Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik ben het normaal volledig met jullie eens. Maar als de keuze is tussen een code zwart door mensen die niet gevaccineerd zijn, waardoor een groep anderen daardoor moet sterven merk ik dat ik hem heel oneerlijk vindt.
Zelf betalen van behandeling vind ik dan weer geen goede optie. Ik ben niet voor "straffen" van niet-gevaccineerden. Zolang er genoeg bedden zijn moeten ze gewoon behandeld worden. "Gratis".
bigone schreef:Zolang mensen denken dat het hun niet treft en het immuunsysteem er wel even mee afwerkt zijn die cijfers precies wat het zijn, cijfers. Hoe vaak je ook benadrukt dat Corona een loterij is in veel gevallen, ze aanraad om in ieder geval het patiënten topic hier te bekijken, niks nada. Ze voelen zich blijkbaar onsterfelijk.
996981 schreef:bigone schreef:Zolang mensen denken dat het hun niet treft en het immuunsysteem er wel even mee afwerkt zijn die cijfers precies wat het zijn, cijfers. Hoe vaak je ook benadrukt dat Corona een loterij is in veel gevallen, ze aanraad om in ieder geval het patiënten topic hier te bekijken, niks nada. Ze voelen zich blijkbaar onsterfelijk.
En met “ze” lijk je vooral mij te bedoelen? Of is het toeval dat je eerder een profiel schetste waarin ik precies pas?
Mocht je inderdaad mij bedoelen; nee ik voel me allerminst onsterfelijk. Sterker nog, ik ben me meer dan eens bewust van de fragiliteit van het leven. Mijn moeder heeft vandaag voor de derde keer een operatie aan het hart overleefd. We zijn belast met een erfelijke hartaandoening die rond het 40e levensjaar opspeelt.
Het leven is niet maakbaar. Ik vind het een ongezonde ontwikkeling dat iedereen tegenwoordig 100 lijkt te moeten worden. Ik vind het ook zorgelijk dat de operaties van mijn moeder iedere keer uitgesteld zijn. Niet vanwege Corona, maar vanwege mensen met niet-aangeboren hartaandoeningen, veelal te wijten aan een ongezonde levensstijl.
Weetje? Het leven is een loterij. En zolang ik niet 100% achter de coronavaccinatie sta gevoelsmatig neem ik hem nietmijn moeder had vandaag kunnen sterven. Die gedachte vind ik heel erg, maar het is ook het enige dat we zeker weten; dat wij en onze geliefden doodgaan. Vaak gaat daar ziekte aan vooraf. In sommige gevallen te voorkomen, in andere gevallen niet.
996981 schreef:bigone schreef:Zolang mensen denken dat het hun niet treft en het immuunsysteem er wel even mee afwerkt zijn die cijfers precies wat het zijn, cijfers. Hoe vaak je ook benadrukt dat Corona een loterij is in veel gevallen, ze aanraad om in ieder geval het patiënten topic hier te bekijken, niks nada. Ze voelen zich blijkbaar onsterfelijk.
En met “ze” lijk je vooral mij te bedoelen? Of is het toeval dat je eerder een profiel schetste waarin ik precies pas?
Mocht je inderdaad mij bedoelen; nee ik voel me allerminst onsterfelijk. Sterker nog, ik ben me meer dan eens bewust van de fragiliteit van het leven. Mijn moeder heeft vandaag voor de derde keer een operatie aan het hart overleefd. We zijn belast met een erfelijke hartaandoening die rond het 40e levensjaar opspeelt.
Het leven is niet maakbaar. Ik vind het een ongezonde ontwikkeling dat iedereen tegenwoordig 100 lijkt te moeten worden. Ik vind het ook zorgelijk dat de operaties van mijn moeder iedere keer uitgesteld zijn. Niet vanwege Corona, maar vanwege mensen met niet-aangeboren hartaandoeningen, veelal te wijten aan een ongezonde levensstijl.
Weetje? Het leven is een loterij. En zolang ik niet 100% achter de coronavaccinatie sta gevoelsmatig neem ik hem nietmijn moeder had vandaag kunnen sterven. Die gedachte vind ik heel erg, maar het is ook het enige dat we zeker weten; dat wij en onze geliefden doodgaan. Vaak gaat daar ziekte aan vooraf. In sommige gevallen te voorkomen, in andere gevallen niet.
Electra63 schreef:996981 schreef:
Hoe weet jij dat de operatie is uitgesteld door niet-aangeboren-hartaandoeningen?
Vanmorgen een interview in het Parool, dat juist de uitgestelde zorg nog niet opgelost kon worden, door de druk op de zorg door de Covid-patienten.
bigone schreef:996981 schreef:
Aardige fatalistische kijk op het leven. Die loterij van Corona oplopen en ziek worden kun je een stuk verkleinen. Benader het eens wat minder met gevoel maar meer met verstand. En ja, deze post en de vorige, je weet welke waren in het algemeen gesteld maar vooral voor jou bedoeld. Ook de tip om eens in het Corona patiënten topic te kijken.
Want jij gaat op je gevoel af dus speel ik op je gevoel aangezien wetenschap niet aan lijkt te komen.
Jij bent zeker geen wappie of anti vaxxer maar wat me wel op valt is de keuze om nu niet te prikken vooral voor jezelf logisch wil maken door er allerlei onderzoeken bij te halen : Met prik net zo besmettelijk, je kunt het nog steeds krijgen, ik ben jong en fit en gezond dus dat komt wel goed.
Hoeveel mensen er ondertussen ook zijn die drie dagen snotterig zijn en inmiddels al een half jaar aan het revalideren, jij sust jezelf in slaap ( imo) door dit soort gedachten. Uit naïviteit of angst, geen idee.
En dan zeg ik het nu misschien heel hard, je bent jong, net mama en neemt die prik niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor je baby . Die heeft meer aan een gezonde moeder dan een moeder die maanden slecht is door iets wat simpel te voorkomen was geweest.
Zie het maar als gezeur, indirecte morele chantage of whatever, interesseert me niet. Maar zet je gevoel eens in de wacht en denk eens echt goed na, beterschap voor je moeder, fijn dat het goed is gegaan.
bigone schreef:Joh , ik zal er over ophouden. Je doet maar wat jezelf het beste vind.
Ik ken je inderdaad niet dus heeft jouw wel of niet vaccineren geen enkele invloed op mij of mijn omgeving. En je gaat nu meteen weer in de verdediging wat nergens voor nodig is.
Misschien, heel misschien zou je je voor kunnen stellen dat er ook nog mensen zijn die al net even te veel ellende van Corona hebben gezien en daarom hopen dat jonge mensen hun vaccin halen.
loriene schreef:bigone schreef:Joh , ik zal er over ophouden. Je doet maar wat jezelf het beste vind.
Ik ken je inderdaad niet dus heeft jouw wel of niet vaccineren geen enkele invloed op mij of mijn omgeving. En je gaat nu meteen weer in de verdediging wat nergens voor nodig is.
Misschien, heel misschien zou je je voor kunnen stellen dat er ook nog mensen zijn die al net even te veel ellende van Corona hebben gezien en daarom hopen dat jonge mensen hun vaccin halen.
En misschien ,heel misschien zijn er heel veel mensen die gewoon een week ziek zijn (griep of corona) en gewoon weer verder leven.
Hier ken ik heel veel van,zelfs mensen met een hartkwaal en ouderen die zwak waren.
loriene schreef:bigone schreef:Joh , ik zal er over ophouden. Je doet maar wat jezelf het beste vind.
En misschien ,heel misschien zijn er heel veel mensen die gewoon een week ziek zijn (griep of corona) en gewoon weer verder leven.
Hier ken ik heel veel van,zelfs mensen met een hartkwaal en ouderen die zwak waren.
bigone schreef:Zullen we er daar nog 10.000 bij optellen Cowboy,
In februari 2021 stierven 2 504 mensen aan COVID-19. Het totaal aantal coronadoden van maart 2020 tot en met februari 2021 komt daarmee volgens de voorlopige cijfers tot en met februari op 27 056. Van hen overleden 24 242 mensen aan vastgestelde COVID-19 en 2 814 aan vermoedelijke COVID-19.
bigone schreef:Zullen we er daar nog 10.000 bij optellen Cowboy,
In februari 2021 stierven 2 504 mensen aan COVID-19. Het totaal aantal coronadoden van maart 2020 tot en met februari 2021 komt daarmee volgens de voorlopige cijfers tot en met februari op 27 056. Van hen overleden 24 242 mensen aan vastgestelde COVID-19 en 2 814 aan vermoedelijke COVID-19.
Dimphyl schreef:bigone schreef:Zullen we er daar nog 10.000 bij optellen Cowboy,
Dit is een terugkerend cirkeltje, maar ook met 6000 extra sterfgevallen, is 24000 op 1700000 inwoners een enorm klein aantal.
Die code zwart op de IC, die hebben we officieel toch nog niet gehad nu, 'net niet, maar dreigt' was toch constant het verhaal? Tel daarbij dat toen der tijd nog niemand gevaccineerd was, er nu dus 70% minder Nederlanders (zouden moeten) zijn die (kans hebben om) door corona op de ic terecht (te) komen, en het zou wel heel bizar moeten lopen om die 30% allemaal in één keer op de ic terecht te krijgen. Maar wacht, de kans om op de ic te komen of te overlijden aan corona is ..... nog altijd verwaarloosbaar, kleiner dan de kans om kanker, hartziekten of wat ook te krijgen.
Zal er aan toevoegen, voor ik die weer toegeworpen krijg: het is verschrikkelijk dat er mensen overleden zijn door corona, maar het wordt tijd dat de 'overlevers' weer kunnen gaan leven.
IMANDRA schreef:Cowboy tot er daardoor een mutatie ontstaat waartegen de vaccins niet opgewassen zijn…
Dimphyl schreef:Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker.![]()
Bigone, 1 op 160 noem ik nog altijd verwaarloosbaar. Maar 24000 overleden is nog altijd het totaal op onze 17milj inwoners, zo besmettelijk is het dus he, dat er nog altijd meer NL'ers het niet hebben gehad dan wel.. 4 miljoen max (eh, is dit totaal mensen of totaal testen, aangezien sommigen al wekelijks getest worden)
Dimphyl schreef:Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker.![]()
*overigens een ontzettend smakeloze opmerking van je, bah.
Bigone, 1 op 160 noem ik nog altijd verwaarloosbaar. Maar 24000 overleden is nog altijd het totaal op onze 17milj inwoners, zo besmettelijk is het dus he, dat er nog altijd meer NL'ers het niet hebben gehad dan wel.. 4 miljoen max (eh, is dit totaal mensen of totaal testen, aangezien sommigen al wekelijks getest worden)
*overigens een ontzettend smakeloze opmerking van je, bah.