Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:31

Jessix schreef:
Helemaal als ze dit willen blijven doen... Respect voor de politie hoor om je hoofd koel te houden. Je zou ze toch... 8)7

Je ziet soms de aanpak in andere landen en daar ben ik niet op tegen :o nu lijken de rellers helemaal niet bang en ze hebben er ook bijna geen reden meer toe

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:32

moonsparkle schreef:
Jessix schreef:
Helemaal als ze dit willen blijven doen... Respect voor de politie hoor om je hoofd koel te houden. Je zou ze toch... 8)7

Je ziet soms de aanpak in andere landen en daar ben ik niet op tegen :o nu lijken de rellers helemaal niet bang en ze hebben er ook bijna geen reden meer toe

Welke andere landen bedoel je dan? In west Europese landen zie ik niks anders.
Hoe gestoord dit natuurlijk ook is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:33

moonsparkle schreef:
Jessix schreef:

Nou ja, als dit zo wekelijks aan de gang blijft dan wordt het hier net als in Amerika. Er worden nu al messen gegooid...

En dat alles in de naam van vrijheid... _-:(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:34

Ik bedoel harder aanpakken, maar daar is misschien ook de mankracht niet voor?

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:37

https://www.facebook.com/VideoInVerzet/ ... 8108378191 livestream van iemand die 'in de menigte' staat. Dit is puur rellen, dit heeft niks meer met een demonstratie te maken. Het zou je auto maar zijn die in de fik wordt gestoken...

Daarnaast, ik zit ook met verbazing comments te lezen die worden geplaatst. Ik vind het bizar hoe mensen tegenover corona staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:39

Wat vooral helpt is om niet alleen vandaag de confrontatie aan te gaan, maar ze ook te vervolgen. Meestal gebeurt dat niet, maar dit lijkt me prima om het wel te doen.
Daarnaast moeten we misschien toch iets actiever de lijnen van opruiing aan gaan pakken, want alleen maar reageren als de mensen er al staan helpt niet echt. Hier was het behoorlijk rustig rond oud en nieuw bv, ondanks de rellen in de zomer, ondanks de 'probleemwijken', ondanks dat het normaal soms makkelijk uit de hand loopt, omdat er echt heel gericht is geinvesteerd in het eerder stoppen.

Dat lijkt me bij deze groep ook wel nuttig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:40

Wat voor een land zijn wij voortaan geworden.... ;(

Ongelooflijk.... :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:41

Knudd schreef:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/ ... 8108378191 livestream van iemand die 'in de menigte' staat. Dit is puur rellen, dit heeft niks meer met een demonstratie te maken. Het zou je auto maar zijn die in de fik wordt gestoken...

Daarnaast, ik zit ook met verbazing comments te lezen die worden geplaatst. Ik vind het bizar hoe mensen tegenover corona staan.

Ja die comments.... wat een droeftoeters.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:42

Echt... Ik heb echt heel erg te doen met alle mensen die hier nu in terechtkomen en er niks mee te maken hebben. Station wat nu wordt vernield... En maar de schuld geven aan de politie en de regering.

Winkels in het station plunderen...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:47

Knudd schreef:
Echt... Ik heb echt heel erg te doen met alle mensen die hier nu in terechtkomen en er niks mee te maken hebben. Station wat nu wordt vernield... En maar de schuld geven aan de politie en de regering.

Te erg dit 8)7

Ik zag wel een zinvol comment voorbij komen: uitkering intrekken!

Knudd

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:49

En ook nog heel erg hard wegrennen hè, nu de politie wel optrekt? Echt, deze groep is het zielige gespuis van de samenleving.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:02

Sansevieria schreef:
Knudd schreef:

Te erg dit 8)7

Ik zag wel een zinvol comment voorbij komen: uitkering intrekken!

Dat kan niet want deze stoere mensen verschuilen zich achter hun maskers en capuchons. Lekker onherkenbaar rellen.

Ik ben van nature erg positief en zie in iedereen het goede, maar dat lukt me nu niet, wat een vreselijke acties.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:04

Ik ga er vanuit dat ze ook gewoon berecht worden. Zijn dit voor een groot deel ook geen hooligans die het voetbal ook verprutsen voor de mensen die gewoon leuk voetbal willen kijken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:15

Wat een vreselijke beelden. Sommige mensen zijn helemaal gek geworden! Ik zie op op de beelden zelfs vrij jonge kinderen ertussen. Ik ben gewoon zo bang dat mensen die zich wel netjes aan de regels houden hier weer de dupe van zijn, omdat misschien besmettingen weer oplopen. Ik snap wel dat mensen op een bepaald moment echt de motivatie verliezen om nog de regels goed te volgen als er elke keer rellen, demonstraties, feestjes e.d. zijn.

Ik blijf erbij dat ze wat moeten versoepelen, zodat het psychisch beter te behappen is. Ik denk dat dit ook zorgt voor meer draagkracht en meer motivatie. En dan eens keihard gaan handhaven op de regels. Ipv amper handhaven en steeds maar weer strenger worden. Want in mijn ogen ligt het probleem niet bij te soepele regels, maar bij het volgen van de regels.
Want mensen die zich voor woensdag al niet aan de regels hielden, doen dit waarschijnlijk nu met de strengere regels ook niet. En de mensen die dit wel deden krijgen er steeds meer moeite mee en beginnen nu ook af te haken, omdat ze het niet meer volhouden of er niet meer in geloven.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-01-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:21

Knudd schreef:
En ook nog heel erg hard wegrennen hè, nu de politie wel optrekt? Echt, deze groep is het zielige gespuis van de samenleving.

Ze hebben alleen zichzelf, ze lopen de dommelstraat in en dat is een heel smalle fuik. Als daar maar niemand onder de voet gelopen wordt.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:24

Blue_Eyes schreef:
Knudd schreef:

Ze hebben alleen zichzelf, ze lopen de dommelstraat in en dat is een heel smalle fuik. Als daar maar niemand onder de voet gelopen wordt.

Wel een smalle horeca straat... Hoop dat ze daar de ruiten heel laten, die branche heeft het al zo zwaar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:25

En wat is precies het doel? Echt zo triest. En dan sommige wel met een mondkapje oplopen. Ik snap het niet meer... die politie zijn ook gewoon mensen die in hun vrije tijd dezelfde maatregelen hebben als ons. Tuig van de eerste richel. Winkels plunderen, andermans fiets in de fik steken. Andermans auto.... echt. Van mij mogen ze die lui neerknallen met rubberen kogels.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:30

Paar liter pepperspray...wat een kansloos volk

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:31

Waterkanon inzetten ? }> Koelt het hoofd misschien ook wat af :brr:
Wat een ellende toch weer.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:31

Achterom schreef:
rien10 schreef:
Op Urk mag dat toch helemaal niet van God?

Blijkbaar is God tegen teststraten.
Eeuwenlange inteelt laat blijkbaar z'n sporen na daar...

Getemd, dit vind ik echt grof!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:35

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:38

Allemachtig. Wat bezielt je...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:40

Het is volgens mij nu rustig, ik hoop niet dat het volgende zondag weer zo is. Zonder waterkanon was het gelijk een situatie waar geen controle meer over te krijgen was, zou dan een andere stad de dupe worden? Eerst Amsterdam en nu Eindhoven.

Ik heb wel heel veel respect voor mensen die agent zijn of willen worden. Zag ook zo'n filmpje waarbij twee politie in burger werden ontdekt, er gebeurde uiteindelijk niks, maar zie je zo'n dreigende mensen massa tegenover je. En zo'n me busje waar ze op klommen en het waterkanon moest ze eraf spuiten etc. Ik hoop ook dat het paard veilig en wel is teruggevonden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 24-01-21 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:41

Ik word hier echt heel verdrietig van. Dit soort relschoppers mogen van mij zo ontzettend zwaar gestraft worden. Zware straffen, direct een strafblad en als ze hierdoor niet aan werk komen of het kwijtraken, geen uitkering of mogelijkheid tot handje ophouden. Laat ze maar vuilprikken, straten schoonmaken en plantsoenen schoffelen voor een minimum loon met aftrek van de afbetaling van alle schade die ze hebben veroorzaakt.

Het ergste vind ik nog dat de mensen die zich wel aan de regels houden, hierdoor langzaam wanhopig worden en de motivatie ook beginnen te verliezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:43

Vayo schreef:
Ik word hier echt heel verdrietig van. Dit soort relschoppers mogen van mij zo ontzettend zwaar gestraft worden. Zware straffen, direct een strafblad en als ze hierdoor niet aan werk komen of het kwijtraken, geen uitkering of mogelijkheid tot handje ophouden. Laat ze maar vuilprikken, straten schoonmaken en plantsoenen schoffelen voor een minimum loon met aftrek van de afbetaling van alle schade die ze hebben veroorzaakt.

Het ergste vind ik nog dat de mensen die zich wel aan de regels houden, hierdoor langzaam wanhopig worden en de motivatie ook beginnen te verliezen.

+:)+