Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:18

Ik vind een cursus voor mezelf wat overdreven maar ik lak dan ook niet mijn huid en nagelriemen mee. Zie het hier en op FB zovaak voorbij komen en dan denk ik aiiii.. Dus ik snap zeker wat je bedoelt.

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:39

In mijn tijd heb ik een cursus gevolgt van geloof 90 euro.
En dan kreeg ik er een “gratis” starterpakket bij.
Maar dit is ergens echt in de tijd geweest dat gellak begon op te komen.

Ik zou gewoon kijken naar een merk wat je aanstaat.
Maar een lamp durf ik gewoon van ome Ali aan te raden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 08:27

fleurtjeuh schreef:
Met die cursussen vind ik het 2 kanten hebben.
Als iemand die nogal wat hobbies begint, waarvan er maar weinig blijft plakken was de keuze voor mij makkelijk. Een simpel startsetje van bol.com voor 40 euro is wat ik er aan uit ging geven.
En dat is goed bevallen en sindsdien(nu zo'n anderhalf jaar) doe ik mijn eigen nagels en zeer sporadisch die van iemand anders. Nooit voor geld.

Maar nu ik een cursus heb gezien van een goed aangeschreven persoon, en het geld dat ervoor gevraagd wordt soms.. En de technieken die daarbij worden aangeleerd.. mwah, ik weet niet of dat dat echt veel meerwaarde heeft voor de sporadische hobbyist. Er zijn zeer educatieve filmpjes te vinden op youtube bijvoorbeeld, daar is ook veel van te leren.
Neemt niet weg dat het ten alle tijden zeer belangrijk is om hygiënische en netjes te werken, om bijvoorbeeld een allergische reactie te voorkomen. Maar of daar echt een cursus voor nodig hebt? Nee dat denk ik niet.
En de hobbels en de bobbels gaan er vanzelf naar loop van tijd wel uit als je een stabielere hand krijgt door meer te oefenen en investeert in goede merken en artikelen die bijvoorbeeld goed zelf levelen.

Same. Ik doe alleen mijn eigen nagels, heb op youtube tips en tricks opgezocht, en dan is het oefenen, oefenen, oefenen :).

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:42

Ik lees mee en wilde ook even reageren op de vraag waarom geen cursus. Ik heb fysiek de mogelijkheid niet om ergens een cursus te volgen. De nagelstyliste kwam altijd bij mij thuis, maar door corona kon dat niet meer.
Op youtube zijn meerdere professionals te vinden die veel kennis delen (nail career education, youngnails bv). Zo begon ik met acryl nagels en elektrisch vijlen. Om over te stappen naar acrylgel, toen buildergel. Op facebook kwam ik bij een groep welke producten van Ali veilig zijn om te gebruiken. Dat combineer ik met producten die in Nederland worden verkocht.
Tennailsuplies begon toen met online gratis lessen. Daarmee leerde ik opbouwen van rubberbase, biab en het plaatsen van press on nails. Een van die drie is nu hetgeen wat ik het meest plaats. Dat wisselt per keer. Alleen bij mezelf overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:01

Ik heb alle spullen van pink gellac. Veel kleuren gaan toch vrij snel chippen. Dus ik heb nu een bescheiden bestelling gedaan bij neonail. Komt vandaag binnen. Ben benieuwd :))
Afbeelding

Weet niet of het zin heeft als je de base en topcoat van pg gebruikt, maar ach..

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:36

Bedankt voor de fijne reacties op mijn post! Ik begrijp ook helemaal dat een fysieke cursus niet altijd een optie is en er zijn tegenwoordig ook veel (en vaak gratis) online lessen/demo's te vinden, daar heb ik zelf in het begin ook veel naar gekeken én van geleerd. Al zijn sommige dingen echt wel heel lastig om via een beeldscherm te leren, in bepaalde gevallen (zoals elektrisch vijlen) is het denk ik echt wel verstandig om 'live' begeleiding te hebben.

Wat me tegelijk dan wel opvalt, is dat er hier wel veel productgerichte vragen gesteld worden, maar dat er weinig uitgewisseld wordt over interessante/nuttige online lessen.
Misschien dat daardoor bij mij het beeld is ontstaan dat daar weinig aandacht voor is, terwijl dat natuurlijk niet hoeft te kloppen.

Hoe dan ook: ergens vind ik het vervelend om aan te geven dat een product onjuist of zelfs onveilig geplaatst is en dan heb ik de neiging gewoon maar niks te zeggen. Aan de andere kant lijkt het me ook juist belangrijk elkaar daarop te wijzen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:38

Nou ja, vrij simpel gesteld dan: voor je het goed onder de knie hebt en van de nagelriemen weg kunt blijven, kun je het beste bij gewone nagellak blijven en veel uren maken. Lakken, lakken, lakken. Ga oefenen met links, maak daar een hobby van. Ga tekenen, schilderen, brood smeren, whatever, zodat je ook je mindere hand goed onder de knie krijgt.

Ik ben het met Wijs eens dat de foto’s die nu voorbij komen er echt niet oké uit zien. Ook niet voor thuis gebruik, idd Ivm allergieën etc.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:41

Humpiedumpie mooie kleuren, ik vind Néonail een fijn merk. :j Of het goed te combineren is met PG zou ik niet weten, kwestie van proberen denk ik..

Britt dat van veel met links gaan doen (of met rechts als je linkshandig bent) is inderdaad een hele goede tip, net als oefenen met normale nagellak!

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:50

Ik denk dan ook dat het het meest mis kan gaan bij het electrische vijlen of het weg knippen van de nagelriemen als je daar geen idee van hebt en zomaar aan begint. Je kan daar best wat schade mee aan richten.
Zo ook met het verwijderen van de gellak dmv soaken. Je huid er omheen krijgt best een opdonder van de aceton. Dat moet je goed verzorgen.

Dat electrische vijl werk vind ik echt werk voor proffesionals.

Het lakken zelf is een kwestie van de tijd nemen en netjes werken. In goed licht werken en vooral dunne laagjes en met een bokkenpootje je huid en riemen van uitgeschoten lak ontdoen voor je de lamp in gaat.
Daar zie ik niet veel fout bij kunnen gaan.

Ook zou ik liever proff lakjes bestellen dan zomaar van een Ali
Ik zelf bestel bij Ten nails supplies en als je iets wil weten kun je het gerust vragen daar. Hun eigen ervaringen met de kwaliteit van producten staan er ook vaak bij.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:52

Britt schreef:
Nou ja, vrij simpel gesteld dan: voor je het goed onder de knie hebt en van de nagelriemen weg kunt blijven, kun je het beste bij gewone nagellak blijven en veel uren maken. Lakken, lakken, lakken. Ga oefenen met links, maak daar een hobby van. Ga tekenen, schilderen, brood smeren, whatever, zodat je ook je mindere hand goed onder de knie krijgt.

Ik ben het met Wijs eens dat de foto’s die nu voorbij komen er echt niet oké uit zien. Ook niet voor thuis gebruik, idd Ivm allergieën etc.


Je laatste reactie lijkt erg generaliserend. Vind je de laatste die ik gepost hebt ook zo slecht? Naar mijn idee lak ik best netjes voor iemand die alleen bij zichzelf gellak aan brengt.

@wijslander
Ik heb ook geen cursus gedaan omdat ik iemand ben die nog wel eens van hobby kan switchen. Toen ik er achter kwam het best leuk te vinden, had ik al aardig geoefend. Een vijl cursus wil ik nog wel eens graag doen, dus als je daar tips voor hebt in het Noorden dan graag.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:40

Eens hoor, een heleboel dingen zijn ook lastig te leren en er zit ontzettend veel tijd in om het eigen te maken. Zoals de eerder genoemde in mijn vorige post zijn er best wat professionals die het online ontzettend uitgebreid uitleggen en aanleren. Kijk alleen al de live filmpjes terug van Dewi (tennailsupplies). Bijv buildergel zetten zonder navijlen. Daarmee heb ik echt de puntjes op de i kunnen zetten. Heeft ongetwijfeld ook met mijn perfectionisme te maken ;)

Sterker nog, ik vind zelfs dat ik mijn nagels nu mooier zet dan de nagelstyliste die dit bij mij deed :o. Al zegt zit wellicht meer iets over de kunde van de nagelstyliste :+

Dus nee, ik vind niet dat elektrisch vijlen alleen door een pro kan worden gedaan en dat professionele lak een must is. Het andere uiterste ben ik het wel mee eens, je moet niet zomaar wat gaan doen zonder enige vorm van kennis nee.

Over Ali: hier wordt erg makkelijk de aanname gedaan dat ‘zo maar’ alles gekocht wordt. Dat is dus helemaal niet zo. Zoals gezegd er is een fb groep waar al die tips worden gegeven waar nagelstylistes ook tips geven (bijv Dewi van Tennailsupplies).
Gellac van Venalisa bijvoorbeeld. Werd vroeger gewoon bij de v&d verkocht en voldoet aan de Europese richtlijnen. Een stuk betaalbaarder dan PinkGellac en ik vind de kwaliteit hetzelfde.
Zo heb ik daar ook mn penselen, vijlen, bitjes, wipes en lamp vandaan.

@wijslander: ik lees nog maar net mee in dit topic. Ik kan me voorstellen dat mensen ergens moeten beginnen en dan is zo’n topic wellicht heel laagdrempelig?
In mn eerdere post heb ik iig 3 bedrijven genoemd waar mensen online veel kunnen leren :)
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 31-12-22 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:47

Popstra schreef:
Ik denk dan ook dat het het meest mis kan gaan bij het electrische vijlen of het weg knippen van de nagelriemen als je daar geen idee van hebt en zomaar aan begint. Je kan daar best wat schade mee aan richten.
Zo ook met het verwijderen van de gellak dmv soaken. Je huid er omheen krijgt best een opdonder van de aceton. Dat moet je goed verzorgen.

Dat electrische vijl werk vind ik echt werk voor proffesionals.

Het lakken zelf is een kwestie van de tijd nemen en netjes werken.
In goed licht werken en vooral dunne laagjes en met een bokkenpootje je huid en riemen van uitgeschoten lak ontdoen voor je de lamp in gaat.
Daar zie ik niet veel fout bij kunnen gaan.

Ook zou ik liever proff lakjes bestellen dan zomaar van een Ali
Ik zelf bestel bij Ten nails supplies en als je iets wil weten kun je het gerust vragen daar. Hun eigen ervaringen met de kwaliteit van producten staan er ook vaak bij.


En toch gaat dat als je in dit topic kijkt regelmatig fout... Wat natuurlijk altijd een keer kan gebeuren, maar dan is het inderdaad wel heel belangrijk om het product van de huid te verwijderen vóór het uitharden. Verder helemaal mee eens!

Welmoed, ik denk dat het niemands bedoeling is om hier te vingerwijzing of namen te noemen. Iedereen is toch wel in staat kritisch naar haar eigen werk te kijken en te bedenken of je iets zou moeten/willen met de feedback die nu in het algemeen besproken wordt, hoop ik...

Ik zit zelf niet in het noorden dus heb daar zo geen tips voor, maar ik denk dat je via Google en eventueel social media (handig om resultaten van cursussen te bekijken) zelf ook een heel eind moet kunnen komen.

Slmt9, ik volg nu zelf de opleiding bij Ten Nail Supplies en kan beamen dat haar online video's ook heel leerzaam en nuttig zijn. Toch vind ik het voor de puntjes op de i heel fijn om ook een fysieke cursus bij haar te doen (nog een perfectionist hier :)) ).

En wat de laagdrempeligheid betreft heb je zeker een goed punt denk ik. Alleen vind ik niet dat dit betekent dat als er echt onjuist, onhygiënisch of onveilig gewerkt wordt, dat gestimuleerd moet worden. En dat onveilig werken is hier nu wel een aantal keer voorbij gekomen, vandaar dat ik het toch wilde aanstippen.

En dan hebben we het alleen nog over de setjes die geplaatst worden, om het nog niet te hebben over zaken die (hopelijk) buiten beeld gebeuren als werken met handschoenen en een afzuiging. Want ook voor de doe-het-zelver hoort dat bij deze hobby...

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:54

Wijslander schreef:
Slmt, ik volg nu zelf de opleiding bij Ten Nail Supplies en kan beamen dat haar online video's ook heel leerzaam en nuttig zijn. Toch vind ik het voor de puntjes op de i heel fijn om ook een fysieke cursus bij haar te doen (nog een perfectionist hier :)) ).

En wat de laagdrempeligheid betreft heb je zeker een goed punt denk ik. Alleen vind ik niet dat dit betekent dat als er echt onjuist, onhygiënisch of onveilig gewerkt wordt, dat gestimuleerd moet worden. En dat onveilig werken is hier nu wel een aantal keer voorbij gekomen vandaar dat ik het toch wilde aanstippen. En dan hebben we het alleen nog over de setjes die geplaatst worden, om het nog niet te hebben over zaken als werken met handschoenen en een afzuiging. Want doe-het-zelver of niet, ook dat hoort bij deze hobby.


Dat ben ik helemaal met je eens.

Qua gezondheid ben ik het ook met je eens. Dat is ook de reden dat ik niet wilde soaken bijv en gelijk wilde leren hoe ik met de elektrische vijl kan werken. Door mijn eigen gezondheid heb ik de kracht ook niet om het er met een gewone vijl af te krijgen.
De afzuiging en elektrische vijl heb ik wel uit Nederland gehaald, met name ook omdat ik garantie wel een dingetje vindt.

En ik zal ook maar gelijk aangeven ik ben een perfectionist en doe dingen goed en niet half. Maar zo zal niet iedereen zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ‘zomaar’ iets doen. Als ik me fysiek kon laten scholen had ik dat ook zeker gedaan, want waarom het wiel zelf uitvinden als het al uitgevonden is.
Maar het zelf aanleren kan dus wel.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:34

Ik denk dat iedereen voor zichzelf kan bepalen of ze zich wel of niet aangesproken voelen door een bericht. Ik ga niet iedere foto apart benoemen.
Maar jouw setjes zijn dusdanig netjes dat ik me niet aangesproken zou voelen nee, mag aannemen dat je dat zelf ook wel in ziet :)

TNS is idd uiterst behulpzaam bij vragen! En ze legt heel goed uit in haar filmpjes. Als ze niet zo ver weg zou zitten zou ik het wel weten. Zij is ook de enige die een cursus over de gezondheid van de nagel geeft. Die zou ik echt nog graag willen volgen, helaas heeft ze voorlopig geen tijd om die online te gaan aanbieden. Dat is echt een onderwerp waar het enorm aan schort in de meeste cursussen, terwijl ze zelf pretenderen het wel aan te bieden nota bene :roll:

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:23

Even korte reactie want weinig tijd, maar ik zou het wel waarderen om tips of commentaar te krijgen op mijn nagels Wijslander.
Daar leer ik weer van..

Als je geen commentaar wil moet je geen foto’s posten.. vind ik..

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:27

-Namiro- schreef:
Even korte reactie want weinig tijd, maar ik zou het wel waarderen om tips of commentaar te krijgen op mijn nagels Wijslander.
Daar leer ik weer van..

Als je geen commentaar wil moet je geen foto’s posten.. vind ik..


De setjes die je geplaatst hebt zien er prima uit!

Ik heb net nog even gestempeld:

Afbeelding

Alvast een gezond & gelukkig Nieuwjaar gewenst!

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 08:57

Die rechtse vind ik leuk Wijs!

De beste wensen allemaal! **\O/**

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 09:58

Wijslander schreef:
-Namiro- schreef:
Even korte reactie want weinig tijd, maar ik zou het wel waarderen om tips of commentaar te krijgen op mijn nagels Wijslander.
Daar leer ik weer van..

Als je geen commentaar wil moet je geen foto’s posten.. vind ik..


De setjes die je geplaatst hebt zien er prima uit!

Ik heb net nog even gestempeld:

[ [url=m/UtMGxE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast een gezond & gelukkig Nieuwjaar gewenst!


Dank Wijslander. Ik doe mijn best en leer graag.

Mooie resultaten! Ik vind de middelste erg leuk en rechts erg feestelijk!

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:19

Toch vind ik je post een fijne, kritische post Wijslander. Ook goed om eens kritisch naar jezelf te kijken. Ik kan niet veel zeggen, ik heb ook voor het eerst mijn eigen nagels gelakt, maar een cursus of online les staat wel op het lijstje. Maar inderdaad ook maar eens kijken of het iets is wat ik wel wil doen, ik wil best geld investeren in een hobby maar dan moet ik wel weten of ik het leuk vind :+

Omdat ik van mezelf weet dat ik niet zo veel ervaring heb met lakken, heb ik penseeltjes besteld op Amazon. Zo kan ik veel voorzichtiger langs de zijkanten en nagelriemen, en krijg ik daar (hopelijk) geen lak. Ik heb nu eerst steeds de randjes voorzichtig gedaan en daarna met de gewone nagellak kwast maar dan kan ik daarmee van de randjes afblijven.

Ik ga Tennailssuplies eens opzoeken, bedankt voor die tips!

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:28

Niemand is gelijk bovenop de berg gevallen. Ik vind het juist mooi om te zien dat mensen het in ieder geval proberen en hier in het topic advies vragen (en motivatie nodig hebben!) om door te gaan in plaats van dat men algemeen commentaar krijgt dat er geen goed werk is geleverd. Zoals het er bij mij nu op zit, bijvoorbeeld, vind ik het knap voor iemand die het voor de eerste keer doet. Natuurlijk zijn er nog heel wat leerpunten, maar je moet ergens beginnen. ;) Zoals Wijslander het verwoord, ben ik het meer dan mee eens. In een van de eerdere delen van het Nagellaktopic heb ik iets gelijks gezegd, want het is inderdaad belangrijk om de hygiëne en veiligheid van de producten ten opzichte van je nagels en -riemen in acht te houden. Dat heb ik indertijd ook geleerd tijdens mijn opleiding, maar dan nog kan iedereen - ongeacht het aantal jaren ervaring - nog steeds wel eens een misser hebben. Die worden dan alleen niet met foto geplaatst. Ik heb na jaren ook nog steeds missers bij mijzelf, omdat ik - hoeveel ik ook heb geoefend en nog oefen - motorisch mijn niet dominante hand niet onder controle heb (trillen). Dat durf ik gewoon toe te geven, want ik blijf erbij: niemand is perfect. Het gaat dus om het delen van ervaringen omtrent een gedeelde hobby, waarbij een enkeling professioneel werkt.

Veriye

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:49

Ik heb voor de kerst een set gekregen met gellak. Nog booit eerder van gehoord. Dus gelijk geprobeerd. Mijn eerste twee creaties:



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:28

Welkom Veriye, leuk kerstcadeau! :D Is de witte roos op je 'blauwe' duim een sticker?

Veriye

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:30

Dankje, Wijslander. Het is een soort tattoo/sticker, zoals die kind tattoos, waar je aan de achterkant het papier nat moet maken. Het zat bij het setje bij en vond het best leuk uitpakken.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:57

Mooi gedaan, Veriye! :j Mocht je nog meer van die 'stickers' willen, dan kun je zoeken op 'water decals'. Die leg je inderdaad in het water te weken en kun je daarna op je nagel 'plakken'. Topcoat erover en klaar.

Veriye

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:20

Bedankt, ben ook een beetje trots op hoe ze zijn geworden. :) Top, dankje voor de tip!

ik moet nu wel op zoek naar een goed merk, want de kwaliteit van het setje is niet zoo goed :P prima voor het proberen en aanklooien, maar op den duur, wil ik toch betere kwaliteit.