Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:36

Waar blijven al die plaatjes van komen zeg :) Wel leuk!

Ik ga straks een matje kopen denk ik!

__Sannne

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:37

Ik haal ze van Tumblr :o

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:41

Ik tel m'n push-ups niet, maar gok op 10 per keer

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:43

Ik doe ook de mietjes push-ups hoor, kan echt niet met mijn knietjes van de vloer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:46

Rw :wave:

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:48

Ik kan de eerste serie 'echte' puhups, maar de tweede serie doe ik ze ook me knieen hoor. No shame.
Ik vraag me af of ik genoeg eet.

o: 2handjes havermout gekookt in melk met kaneel en een appel ( thanks karin voor dit recept)!
Tussen o en l geripped
L: gekookt ei en zoete aardappel.
t; banaan
d; gegrilde groentes en biefstuk
t; worteltjes

Iemand een idee? Ik tel geen calorieën dus weet niet hoe veel dit is. Ik vraag dit omdta ik niet veel verlies, en of dat miss aan mijn eetpatroon kan liggen?

Level 2 van Ripped is erg leuk. Ik Vind ripped overall wat leuker dan de shred. Wie doet er nu nog meer ripped eigenlijk?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:49

maar hoeveel doen jullie er dan?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:52

geen idee anke, ik tel ze niet. Maar ik denk dat ik er aan 10 stuks kom.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:53

Je bent over shred bezig he? Ik zit nog in level 1, en doe ze qua tempo mee met het filmpje, de eerste serie kan ik ondertussen op de moeilijke manier (en ik kon dat dus niét he in 't begin!), houd niet altijd helemaal vol maar dan zet ik snel knieën en doe weer mee), tweede serie dan op knie-manier, als ik mij fit voel tweede op de moeilijke manier beginnen en dan knieën... Ik zie per dag wat ik aan kan! :)

Maar ik doe dus eigenlijk alle oefeningen wel in het tempo van de video, moeilijk of makkelijk kan wisselen maar mijn tempo niet, denk dat meer doen niet per se beter is omdat de vormspanning een deel van de moeilijkheid is?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:53

Kwam deze net tegen op youtube.. Goede motivatie!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:56

heb je vast gelijk in. Ik kijk niet naar de film bij die oefening, maar naar de grond dus ik kan het tempo niet zien. Wellicht ga ik dus sneller of langzamer, dat weet ik niet.

Ik zag inderdaad wel bij het fietsen op het eind dat ik de eerste keer veel sneller ging. Hield het dus bijna niet vol, toen keek ik op zij, doen zij het super langzaam. Op hun snelheid hou ik het makkelijk vol, dus daar wil ik wel echt sneller omdat ik dat moeilijker vind

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:57

Joanne1987 schreef:
Rw :wave:

:wave:

Sow mijn beentjes voelen nu wel zwaar. Maar ik ga ook voor dat filmpje haha, zo'n resultaat wil ik ook wel.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:59

Anke_Amigo schreef:
heb je vast gelijk in. Ik kijk niet naar de film bij die oefening, maar naar de grond dus ik kan het tempo niet zien. Wellicht ga ik dus sneller of langzamer, dat weet ik niet.

Ik zag inderdaad wel bij het fietsen op het eind dat ik de eerste keer veel sneller ging. Hield het dus bijna niet vol, toen keek ik op zij, doen zij het super langzaam. Op hun snelheid hou ik het makkelijk vol, dus daar wil ik wel echt sneller omdat ik dat moeilijker vind

Ik wel, met bijhorende nekklachten als gevolg :') Laptop staat op bed en ik ergens op de grond dus moet soms echt veel te scheef kijken :P
Zeker toen ik vorige week probeerde serie-kijken met oefeningen doen te combineren, lichtelijk spastisch :+

Ik vind dat fietsen traag lastiger omdat je even omhoog moet blijven en volhouden?
Nuja, vind het het lastigste aan mijn benen, die oefening, niet aan buik :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:01

Vaak is het juist toch dat je oefeningen niet te snel wil doen, omdat als je ze rustig aan doet, je dan de weerstand meer hebt en daardoor dus weer meer resultaat ofzo hebt.
Tenminste als ik heel snel buikspier oefeningen doe kan ik er meer als wanneer ik heel rustig naar boven en beneden beweeg, juist bij dat rustig naar beneden ga je echt dat brandende gevoel krijgen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:02

Ja en vooral als je dan in dat naar beneden gaan nét niet naar de grond gaat maar daar ook een beetje blijft 'hangen' :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:03

dan denk ik dat het misschien per persoon verschilt, gewone crunches zijn ook zwaarder langzaam maar dat fietsen daar blijft bij mij de druk constant, enige wat verschilt zijn de benen en die bewegingen maakt het voor mij zwaarder

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:05

Klopt, maar het is ook belangrijk om de oefening correct uit te voeren. zolang je dat doet maakt het denk ik niet uit hoe snel je het doet. Anke, anders maak je de beweging groter?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:06

Je zal zelf idd wel voelen wat het meeste tegentrekt en lastig is he ;)

Ik vind het bij die fietsbeweging erbijj moeilijk om niet te snel te gaan, omdat ik dan weet dat ik meer op mijn nek zou gaan trekken ipv op buikspieren, dus daarom dat ik maak dat ik gewoon gelijk blijf met hen, zodat ik minder snel fout zou kunnen maken!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:08

ik weet wel vrij zeker dat ik hem correct doe, heb dit tot een 1,5 jaar geleden altijd onder begeleiding gedaan. ieder voelt het natuurlijk zelf ook het best he, inderdaad is nektrekken zeker niet goed :D dat verkom ik ook altijd.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:49

Heei,
Ik ben na ong, 3 weken mij zelf te puchen, maar toch elke dag zeggen, ik begin morgen wel
vandaag eindelijk begonnen met shredden, en opzich viel level 1 mij nog best mee, had het erger verwacht, dus nu met volle moed op naar morgen

ps, weet iemand of het slim is om als je na 30 dagen, nog steeds niet bereikt hebt wat je graag wou bereiken, om dan nog 1 of 2 weken door te gaan met shred level 3?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:49

Houdt iedereen zich ook aan de rustdag(en) bij ripped of andere workouts waar Jillian dat voorschrijft?

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:50

bij shred zitten geen rustdag(en) toch, of wel?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:54

KarinvdM schreef:
Houdt iedereen zich ook aan de rustdag(en) bij ripped of andere workouts waar Jillian dat voorschrijft?

Ik zit in de eerste week van Ripped (maar dat wist je :P ) en heb gisteren wel een rustdag gehad. Ga zo dag 5 doen. Ik zet de teller bij een rustdag wel gewoon door, anders ben ik straks de tel kwijt... :')

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:55

Vandaag dag 14 gedaan, gaat steeds beter :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:59

veronique100 schreef:
Heei,
Ik ben na ong, 3 weken mij zelf te puchen, maar toch elke dag zeggen, ik begin morgen wel
vandaag eindelijk begonnen met shredden, en opzich viel level 1 mij nog best mee, had het erger verwacht, dus nu met volle moed op naar morgen

ps, weet iemand of het slim is om als je na 30 dagen, nog steeds niet bereikt hebt wat je graag wou bereiken, om dan nog 1 of 2 weken door te gaan met shred level 3?

Wacht maar tot je morgenochtend uit bed stapt. ;)
Je zou op zich ook prima opnieuw kunnen beginnen met shredden, maar dan zwaardere gewichtjes gebruiken en/of alles op de Nathalie-manier doen als je dit nog niet deed. Zo blijf je toch de afwisseling houden. Want anders doe je 3,5 week level 3 en dat wordt op een gegeven moment erg eentonig. De meesten hier hebben na 10 dagen al genoeg van iedere dag hetzelfde level. Maar er is theoretisch gezien niets mis met langer doorgaan in level 3.