Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Vjestagirl schreef:tirzasarah10 schreef:Gisteren heb ik bijv. Het volgende gegeten
- ontbijt, 1 glas water, 1 banaan, handje bessen, handje aardbei, citroensap en beetje sinaasappelsap(fruit blend ik en meet ik af dat het 1 glas is). Daarna gaan er een paar scheppen Griekse yoghurt in.
- lunch, 1 volkoren cracker met kaas en een punt paprika met cottage cheese en 3snoep tomaatjes
- de misser van vandaag is een chocolade koekje
-avond eten, 2 kippendijtjes en een schepje erwten.
- toetje, beetje vla
Ik heb dit even in mijn lifesum gegooid (hoeveelheden een beetje geschat) en ik kom op nog geen 750kcal. Dit is echt ongezond weinig.
Zeker als jij zegt dat je vindt dat je nog veel gegeten hebt, dan vraag ik me af of je
a) jezelf geen eetstoornis aan het aandoen bent, maar ook
b) of je niet een onderliggend medisch probleem hebt waardoor je niet afvalt als je iedere dag zo weinig eet.
Misschien is het slim om eens te beginnen met het berekenen van jouw basis kcal behoefte. Deze site heeft een aardig goede calculator: https://www.foodspring.nl/caloriecalculator (even naar beneden scrollen).
Ga daarnaast eens (eventueel met een deskundige erbij) berekenen wat jouw macro's moeten zijn. Hoeveel eiwitten, hoeveel vetten, hoeveel koolhydraten. Je lichaam kan veel beter presteren als het voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt; en let wel, leven is al een prestatie opzich. Jou warm houden, zorgen dat je kan bewegen, je brein gaande houden, je hart wat 24/7 moet werken; dit kan het allemaal niet (goed) doen zonder voldoende brandstoffen...
Roosch schreef:*kijkt beschaamd om het hoekje*
Pallatin schreef:Roosch schreef:*kijkt beschaamd om het hoekje*
Zwaait vanonder de meeleessteenIk doe nog even een poosje aan struisvogelpolitiek…
![]()
gaucho schreef:Sluit me aan bij MuSLiverder fijn dat het zo goed gaat
Kleding aan het inpakken, alle kleding die te groot is gaat nu echt weg.
Verder doe ik deze week mee aan de suiker challenge van de het diabetes fonds, een week zonder toegevoegde suikers. Als me dat in een verhuis week lukt moet dat altijd lukken
Snippergroen schreef:Toch zie ik ook vaak vrouwen struggelen in de sportschool. Dan zie ik dat ze echt hun best doen maar dat de oefeningen die ze doen geen juiste uitvoering hebben of niet bereiken wat ik denk dat ze er mee willen bereiken. Soms zijn er dan trainers die rondlopen maar niet altijd ingrijpen. Ik vind dat best lastig om te aanschouwen, maar wil ook niet een bemoeial zijn. Tuurlijk kan ik vragen of ze openstaan voor hulp en dat nee ook een antwoord is, maar ik voel toch altijd een drempel. Ik ben ook geen Personal Trainer, maar wel zelf ook door schade, schande en begeleiding wijs geworden. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie hulp van een mede trainingsgenoot accepteren?
gaucho schreef:Verder doe ik deze week mee aan de suiker challenge van de het diabetes fonds, een week zonder toegevoegde suikers. Als me dat in een verhuis week lukt moet dat altijd lukken