Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:31

Gefeliciteerd _mjwb! :D

Maanlicht, ik zou als ik jou was inderdaad ook even stoppen met tellen. Wat je nu beschrijft klinkt niet gezond :(:)

Ik ga vanavond uit eten (tapas <3 ) dus probeer het overdag even rustig aan te doen. Lijstje vandaag:

O: 185 gram 0% vet Griekse yoghurt met 15 gram chocolate brownie Impact Whey en 100 gram banaan <3
T: 250ml Innocent Recharge smoothie
L: 3 rijstwafels met kipfilet
A: tapas

B: halfuur cardio denk ik, weet nog niet precies wat

Er mag denk ik nog wel een tussendoortje bij want zo zit ik zonder m'n avondeten nog niet eens aan de 500 calorieën :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:44

Mijn lijstje van gisteren;

O: kopje koffie met 2 zoetjes, volkomen boterham met light jam.
L: meergranenbol met extra belegen kaas, meergranenbol met kipfilet en komkommer.
A: Wrap met champignons, cherrytomaatjes, gegrilde kip, aardappel en een salade met bosui, rucola salade en gerookte kip reepjes.
T: krentenbol, mais rijstwafel met sandwichspread 2x, en bij de sportschool een half glas AA-drink met de andere helft water.
B: 1 uur squashen, 30 min wandelen.
D: 1 glas optimel, 750 ml water (verder kom ik echt niet, ik pis bijna water joh)

Totaal 1659 calorieën, - 872 aan sport, hou ik nog 663 over. :)) (Doel 1450 kcal voor 0,8 kg afvallen per week) tenminste, dit zegt de app. Ik weet ook niet in hoeverre ik dit kan vertrouwen.

Vandaag heb ik avond dienst, vind het dan altijd heel lastig om gezond te eten... Mijn collega's komen met pizza's aan en ik ga vandaag maar een broodje smeren denk ik. :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:33

Eulogy: Jammm, tapas is mijn favoriet! :9
Finnens: Aah, dat is balen haha. Nouja, je weet het nu iig al, morgen weer verder. :)
Giolli: Aah, avond en nachtdiensten zijn zo rot kwa eten! Veel (gezonde) snackdingetjes meenemen!
Ik weet ook niet zo goed hoe die app rekent hoor haha, ik zou een halve kilo per week moeten kwijtraken met hoe ik nu eet. :P

Wat ik zei over tussendoortjes bedoelde ik dus niet persee als in meer eten, maar ik moet het idd spreiden. Ik kan niet maar 3 maaltijden per dag eten zegmaar haha.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:01

Hee allemaal!

Even een update van mij. Vorige week zei de weegschaal 72 kg, dus dat betekent dat ik 3 kg ben afgevallen! Afgelopen week was qua afvallen een minder goede week. Ik ben voor een verjaardag gaan high-teaen, ook ben ik voor een andere verjaardag uit eten geweest voor sushi en heb ik ook een andere dag een tompoes gehad. Doel van deze week was dus: Niet aankomen, dus gewicht behouden en de dagen dat ik 'slecht' ging eten op de rest van de maaltijden proberen te compenseren.

Naar mijn idee is dat best wel goed gelukt! Dus we gaan gewoon lekker door en hopen dat ik volgend weekend weer wat kwijt ben! :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:09

Mijn lijstje voor vandaag;

O: yoghurt met Weetabix, banaan en honing
L: 3 maisbroodjes kalfsleverworst
T: halve wrap met zalm, truffelmayo en rucola
A: zoete aardappelsoep en een warm broodje met hummus, komkommer en ham

B: in de ochtend hondentraining (kilometer of 7) en lopen met de hond (ook zoiets)
D: water en thee

Sannens schreef:
Hee allemaal!

Even een update van mij. Vorige week zei de weegschaal 72 kg, dus dat betekent dat ik 3 kg ben afgevallen! Afgelopen week was qua afvallen een minder goede week. Ik ben voor een verjaardag gaan high-teaen, ook ben ik voor een andere verjaardag uit eten geweest voor sushi en heb ik ook een andere dag een tompoes gehad. Doel van deze week was dus: Niet aankomen, dus gewicht behouden en de dagen dat ik 'slecht' ging eten op de rest van de maaltijden proberen te compenseren.

Naar mijn idee is dat best wel goed gelukt! Dus we gaan gewoon lekker door en hopen dat ik volgend weekend weer wat kwijt ben! :D

Goed bezig! Afvallen is leuk, maar je moet ook blijven genieten en dat kan prima op die manier +:)+ Ik ben tijdens mijn afvalperiode in de zomer elke week wel uit eten geweest en ook gewoon afgevallen, als je er verder een beetje rekening mee houdt is dat echt geen punt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:06

Vanavond hebben wij thuis de verjaardag van mijn broer voor de familie. Alleen mijn moeder slaat altijd onnodig veel eten in, terwijl we in totaal maar met 10 man zijn. Dus er staat een cake in de oven, een stuk of 8 wraps zijn er gemaakt (heb ik om gevraagd, zodat ik wat relatief gezonds heb om te snacken), maar ook chips, nootjes, eiersalade en wie weet wat allemaal nog meer. En daar baal ik dan altijd zo van, dat mijn ouders zo'n ongezonde levenswijze hebben en dat er dus 100 verleidingen voor mijn neus staan, waar ik niet altijd nee tegen kan zeggen :(
Iemand hier in dit topic zei dat laatst ook, eten = gezelligheid in onze familie. En van die gedachte zijn ze niet af te brengen.
Dus we zien wel hoe het loopt.

O: glas drinkyoghurt en 2 volkoren crackers met kipfilet
T: Eiwitreep
T: Chocolademelk met slagroom
T: Een wrap met kruidenkaas, lenteui en kipfilet
A: Kip uit de oven, aardappeltjes en salade
T: Vanavond dus heel veel zooi :n

B: Uur paardrijden

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:09

Tsja, dat is toch vaak de associatie! Ik merk het ook wel hoor. Als ik thuis kom na een lange dag, of iets ga doen met vriendinnen -> eten! Ook al heb ik niet eens honger.
Maarja, het is natuurlijk niet elke dag verjaardag, dus probeer er niet al te veel over in te zitten! Je kunt best iets lekkers nemen! :) En wat een stukje terug al gezegd is, geef het een cijfer! Heb je er echt heel veel zin in? 8+? Dan lekker nemen! Is het mwah, en zou je het alleen pakken omdat het er staat? Dan lekker laten staan. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:17

Cheetahfan schreef:
Tsja, dat is toch vaak de associatie! Ik merk het ook wel hoor. Als ik thuis kom na een lange dag, of iets ga doen met vriendinnen -> eten! Ook al heb ik niet eens honger.
Maarja, het is natuurlijk niet elke dag verjaardag, dus probeer er niet al te veel over in te zitten! Je kunt best iets lekkers nemen! :) En wat een stukje terug al gezegd is, geef het een cijfer! Heb je er echt heel veel zin in? 8+? Dan lekker nemen! Is het mwah, en zou je het alleen pakken omdat het er staat? Dan lekker laten staan. :)

Ja dat is ook wel, maar het is vaak je én én in onze familie. En vaak ga ik op de automatische piloot wanneer er eten voor mijn neus staat, en heb ik vaak niet eens door wanneer ik aan het snoepen ben :') Dat is bij mij vaak het probleem. Kijken of ik vanavond idd cijfers kan geven.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:42

O: magere yoghurt met creusli
T: halve banaan
L: 2 craquottes met kaas
T: mineola
A: havermoutpannenkoek met kaas

B: luie dag, lekker mijn paard gewassen en gepoetst :P

Fijn weekend allemaal!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:08

Ik herken dat heel erg Annikoe, lastig is dat :(
Ik eet vanavond bij mijn ouders en we hebben zelf frietjes gemaakt, gooit mijn vader en ineens allemaal aardappel kruiden over; 2e ingredient suiker, aaarghh 8)7
Maar goed friet is toch al niet gezond dus dan maar extra genieten.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:18

Zal ik ook maar mijn dagje aan eten neer zetten. Ik heb wel gezondigd vandaag dus net maar weer hard gelopen om het weer even te compenseren.

O: chocolademelk mager + een notenreep
T: appel
L: 2 spelt boterhammen met gelderse worst.
T: krijtjes van venco #)
En mijn avond eten zal een salade worden denk ik.

En hebben jullie het ook zo koud steeds? Sinds ik ben begonnen met afvallen heb ik het steeds zo omwiks koud. :brr:

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:55

Ik heb het sws altijd wel een beetje koud. Maar als ik eenmaal bezig ben, heb ik het ook zo weer warm!

Mijn lijstje van vandaag is eigenlijk heel goed. Zeker als je bedenkt dat ik de hele dag gecarnavalt heb. Normaal zou ik dan veel meer ongezonde drankjes drinken, maar het nu bij één gehouden.
O: twee boterhammen met pindakaas american style en hazelnootpasta en een kop thee.
T: bekertje water.
L: worstenbroodje, krentenbol met suiker en halve eierkoek met suiker, een kop thee en water.
T: een worstenbroodje.
T: zakje paprikachips, glas cola en verder water.
A: vier scheppen chili con carne.
T: kop thee met wss een stroopwafel.
B: 6 uur staan en hossen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:43

Annikoe: ik ook hoor. En ziek en vol dat ik me dan aan het eind van de avond voelde! :x
Geerte: Oooh, die krijtjes zijn goddelijk! :9 Mm, ik ben echt een koukleum dus kan niet echt goed beoordelen. Weet wel dat ik het steeds heel koud had toen ik echt te weinig at. ;)
Edit: Heb even je berichtjes teruggelezen. 8 kg in een maand is wel extreem veel! Je lijstje is ook wel mager, mag best wat bij hoor. :j Hoe lang ben je en hoeveel weeg je nu? Wat is je streef?

Kimmie: Typisch carnaval lijstje :+ Heel herkenbaar, haha!

Pff, als ik bij mijn ouders ben is het lastig om al het lekkers in de kast te laten staan! :)) Zelf heb ik het gewoon niet, maar als ik dan een weekend bij mijn ouders ben. :+

Uiteindelijk geworden:
Cheetahfan schreef:
O: 100 gram magere kwark met 100 gram optimel aardbei yoghurt, 35 gram zonnatura muesli, handje rozijnen
T: banaan
L: 4 el havermout in amandelmelk, bosbessen, rozijnen, kaneel
T: 2 rijstwafels met pindakaas, handje drop Tikkels
A: AH groene salade komkommer/tomaat, gekookt ei, gegrilde kipfilet (met maggi bakpapier :9 ), extra bakje tomaatjes
T: zakje madegood appel kaneel muesli balletjes, sinaasappel en kleine peer

B: half uur hardlopen, 10 minuten Stair Climber + half uur andere oefeningen (buik en benen)
D: Thee, 2 cappuccino, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:58

Vandaag een redelijk goede dag

O: Overnight oats
L: Volkoren pasta bolognese
A: Salade met stoofvlees (en af en toe een friet gestolen :') )

Ik ben op een week tijd 1 kg kwijt met de no sugar challenge, maar eigenlijk eerder door denk ik bewuster te worden van hoe ik eet. ik hoop dat ik zo toch nog even verder kan blijven doen.

Morgen ga ik als ontbijt een 'speciale' ontbijtpannenkoek maken. Ik heb hier in de buurt een 'boer' gevonden die zelf zijn bloem en meer maakt met de watermolen. Hij had pannekoekenmix en iets wat Quick Mix noemt (don't let the name fool you, het is een mengeling van allemaal zelfgeteelde granen en zaden!). Ik heb de pannenkoeken mix en de zadenmix samen gedaan samen met gedroogde bessen en dat wordt morgen mijn ontbijt. Geen suikers, en vers van hier in de buurt! beter kan het toch niet worden <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:25

Mm, klinkt heerlijk! :9 Laat ff weten hoe het smaakte! :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:25

geerte schreef:
En hebben jullie het ook zo koud steeds? Sinds ik ben begonnen met afvallen heb ik het steeds zo omwiks koud. :brr:

Als je caloriebeperkt eet gaat je lichaam spaarzaam om met de energie die hij krijgt. O.a. je organen laten functioneren is belangrijker dan het warm hebben, dus je krijgt het koud. Daarom is langere tijd ver onder je caloriebehoefte eten ook zo slecht voor je, er is dan niet alleen niet genoeg energie om je thermostaat aan de gang te krijgen, maar ook je organen en spieren moeten het ontgelden.

Hoe vaak ik mensen niet heb horen zeggen dat ze het koud hebben omdat ze nu minder vet hebben, of dat het bibberen betekent dat ze vet aan het verbranden zijn. Dat is het dus niet, helaas. Komt vanzelf weer goed als je meer gaat eten. ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:52

Mijn lijstje van vandaag:
O: paar happen Skyr vanille, twee rijstwafels met een beetje jong belegen kaas
L: Italiaans sandwichbrood met gegrilde groente
T: vier rijstwafels met slankie smeerkaas
A: glas rode wijn, pide met kipdijfilet shoarma (zelf gekruid) en een mengeling van yoghurt en knoflooksaus, klein kommetje Turkse linzensoep
T: klein stukje baklava :~ :~ :~ :~

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:56

Ik heb een heerlijke dag gehad in de sauna, nergens op gelet en ultiem genoten :D spontaan nog massage bijgeboekt, daar was ik aan toe zeg <3
Ik ga mn uiteindelijke lijstje toch plaatsen :+

O: kwark
B: sportschool
L: 2 kadetjes kaas
T: glas profit (sauna dingetje :+ ) en bittergarnituur (veel :oo )
T2: 2 glazen wijn
A: dinerbuffet. Had me voorgenomen alleen de dingen te nemen die ik écht heel lekker vond. Probleempje, er waren alleen maar lekkere dingen :+ veel te veel gegeten dus. Was wel een goede manier om de rest van de avond verzadigd te zijn, heb ik anders nooit _O-

Las trouwens een stukje in een tijdschrift waar ik mn vraagtekens bij heb, weet iemand van jullie daar meer van? Het ging over zoetstoffen, dat deze door het lichaam niet herkend worden als voedingsstof en daardoor als vet opgeslagen worden.
Nou ken ik wel het verhaal dat het het bloedsuiker hetzelfde laat stijgen als suiker. Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar toen ik regelmatig mij bloedsuiker moest meten ivm zwangerschapsdiabetes heb ik daar iig nooit wat van gemerkt, dus lijkt me eerlijk gezegd beetje fabeltje. Maar die als vet opslaan had ik nog niet eerder gehoord.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:03

Maanlicht: Mm, lekker baklava! :9

Ik ga vandaag naar het chocoladefestival in Amsterdam, met veel standjes en proeverijen. Dus ik denk dat mijn lijstje ongeveer zo wordt:
O: 200 gram skyr met 30 gram AH granola
T: chocolade
L: chocolade
T: chocolade
A: chocolade
T: wsl niets, want misselijk van de chocolade :')

:Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:32

Net men pannekoek gemaakt, heerlijk! Maar met 1 had ik wel al genoeg. Zat lekker vol met granen en enkele moerbesjes. Heerlijk zo te eten, heb er nog wat yoghurt bij gedaan

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:38

Hmm Laura, ik geloof daar ook niet zo in inderdaad.
Lekker lijstje Cheetahfan *\o/* :Y)
Klinkt super lekker The_Cat, ik ben een beetje jaloers.

Woensdagochtend vroeg vliegen mijn vriend en ik naar Zanzibar.
In 2014 ben ik er al met mijn ouders geweest, heb gister even het fotoboek van die vakantie bekeken. Ik verbaasde me er eigenlijk best wel over dat ik toen wel een flink stuk zwaarder was dan nu. Toen rookte ik nog wel, daarna begonnen de kilo's pas echt te komen, maar er mocht wel al wat kilo af. Dat maakt me best wel trots.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:45

Dat is soms goed om terug te zien! Hoeveel kg ben je kwijt sinds toen? Of weet je dat niet?
Wat een heerlijk vooruitzicht!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:47

Dat weet ik niet, ik stond toen nooit op de weegschaal :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:20

Vanavond weer avond dienst, niet bevordelijk. Gister een blikje cassis gedronken en toastjes met zalmzalade. Zucht!

Vandaag:
O: Turkse yoghurt met Hero light jam en Crunchy muesli.
L: Volkoren boterham met rosbief, kipfilet, plak oude kaas en een gekookt eitje. Wat komkommer, tomaat en augurk.
A: Géén idee nog. Wat de pot schaft voor de bewoners gok ik. :+
T: Conferance peer.
B: 30 min wandelen, werk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:08

The Cat: Mm, klinkt heerlijk!

Lijstje vandaag is een stuk minder erg dan ik verwacht had:
O: 200 gram skyr met 30 gram AH granola
T: appel
T: allemaal mini stukjes chocolade proeven! Veel raw chocolate, veel superfoods en lekker extra pure. :9
L/A: donker pitten en zaden broodje met gegrilde groenten en feta
T: miss nog een stuk fruit als ik trek krijg :)

B: 5 uur slenteren
D: Thee, water