[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:06

maralyn, ik heb hetzelfde gevoel als ik de pil neem. Chagrijnig, emotioneel, niet te genieten. Het zijn 'gewoon' hormonen die je slikt, maar de natuurlijke hormoonbalans in je lichaam wordt wel steeds verstoord.
Ik ben een paar keer veranderd van pil, maar de klachten bleven. Veel trek in zoetigheid had ik ook steeds. Even gestopt met de pil, toen voelde ik me meteen weer beter.

Ik hoop dus dat ik nou met de Jaydess ook minder last heb van de klachten die ik eerder had met de pil. De hoeveelheid hormonen is wel flink wat minder, dus volgens de artsen zou het wel moeten beter zijn.
De eerste nacht na het plaatsen heb ik trouwens toch nog wel wat last gehad, en en heb ik dan ook echt niet veel geslapen :+ Maar overdag viel het wel mee met de pijn, en kon ik eigenlijk gewoon alles doen. Inmiddels voel ik er al helemaal niks meer van :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:47

petitparis schreef:
ik hoor van meerdere dat ze emotioneel "stabieler" zijn met pil dan zonder, al was hetbij sommigen wel even zoeken naar "de juiste" pil. Maar iedereen is anders natuurlijk en als je het echt wil weten is uitproberen de enige mogelijkheid.

Ik kan ook niet zeggen dat toen ik de vorige keer stopte met de pil ik verschil merkte, maar goed herinner me ook niet meer of ik regelmatig was of niet :+

Qua moodswings nu ook nog niet veel gemerkt van de omschakeling naar een Mirena. En de kwaaltjes die ik in het begin van de week melde, lijken te minderen. Alleen snoep ik veel meer, ben al 1.5kg aangekomen -O-

Ik ben inmiddels een aantal maanden gestopt metde pil en ik kan echt beamen dat sommige mensen emotioneel inderdaad stabieler zijn mét pil dan zonder :+ jeetje wat een emotioneel wrak ben ik soms tegenwoordig. Maarja, mijn lichaam is voor m'n gevoel wel clean nu, mijn 'geest' is echter en nuchter, soort van. Voelt ergens toch allemaal wel heel goed :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:45

Eline. Precies dat.

Ik ben mét pil heel onstabiel.
En dat vind ik vervelend.
Puisten heb ik niet en mn voorgevel is goed zo.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:31

ik ben van mezelf meestal al flink ongesteld. nou begon ik vorig jaar vlak voor mijn vakantie met de pil, mijn stopweek viel echter alleen net in mn vakantie tijd. hierom heb ik doorgeslikt. daarna stopweek, maar deze was nog 10 keer heftiger dan het normaal al was. hevige koorts, ijlen, bijna flauwvallen.
ligt dit aan het doorslikken of was het gewoon toevallig een erg ongelukkige maand?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:53

Het kan vanalles zijn, alleen een huisarts of dokter kan dit voor je bepalen. Ik slikte zelf ook altijd 4 maanden Door of langer als mijn lichaam dit toeliet, nooit last van gehad van de symptomen die jij nu noemt.

Ik voel mij gezegend nu met mijn spiraal, in november laten zetten 1x licht ongesteld geweest en nu al helemaal niet meer!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:59

was ingepland om 11.45h..
dus om 15.00 maar eens gebeld zelf..
zou voor 5 en gebeld worden, maar bel nog maar even als je niets gehoord hebt..

net voor 5en gebeld. gyno was op afdeling bezig.. ze wilden nog zeggen spreekuur is wat uitgelopen. maar zagen toen het originele tijdstip plus dat die smoes al verbruikt was om 15.00h..

ze zou nu na 5en nog bellen of anders maandagmiddag (waar is de maandagochtend gebleven?). Maar goed, je zou bijna denken dat ze eerst nog iets met een andere arts wil overleggen. Anders zou de gynopoli toch gewoon kunnen aangeven dat er niets gevonden was in het bloed..

ik maak mij er niet zo druk om verder.. als er boven in mn knar iets niet goed zou zitten is het vrijwel altijd een goedaardig issue en zit je zo bij de endocrinoloog voor onderzoek en/of behandeling.. en als er niets te zien valt aan het bloed, dan zijn we net zo ver als nu.. Ik ga er maar even vanuit dat ik van het weekend niet om kom te vallen.. Maar grappig is anders, in december stond ik ook al in het telefonisch spreekuur ingepland, ben toen ook niet gebeld.. foei gyno's

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:42

terrabeertje schreef:
ik ben van mezelf meestal al flink ongesteld. nou begon ik vorig jaar vlak voor mijn vakantie met de pil, mijn stopweek viel echter alleen net in mn vakantie tijd. hierom heb ik doorgeslikt. daarna stopweek, maar deze was nog 10 keer heftiger dan het normaal al was. hevige koorts, ijlen, bijna flauwvallen.
ligt dit aan het doorslikken of was het gewoon toevallig een erg ongelukkige maand?

Aangezien je koorts had zou ik eerder denken dat je een griepje te pakken had..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 02:35

Sem_ schreef:
terrabeertje schreef:

Aangezien je koorts had zou ik eerder denken dat je een griepje te pakken had..

Idd denk ik ook :)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:27

oke, dankjewel. dan weet ik in ieder geval dat ik de pil gewoon door kan slikken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:29

Van de pil doorslikken zou je niet meer moeten gaan bloeden, dus het lijkt me idd dat je een griepje te pakken hebt gehad

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:24

Hai, ik moest woensdag beginnen met de nieuwe pilstrip maar mijn pil bleek dus op te zijn. Ik ben vergeten de pil te halen bij de apotheek, maar ga vanavond naar mijn vriend toe. Zou ik nu gevaar kunnen lopen voor zwangerschap? Of ben ik nog beschermd? Ik kan maandag pas de pil halen. Dus dan ben ik 5 dagen later begonnen met de pil dan normaal gezien.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:31

savannah030x schreef:
Hai, ik moest woensdag beginnen met de nieuwe pilstrip maar mijn pil bleek dus op te zijn. Ik ben vergeten de pil te halen bij de apotheek, maar ga vanavond naar mijn vriend toe. Zou ik nu gevaar kunnen lopen voor zwangerschap? Of ben ik nog beschermd? Ik kan maandag pas de pil halen. Dus dan ben ik 5 dagen later begonnen met de pil dan normaal gezien.

Als je stopweek langer dan 7 dagen is ben je onbeschermd.

Pas na 7 dagen slikken ben je dan ook pas weer beschermd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:17

savannah030x schreef:

Ja nu is dan zo´n beetje de grootste kans op zwangerschap.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:45

Okee dank jullie wel!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:44

savannah030x schreef:

Ik heb eindelijk de mogelijkheid gehad om de pil te halen bij de apotheek. Nu zei zij, dat ik pas na mijn eerste "echte" ongesteldheid pas weer mag beginnen met de pil en dat mijn lichaam nu de pil niet meer accepteert. Nu ben ik dus heel de maand onveilig.. (?) Ze zei dat ik wel kon beginnen vandaag maar dat de pil dan niet werkt tot mijn eerste menstruatie. Maar ik slik de pil altijd door. Betekend het nu dat ik de pil wel kan gaan slikken de aankomende 2/3 maanden, maar dus niet beschermd ben? Zij kwam voor mij niet helemaal duidelijk over, misschien weet iemand het hier.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:00

Bij mijn pil kon ik de eerste dag van mijn ongesteldheid beginnen of de 8ste dag na de start en bij het eerste was ik direct veilig en bij de tweede na een week, geloof ik. Dit stond in mijn bijsluiter dus daar zou ik kijken als ik jou was.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:13

Floriske schreef:
Bij mijn pil kon ik de eerste dag van mijn ongesteldheid beginnen of de 8ste dag na de start en bij het eerste was ik direct veilig en bij de tweede na een week, geloof ik. Dit stond in mijn bijsluiter dus daar zou ik kijken als ik jou was.

Ja, ze zei pas bij de tweede strip ben je weer veilig maar dan slik ik hem 1 maand voor niks. Ik wist helemaal niet dat dat zo ging.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:29

Je slikt combinatie pil neem ik aan?
Geen meer fase pil?

Maar na 7 dagen slikken ben je veilig als je op een willekeurig moment begint met slikken :) weet ik heel zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:41

Floriske schreef:

Dat wist ik niet eens... Begon altijd na m'n ongesteldheid weer met slikken (en gerust de dag erna sex) en nog nooit zwanger geweest :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:48

Menstruatie of stopweek :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:50

Gianti schreef:
Menstruatie of stopweek :P

In m'n stopweek wordt ik ongesteld, en als het bloeden voorbij is begin ik weer met de pil ;) Nog nooit zwanger geweest daardoor (gelukkig :roll: )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:43

Nee maar dat kan ook niet in principe... Zij bedoeld wanneer je voor het eerst begint met de pil als je dan op een willekeurig moment begint ben je 7 dagen niet veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:50

Oh zo, sorry verkeerd gelezen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:55

savannah030x schreef:
Floriske schreef:

Ja, ze zei pas bij de tweede strip ben je weer veilig maar dan slik ik hem 1 maand voor niks. Ik wist helemaal niet dat dat zo ging.

Je slikt hem niet 'voor niks'

Zorgen dat je nieuwe besteld als je aan je laatste strip begint dus!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:39

Ja precies. Dit gebeurt me hopelijk niet nog een keer. Bedankt allemaal.