Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:30

Zo ik ben afgelopen maandag weer eens langs de atletiekvereniging gegaan, baantraining gehad.
Was wel pittig maar super fijn weer. :D Vanavond ben ik van plan om weer te gaan en dan gaan we gezamelijk met de groep naar buiten. Ben blij dat ik de stap gezet heb om er heen te gaan, aardige mensen en zeer gemoedelijke sfeer. :)

Balen Gem van je marathon, ik wil volgend jaar mijn eerste marathon lopen denk ik, moet nog even kijken waar en wanneer.. _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:40

Voor volgend jaar zie ik wel weer. Misschien krijg ik nog een heldere ingeving en schrijf ik dit najaar toch nog ergens in.
Maar in het kader van de uitdagingen die (behalve virtuele uitdagingen) een beetje op een laag pitje staan, werd ik vanmorgen wakker met enorme drang om vandaag mijn afstands-PR te verbreken :):) . Voor de komende twee weken leek vandaag de beste dag, niet alleen qua weersvoorspelling, maar ook nevenactiviteiten. Dussss ... ongeveer de route gelopen die mijn man dinsdag voorstelde ... en aan de andere kant van het kanaal weer terug. Goed voor 30K :) . Tot 26 ging het uitstekend (PR verbroken), maar na een korte sanitaire stop met een grote boodschap begon het ge-eikel met een stuk darm (?) of wellicht alvleesklier (?) op te spelen. Een klacht waar ik af en toe last van heb: een flinke pijn rechts, vlak onder de onderste ribben. Heb ik alleen last van na het poepen tijdens het hardlopen, verder nooit en het kan gebeuren op elke afstand. Alsof mijn ingewanden dan even een nieuwe, rustige plaats moeten vinden :') .
Inmiddels weet ik wel hoe ermee om te gaan: tempo drastisch omlaag en heel rustig uithollen, dus kon de 30 zo wel volmaken. Nadeel is dan wel dat ik daarna uitgewoond ben (overigens niet buiten adem of hoge hartslag) en met vlekken voor mijn ogen en lichte coördinatieproblemen naar huis wandel.
Maar goed, heb het gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:11

Super gedaan Gem!!
Nu goed herstellen.

Ik kreeg een mail dat drie dingen van asics zijn uitverkocht die ik had gekozen.. dus vandaag wat vervangends doorgemaild.

De freedomtrail wordt nu virtueel. Ik stond voor de 28km ingeschreven, mijn trailvriend loopt de 44km en vroeg of ik samen wilde lopen.
Ik denk dat ik het ga doen.. op 17 september. Dus ik heb nog even.

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:06

Knap gedaan Gem!
Wat lastig van je buikpijn seg.

Supervixen lijkt me een leuk plan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:53

Hoe is het met alle hardlopers hier?

Er komt een lekkere helse week aan om te lopen..
Vreselijk. Ik was vanmorgen vroeg op pad en toen vond ik het al warm. En het was maar 20 graden ofzo :')
Toch lekker 22.5km getraild.

Volgende week zondag ga ik de route van de devil's trail in Nijmegen lopen met een triathleet hier uit de buurt. We gaan voor het eerst samen lopen, ben benieuwd of hij zijn tempo goed kan aanpassen, want hij loopt als een speer.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:59

Memuska, hoe is het met je hoofdpijn?

Ik ben net terug van een rondje hardlopen, 7,9 km :) het ging wel lekker eigenlijk, maar wel een beetje warm. Ik denk dat ik woensdagavond maar ga i.p.v. in de ochtend en dan maar een korter rondje denk ik.

SV, als jij gaat trailen, hoe loop je dan? Aan 1 stuk of steeds met pauzes? Het lijkt me wel leuk namelijk.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:09

Ik heb gisteren een rondje 6,5 gelopen, na twee weken niet te hebben gelopen. Wel vorige week een uur crosstrainer gedaan.
Nu net weer een uur crosstrainer gedaan, beetje warm op zolder, komt het luie zweet eruit :')

Ook nog de badkamer schoongemaakt, nog ff douchen en dan ga ik helemaal niets meer doen vandaag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:15

Productieve dag al! ;)

Ik heb net een rondje van 3 km met mn vriend gelopen. Vond het heel benauwd. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:17

Hier staat het hardlopen even op een laag pitje. Met t oog op 90 km wandelen in augustus willen we daarvoor oefenen. Daarnaast nog 2x krachttraining en 4x per week paardrijden maakt dat het wel erg veel wordt als ik ook wil hardlopen.

Daarbij is die warmte echt niet mijn type weer om hard te lopen :+ komt na onze trektocht wel weer :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:19

Dat is wel erg veel alles bij elkaar ja!

Ik kan ook slecht tegen de warmte dus hoop dat ik wel vol kan houden. :o

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:10

Ik ga vanavond een rondje van 11km proberen. Word waarschijnlijk 7km hardlopen en de laatste 4km wandelen. :')

Vrijdag had ik best een intensief rondje gedaan van 7km. Ik moest 15 minuten op 'intensief' niveau lopen en dat vond ik toch behoorlijk zwaar!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:20

Met deze temperaturen loop ik ook niet op m’n best. In de namiddag/begin van de avond maar even kijken of we een rondje kunnen doen.

Heb die Zombies-app gedownload, leek me wel grappig. Ben heel benieuwd.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:01

In deze warmte is hardlopen ook gewoon een dingetje. :')

Nou ik voel mij helemaal fijn bij de atletiekvereniging, ben afgelopen week 3 keer wezen trainen en het is echt zo fijn. <3 Zaterdag hebben we een heerlijke duurloop gedaan door de duinen en strand! Leuk om eens met andere mensen te lopen. Vandaag een rustdagje en morgenavond weer knallen op de baan! *\o/*

Volgende week ga ik een weekend weg naar Friesland, neem uiteraard mijn loopschoenen mee want wil uiteraard de boel daar eens hardlopend verkennen. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:37

Druif_01 schreef:

Ik ben net terug van een rondje hardlopen, 7,9 km :) het ging wel lekker eigenlijk, maar wel een beetje warm. Ik denk dat ik woensdagavond maar ga i.p.v. in de ochtend en dan maar een korter rondje denk ik.

SV, als jij gaat trailen, hoe loop je dan? Aan 1 stuk of steeds met pauzes? Het lijkt me wel leuk namelijk.

Het is maar net hoe ik me voel, vandaag een paar keer stilgestaan/gewandeld om wat foto's te maken en tussendoor even op een bankje gezeten. Doe ik meestal wel, de ene keer wat vaker dan de andere keer. Sommige mensen vinden het fijner om in een keer door te lopen, maar ik heb geen last van wandelen of stilstaan tussendoor.

Vrijdagavond had ik een korte trail van 8.5km gelopen met een maatje en toen hebben we in één keer doorgeknald met 5.15 per km.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:19

Zo'n trail lijkt me echt heerlijk! Dat past helemaal in mijn straatje. Lekker door de natuur en dan eens stoppen voor een fotootje en dan weer door. :D

Ik heb zojuist 10km aan een stuk gelopen! Vorige week had ik pas mijn 5km training erop zitten. :') Maar het gaat echt super en mijn benen houden het prima vol. Wel op een erg rustig tempo gedaan. Heb even een trots momentje. :D

Houden jullie ook jullie hartslag in de gaten?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:42

Nozidia schreef:
Volgende week ga ik een weekend weg naar Friesland, neem uiteraard mijn loopschoenen mee want wil uiteraard de boel daar eens hardlopend verkennen. :D
Leuk! In welke omgeving verblijf je?

Aan het einde van de middag nog een rondje van 5,5 km met mijn partner gelopen. Zelfs nog een spatje regen gehad.
Niet zo mooi, we hebben gemaaid voor hooi. Gelukkig is het er nog maar net af, dan kan het nog wel wat water hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:26

Het gaat hier zo verschrikkelijk snel! :wow:
Ik lees braaf mee, alle nieuwelingen van harte welkom en heel veel succes! +:)+

Spamronde: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste 25km gemaakt vandaag. 3 uur 51. Met dik 900hm door vulkaanzand in slechts 6km. De rest was vlak en dalend. Heel langzaam dus. Is niet anders, een ultramaraton runner gaat me vanaf nu trainen. Want ik ren. Langzaam of snel. En ik ren. En doe wat buikspieroefeningen. En dat was alles. Ik moet sterker worden. Veel sterker. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:37

Ohh wat gaaf zeg, ik krijg weer helemaal zin om naar La Palma te gaan! Lekker cocktails drinken bij Puerto Naos :+

Heel knap gedaan die 25km! Hoe zit het nu met de temperaturen daar? Is het nog een beetje te doen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:17

Waue Palmera die foto's! <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:33

Ook hier is de zomer van slag. Verleden week nog rege gehad. Eerder een paar hete dagen. Momenteel zon maar wel met een frisse lucht, dus nietk krankzinnig warm.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:08

Druif_01 schreef:

Slecht. Afin, 't zelfde eigenlijk.
De dokter denkt dat het migraine is die door iets wat ik eet of drink getriggerd wordt, maar nu is de vraag: door wat dan...

Wow super foto's Palmera! Jaloers op het zicht, niet op de warmte (om in te lopen)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:47

Mijn mama krijgt migraine van: tomaten, chocolade, kaas, room, alles wat zwaar voor de lever is eigenlijk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:54

Ja, mijn mama van chocolade en kaas ... Oma ook zoiets denk ik.
Maar chocolade heb ik niet gegeten en kaas eet ik enkel plantaardige, zou dat ook kunnen?

Soit, ik houd nu een dagboekje bij, mss is er een tendens te zien!

Gisteren was ik overigens van de trap gedonderd. Enkel dik en rug blauw... Dom dom dom.
Net wel gaan lopen, 6 km recuperatie. Stiekem weer te snel, maar de coach zei er deze keer niks van :+ :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:57

Wat een mooie plaatjes!

Oeh Memuska, wat vervelend! :(:)

Ik ga vanmiddag lopen en dan vrijdag pas weer. Ik ben niet zo van het savonds na het eten lopen, maar komende week ontkom ik daar niet aan...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:59

Ik loop eigenlijk het liefst 's ochtends... maar ja, soms kan het idd niet anders hé!