[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:10

En ik heb, afhankelijk van het soort oortje, in het begin wel eens last gehad met mijn conch :Y)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:54

Ik denk dat mijn helix gaat ontsteken. Oor doet ineens pijn en is rood en warm. Moet ik hiervoor wat doen? Of naar de piercing shop. Heb wel een beetje spijt dat ik hem zo ver weg van mijn woonplaats heb laten zetten of kan ik ook langs een andere gaan? Heb ook steeds een bultje en dan weer niet en dan weer wel op de plek van de piercing.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:24

Ik ben terug geweest naar de piercer die hem heeft gezet, als je twijfelt nooit een slecht idee. Bij mij zat die nazorg ook bij de prijs in.

Shop waar ik naar ben geweest is niet om de hoek voor mij, maar ik vond het best spannend en wilde graag een shop/piercer waar ik me goed bij voelde. Ook voor de check ups dus daar geweest. Als het voor jou minder zwaar weegt en je graag dichterbij wil kan je misschien een shop in je omgeving bellen met de vraag of je daar terecht kan?

Of misschien wat foto's naar je piercer sturen en advies vragen? Dan hoef je niet direct heen en weer.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:33

xxxmh schreef:
Ik denk dat mijn helix gaat ontsteken. Oor doet ineens pijn en is rood en warm. Moet ik hiervoor wat doen? Of naar de piercing shop. Heb wel een beetje spijt dat ik hem zo ver weg van mijn woonplaats heb laten zetten of kan ik ook langs een andere gaan? Heb ook steeds een bultje en dan weer niet en dan weer wel op de plek van de piercing.

Zou het even aankijken. Schoonmaken met zoutspray en een ibuprofennetje er in. Als het echt gaat ontsteken dan wel even een bezoekje aan de huisarts, daar kan een piercer m.i. niet zo veel tegen doen (behalve bijvoorbeeld het staafje vervangen). In noodgevallen kun je naar mijn ervaring bij elke shop terecht. Waarschijnlijk wel tegen betaling, maar dat is het op dat moment wel waard.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:51

xxxmh schreef:

Heb ik laatst ook gehad met mijn Daith.
de ene dag rood, dik en pijnlijk. De dag erna klapte de pus eruit af een puist.

Ik kreeg de tip om een zoutwater badje te maken en even met mn oor erin te leggen.
Ik gebruik qua schoonmaak het oranje flesje van Otzi. Sinds ik deze gebruik heb ik geen bultjes meer. En als ze opspelen zijn ze ook heel snel weer weg

https://alloverpiercings.nl/products/ot ... ysQAvD_BwE

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:39

Iemand ervaring met Dear Diary in den Haag?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:05

Yes ik ben meerdere keren bij Dear Diary geweest! Ben echt fan van die shop. Prachtige sieraden :) Wat wil je weten?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 13:44

Ja daar ben ik inmiddels ook 2/3x geweest!
Fijne mensen en prachtige sieraden

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:47

Dat klinkt positief; en het piercen zelf?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:07

Ook zeer netjes, zou hier zo weer terug gaan!

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:52

Yes, vanochtend daith en flat laten zetten! super blij mee. Pijn viel mee, vond vooral de daith spannen maar flat was ff pittiger en die voel ik nu nog een beetje. Daar was ze ook iets langer mee aan het prutsen om het balletje er goed op te krijgen.
Nu op naar een voorspoedige genezing!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:00

Hier eindelijk nieuwe sierraden binnen! Afbeelding
Plan is om binnenkort aan de andere kant te beginnen met een daith! En wellicht wil ik in dit oor nog een tragus erbij maar ben nog wel even zoet met mijn helix die nog niet geheeld is :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:06

lletam schreef:
Yes, vanochtend daith en flat laten zetten! super blij mee. Pijn viel mee, vond vooral de daith spannen maar flat was ff pittiger en die voel ik nu nog een beetje. Daar was ze ook iets langer mee aan het prutsen om het balletje er goed op te krijgen.

Fotootje? :)

Ik heb twee flats onder elkaar. Onderste doet het top, bovenste blijft toch telkens een beetje gevoelig. Gelukkig verder geen last, maar na bijna 2 jaar nog niet volledig genezen :Y) hopelijk gaat het bij jou sneller... :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:10

Gaaf zeg!

Ik ga mezelf voor m’n verjaardag (oktober) een flat geven. In de zomer vind ik het gezeik met ontsteken en zwemmen etc.

Ik heb een helix links en rechts een conch. Hij komt dan boven mn conch. :+

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:34

MuSLi schreef:
lletam schreef:

Ik heb twee flats onder elkaar. Onderste doet het top, bovenste blijft toch telkens een beetje gevoelig. Gelukkig verder geen last, maar na bijna 2 jaar nog niet volledig genezen :Y) hopelijk gaat het bij jou sneller... :j

Grappig, bij mij is het net andersom. De bovenste doet het goed, de onderste blijft ietwat gevoelig.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:09

Ik hoop natuurlijk dattie vlot geneest maar goed we gaan het meemaken. Het is er wel een waar je sneller aan blijft hangen met haar, kleren, een bril, cap natuurlijk ook. En slapen.Daith zit beter verstopt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:44

Pff ging een tijdje goed met de vochtbultjes bij mn 2 helixen tot vanmiddag. Hele dikke bulten en toen ik het ging schoonmaken allemaal bloed en pus. Aan de voor en achterkant. Ga maandag op vakantie. Moet denk maar even uitkijken met het zwembad enzo. Probeer morgen nog er naar te laten kijken bij een shop hier in de buurt, kijken of dat lukt want heb het niet bij hun gezet.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:29

Ik snap wel dat die flat helix lastig kan zijn qua genezing, hoe goed je er ook oplet, je raakt 'm zo snel toch aan. Daith zit lekker rustig in m'n oor. Alleen jeuk in je oor haha (maar daar heb je tandenstokers voor;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:37

Is er iemand in dit topic die een piercer weet in de omgeving zwolle/Deventer die een piercing wil down sizen die door iemand anders is gezet? Ik heb geen sierraad, die zou ik dan bij de piercer zelf kopen. Maar ik kan dus geen shop vinden die dat wilt doen :( Ik wil met alle liefde consult kosten betalen, niemand werkt per slot van rekening voor niks...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 02:08

Ik weet wel een fijne shop in apeldoorn, piercing het loo

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:42

Hoe verhouden jullie het schoonmaken versus eraf blijven? Ik ben in principe van de litha club met daarnaast zoutspray. Na spray/douchen voorzichtig droogmaken met wattenstaafje/punt tissue. Maar ik ga niet echt poetsen rondom het gaatje zeg maar. Hoe doen jullie dat? Piercings zijn twee weken jong, gaan redelijk goed zolang ik er maar niet tegenaan kom. Binnenkort sws even laten checken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:03

Ik spoot er altijd wat piercing (zout?) spray op, en depte droog met een steriel gaasje.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:00

Geen watjes, maar gaasjes (want geen pluis) en verder twee keer per dag even sprayen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:34

Ja precies, dus niet echt poetsen, dan gaan we gewoon zo rustig door

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:49

Nee absoluut niet poetsen: spray erop om te ontsmetten en echt droog deppen met een gaasje: geen wc papier/tissue of watje oid. Als het vochtig blijft zal het juist eerder gaan ‘smetten’.