Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:32

Zolang mensen denken dat het hun niet treft en het immuunsysteem er wel even mee afwerkt zijn die cijfers precies wat het zijn, cijfers. Hoe vaak je ook benadrukt dat Corona een loterij is in veel gevallen, ze aanraad om in ieder geval het patiënten topic hier te bekijken, niks nada. Ze voelen zich blijkbaar onsterfelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:36

secricible schreef:
Ik ben het normaal volledig met jullie eens. Maar als de keuze is tussen een code zwart door mensen die niet gevaccineerd zijn, waardoor een groep anderen daardoor moet sterven merk ik dat ik hem heel oneerlijk vindt.

Zelf betalen van behandeling vind ik dan weer geen goede optie. Ik ben niet voor "straffen" van niet-gevaccineerden. Zolang er genoeg bedden zijn moeten ze gewoon behandeld worden. "Gratis".

Ik denk dat je in die situatie code zwart moet proberen te voorkomen door weer opnieuw maatregelen in te voeren. Dat lijkt mij een stuk logischer dan het op een code zwart met de bijbehorende keuzes aan te laten komen. Maar dan krijg je weer het probleem dat een groot deel van de niet vaccineerders ook faliekant tegen maatregelen is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:37

Misschien is dat wel wat me zo raakt bigone. Het zijn vaak jonge, fitte mensen. Maar ook van die griep komt een deel op de IC. Volgens de huidige code zwart krijgen zij voorrang, boven een kwetsbare oudere die wel gevaccineerd is.
Uiteindelijk zijn dan nog de kwetsbaren de dupe van hun neiging tot onsterfelijkheid. En ik merk dat dat steekt.

Ik ben heel erg pro-eigen keuze. Iedereen moet zelf beslissen. Maar als jou keuze het leven van een andere groep zo benadeelt dan voelt dat voor mij niet meer eerlijk.

@karl: ik denk dat je zelf het probleem noemt. Mensen zijn de maatregelen beu, ik denk dat opnieuw forse maatregelen niet geaccepteerd wordt, zeker niet als die maatregelen ingezet worden om niet-vaccineerders te beschermen, die niet beschermd willen worden blijkbaar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:42

bigone schreef:
Zolang mensen denken dat het hun niet treft en het immuunsysteem er wel even mee afwerkt zijn die cijfers precies wat het zijn, cijfers. Hoe vaak je ook benadrukt dat Corona een loterij is in veel gevallen, ze aanraad om in ieder geval het patiënten topic hier te bekijken, niks nada. Ze voelen zich blijkbaar onsterfelijk.

En met “ze” lijk je vooral mij te bedoelen? Of is het toeval dat je eerder een profiel schetste waarin ik precies pas? ;)

Mocht je inderdaad mij bedoelen; nee ik voel me allerminst onsterfelijk. Sterker nog, ik ben me meer dan eens bewust van de fragiliteit van het leven. Mijn moeder heeft vandaag voor de derde keer een operatie aan het hart overleefd. We zijn belast met een erfelijke hartaandoening die rond het 40e levensjaar opspeelt.

Het leven is niet maakbaar. Ik vind het een ongezonde ontwikkeling dat iedereen tegenwoordig 100 lijkt te moeten worden. Ik vind het ook zorgelijk dat de operaties van mijn moeder iedere keer uitgesteld zijn. Niet vanwege Corona, maar vanwege mensen met niet-aangeboren hartaandoeningen, veelal te wijten aan een ongezonde levensstijl.

Weetje? Het leven is een loterij. En zolang ik niet 100% achter de coronavaccinatie sta gevoelsmatig neem ik hem niet :) mijn moeder had vandaag kunnen sterven. Die gedachte vind ik heel erg, maar het is ook het enige dat we zeker weten; dat wij en onze geliefden doodgaan. Vaak gaat daar ziekte aan vooraf. In sommige gevallen te voorkomen, in andere gevallen niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:46

996981 schreef:
bigone schreef:

En met “ze” lijk je vooral mij te bedoelen? Of is het toeval dat je eerder een profiel schetste waarin ik precies pas? ;)

Mocht je inderdaad mij bedoelen; nee ik voel me allerminst onsterfelijk. Sterker nog, ik ben me meer dan eens bewust van de fragiliteit van het leven. Mijn moeder heeft vandaag voor de derde keer een operatie aan het hart overleefd. We zijn belast met een erfelijke hartaandoening die rond het 40e levensjaar opspeelt.

Het leven is niet maakbaar. Ik vind het een ongezonde ontwikkeling dat iedereen tegenwoordig 100 lijkt te moeten worden. Ik vind het ook zorgelijk dat de operaties van mijn moeder iedere keer uitgesteld zijn. Niet vanwege Corona, maar vanwege mensen met niet-aangeboren hartaandoeningen, veelal te wijten aan een ongezonde levensstijl.

Weetje? Het leven is een loterij. En zolang ik niet 100% achter de coronavaccinatie sta gevoelsmatig neem ik hem niet :) mijn moeder had vandaag kunnen sterven. Die gedachte vind ik heel erg, maar het is ook het enige dat we zeker weten; dat wij en onze geliefden doodgaan. Vaak gaat daar ziekte aan vooraf. In sommige gevallen te voorkomen, in andere gevallen niet.

Hoe weet jij dat de operatie is uitgesteld door niet-aangeboren-hartaandoeningen?

Vanmorgen een interview in het Parool, dat juist de uitgestelde zorg nog niet opgelost kon worden, door de druk op de zorg door de Covid-patienten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:02

996981 schreef:
bigone schreef:

Aardige fatalistische kijk op het leven. Die loterij van Corona oplopen en ziek worden kun je een stuk verkleinen. Benader het eens wat minder met gevoel maar meer met verstand. En ja, deze post en de vorige, je weet welke waren in het algemeen gesteld maar vooral voor jou bedoeld. Ook de tip om eens in het Corona patiënten topic te kijken.
Want jij gaat op je gevoel af dus speel ik op je gevoel aangezien wetenschap niet aan lijkt te komen.
Jij bent zeker geen wappie of anti vaxxer maar wat me wel op valt is de keuze om nu niet te prikken vooral voor jezelf logisch wil maken door er allerlei onderzoeken bij te halen : Met prik net zo besmettelijk, je kunt het nog steeds krijgen, ik ben jong en fit en gezond dus dat komt wel goed.
Hoeveel mensen er ondertussen ook zijn die drie dagen snotterig zijn en inmiddels al een half jaar aan het revalideren, jij sust jezelf in slaap ( imo) door dit soort gedachten. Uit naïviteit of angst, geen idee.
En dan zeg ik het nu misschien heel hard, je bent jong, net mama en neemt die prik niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor je baby . Die heeft meer aan een gezonde moeder dan een moeder die maanden slecht is door iets wat simpel te voorkomen was geweest.
Zie het maar als gezeur, indirecte morele chantage of whatever, interesseert me niet. Maar zet je gevoel eens in de wacht en denk eens echt goed na, beterschap voor je moeder, fijn dat het goed is gegaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:11

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Hoe weet jij dat de operatie is uitgesteld door niet-aangeboren-hartaandoeningen?

Vanmorgen een interview in het Parool, dat juist de uitgestelde zorg nog niet opgelost kon worden, door de druk op de zorg door de Covid-patienten.

Daarnaast zet het ook druk op aanverwante afdelingen, zoals Revalidatie. Afgelopen week van heel dichtbij mogen meemaken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:14

bigone schreef:
996981 schreef:

Aardige fatalistische kijk op het leven. Die loterij van Corona oplopen en ziek worden kun je een stuk verkleinen. Benader het eens wat minder met gevoel maar meer met verstand. En ja, deze post en de vorige, je weet welke waren in het algemeen gesteld maar vooral voor jou bedoeld. Ook de tip om eens in het Corona patiënten topic te kijken.
Want jij gaat op je gevoel af dus speel ik op je gevoel aangezien wetenschap niet aan lijkt te komen.
Jij bent zeker geen wappie of anti vaxxer maar wat me wel op valt is de keuze om nu niet te prikken vooral voor jezelf logisch wil maken door er allerlei onderzoeken bij te halen : Met prik net zo besmettelijk, je kunt het nog steeds krijgen, ik ben jong en fit en gezond dus dat komt wel goed.
Hoeveel mensen er ondertussen ook zijn die drie dagen snotterig zijn en inmiddels al een half jaar aan het revalideren, jij sust jezelf in slaap ( imo) door dit soort gedachten. Uit naïviteit of angst, geen idee.
En dan zeg ik het nu misschien heel hard, je bent jong, net mama en neemt die prik niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor je baby . Die heeft meer aan een gezonde moeder dan een moeder die maanden slecht is door iets wat simpel te voorkomen was geweest.
Zie het maar als gezeur, indirecte morele chantage of whatever, interesseert me niet. Maar zet je gevoel eens in de wacht en denk eens echt goed na, beterschap voor je moeder, fijn dat het goed is gegaan.

Jij noemt het fatalistisch, ik noem het realistisch.
Mijn vraag aan jou; waarom vind jij het zo belangrijk dat ik die vaccinatie neem? Wat maakt het voor jou voor verschil of een individu, die je notabene niet persoonlijk kent, die prik wel of niet neemt?

Hoezo neem ik die prik voor mijn baby? Dat je antistoffen na besmetting doorgeeft via borstvoeding is bewezen. Via een vaccinatie is daar naar mijn weten nog niks over bekend. Maar wellicht heb ik daar iets gemist.

Of bedoel je dat ik kan sterven door Corona en mijn baby het dan zonder mij moet doen? (Bijzonder overigens dat je weet dat ik een baby heb. Lekker geneusd in mijn berichten? :) ) die kans is 0,7%.

O en restklachten? Die heb ik al. Niet van Corona, maar van Pfeiffer. Maar dat is niet breed uitgemeten in de media, dus maken we ons met z’n allen niet zo druk om. “Iedereen is wel eens moe”.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:27

Joh , ik zal er over ophouden. Je doet maar wat jezelf het beste vind.
Ik ken je inderdaad niet dus heeft jouw wel of niet vaccineren geen enkele invloed op mij of mijn omgeving. En je gaat nu meteen weer in de verdediging wat nergens voor nodig is.
Misschien, heel misschien zou je je voor kunnen stellen dat er ook nog mensen zijn die al net even te veel ellende van Corona hebben gezien en daarom hopen dat jonge mensen hun vaccin halen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:51

bigone schreef:
Ik ken je inderdaad niet dus heeft jouw wel of niet vaccineren geen enkele invloed op mij of mijn omgeving. En je gaat nu meteen weer in de verdediging wat nergens voor nodig is.
Misschien, heel misschien zou je je voor kunnen stellen dat er ook nog mensen zijn die al net even te veel ellende van Corona hebben gezien en daarom hopen dat jonge mensen hun vaccin halen.

En misschien ,heel misschien zijn er heel veel mensen die gewoon een week ziek zijn (griep of corona) en gewoon weer verder leven.
Hier ken ik heel veel van,zelfs mensen met een hartkwaal en ouderen die zwak waren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:55

loriene schreef:
bigone schreef:

En misschien ,heel misschien zijn er heel veel mensen die gewoon een week ziek zijn (griep of corona) en gewoon weer verder leven.
Hier ken ik heel veel van,zelfs mensen met een hartkwaal en ouderen die zwak waren.

Het probleem zijn de mensen die wel opgenomen worden, met name op de IC. ;)
Als er code zwart zou komen, hebben niet alleen de Covid-patienten een probleem.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:58

loriene schreef:
bigone schreef:

En misschien, niet zo heel misschien, hebben we ondertussen 18.000 Coronadoden in ons land. Maar dat is slechts 1:1.000 Nederlanders. Die waarschijnlijk allemaal onderliggende ziektes hadden en toch wel gesneuveld zouden zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:11

Zullen we er daar nog 10.000 bij optellen Cowboy,

In februari 2021 stierven 2 504 mensen aan COVID-19. Het totaal aantal coronadoden van maart 2020 tot en met februari 2021 komt daarmee volgens de voorlopige cijfers tot en met februari op 27 056. Van hen overleden 24 242 mensen aan vastgestelde COVID-19 en 2 814 aan vermoedelijke COVID-19.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:13

bigone schreef:

In februari 2021 stierven 2 504 mensen aan COVID-19. Het totaal aantal coronadoden van maart 2020 tot en met februari 2021 komt daarmee volgens de voorlopige cijfers tot en met februari op 27 056. Van hen overleden 24 242 mensen aan vastgestelde COVID-19 en 2 814 aan vermoedelijke COVID-19.

Oops….oude data bij mij dan. Maar zoals ze in de Vietnam oorlog al zeiden: Casualties are light…..unless they’re your friends. Toch, Lorienne?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 23:31

bigone schreef:

Dit is een terugkerend cirkeltje, maar ook met 6000 extra sterfgevallen, is 24000 op 1700000 inwoners een enorm klein aantal.

Die code zwart op de IC, die hebben we officieel toch nog niet gehad nu, 'net niet, maar dreigt' was toch constant het verhaal? Tel daarbij dat toen der tijd nog niemand gevaccineerd was, er nu dus 70% minder Nederlanders (zouden moeten) zijn die (kans hebben om) door corona op de ic terecht (te) komen, en het zou wel heel bizar moeten lopen om die 30% allemaal in één keer op de ic terecht te krijgen. Maar wacht, de kans om op de ic te komen of te overlijden aan corona is ..... nog altijd verwaarloosbaar, kleiner dan de kans om kanker, hartziekten of wat ook te krijgen.

Zal er aan toevoegen, voor ik die weer toegeworpen krijg: het is verschrikkelijk dat er mensen overleden zijn door corona, maar het wordt tijd dat de 'overlevers' weer kunnen gaan leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:39

Even voor alle duidelijkheid, 17 miljoen zou opgaan wanneer we allemaal Corona hebben gehad.
Officieel zijn er 2 miljoen positief geteste mensen, eerste golf werd zeer weinig getest dus laten we het verdubbelen.
4 miljoen positief getest en 25000 overleden ( de waarschijnlijke heb ik er nog afgehaald) . Dan is de uitkomst dus dat 1 op de 160 positief geteste mensen het niet overleefd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:40

Dimphyl schreef:
bigone schreef:

Dit is een terugkerend cirkeltje, maar ook met 6000 extra sterfgevallen, is 24000 op 1700000 inwoners een enorm klein aantal.

Die code zwart op de IC, die hebben we officieel toch nog niet gehad nu, 'net niet, maar dreigt' was toch constant het verhaal? Tel daarbij dat toen der tijd nog niemand gevaccineerd was, er nu dus 70% minder Nederlanders (zouden moeten) zijn die (kans hebben om) door corona op de ic terecht (te) komen, en het zou wel heel bizar moeten lopen om die 30% allemaal in één keer op de ic terecht te krijgen. Maar wacht, de kans om op de ic te komen of te overlijden aan corona is ..... nog altijd verwaarloosbaar, kleiner dan de kans om kanker, hartziekten of wat ook te krijgen.

Zal er aan toevoegen, voor ik die weer toegeworpen krijg: het is verschrikkelijk dat er mensen overleden zijn door corona, maar het wordt tijd dat de 'overlevers' weer kunnen gaan leven.

Oh maar doe dat vooral. Zoals ik begin van het het jaar al schreef: ga ongevaccineerd feesten, doe wat je wil. Liefst met zoveel mogelijk ongevaccineerden op een hoop. Dat verhoogt op korte termijn de kwaliteit van de nationale genenpool weer een beetje. Een beetje, want de meesten krijgen slechts een griepje natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:45

Cowboy tot er daardoor een mutatie ontstaat waartegen de vaccins niet opgewassen zijn…

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:51

IMANDRA schreef:
Cowboy tot er daardoor een mutatie ontstaat waartegen de vaccins niet opgewassen zijn…

Ja, ik begrijp nu dat Israël begint aan een 3e ronde vaccinaties. Wordt ik persoonlijk niet blij van want ik haat naalden. Neemt niet weg dat het opschonen van de genenpool onder de non-gevaccineerden wellicht wat effectiever wordt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 23:53

Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker. *D
*overigens een ontzettend smakeloze opmerking van je, bah.

Bigone, 1 op 160 noem ik nog altijd verwaarloosbaar. Maar 24000 overleden is nog altijd het totaal op onze 17milj inwoners, zo besmettelijk is het dus he, dat er nog altijd meer NL'ers het niet hebben gehad dan wel.. 4 miljoen max (eh, is dit totaal mensen of totaal testen, aangezien sommigen al wekelijks getest worden)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:55

Dimphyl schreef:
Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker. *D

Bigone, 1 op 160 noem ik nog altijd verwaarloosbaar. Maar 24000 overleden is nog altijd het totaal op onze 17milj inwoners, zo besmettelijk is het dus he, dat er nog altijd meer NL'ers het niet hebben gehad dan wel.. 4 miljoen max (eh, is dit totaal mensen of totaal testen, aangezien sommigen al wekelijks getest worden)

Prima, hou vast die overtuiging!

Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan mijn moeder, die als kleuter en later pre-puber 5 jaar Nazi bezetting heeft meegemaakt met alle ellende van dien. Ze zegt: de huidige generatie zou jaar 1 van de bezetting niet eens overleven. Mentaal te zwak. Geen discipline, geen zelfbeheersing.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-08-21 00:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:56

Ach van de 2 miljoen mensen die niet willen vaccineren kunnen we er weer één minder van maken. Mijn moeder heeft namelijk besloten om toch eindelijk maar toch een vaccinatie te gaan halen maandag :D

Soms duurt het even om bepaalde mensen te overtuigen. Ze denkt nog wel steeds dat haar immuunsysteem corona prima aan zou kunnen , maar er beginnen toch twijfels te ontstaan.

Maar aan de andere kant kennis van mij en haar familie hebben ook corona gehad. Eentje met opname en best wel een groot risico om te overlijden. Gelukkig allemaal goed doorgekomen , maar helaas zijn de gedachten over corona niet veranderd. Hoopte het wel... Niet dat ze gaan vaccineren hoor , maar nu denken ze nog dat corona een klein griepje is. Dus de echte wappie leert er ook na een besmetting amper wat van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:06

Dimphyl schreef:

Doet niks op welke cijfers? Dagelijks gemiddeld 2500 officieel positief. En daar kun je er rustig nog 2500 bij op tellen want het vervelende is dat de mensen die naar die illegale fantastische feesten gaan echt niet gaan testen met een snot neus. Die snot dus is niet erg, wel dat ze iemand in hun omgeving aan steken of zelfs de week erop naar het volgende illegale geest gaan met hun snotneus.
4 miljoen mensen die Corona hebben gehad. En niet 4 miljoen getesten maar wat een zeer empathische opmerking , 1 op de 160 verwaarloosbaar. Je zou je diep moeten schamen voor deze opmerking. Met al die mede bokkers die een vader moeder schoonvader schoonmoeder broer zus vriend vriendin verloren hebben? Hoe kun je zoiets schrijven, dat je het denkt is tot daar aan toe maar echt :r

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:30

Dimphyl schreef:

Je bent grappig. Je verwijt mij dat ik zeg dat het verdwijnen en ongevaccineerden leidt tot opschoning van de nationale genenpool en verklaart in dezelfde zin dat de ongevaccineerden geschikter zijn voor die job. Haalt je gefingeerde ‘bah’ een beetje veel onderuit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:49

Okee ik lees mee en wilde nog even reageren.

Mijn grootste zorgen momenteel is, dat er een enorme kloof ontstaat tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden.

Ik heb hem zelf niet gehad en wil hem ook niet.

Ik lees constant over code zwart etc, maar dat begrijp ik niet helemaal.

De afgelopen 1,5 jaar werd dit scenario ook al geschetst en toen ging het vooral om de ouderen kwetsbaren etc.

Nu is er een vrij “kleine” groep en ik denk vooral jongeren die zich niet willen vaccineren. En nu zou deze kleine groep opeens te groot zijn?

we hebben die 75% allang gehaald en nog is het niet genoeg.

Mensen buiten sluiten omdat ze hun twijfels hebben en niet durven en daarbij af willen wachten zijn opeens niet meer geliefd in de maatschappij. Laten we ze maar “weg” stoppen. Zo idee krijg ik.

Waarom mogen die mensen gewoon niet bij hun keuze blijven. En word er constant op gehamerd om het toch te nemen, terwijl er nu al genoeg naar buiten komt dat het minder effectief werkt dan gedacht en dat sommige geen eens genoeg anti stoffen aan maken of helemaal niks.

Dat mensen in Frankrijk niet meer naar supermarkten mogen moeten we dan maar normaal vinden? Dat politie hen de deur weigert.

Alsof het beesten zijn, nou dat zijn ze echt niet. Misschien worden ze door de media zo weg geschetst om die bepaalde kloof te creëren.

En ja dat baat mij zorgen.
Ik hoop dat mensen eens gaan na denken, mensen die hem hebben genomen prima. Mensen die hem niet willen ook prima, laat elkaar in elkaars waarde.

Niemand wenst elkaar dood, ik tenminste niet.
Heb respect voor elkaar, daarmee komen we denk ik toch het verste.

En dat antivaxcers geloven in een eeuwig leven is ook onzin. Maar dat weten de mensen die vaccineren ook heel goed dat dat niet zo is.

We zijn allemaal hier maar tijdelijk, maar iedereen doet alsof we de jackpot hebben binnen gehaald met een vaccin. Maar als je daar over na denkt is dat ook helemaal niet zo. Tenminste zo denk ik daar over ;)

Ik heb een heel lang bericht getypt.
In het begin heb ik ook fel gereageerd was ook niet altijd even netjes en goed van mij.

Wat ik wil zeggen, wees lief voor elkaar.