18

bigone schreef:

Pinkt traantje weg, jij begrijpt hem. Daar zit de vreugde en blijdschap. We gaan na 3 juli twee weekjes.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:18

rockwitch schreef:
Relaxed schreef:
Bij mijn vriendin is het boekje wel ingevuld maar echt niet op een correcte manier. Alles gewoon geschreven, geen sticker, stempel en/of handtekening. Heb je volgens mij dus helemaal niks aan op die manier.

Vaag, wij hebben gewoon stickers met batchnummers die we erin plakken.

Wij ook idd! Gek dat het per ggd zo anders is. Ik krijg trouwens ook heel vaak de opmerking dat een biertje wel lekker zou zijn tijdens het wachten :'). Maar wij hebben sinds kort muziek op zaterdag, ook heel leuk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:19

ingedebruijn schreef:
Vallen jullie allemaal in de kwetsbare groep of zijn we inmiddels ook jongeren aan het vaccineren?

Ik denk dat ze allemaal in de kwetsbare groep vallen. Hier nog geen bericht en ik probeer regelmatig of mijn geboortejaar er al tussen zit per ongeluk :+

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:24

ingedebruijn schreef:
Vallen jullie allemaal in de kwetsbare groep of zijn we inmiddels ook jongeren aan het vaccineren?

Voor zover ik weet is het enkel de kwetsbare groep. Maar het begrip kwetsbaar is nogal een los begrip, aangezien het aan de huisarts zelf is om te bepalen of iemand tot de kwetsbare groep behoort of niet. Voor zover ik weet worden jongeren enkel gevaccineerd als ze tot de kwetsbare groep behoren (18+, de 16-18 groep zit in de volgende prioriteitsgroep, samen met o.a. het leger dacht ik). Jongeren vaccineren op basis van het geboortejaar is dus nog niet aan de orde

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:25

proficiat Pien *\o/*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:26

Ik geloof dat ze ook nog bezig zijn met zorg personeel te vaccineren.

Dat is fijn om te horen Pien, ga ik me ook zo voelen als ik dadelijk die 2de prik achter de rug heb.
Het voelt raar als ik denk dat ik dan misschien mijn ouders weer kan knuffelen. Die zijn beide al gevaccineerd door omstandigheden. Ik denk ook zomaar dat ik daar echt nog aan moet wennen.
Ik geloof dat er verder in mijn directe kennissenkring maar 1 ook volledig gevaccineerd is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:35

Fitzroy schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik denk dat ze allemaal in de kwetsbare groep vallen. Hier nog geen bericht en ik probeer regelmatig of mijn geboortejaar er al tussen zit per ongeluk :+

Hier griepprik groep inderdaad.
Verder zijn ze ook nog bezig met zorg personeel.
M’n vriend denkt dat hij september is aan de beurt is of op vakantie moet naar Rusland :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:38

pien_2010 schreef:
bigone schreef:

Pinkt traantje weg, jij begrijpt hem. Daar zit de vreugde en blijdschap. We gaan na 3 juli twee weekjes.

Alvast veel plezier gewenst!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:40

Fitzroy schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik ben vandaag "voorgeschoten" als vrijwilliger bij de IC.
Met janssen zoals nu veel zorgmedewerkers krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:44

rockwitch schreef:
Relaxed schreef:
Bij mijn vriendin is het boekje wel ingevuld maar echt niet op een correcte manier. Alles gewoon geschreven, geen sticker, stempel en/of handtekening. Heb je volgens mij dus helemaal niks aan op die manier.

Vaag, wij hebben gewoon stickers met batchnummers die we erin plakken.

Zij is in het ziekenhuis gevaccineerd ivm werk, waarschijnlijk daarom niet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:17

ingedebruijn schreef:

Kwetsbare groep.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:24

Hier ook risicogroep omdat ik elk jaar de griepvaccinatie ga halen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:41

purny schreef:
Hier ook risicogroep omdat ik elk jaar de griepvaccinatie ga halen

Hier zit wel een verschil jij wordt ieder jaar opgeroepen vanwege medische indicatie.
Heb een vriendin die haalt ieder jaar de griepprik op eigen verzoek. Zij wordt nu niet opgeroepen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:45

Ik val ook in de kwetsbare groep, al jaren geen griepprik oproep gehad,vorige week maandag de brief voor covid vaccinatie ontvangen. Ik neem hem niet,van mij mogen ze hem geven aan iemand die hem wil graag wil.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:52

gohya schreef:
Ik val ook in de kwetsbare groep, al jaren geen griepprik oproep gehad,vorige week maandag de brief voor covid vaccinatie ontvangen. Ik neem hem niet,van mij mogen ze hem geven aan iemand die hem wil graag wil.

Waarom neem je hem niet Gohya ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:57

@pien omdat het niet is getest op mensen met Lyme, en die hebben zoals je wel weet,een zwak immuumsysteem.Ik weet dat mijn immuumsysteen zwak is,als het niet eens kankercellen kan aanvallen en doden dan kan het ook geen corona virussen aanvallen en doden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:59

Wat zegt je huisarts @gohya?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:04

gohya schreef:
@pien omdat het niet is getest op mensen met Lyme, en die hebben zoals je wel weet,een zwak immuumsysteem.Ik weet dat mijn immuumsysteen zwak is,als het niet eens kankercellen kan aanvallen en doden dan kan het ook geen corona virussen aanvallen en doden.

Mrna vaccin lijkt me een kunnen. Ik zou het ook overleggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:11

gohya schreef:

Hm dit is voor mij toch geen reden om het niet te doen.
Ook m’n vader ondervind bij het Astra zenica vaccin geen problemen.
Maar nu vind ik niet dat Lyme automatisch gelijk staat aan een zwak immuunsysteem maar dat kan bij jou natuurlijk wel het geval zijn.
Nederlandse artsen en (chronische) Lyme is altijd een beetje een dingetje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:20

@lenaa_tje klopt,niet elke lyme patiënt heeft een zwak immuunsysteem,maar ik heb er ook nog kanker bij,van mij weet ik dat het wel zo is.Heb poosje immunotherapie gehad om het immuunsysteem omhoog te krijgen. Helaas niks geholpen.
En daarom durf ik de gok niet te nemen om het covid vaccin te nemen.