Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:34

Hier een lekkere champinen soep gehad jammie. Met als toetje alpro soya dark chocolade-> portie.
Vanmiddag 2 vezelrijke crackers met kaas en vanmorgen kom havermout.
Tussendoor koffie.

Stand is inmiddels 106. Ben vanaf eind maart bezig. Doel is om weer op t paard te kunnen.
Loop per dag tussen de 15 en de 21km(leve nieuw werk)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:16

Vjestagirl schreef:
tirzasarah10 schreef:
Gisteren heb ik bijv. Het volgende gegeten
- ontbijt, 1 glas water, 1 banaan, handje bessen, handje aardbei, citroensap en beetje sinaasappelsap(fruit blend ik en meet ik af dat het 1 glas is). Daarna gaan er een paar scheppen Griekse yoghurt in.
- lunch, 1 volkoren cracker met kaas en een punt paprika met cottage cheese en 3snoep tomaatjes
- de misser van vandaag is een chocolade koekje
-avond eten, 2 kippendijtjes en een schepje erwten.
- toetje, beetje vla

Ik heb dit even in mijn lifesum gegooid (hoeveelheden een beetje geschat) en ik kom op nog geen 750kcal. Dit is echt ongezond weinig.

Zeker als jij zegt dat je vindt dat je nog veel gegeten hebt, dan vraag ik me af of je
a) jezelf geen eetstoornis aan het aandoen bent, maar ook
b) of je niet een onderliggend medisch probleem hebt waardoor je niet afvalt als je iedere dag zo weinig eet.

Misschien is het slim om eens te beginnen met het berekenen van jouw basis kcal behoefte. Deze site heeft een aardig goede calculator: https://www.foodspring.nl/caloriecalculator (even naar beneden scrollen).
Ga daarnaast eens (eventueel met een deskundige erbij) berekenen wat jouw macro's moeten zijn. Hoeveel eiwitten, hoeveel vetten, hoeveel koolhydraten. Je lichaam kan veel beter presteren als het voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt; en let wel, leven is al een prestatie opzich. Jou warm houden, zorgen dat je kan bewegen, je brein gaande houden, je hart wat 24/7 moet werken; dit kan het allemaal niet (goed) doen zonder voldoende brandstoffen...

Ik had meerdere mensen nog willen antwoorden maar heb afgelopen dagen te weinig energie gehad. Ik ben gisteren naar de arts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar een andere internist. Het niet verliezen van gewicht gaat hier dan samen met de andere klachten onderzocht worden. Ik ben sinds november over van arts en wat een verademing. Deze luistert en wil ook kijken of alle klachten met elkaar verbonden zijn. Ik ben sinds 2010 hier mee bezig en wil geen hoop hebben omdat ik al veel artsen gezien heb, allemaal kunnen ze vanwege protocol mij niet verder helpen. Er zitten veel kleine afwijkingen in mijn bloed maar door de standaard protocollen hier in NL val ik in grijs gebied. Het valt dus allemaal buiten normaal waarde en in grijs gebied. Klinkt gek maar ik hoop dat het vandaag of morgen een keer 'goed' afwijkt, dat er iets aan gedaan kan worden en ik eindelijk een fijn leven terug krijg.
Ik ben dus medisch bezig en denk zelf niet dat ik een eetstoornis aan het ontwikkelen ben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:35

Ik sta inmiddels twee weken stil in gewicht en daar was ik van de week wat knorrig over. Maar ik zat vandaag even goed naar mezelf te koekeloeren in de spiegel van de sportschool en god jongens mijn spieren komen tevoorschijn. Partijtje blij mee :D zo zie je maar weer hoe stom een weegschaal is.

Wel even een lichtpuntje op deze sombere dag. Mijn bijrijdpaard wordt vandaag verkocht. De reden is absoluut begrijpelijk en het is een voortraject van maanden geweest, maar dat het dan ineens zover is, is wel maf. Na vandaag ineens geen paard meer in mijn routine. Heel gek na die 6 jaar.. Ik trek vanavond lekker een fles wijn open, gewoon omdat het kan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:40

Ugh zo stom is dat.
Ik stond bijna een maand stil.
Weegschaal bleef ook elke keer op exact hetzelfde gewicht staan, 69.7 kg.
Ik dacht echt dat de weegschaal stuk was, nieuwe batterij erin, 69.7 -O- .
Merkte toen wel verandering in broekmaat dus snapte er niks van.
Inmiddels nu een maand later op 66 kg en er komt daadwerkelijk een sixpack te voorschijn :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:59

Oooh en ik heb met m'n eigen record verbroken :') .
Sportschool begin ik meestal met 20 min lopen op de loopband.
Dan ga ik 5 min lopen op 6 kmpu, dan 2 min rennen op 9 kmpu, dan weer lopen en dan weer rennen 2 minuten.
Ik heb slechte knieën en enkels dus langer hou ik niet vol en m'n conditie was gewoon echt slecht.
Vandaag weer begonnen met lopen.Daarna 3 kwartier met de gewichten gedaan.
Toen dacht ik, ik ga nog een keer 20 min op de loopband.
5 min lopen en daarna de snelheid omhoog naar 9 kmpu.
Dacht ik ga nu eens 2.5 min proberen, kijken of ik dat vol hou.
Werden uiteindelijk 6 minuten rennen op 9 kmpu :wow:

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:56

Stom is dat Snippergroen en Claudia, maar zolang je maar vooruitgang merkt. Dat is belangrijker dan een getal op de weegschaal.

En begrijpelijk dat je een fles wijn opentrekt Snippergroen, zo’n afscheid is niet leuk.

Even een tip voor wie zijn ego een boost nodig heeft. Ga kleding shoppen in Duitsland . Die maten vallen daar echt bizar groot _O-. Heb er vandaag een jeans maat 40 en een shirt maat 38/40 gekocht :') .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:25

Hoe gaan jullie om met mensen die denken dat ze een mening moeten hebben over je lichaam of over het feit dat je aan het afvallen bent? Ik krijg best wel wat opmerkingen waar ik graag wat van wil zeggen, maar ik weet niet zo goed wat.
"Wil je nòg 15 kilo afvallen?! Maar dan blijft er niets van je over!"
"1600kcal per dag? Waarom gun je jezelf niet wat meer?"
"Ah, maar ik ben maar één keer per jaar jarig! Doe niet zo flauw en eet gezellig een gebakje mee"
"Zo veel sla als dat jij eet kan echt niet gezond zijn"
"Alweer fruit als toetje? Saai hoor"
"Ja, maar bij jou gaat afvallen super gemakkelijk!"
"Wat zie je er goed uit! Niet dat je er hiervoor niet goed uitzag hoor! Iedereen moet zelf weten hoe ze eruit willen zien!"

Mijn minst favoriete was een poosje terug, toen we met een grote groep vrienden bij elkaar zaten, en ik tegen iemand zei dat ik best een beetje jaloers was op een vriendin die 30kg afgevallen is (jaloers dat zij al zo ver is). "Ach, zij heeft gewoon aanleg voor dun, en jij hebt gewoon aanleg voor dik. Dat is niet erg hoor!" terwijl ik net daarvoor had verteld dat ik al 8kg kwijt was.

Wat moet je nou met dit soort opmerkingen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:09

Mensen zijn gewoon onhandig. Ik probeer er niks van te denken. Het is nooit goed. Dik dun.

Zeg je: als ik er maar blij mee ben.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:10

Roosch schreef:
*kijkt beschaamd om het hoekje*

Zwaait vanonder de meeleessteen :)F Ik doe nog even een poosje aan struisvogelpolitiek… :D

@ Vjestagirl: heb je ‘last’ van die opmerkingen? Op haal je je schouders op en doe je lekker je ding? Want op zich heel herkenbaar, ik kreeg/ krijg ook veel soortgelijke opmerkingen (bijvoorbeeld; waarom wil je afvallen, je bent toch niet te zwaar? Of: geen taart? Maar je bent hartstikke slank)
Maar eerlijk; ik bedank voor de complimenten en laat verdere opmerkingen/ meningen van me afglijden. Ze zijn vaak goed bedoeld en ik heb er verder niks van…

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:11

Ene oor in, andere oor uit.
Ik ben zo een die een wenkbrauw optrekt >;) een sarcastische k*topmerking maakt en dooorrrr.

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:04

Mijn ervaring is dat die opmerkingen gemaakt worden omdat jouw bewuste keuzes eigenlijk juist de ander confronteren met zijn of haar keuzes. Dus als jij bijv. iets niet neemt en zij wel, is dat tot op zekere hoogte confronterend. Jij doet iets wat zij niet kunnen of willen. Zegt dus veel meer over de ander dan over jou :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:32

Eens @Snippergroen... Sowieso zegt enige negatief getinte opmerking vaak meer over de persoon die hem maakt.

Hier voor het eerst in dagen weer een beetje wat kunnen eten. En dan hebben we het dus over: een banaan, een beetje yoghurt, een half broodje, een half biscuitje en een perenijsje >;) hopelijk kan ik morgen weer wat meer verdragen...

Afvallen gaat wel snel zo :Y) sinds vorige week zondag, -4kg en een beetje. Haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:08

Pallatin schreef:
Roosch schreef:
*kijkt beschaamd om het hoekje*

Zwaait vanonder de meeleessteen :)F Ik doe nog even een poosje aan struisvogelpolitiek… :D

Die struisvogelpolitiek beviel me ook goed de laatste tijd.

Ik heb er een hele tijd uitgelegen. Ik was fysiek maar ook mentaal geblesseerd en het afvallen/bewegen stond op prio 100. Helaas daardoor ook weer overal spek erbij, waar het niet hoort.

Langzaam maar zeker begin ik er weer een beetje te komen en ben vorige week rustig begonnen met sporten.

Ik lees dapper mee en hoop snel weer volle bak aan te kunnen sluiten!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:24

Hier ook niet in topvorm :( iets met druk met verhuizen en ritme kwijt. Motivatie en ritme weer terug aan het vinden. Tijd voor sporten komt langzamerhand wel weer, en zal ook moeten want ik wil 9 juli 25 kilometer hardlopen tijdens de vechtdal Trail.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:26

Dan had je het flink te pakken MuSLi!

Hier sinds donderdag snotterig, hoesten en wat koorts, maar niet zo ziek dat ik geen eetlust heb. Maar het eten gaat op zich netjes alleen beweging schiet er bij in. We zien het wel en anders een weekje niet afvallen.

Opmerkingen laat ik van me afglijden, zoals andere ook zeggen, het zegt meer over de persoon die het zegt dan over jou.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:37

Ja, dit was wel even een venijnige @Sharani.

Hopelijk is nu het ergste achter de rug. Gisteren in ieder geval alles binnen kunnen houden.
Vanochtend ook wel weer wat kunnen eten, maar ik probeer het nog een beetje te beperken.
Rustig opbouwen maar na een paar dagen helemaal niks eten (of eigenlijk binnenhouden).

Merk wel dat ik echt verzwakt ben door de afgelopen dagen. Dus eerst maar weer eens rustig opbouwen. En daarna weer eens kijken hoe het qua beweging gaat. Nu ben ik gewoon al blij als ik genoeg energie heb om de dag door te komen ;)

Welkom terug @Roosch! Neem je tijd, maar leuk dat je weer mee komt kletsen.. :)
@Gaucho, het is ook niet niks he dat klussen en verhuizen en alle stress eromheen.
Straks als je verhuisd bent en de rust weer een beetje wedergekeerd is zal het wel weer goedkomen met dat ritme en alles. 9 juli duurt gelukkig nog even. Kun je straks lekker naartoe trainen vanuit je nieuwe stekkie! Wanneer is de overdracht van je oude woning?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:42

Gaucho verhuizen is een sport an sich :D

Ik kom weer even een trots momentje in een ego post delen. Ik til inmiddels best wel serieuze gewichten in de sportschool en krijg daar de laatste tijd best vaak (positieve) opmerkingen over. Net was er ook een trainer die zei 'ik zat af en toe even met je mee te kijken naar je gewichten en ik voel nu wel echt een schop onder m'n kont om beter mijn best te doen want je komt te dichtbij' _O- Mijn motivatie is deze mensen zeer dankbaar!

Toch zie ik ook vaak vrouwen struggelen in de sportschool. Dan zie ik dat ze echt hun best doen maar dat de oefeningen die ze doen geen juiste uitvoering hebben of niet bereiken wat ik denk dat ze er mee willen bereiken. Soms zijn er dan trainers die rondlopen maar niet altijd ingrijpen. Ik vind dat best lastig om te aanschouwen, maar wil ook niet een bemoeial zijn. Tuurlijk kan ik vragen of ze openstaan voor hulp en dat nee ook een antwoord is, maar ik voel toch altijd een drempel. Ik ben ook geen Personal Trainer, maar wel zelf ook door schade, schande en begeleiding wijs geworden. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie hulp van een mede trainingsgenoot accepteren?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:59

Lekker bezig hoor @Snippergroen. Fijn die complimenten. Die kunnen een mens zo goed doen.
Tsja en wat betreft je vraag: de één zal ervoor open staan, de ander niet. Je kunt inderdaad vragen of je ze misschien een tip mag geven. Je merkt dan vanzelf of ze ervoor open staan of niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:17

Sluit me aan bij MuSLi :j verder fijn dat het zo goed gaat *\o/*

Kleding aan het inpakken, alle kleding die te groot is gaat nu echt weg.

Verder doe ik deze week mee aan de suiker challenge van de het diabetes fonds, een week zonder toegevoegde suikers. Als me dat in een verhuis week lukt moet dat altijd lukken :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:20

gaucho schreef:
Sluit me aan bij MuSLi :j verder fijn dat het zo goed gaat *\o/*

Kleding aan het inpakken, alle kleding die te groot is gaat nu echt weg.

Verder doe ik deze week mee aan de suiker challenge van de het diabetes fonds, een week zonder toegevoegde suikers. Als me dat in een verhuis week lukt moet dat altijd lukken :D

Dat lijkt me een heftige challenge in deze periode. Maar als het nu lukt inderdaad :j
Hier nog een paar dagen en dan lekker 3 weken vakantie. Komende dagen gebruiken om aan te sterken.
Aangezien sporten er niet echt inzit, heb ik genoeg tijd om alles voor te bereiden thuis :')
Elk nadeel heeft z'n voordeel zegmaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:51

Snippergroen schreef:
Toch zie ik ook vaak vrouwen struggelen in de sportschool. Dan zie ik dat ze echt hun best doen maar dat de oefeningen die ze doen geen juiste uitvoering hebben of niet bereiken wat ik denk dat ze er mee willen bereiken. Soms zijn er dan trainers die rondlopen maar niet altijd ingrijpen. Ik vind dat best lastig om te aanschouwen, maar wil ook niet een bemoeial zijn. Tuurlijk kan ik vragen of ze openstaan voor hulp en dat nee ook een antwoord is, maar ik voel toch altijd een drempel. Ik ben ook geen Personal Trainer, maar wel zelf ook door schade, schande en begeleiding wijs geworden. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zouden jullie hulp van een mede trainingsgenoot accepteren?

Zo lang het blijft bij een tip en je geen heel nieuw trainingsschema probeert uit te leggen zou ik er geen problemen mee hebben. Denk ik.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:51

Snipergroen, wat een fijn compliment van de trainer! Lekker bezig in de sportschool zo te lezen

gaucho schreef:

Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan. Leuk! Ik doe ook mee. Net met de lunch vond ik het al lastig, haha. Verkeerd gegokt voor een hard bolletje, koos er eentje met suiker. Ook beleg vond ik lastig. Kipfilet en ham bevatte alle bij toegevoegde suiker. Uiteindelijk is het kaas geworden.

Het juiste beleg kiezen vind ik dus nog wel lastig. Verder vind ik het wel weer een leuke uitdaging en goede bewustwording.

Ik ga weer proberen wat actiever te posten en te reageren, merk elke keer dat ik dat toch lastig vind als het even niet lekker gaat ofzo. Als ik dan een weekje niet reageer, dan voelt het gelijk als een grote stap om alles weer bij te lezen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:26

Als dat de drempel is om te posten gewoon geen hele week bijlezen hoor. En afvallen gaat nou eenmaal niet altijd van een leien dakje, er zitten soms flinke hobbels op de weg. Wat mij betreft is dit topic juist ook om die struggles te delen.

Mij lukt het op dit moment niet om zoveel te bewegen als ik zou willen. Daar heb ik me inmiddels maar even bij neergelegd, eerder kreeg ik daar stress van en ging ik daardoor ook nog eens extra eten :') -O-

Lunch was hier makkelijk, ik had zaterdag salade met haring en bieten gemaakt en daar bewust wat voor vandaag van over gehouden. Vanavond diepvries leeg maken, met een vega burger en diepvries groente. En dan nog maar ff checken of er geen toegevoegde suikers in de isey skyr zitten, dan haal ik die nog ff als tussendoortje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:27

Ik wou dat ik zoveel lustte als jij, ik ben zo een mieperd met eten!

Behalve als het vet, zoet, hartig of wat dan ook is. Dan gaat dat eten prima. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:59

Kosseh: gewoon posten als je zin hebt en juist als het wat minder gaat is een beetje steun fijn.

Snippergroen: ik zou er geen moeite mee hebben maar ben ook wel wat gewend met een dochter die CIOS doet en al 2 jaar bij een sportschool stage loopt.

Gaucho: succes met de verhuizing en inderdaad, als die suiker challenge nu lukt, kan je het altijd wel.

Roosch: misschien kunnen we helpen met ideeën voor gezonde gerechten met ingrediënten die je wel lust?
Laatst bijgewerkt door Sharani op 13-06-22 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt