[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:23

:wave: Ik meld me hier ook maar eens.

Hebben de fans van realistisch werk ook zo'n moeite om binnen Nederland artiesten te vinden? Mijn eigen artiest, die ik qua traditioneel een topper vind kan dat echt niet zoals ik het wil. Ik ben groot fan van Lianne Moule (Immortal ink).

Afbeelding

Ik werd al gewezen op een shop in Zwolle, Painted Flesh. Maar dat inschatten via een portfolio, moeilijk, moeilijk. Iemand hier nog tips? Afstand en wachtlijsten maken niet uit (maar het liefste natuurlijk om de hoek en morgen aan de beurt haha :Y) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:00

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:44

Bubsj, ik weet niet wat je precies wilt maar ik kwam een tijd terug een dame in de intratuin tegen met een mega bloemen tattoo die ik zo gaaf vond dat ik haar móest aanspreken. Ik vroeg haar waar ze'm had laten zetten en bleek dus Kynst te zijn (ik woon in Twello dus niet raar dat ik mensen met zijn werk tegen kom). Hoewel hij dat soort werk niet echt op z'n site heeft (vind het sowieso geen 'uitnodigende' site, too dark for my taste' zeg maar) kán hij dat dus wel (bij 'color' staan wel wat bloemen maar 't meeste kleurwerk op de site is nog vrij 'hard', maar hij kan dus ook wel 'zachter' werk. Realistisch kan'ie in ieder geval heel goed, check z'n dieren en portretten maar, vind ik over 't algemeen een goede graadmeter). Ik was echt onder de indruk van de tattoo van die dame en verrast dat hij door Kynst gezet was, ik denk echt dat hij de rozen die jij plaatst ook op die manier zou kunnen.
Misschien heeft hij naast de portfolio op de site nog meer foto's in de shop zodat je een betere inschatting kunt maken.
Laatst bijgewerkt door Francis op 22-10-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Tja, de tekst zelf vind ik echt onder afgezaagd vallen. Ik zou dan eerder een symbool doen wat op die tekst slaat. Wat dat dan zou zijn weet ik ook zo gauw niet :') maar persoonlijk vind ik dat een stuk origineler :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:57

Tja, ik heb niet voor niets een tijdje terug die artikelen over tekst-tattoo's geplaatst hier, ben er geen fan van om meerdere redenen die ook in dat artikel aangehaald worden.
Ik zou persoonlijk dus voor een afbeelding gaan die de tekst a.h.w. samenvat, weet je zelf niks te verzinnen, vraag de artiest van je keus dan, die mannen zijn artistiek genoeg om daar wat mee te kunnen (gemiddelde tattoo-artiest is meer dan een man met een inkt-machine, bij een goede tattoo-artiest is dat slechts het medium wat hij gekozen heeft voor z'n artistieke uitingen. Naast 'plaatjes in opdracht' hebben die meestal meer creativiteit in hun pink dan wij in ons hele lijf).

Een andere tekst die qua betekenis vergelijkbaar is met 'what doesn't kill you'... is
"Good timber doesn't grow with ease, the stronger the wind, the stronger the trees". En dat valt dan wel weer goed in een tattoo uit te beelden (zonder dat je direct met het woord 'dood' aan de slag hoeft).

Anonymous86

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:58

ik zet ook gewoon een tekst in mijn tattoo hoor verwerk het alleen anders.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:04

Ik heb een tatoeage in mijn nek. Een zin, 'Non, je ne regrette rien' van Edith Piaf, ja. Was mijn moeders lievelingsnummer. Na haar overlijden heb ik besloten dit te laten zetten als eerbetoon, maar heb er wel lang over na moeten denken. Tevens slaan de lyrics van het nummer ook wel op mij. Twee vliegen in een klap.

Zodra je er eentje hebt laten zetten wil je er meer haha. Wil er in de toekomst zeker nog wel een bij, maar wat en war weet ik nog niet. Ik vind op de binnenkant van je vinger ook leuk, maar ik heb niet zulke mooie handen en ik hoorde dat dat ook snel slijt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:06

Uiteraard moet ieder dat voor zich weten en ook fijn doen als je wel tekst wilt. Ik geef alleen een persoonlijke mening. Ze vraagt wat een ander zou doen en dat geef ik aan.
Als ze toch een tekst wil kan ik niet zeggen hoe ik dat zou doen, want dat zou ik zelf nooit doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:27

Ach, Robbie Williams had een leuke in College Tour, iemand vroeg naar zijn tattoo's. Hij zei: als ik toen wist dat nu IEDEREEN een tattoo zou hebben, had ik ze nooit laten zetten. ;)

Ik denk dat geen enkele tatoeage meer super origineel is en ook al ben je wel de eerste dan ben je at over een paar jaar waarschijnlijk niet meer.
Want tekst is onorgineel, maar symbolen zijn dat nu ook al: het infinity teken, veertjes, zwaluwen, pootjes etc.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:54

ik heb bericht gehad van Joy, 18 november word ik geïnkt *\o/*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:33

Klopt Air. Daarom zou ik persoonlijk ook echt voor iets 'eigens' gaan en niet voor symbolen of standaard 'onderwerpen'. Ik durf te beweren dat áls ik ooit die tattoo nog krijg, de mijne toch wel redelijk origineel, zo niet uniek zal zijn. Maar dat heeft dan mede te maken met de artiest die 'm gaat zetten. Maar zelfs het basic onderwerp kom je nagenoeg niet tegen (al googelend heb ik er nog maar 1 kunnen vinden en die was afschuwelijk lelijk uitgevoerd).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:10

Air schreef:
Ach, Robbie Williams had een leuke in College Tour, iemand vroeg naar zijn tattoo's. Hij zei: als ik toen wist dat nu IEDEREEN een tattoo zou hebben, had ik ze nooit laten zetten. ;)

en hoe al die bejaardjes er over 50 jaar uit gaan zien. want de bejaardjes van nu hebben geen, hooguit 1 tattoo hihi.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:24

Ik ben nog altijd erg blij met mn tattoo en tekst. gerberas zoals ik ze wilde en heb, heb ik sowieso nooit eerder gezien gelukkig. en de tekst...tsja.niet origineel maar wel op vele manieren passend bij de tattoo en mezelf

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:28

pols tattoo typ in bij goolge dat wil ik

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:43

Hier ook een mailtje van Joy.. Begin alleen te twijfelen, ze raad de plek op mijn heup (boven de bil/onderrug) af. Maar dit is dus de enigste plek waar ik hem graag wil..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:44

Rudina schreef:
Hier ook een mailtje van Joy.. Begin alleen te twijfelen, ze raad de plek op mijn heup (boven de bil/onderrug) af. Maar dit is dus de enigste plek waar ik hem graag wil..

waarom raad ze hem af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:44

Rudina schreef:

Waarom raadde ze dat af?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:49

Gewichtsschommeling en striae. Striae heb ik op die plek alleen niet, wel meer op mijn heup maar dit is heel erg verminderd als je goed kijkt zie je nog wat witte lijnen dit dan ook alleen in de zomer wanneer ik wat gekleurd ben.
Maar ik wil hem eigenlijk zo goed als op de zij van mijn onderrug, paar pagina's terug staat er een voorbeeldje van mij.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:54

Ik heb hem op mijn onderrug, rechter zijkant. Juist mij is verteld dat daar nog prima kan :j

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:55

doen tattoases pijn?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:55

Air schreef:
Ik denk dat geen enkele tatoeage meer super origineel is en ook al ben je wel de eerste dan ben je at over een paar jaar waarschijnlijk niet meer.
Want tekst is onorgineel, maar symbolen zijn dat nu ook al: het infinity teken, veertjes, zwaluwen, pootjes etc.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vriend zijn vader is kunstenaar en hij heeft een schilderij/werk van hem op zijn bovenarm laten tattooëren. Er zal niemand anders in de wereld zijn die dat heeft.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:56

Dat is per persoon verschillend :+ Ik vond het een hell, vooral het inkleuren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:57

Ukkiee schreef:
Air schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vriend zijn vader is kunstenaar en hij heeft een schilderij/werk van hem op zijn bovenarm laten tattooëren. Er zal niemand anders in de wereld zijn die dat heeft.

Maar in principe wordt een tattoo toch getekend voor jouzelf door de artiest? Dus eigenlijk zou niemand precies dezelfde tattoo moeten hebben en heeft iedereen een unieke.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:01

Mm raar, mij leek het ook een normale plek ook bewust naar gegoogled hoe tattoos op die plaats er ongeveer uit zien enz.
Dus mailtje was wel wat teleurstellend. Verder stond er ook maar weinig in de mail.

Ik ben nu van plan om meerdere shops te mailen waarvan het werk me aanspreekt. Ik begin ook naar the Rising Bastards in Nijmegen te neigen met name Yavee (geloof dat hij zo heet)