[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:52

VonDutch, welkom! Ik denk eerlijk gezegd niet dat er ‘’gezonde’’ koekjes bestaan. Wel kun je beter qua kcal kiezen voor een biscuitje dan een gevulde koek… ik probeer geen koekjes meer te eten zelf (maar ik moet nog 10 kg kwijt ofzo) maar als ik trek krijg probeer ik eerst water te drinken, daarna fruit (mocht het niet helpen) eventueel met mager zuivel.. en als dat niet werkt eet ik boterham/cracker met mager beleg :)

Welkom Amtj!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:53

Welkom allebei :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:57

Wat gaat het hard hier weer. Zie dat er weer nieuwe bijgekomen zijn, welkom!

Ik heb effe een snel berichtje, woog vanmorgen 83 dus dat is weer bijna halve kilo eraf (begon op 84,4). Nog 3 kilo voor mijn eerste doel! *\o/*

Ben er wel achter dat mijn geplande gewicht van 75 op 25 mei niet haalbaar is, maar ik blijf rustig doorgaan. Alles wat er op onze uitvoering af is, is mooi meegenomen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:16

Goede instelling Zilfstar! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:21

Welkom en welkom terug :)
Zilfstar, goed bezig, als het er maar vanaf gaat dat is het belangrijkste!
Madeira, geniet van het sporten vandaag :D

Ik ga nu aardbeitjes eten <3
Vandaag valt de spierpijn eigenlijk wel mee, kan niet wachten om weer te gaan shredden, ik vind het erg leuk om te doen! : D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:28

Ik maak wel eens koekjes van geprakte banaan, haverzemelen, kokosrasp, kokosolie en 86% chocolade... Als je 'goed' meel als amandelmeel of speltmeel gebruikt en pure ingredienten is er niets mis met een koekje.
Yeah, weer een pond kwijt!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:00

Goed zo Mootje en Zilfstar, fijn dat je ook zo realistisch kunt zijn Zilstar dat voorkomt zoveel frustratie!

Ik ga vandaag beginnen met de essentiële olie jeneverbes, deze helpt met afslakken (ik studeer natuurgeneeskunde vandaar dat ik probeer veel natuurlijke dingen te zoeken die mij helpen in mijn proces). Voor de mensen die willen weten wat het nou precies doet: In je darmen zitten allerlei inkepingen, de darmvlokken. De etensresten die niet goed verteert kunnen worden ,omdat ze eigenlijk ook helemaal niet goed voor ons zijn en niet lichaamseigen, blijven hierin achterhangen. Hierdoor lopen je darmvlokken als het ware vol en kunnen je darmen het chemische verteringsproces niet meer verder zetten. Hierdoor vermindert de spijsvertering en zijn er dus belangrijke voedingsstoffen die je niet op kunt nemen. Jeneverbes zorgt ervoor dat de vlokken als het ware geleegd worden, alle reststoffen worden afgevoerd en zo kunnen je darmen weer optimaal functioneren! Het lijkt mij wel heel goed om af te vallen, want als het niet optimaal kan functioneren, kan ik ook niet verwachten dat ik optimaal afval!
Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het gaat en wat mijn bevinden hierbij zijn.
Als er mensen zijn die dit ook interessant vinden om te doen, let dan wel echt goed op welke olie je koopt. Goede olie is duur, als de olie niet van de goede kwaliteit is (en geloof me er zijn en veel meer van slechte als van goede kwaliteit en het is dan ook lastig te vinden als leek) zal de werking ook nihil zijn.
Verder drink ik elke dag een kop brandnetelthee en dan niet die van zonnatura (de brandnetel is zo bewerkt dat het zijn werking niet meer doet), maar gewoon verse brandnetel die ik zelf doe drogen. Brandnetel zorgt dat het vocht goed afgedreven wordt en voorkomt dus dat je het vasthoud (hier heb ik altijd erg veel last van). Sinds ik elke dag een kop brandnetelthee drink is het weg! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:03

Brandnetelthee is lekker :j Pluk je dat dan zelf of haal je dat bij de toko ofzo?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:04

en waar koop jij die olie dan amy? waar doe je dat doorheen?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:05

Hoi hoi,

Ook ik zou graag mee willen kletsen hier. Mijn naam is Naomi, ik ben 17 jaar oud en zit nu in mijn examenjaar van de Havo. Voor de zomer (lees; juni/juli) wil ik graag 5 kilo afvallen, het liefste 10, maar dat is misschien iets te kort dag. Voor nu fitness ik 2x in de week, als het meezit 3x. Dan doe ik vooral krachttraining en daarna cardio. Eigenlijk wil ik ook nog op dansen (streetdance) en trimzwemmen of aquajoggen en ook ben ik opzoek naar een bijrijdpaard. Eigenlijk een tekort aan tijd, ook ivm mijn examen. :+
Ik wil binnenkort beginnen aan Insanity van Shaun, iemand hier er ervaring mee? 30 days shred vond ik niet zo, meer een beetje saai.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:10

Hallo nieuwelingen! Welkom!
Goede instelling Zilfstar!
Interessante info Amy! Hoe is de smaak van brandnetelthee?

Net terug van diëtiste, ze was erg tevreden en blij dat het zo goed ging!
Dieetrecept van zuurvlees op zak! Tarzan wilde jij die? Zal m morgen ofzo even overtypen en Pben

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:46

Hallo nieuwelingen :D

Hier vanmorgen toch weer 100 gram eraf :) én 1 centimeter bij taille, borsten en bovenbeen eraf :) Die heupen werken nog niet echt mee -:(-

Insanity vind ik persoonlijk niks.. Als je al enige conditie hebt (die jij zo te zien al wel hebt Naoom_), dan vind ik wel dat je daar aan kunt beginnen.
Je ziet mensen in de filmpjes al neervallen.. ik denk niet dat ik dat aan kan :)
Laatst bijgewerkt door Mandy517 op 16-04-13 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:47

Hallo allemaal,
heeeeel lang geleden,
heb het veel te druk gehad met school en enz.

En nu hebben we al een week geen internet thuis.
ik ga proberen weer mee te lezen en te reageren!

nog steeds: you go girls!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:04

Welkom, allemaal!

@Wollie: ik houd me ook warm aanbevolen voor de verantwoorde manier van zuurvlees :j .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:14

Hoi dames, ik ben er weer :wave:
Ben een weekendje weg geweest, heerlijk gerelaxed, maar ook gefitnessed en lekker geshopt. Helaas bij thuis komst geen grammetje afgevallen, ik baal er zo van. Doe nu al zo'n lange tijd mijn best en meer dan 2,5 kilo krijg ik er niet af (en die komt er vervolgens ook meteen weer aan).. Frustrerend ;( Dus besloten alles over een andere boeg te gooien. Ga eetschema's bij houden, om de dag hardlopen. Vanmorgen al goed begonnen met 3,5 km *\o/* En nu dus even goed volhouden. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:15

hopelijk voor jou werkt het nu wel noa :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:57

Hoihoi,

Ik vroeg me af hoeveel jullie per dag afvallen? Ik ben nou een paar dagen bezig en ben nou in totaal al bijna 5 kilo afgevallen. Weeg vandaag ook 1,5 kilo minder dan gisteren.

Ik las op internet dat dat teveel is... Maar ik eet gezond, dusja weet ook niet hoe ik kan zorgen dat ik minder hard af val :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:58

ik reageer daar niet op,
ik val helemaal NIETS af :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:04

Daphne__ schreef:
Hoihoi,

Ik vroeg me af hoeveel jullie per dag afvallen? Ik ben nou een paar dagen bezig en ben nou in totaal al bijna 5 kilo afgevallen. Weeg vandaag ook 1,5 kilo minder dan gisteren.

Ik las op internet dat dat teveel is... Maar ik eet gezond, dusja weet ook niet hoe ik kan zorgen dat ik minder hard af val :')

In het begin raak je vooral vocht kwijt. Toen ik begon was ik na 1 dag 3 kilo kwijt, allemaal vocht.
Eet je ook wel genoeg?

edit; een halve kilo tot max een kilo per week is gezond. Behalve als je boven de 150 o.i.d weegt, dan gaat het in het begin ook met meerdere kilo's :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:06

Ik ga mee met Mandy :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:15

Mandy517 schreef:
Daphne__ schreef:
Hoihoi,

In het begin raak je vooral vocht kwijt. Toen ik begon was ik na 1 dag 3 kilo kwijt, allemaal vocht.
Eet je ook wel genoeg?

edit; een halve kilo tot max een kilo per week is gezond. Behalve als je boven de 150 o.i.d weegt, dan gaat het in het begin ook met meerdere kilo's :)

Ja, ik eet zeker genoeg nu :j Ik heb altijd veel te weinig gegeten, maar nu eet ik gewoon 3 keer per dag en tussendoor neem ik elke dag wat.
Heb nou eerder het idee dat ik véééél te veel eet, maarja eerst at ik alleen 's avonds en dan niet de hoeveelheid die je normaal op een dag eet :+

Ik zit wel een behoorlijk stukkie onder de 150 kilo :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:17

Dan zou ik me niet te veel zorgen maken :) Denk dat het vooral vocht is, en je vetverbranding die nu goed op gang is door het regelmatig eten :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:22

Mandy517 schreef:
Dan zou ik me niet te veel zorgen maken :) Denk dat het vooral vocht is, en je vetverbranding die nu goed op gang is door het regelmatig eten :j

jep denk ik ook. Het zou in de 2de- 3de week wat constanter en minder moeten worden ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:34

Wollie, ja ik was degene met interesse in de dieet zuurvlees.
Net lekker m'n lunch op, nog 2 uur op volle snelheid werken, daarna shredden en daarna paardje rijden!
Weer lekker actief dagje vandaag :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:37

_Tarzan schreef:
Wollie, ja ik was degene met interesse in de dieet zuurvlees.
Net lekker m'n lunch op, nog 2 uur op volle snelheid werken, daarna shredden en daarna paardje rijden!
Weer lekker actief dagje vandaag :D

ik heb je gepbed