Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:46

Maanlicht schreef:
Voor het eerst hardgelopen zonder tussendoor te wandelen, dat was vooral noodgedwongen omdat ik werd geteisterd door allerhande insecten.

Ken dat gevoel, heb al zeker 4 muggen ingeslikt sinds ik begonnen ben met lopen.

MISTRAL94

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:12

Oh jakkes.

Het dazen seizoen is weer geopend wij hadden vanmorgen ook last. Lijkt wel later in het seizoen te komen dan andere jaren?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:34

Vind sowieso dat er opvallend weinig insecten zijn. Ik heb nog geen horren in mijn huis en wel steeds alle ramen open. Enige wat er naar binnen komt zijn spinnetjes en motjes. Ik ben sinds ik hier woon pas 1 nacht 2x geprikt door een mug.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:40

Muggen valt idd nog mee. Dazen al wel. En die irritante vliegen hebben we in huis meer dan genoeg.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:17

De dazen terroriseren ons al enkele weken. We zitten ook middenin in een drukbevolkt dazengebied. Je moet dus wel blijven rennen/draven om niet lek gestoken te worden. Bij warm weer komen we niet de met de paarden van het erf af, niet te doen.

Vanmorgen onbedoeld 11.5 km gelopen met een gemiddelde van 10 km/h. Daar erg tevreden over.
Maar de reden van de extra stukken rennen was dat ik een een paard zag die met zadel, maar zonder ruiter door de wei rond liep te drentelen. Wei lag een stuk van de weg af, op een privestuk met een loei van een hek, zonder woonhuis erbij. Ik kon er niet bij komen. Uiteindelijk een huis in de buurt gevonden waarvan de bewoners de eigenaar kennen, ze zouden gaan bellen.
Hopelijk loos alarm en dus een rare keuze om je paard zo te laten rondlopen in plaats van dat er ergens een ruiter gewond ligt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:18

Ai Grit, ik hoop ook dat het allemaal goed afgelopen is! En gelukkig dat het in een wei liep, en niet op de openbare weg (heb zo es een paard zien overhoop rijden door een auto, dat maak ik liever niet meer mee).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:06

Romyv schreef:
F_Orumster schreef:
Weet iemand hoe het zit met spierafbraak door hardlopen? Ik fitness al maanden en dat heeft mijn voornamelijke prioriteit. Daarnaast hardloop ik nu een week of 5. Meestal na een arm/buikspier workout, niet na een been workout ivm verzuring. Voor en na de krachttraining neem ik whey eiwitten met bcaa. Zit ik daarmee safe?

Geheel afhankelijk van.. Als jij aan het cutten bent en eerst 40 min zware krachttraining doet om daarna nog 10km in je rood te gaan rennen 4x pw, grote kans dat je spiermassa afbreekt ipv opbouwd :+

Heb je iets meer info over welke fase je zit met je trainingen en.voeding?

10K in het rood rennen zie ik niet zitten :D

Ik denk niet in fases geloof ik. Waarmee ik bezig ben is sterk en fit worden. Ik wil graag een mooie spieropbouw en vet verliezen. Ik bedoel daarmee natuurlijk niet dat vet zich letterlijk vervangt, maar het proces naast elkaar. Dit loopt al best goed hoor, ik ben afgelopen maanden al wat centimeters kwijt en lekker strak en bespierd geworden en dat bij een gelijk gewicht. Er zit nog wel een hardnekkig laagje spek overheen, maar ik weet dat dat minder is geworden en het een kwestie van nog wat meer maanden is.

Ik heb een upper-low body split en loop alleen na de upper body krachttraining om verzuring in de benen te voorkomen. Ik neem op sportdagen voor de tijd een halve scoop whey, voor de eiwitten en bcaa. En na afloop een volle scoop (en sindskort ook creatine). En de ochtend erna vaak ook een scoop, vooral als mijn lichaam hard heeft gewerkt. Ik train op supercompensatie en probeer meestal een lichte 1-daags 'spierpijn' te hebben (niet perse spierpijn, maar dat je het net voelt de dag erna).

Met hardlopen zit ik slechts in de start to run, nu bij les 17. Ik ben denk ik nog niet van plan hierna voor de 10k te gaan, ik zie het meer als ca. halfuurtje cardio na krachttraining. Voor de conditie, hoofd leeglopen, verbranding.

Deze combinatie wordt vaak als heel goed beschreven (cardio na kt). Verbranding gaat na KT door en dan pak je dus extra bonus met hardlopen. Maar nu begon ik ook stees meer over afbraak te lezen en maakte me wat ongerust. Sommigen zeggen dat door eiwitten te nemen (whey) je het al wel aardig voorkomt.

Qua eten, gaat momenteel niet altijd goed, maar ik probeer gewoon gezond en gevarieerd. Ik wil niet strak eten/dieten omdat ik altijd obsessief doorsla. Ik ontbijt met 80gr havermout, lunch meestal met brood, of met restjes. 1 -2 stuks fruit, avondeten ca 70gr vlees 200gr groente en meestal niet meer dan 40gr kh. aan rijst/pasta. Ja en soms gaat er natuurlijk wat slechts naarbinnen :D

Zuivel gaat helaas niet goed, kwark e.d. is helaas geen optie. Ben er wel gek op. Veel vlees wil ik niet eten ivm dierenwelzijn en milieu. Vandaar de whey proteinen (overigens ook de meest gunstigste eiwitten).

Zal dat goed gaan deze combi? Sorry voor deze joekel van een egopost :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:18

Sorry, ik kan je niet helpen, dit gaat voor de huis- tuin- en keukenhardloper boven de pet :D
Ik lees termen waarbij ik hooguit rare beeldvormingen krijg in mijn hoofd.

Toch nog even langs de weide gereden. Paard liep nu ongezadeld en met veulen aan de voet door de wei.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:28

Grit schreef:
Sorry, ik kan je niet helpen, dit gaat voor de huis- tuin- en keukenhardloper boven de pet :D
Ik lees termen waarbij ik hooguit rare beeldvormingen krijg in mijn hoofd.

Idem hier :)

Maar ik wil hier wel even op inspringen: als je eiwitten (supplementen of via gewone voeding) eet, gaat je cholesterol dan ook omhoog? Ik ben nl. iets te snel aan het afvallen door het hardlopen (nu BMI van exact 20, dus liever niet meer lager), maar heb wel een te hoge cholesterol, dus ik vroeg me af waarmee ik verdere vermagering kan tegengaan zonder de cholesterol te verhogen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:54

Wat een mooie bmi zeg!
Ik heb me niet zoveel bezig gehouden met cholesterol aldaar mijne goed was. Ik kan wel even meekijken. Eerste google hit zei dat whey eiwitten cholesterol verhogen kunnen. Zal even beter kijken als ik achter de pc zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:59

Ik kan je er ook niet mee helpen helaas. Al lijkt het mij dat doe extra supplementen juist voor de profs belangrijk zijn. Mensen die alle dagen erg intensief bezig zijn. Maar nogmaals geen idee of het nodig is en hoe je het dan het beste gebruiken kunt. Is overleg met een sportdiëtiste geen optie?

Qua cholesterol. Om cholesterol te verlagen kun je de combinatie sporten en gezonde voeding toepassen. Maar wanneer er een erfelijke vorm van te hoog cholesterol is kun je zo gezond eten als je wilt en zoveel sporten maar blijft het hoog. Op thuisarts.nl staan voedingsadviezen bij een hoog cholesterol. Deze site is betrouwbaar dit is door artsen gemaakt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:06

@Mistral, ik zal es kijken op de site

heb idd de erfelijke vorm van hoge cholesterol (nog niet dramatisch, maar ik wil niet aan de pillen). Blijkbaar is in mijn geval maar 25% beïnvloedbaar door voeding, hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre ik al gezond leef. Ik merk dat ik door te sporten minder eetlust krijg, is ook niet de bedoeling.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:10

Mistral, supplementen kunnen voor iedereen wel helpen hoor! Ik haal maar 50gr eiwit uit mijn dagelijkse eten en bij flink sporten met spieropbouw in het vizier adviseert men 1.2-1.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus met mijn 50gr hebben mijn spieren niet genoeg eiwit voorhanden. Bcaa zit er al bij in en zorgt voor snel spierherstel.

Voor ik aan supps begin zoek ik grondig door pubmed. Want de verkooppunten smeren je alles aan ;) Ik kan wel even kijken naar cholesterol. Ik weet wel dat eieren niet meer in een negatief daglicht sttaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:30

Hwn idd cholesterolverlagers kennen veel bijwerkingen. Waaronder spierproblemen. Je hebt gelijk zo lang het zonder kan is dat beter

Forumster op zich wel interessante theorie. Ik heb altijd snel spierpijn dan zouden eiwitten dus ook wel zinvol kunnen zijn om sneller te herstellen na inspanning. Ik ken overigens de eiwitshakes wel die verkopen ze ook veel op de sportschool.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:35

En lijnzaad of omega 6?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:37

Lijnzaad of omega 6? Wat doen die voor je lichaam?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:06

Omega 3 6 en 9 zijn vetzuren en hebben een hoop te doen met onze cholesterol. Ik geloof dat ons westerse dieet de verhouding niet juist liggen en we dus producten of supp nemen om dat in balans te brengen. Beter bekend als visolie capsules en ook kun je lijnzaad eten door bv je muesli. Lijnzaad bevat veel omega weet niet meer welke. En veel vezels.

Het is iets te lang geleden om te herinneren hoe t nu zat en ik weet ook niet of suppletie wetenschappelijk bewezen is. Moeten we even op pubmed sneupen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:40

Het hangt natuurlijk ook af van je cholesterolwaarden in het bloed. Er zijn splitsingen het hdl ldl triglyceriden. Triglyceriden kunnen afwijkend zijn bij alcohol gebruik. Een hoog HDL (goede cholesterol) is goed en heeft een hoog LDL (slechte cholesterol) weer wat op. Ze kijken vooral ook naar je gemiddelde cholesterol. Visolie is goed voor hart en bloedvaten. En gezond en gevarieerd eten. Maar voor de erfelijke kant steekt het geheel toch weer iets anders in elkaar dan een te hoog cholesterol door ongezond leven. Je hoort momenteel ook veel over plantensterolen oid daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken. Vroeger dacht men vaak dat als ze maar vetarm eten het wel goed kwam. Maar je lichaam heeft Hoe dan ook vetten nodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:41

Pubmed? Dat is een site die voedingssupplementen verkopen? Zal ook eens even kijken

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 06:34

Verdorie in typ een heel verhaal loopt mijn telefoon vast.. Opnieuw maar dan in het kort

Ik studeer voeding en diëtetiek (ben aan het afstuderen).
Mensen met genetisch bepaald hoog cholesterol (dus wanneer het in de familie zit) kunnen dit niet verlagen door middel van voeding, natuurlijk moeten zij er wel voor zorgen dat ze dit onnodig verhogen door hun voeding. Het eten van vette vis en lijnzaad kan hier inderdaad bij helpen. Er wordt geadviseerd vette vis te eten en niet visolie tabletten te gebruiken. Dit omdat het wetenschappelijk is bewezen dat visolie pillen minder werkzaam zijn, dit komt waarschijnlijk doordat de wisselwerking tussen bepaalde stofjes in vette vis voor het cholesterol verlagend effect zorgen en dat kan niet worden nagebootst in visolie omdat ze er nog niet achter zijn om welke stofjes het gaat. Dus het advies is vette vis en lijnzaad en indien iemand geen vis lust dan kunnen visolie tabletten een alternatief zijn.

En nog even over die 1,2-1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht, voor iemand die gewoon fanatiek sport is dit overdreven hoog. Dit geldt echt alleen voor topsporters die 6 dagen in de week 2x per dag sporten. Als je gewoon fanatiek sport zou ik me richten op het daadwerkelijk eten van die 1,0 g eiwit per kg lichaamsgewicht die wordt aanbevolen voor gezonde mensen (want dat is al moeilijk genoeg zonder het gebruik van supplementen) en wanneer je het gevoel hebt dat dat te weinig voor jouw lichaam doet (want tenslotte komt het erop neer dat het allemaal per persoon verschilt) zou je je inname kunnen verhogen naar 1,2 g of verder. En ook hier geldt het liefst zoveel mogelijk uit gewone voedingsmiddelen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:21

Citaat:
10K in het rood rennen zie ik niet zitten :D

Ik denk niet in fases geloof ik. Waarmee ik bezig ben is sterk en fit worden. Ik wil graag een mooie spieropbouw en vet verliezen. Ik bedoel daarmee natuurlijk niet dat vet zich letterlijk vervangt, maar het proces naast elkaar. Dit loopt al best goed hoor, ik ben afgelopen maanden al wat centimeters kwijt en lekker strak en bespierd geworden en dat bij een gelijk gewicht. Er zit nog wel een hardnekkig laagje spek overheen, maar ik weet dat dat minder is geworden en het een kwestie van nog wat meer maanden is.

Ik heb een upper-low body split en loop alleen na de upper body krachttraining om verzuring in de benen te voorkomen. Ik neem op sportdagen voor de tijd een halve scoop whey, voor de eiwitten en bcaa. En na afloop een volle scoop (en sindskort ook creatine). En de ochtend erna vaak ook een scoop, vooral als mijn lichaam hard heeft gewerkt. Ik train op supercompensatie en probeer meestal een lichte 1-daags 'spierpijn' te hebben (niet perse spierpijn, maar dat je het net voelt de dag erna).

Met hardlopen zit ik slechts in de start to run, nu bij les 17. Ik ben denk ik nog niet van plan hierna voor de 10k te gaan, ik zie het meer als ca. halfuurtje cardio na krachttraining. Voor de conditie, hoofd leeglopen, verbranding.

Deze combinatie wordt vaak als heel goed beschreven (cardio na kt). Verbranding gaat na KT door en dan pak je dus extra bonus met hardlopen. Maar nu begon ik ook stees meer over afbraak te lezen en maakte me wat ongerust. Sommigen zeggen dat door eiwitten te nemen (whey) je het al wel aardig voorkomt.

Qua eten, gaat momenteel niet altijd goed, maar ik probeer gewoon gezond en gevarieerd. Ik wil niet strak eten/dieten omdat ik altijd obsessief doorsla. Ik ontbijt met 80gr havermout, lunch meestal met brood, of met restjes. 1 -2 stuks fruit, avondeten ca 70gr vlees 200gr groente en meestal niet meer dan 40gr kh. aan rijst/pasta. Ja en soms gaat er natuurlijk wat slechts naarbinnen :D

Zuivel gaat helaas niet goed, kwark e.d. is helaas geen optie. Ben er wel gek op. Veel vlees wil ik niet eten ivm dierenwelzijn en milieu. Vandaar de whey proteinen (overigens ook de meest gunstigste eiwitten).

Zal dat goed gaan deze combi? Sorry voor deze joekel van een egopost :D

Gezien het fijn dat je nog vrij hoog in je koolhydraten zit, de impact van je krachttraining beperkt is door de focus op de kleinere spiergroepen (op rug na, maar doe even de aanname dat je niet 6 verschillende rugspiergroepen traint bij uper body workout) en de geringde inspanning tijdens je cardio: Nee dan verbrand je geen spieren :)

Mijn advies als je echt flink wilt cutten:

1. leren nuchter te gaan lopen 1x pw. Begin gewoon weer opnieuw met start2run les 1. Doe een hrm (heart rate meter) om en zorg dat je niet boven de 130bpm uitkomt .

2. Je kan het hardlopen na je workout opbouwen tot 40 min, zorg ook hier dat je gemiddelde bpm niet boven de 130 zit. Je kan best een stukje op 140/145 zitten maar zeker wanneer jij in je kracht training vaker HIIT, WOD of circuit doet, ligt je anaerobe drempel zo laag dat je eerder over gaat op spierverbranding!

3. Zorg dat je ook je verschillende zones weet. Bij krachttraining is werken met een hrm niet gebruikelijk maar wel super interessant ! je zou je trainingen op kunnen bouwen waarbij je in de eerste 20 min afwisselt tussen je anaerobe en aerobe zone voor ultieme opbouw, dan 20 min niet boven je aerobe zone voor techniek of kleinere spiergroepen en de laatste 20 min onder je aerobe zone voor conditie en maximaal cutten... Dat kan dus ook met bv bodyweight, low intensive en high reps zijn

Kan je hier iets mee!? ??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:39

Venthe schreef:
Verdorie in typ een heel verhaal loopt mijn telefoon vast.. Opnieuw maar dan in het kort

Ik studeer voeding en diëtetiek (ben aan het afstuderen).
Mensen met genetisch bepaald hoog cholesterol (dus wanneer het in de familie zit) kunnen dit niet verlagen door middel van voeding, natuurlijk moeten zij er wel voor zorgen dat ze dit onnodig verhogen door hun voeding. Het eten van vette vis en lijnzaad kan hier inderdaad bij helpen. Er wordt geadviseerd vette vis te eten en niet visolie tabletten te gebruiken. Dit omdat het wetenschappelijk is bewezen dat visolie pillen minder werkzaam zijn, dit komt waarschijnlijk doordat de wisselwerking tussen bepaalde stofjes in vette vis voor het cholesterol verlagend effect zorgen en dat kan niet worden nagebootst in visolie omdat ze er nog niet achter zijn om welke stofjes het gaat. Dus het advies is vette vis en lijnzaad en indien iemand geen vis lust dan kunnen visolie tabletten een alternatief zijn.

Waardevolle toevoeging, daar kan hwn vast wat mee!

Venthe schreef:
En nog even over die 1,2-1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht, voor iemand die gewoon fanatiek sport is dit overdreven hoog. Dit geldt echt alleen voor topsporters die 6 dagen in de week 2x per dag sporten. Als je gewoon fanatiek sport zou ik me richten op het daadwerkelijk eten van die 1,0 g eiwit per kg lichaamsgewicht die wordt aanbevolen voor gezonde mensen (want dat is al moeilijk genoeg zonder het gebruik van supplementen) en wanneer je het gevoel hebt dat dat te weinig voor jouw lichaam doet (want tenslotte komt het erop neer dat het allemaal per persoon verschilt) zou je je inname kunnen verhogen naar 1,2 g of verder. En ook hier geldt het liefst zoveel mogelijk uit gewone voedingsmiddelen

Ik zit zelf dan ook niet aan die bovenkant van de eiwitten, maar aan de 1.1 en nu sinds kort door de creatine 1.2gram. Wel ben ik van mening dat je hier baat bij kunt hebben beneden het topsport niveau. Ik heb weloverwogen keuzes gemaakt voor deze supps aan de hand van wetenschappelijke artikelen, en rekening gehouden met de gedegenheid van het onderzoek, kwaliteit, opzet, uitvoering (-grootte). Er zijn erg leuke onderzoeken gedaan met een redelijke grote groep testpersonen voor een redelijk lange tijd. Een deel ervan kreeg placebo, een deel whey eiwitten en ze zijn van niet sporters gevolgd in hun sporten en dit is geen topsportiveau. Erg duidelijk werd dat de eiwit groep sneller vooruitgang boekte en sterker werd, en ook de spiermassa sneller toenam dan de placebo groep. Zo heb ik ook gezocht voor creatine (in vrouwen) en ook om de tijdstip van inname en ook dat de laadfase van creatine niet nodig is. Ook vond ik een paper die aangaf dat wei eiwitten de beste eiwitbron is en het snelst wordt opgenomen en omgezet door je lichaam, beter dan zuivel, zaden, soja, vlees. Dus vandaar :) Ook BCAA staat positief beschreven. Ikzelf heb veel meer vooruitgang geboekt sinds ik wei eiwitten neem. 80-90 gram eiwitten uit voeding halen valt echt niet mee, zeker aangezien ik verkeerd ga op kwark (levert anders 45 gram als je de hele bak leegeet).

Wat niet bewezen is zijn een groot deel van de kant en klare pre-workout ingredienten. Ten eerste is de dosis vaak veel te laag, behalve dan dat je stuitert van de cafeine en evt taurine. De meeste ingredienten vond ik geen bewezen positieve werking.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:51

Romyv schreef:
Gezien het fijn dat je nog vrij hoog in je koolhydraten zit, de impact van je krachttraining beperkt is door de focus op de kleinere spiergroepen (op rug na, maar doe even de aanname dat je niet 6 verschillende rugspiergroepen traint bij uper body workout) en de geringde inspanning tijdens je cardio: Nee dan verbrand je geen spieren :)

Mijn advies als je echt flink wilt cutten:

1. leren nuchter te gaan lopen 1x pw. Begin gewoon weer opnieuw met start2run les 1. Doe een hrm (heart rate meter) om en zorg dat je niet boven de 130bpm uitkomt .

2. Je kan het hardlopen na je workout opbouwen tot 40 min, zorg ook hier dat je gemiddelde bpm niet boven de 130 zit. Je kan best een stukje op 140/145 zitten maar zeker wanneer jij in je kracht training vaker HIIT, WOD of circuit doet, ligt je anaerobe drempel zo laag dat je eerder over gaat op spierverbranding!

3. Zorg dat je ook je verschillende zones weet. Bij krachttraining is werken met een hrm niet gebruikelijk maar wel super interessant ! je zou je trainingen op kunnen bouwen waarbij je in de eerste 20 min afwisselt tussen je anaerobe en aerobe zone voor ultieme opbouw, dan 20 min niet boven je aerobe zone voor techniek of kleinere spiergroepen en de laatste 20 min onder je aerobe zone voor conditie en maximaal cutten... Dat kan dus ook met bv bodyweight, low intensive en high reps zijn

Kan je hier iets mee!? ??

Super Romy! Hier kan ik heel veel mee.

Ik zie overigens dat ik een fout heb gemaakt, ik eet geen 40gr kh maar gewoon 40gram pastarijst. Die kh is er perongeluk tussen gekomen (heb zo fanatiek 'gelowcarbed' dat ik soms volautomatisch kh na gr opschrijf). Zo hoog in kh zit ik dan toch niet? Ik wil nóóit meer lowcarben, ook al geloof ik de theorie wel, mijn lichaam was na een 15maand flink van de mik (pds, voedselintoleranties en 3 maanden lange diarree). Het heeft een jaar geduurd voordat mijn darmen minder gevoelig waren m maar zuivel gaat nog steeds niet meer. Dat wil ik dus écht niet weer. Ik hoop dus echt strakker te kunnen worden met kh (wel kiezen voor complexe khs zoals uit havermout).

Volgens mij train ik ook grote spiergroepen? Squats, lunges, pushups, deadlifts... Soms ook individuele groepjes, zoals triceps en wat (oblique) abs. De eerste maanden dit jaar deed ik meer algehelere HIIT workouts en nadat ik overal las dat het beter is om dat op te delen, heb ik ook meer vooruitgang geboekt? Wel verwarrend hoor en ik vind het ook nog wel ingewikkeld om met zones te gaan werken.

Bedankt voor je adviezen! Ik zal toch eens om een hartmeter uit dan, die heb ik nog niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:24

Hrm is nu in de aanbieding bij lidl!!! 15 euro, top! Begint vandaag dus komt goed uit voor ;)

Voor ieder: er is weer hardloop kleding bij de lidl, ik vind het altijd wel fijn maar het is geen top kwaliteit (is de prijs ook niet naar)..

F_Orumster:
Hahaha nee dat valt wel mee idd!! Het is overigens geen waardeoordeel of je nu wel of niet hoog in je carbs zit :) ik denk dat het voor iedereen anders is wat werkt of niet, je moet je er goed bij voelen dat is wat uiteindelijk het belangrijkste is :j

Die grotere spiergroepen train je toch op dagen dat je niet rent??

Als je hulp nodig hebt bij het bepalen van je verschillende zones, moet je maar gillen.. Internet staat vol met calculators en uitleg, maar kan je er ook wel mee helpen :)

Iedere zone heeft zn eigen functie en zo ook voor en nadelen. Het vinden van de juiste balans tussen die zones zorgt voor het beste resultaat!!! Mijn motto: ipv meer trainen kan je beter slimmer trainen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:31

Trouwens , wel grappig misschien om te weten maar bij mij werkt het andersom..

Als ik vetmassa wil verlagen als triatleet , ga ik krachttraining doen :) omdat er zoveel trainingen gericht zijn op duurvermogen te wikkelen en mn anaerobe drempel te verhogen , leer ik mijn lijf om met zo min mogelijk energie zo lang mogelijk te doen.. Als ik dus vet wil verbranden moet ik zorgen dat ti verbranding weer omhoog gaat, dat doe ik door spiermassa aan te maken!

Het is dus een exacte wetenschap dat afvallen maar zonder volledige context kan je volledig de verkeerde kant op gaan