Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:17

Wauw wat knap Puera! Lekker gelopen in die warmte.
Ik trek die warmte echt niet, word er misselijk van en zie sterretjes als ik te lang buiten ben.
Nu is het te doen, was om 6u wakker en liep iets voor half 7 mn rondje. 5km en vond het weer mooi geweest haha. Werk vandaag thuis, vanmiddag ook fysio.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:29

Lekker vroeg op pad geweest Samantha :j

Ik ben ook al terug. Vond het net prima te doen buiten. :j
Wel verrot gescholden, inclusief het k-woord, omdat ik goedemorgen zei tegen een man. :=
Verder wel fijn gelopen.

Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:42

Wauw… die is het stadium ‘met het verkeerde been uit bed gestapt’ ver voorbij. :=

Lekker rondje, Samantha!

Het is wel een stuk koeler, heerlijk! Had net nog een dikke bui toen ik om half 8 in de auto stapte.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:43

O wauw dat is wel heel erg Sherivey. Misschien had ie niet zo goed geslapen, maar alsnog nogal onbeschoft.
Wel lekker gelopen!

Ik vond het dus echt al warm haha.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:03

Nou echt Sherivey! Je vraagt je toch echt af wat er met zo iemand aan de hand is…

Nog 1 dag afzien en morgen gelukkig weer normale temperaturen *\o/*
Hoop alleen niet dat het afkoelen vandaag gepaard gaat met enorme onweersbuien..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:13

Samantha_ leuk dat je ook in Gouda gaat lopen! Je was al vroeg bezig vanmorgen zeg!

Tiggs Maastunnelloop leek mij ook heel leuk, echt heel jammer dat het precies op dezelfde dag is.

Puera toch nog gaan lopen, knap! Lekker dat er in ieder geval een klein briesje stond. Was hier echt niet uit te houden gister. Wat mooi al die bloemetjes <3
Dikke bui daar joh? :wow:

Sherivey ook al zo lekker vroeg op pad. Wat een.. euhh.. bijzondere man die je bent tegengekomen, super onbeschoft idd!

Bedankt voor alle lieve berichtjes dat ik die 10 wel ga halen in november <3
Ik zei hier tegen een collega dat ik toch ineens nerveus werd. Hij is altijd zo lekker nuchter en vroeg hoe lang ik nu over de 5 doe en hij antwoordde vervolgens heel droog, ja nou Marjo als jij 35 minuten over die 5 doet, heb je dus nog een uur om de andere 5 te lopen dus dat red je ook wandelend :+ Euhh ja, daar heeft hij een punt :')
Gister niks meer gedaan, het was zo bizar warm, koelde ook echt niet af.
Wel lekker de paarden afgespoeld met een stalgenootje. Zo schattig, die 2 van mij en haar pony stonden met zijn 3tjes te dringen voor de sproeier, ze vonden het heerlijk <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:25

Die bloemen staan in het grasland van onze overburen. Vanwege baggerwerkzaamheden moest een hele strook opnieuw worden ingezaaid.
Ik heb de mazzel dat het land aan onze oprit grenst, dus ik sta regelmatig even foto’s te maken. Er beginnen nu weer allemaal nieuwe bloemen te bloeien, zo mooi! Gaat tot september door, zei de buurvrouw. <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:37

Ik vond naar het station lopen al warm :+

Morgen wil ik een fietstochtje rondom de Reeuwijkse Plassen maken en dan vrijdag weer hardlopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:47

Sherivey, wat een eikel!
Lekker gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 10:03

Sherivey, wat gezellig :+.

Tiggs dat klinkt als een heel goed plan zo'n fietstocht.

Goed gedaan zeg!

Gisteren van 7.30 tot 22.30 gewerkt in 30 graden (binnen). Ik lag om 23.30 in bed en om 6 uur ging de wekker weer.
#gaar.

Ik kijk uit naar morgen, dan eindelijk weer hardlopen!! En lagere temperaturen.

Dan zal ik ook weer wat betere bijleesposts maken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:38

Pfff Supervixen wat pittig zo lang werken met die warmte. Maak je niet druk om de bijlees posts hoor, je hebt t al druk genoeg :(:) Nog 3 daagjes en dan heb je lekker vakantie.

Puera wat leuk dat je zoveel leuke bloemetjes bij de buren hebt. Wel iets minder voor de buren als dat grasland had moeten zijn wat ze opnieuw hebben ingezaaid := Of hebben ze nu bewust bloemetjes gezaaid?

Tiggs lekker je fiets uitproberen, leuk zo rond de plassen!

Ik kijk ook wel wat uit naar wat lagere temperaturen. Als het vanavond een beetje afkoelt en niet enorm onweert wil ik misschien nog even een rondje lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:59

Het was maar een strook van een aantal meters. Ze hebben inderdaad bewust een bloemenmengsel gezaaid. Ik denk dat het volgend jaar weer gewoon gras wordt.

Klinkt als een leuke fietsroute, Tiggs.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:36

Puera, wow dat is echt een mooie bloemen strook, snap dat je daar even bij stilstaat.
En knap hoor om 9 uur nog gelopen.

Sherivey wat stom zeg van die vent.

SV, sterkte vandaag nog, jeemig wat een lange dag had je gister.

Muppet Mayo, daar heeft die collega wel een goed punt!

Samantha ook al een vroeg rondje gemaakt! Mooi gedaan!

Leonie, die trail ziet er inderdaad gaaf uit, en lijkt me heel leuk.
Het is alleen een dag na mijn verjaardag, en op mijn verjaardag wil ik 50+ lopen, denk niet dat ik de dag erna nog 30 kan!

Vanmorgen ben ik ook vroeg opgestaan, en om half 7 de deur uitgegaan, heb heel rustig gelopen, lekker in de schaduw van het bos, met voldoende drinken.
Ging lekker, heb er 16km opzitten, maar kijk nu wel heel erg uit naar morgen en hopelijk de rest van de zomer, dit soort temperaturen zijn echt voor bijna niemand een pretje, vind het ook sneu voor alle dieren.
Hier staat ergens ook een bloemen strook, vond hem zo mooi, dat ik even van de fiets afstapte om een foto te maken:

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:44

Wat gaaf, al die bloemetjes! <3
Lekker gelopen ieris.
Ik vind het voor de dieren ook sneu idd.

Het is vandaag beter te doen dan gister, maar nog wel erg benauwd merkte ik net op de fiets

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:09

Prachtig Ieris! <3 Mooie afstand weer!

Het is inderdaad best nog benauwd. Hopelijk straks regen, dan frist het lekker op.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:17

Wat mooi die bloemenstrook!

Top gedaan Iris!

Ja zo sneu voor de dieren. Mijn katten kunnen er op eentje na wel tegen. Hebben natte handdoek neergelegd maar ze willen er niet op zitten.

Net fysio geweest, bilspier etc was goed. Spier in mn onderrug zat wat vast aan 1 kant, de quadratus lumborum, en dit geeft ook pijn richting bil en heup.
Hij heeft het flink los gemasseerd dus kan er weer even tegen.
Ik ga zaterdag weer met de groep op de AV mee.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:55

muppetmayo haha dobber foto;s mogen ook _O-
Wel echt toffe hobby hoor!
En wat goed!!! je eerste 10 *\o/* Spannend!!! maar dat kan jij echt wel. Je bent echt goed bezig en bouwt het netjes op.

Goof schreef:
Dat klinkt als een toffe trail, maar die hoogtemeters schrikken me wel af :')
Goof ach die hoogtemeters maken het juist leuk :Y)

Puera schreef:
Heel gaaf, Leonie. Helaas te ver weg voor mij, en ik denk dat ik jou ook niet kan bijhouden. :))
ik kan ook langzamer lopen hoor :Y)
Poef nog even gelopen gister avond, respect. hier was het echt bloedheet!

Samantha jij was op tijd op pad! Het is bij ons vannacht niet echt afgekoeld dus pfff.
Hopelijk helpt de behandeling van de fysio.

Wow Sherivey... heftig wel hoor. Zou me doodschrikken.
Wat een prachtige foto van die molen.

Pittige dag Sv! hoe kan het dat je zo een lange dagen moet maken? Hebben ze bij jullie ook project week ofzo?

ieris 50+ holy hahaha. Als cadeautje voor jezelf, ik weet het plan nog :+ ben je iig warm gelopen voor de dag erna toch?
Respect hoor om nu 16km te lopen. En wat een prachtige bloemen <3 .

Na mijn interval gister ochtend, gister avond de spinningles gedaan. Dat was ook wel echt warm! De pilates even over geslagen :') .
Vandaag de hele dag bij een watertje gelegen met mijn dochter, dat was goed vertoeven.
De bootcamp ging gewoon door. We liepen door een enorme hoosbui met wat donder in de verte. Heerlijk! We waren allemaal zeik en zeiknat en goed afgekoeld. :D Inmiddels is het hier ook een stuk minder warm, gelukkig!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:22

Zo, ik vond het gewoon fris vanochtend. :+

Wel een keurige interval gelopen. :D
- 2 km inlopen
- 6× 1000 meter tempo, 2 min herstel
- 2 km uitlopen

Meestal loop ik te rommelen met tempo en/of hartslag, maar vandaag ging het precies zoals het moest gaan. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:06

Fijn dat het zo goed ging, Sherivey!

Heerlijk Leonie, relaxen bij het water. Bij bootcamp niet alleen nat van het zweet dus. :D

Mooi dat de fysio je spieren weer wat los gekregen heeft, Samantha.

Ga je een georganiseerde ultra lopen met je verjaardag, Ieris?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:37

Even snel tussendoor, sorry!

Meeko was gelukkig niet ziek, die klimt wel ongeveer tegen de muren op nu. Zo lang niet kunnen hardlopen, die hond heeft zoveel energie :') Ik heb ook Manu, een husky van 12 jaar oud. Mijn knappe opa <3 Maar gelukkig is hij na 2 dagen ziek zijn weer helemaal opgeknapt.

Afbeelding

Leonie, ik had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik geen lange afstanden meer ging lopen _O- maar het lijkt me superleuk! Die hoogtemeters zijn peanuts vergeleken bij wat ik zondag moet doen (jank).

Sherivey, wauw wat een tempo’s heb je gehaald. Lekker bezig!

Leonie, wat verstandig :D Het was vast ook een beetje lekker om nat te regenen?

Muppet, thaaaaaat’s the spirit! Lekker doeltje voor jezelf, goedzo! En dat ga je zeker weten killen!

Samantha, wat was je vroeg! Knap zeg.
Fijn dat de fysio je weer even losgemaakt heeft.

SV, sterkte nog even. Heb je vandaag nog puf om te lopen?

Ieris, wat een heerlijk verjaardagscadeau voor jezelf! Ik denk dat ik ooit toch ook wel een ultra wil doen. Je hebt ook wel een flinke weekomvang nu geloof ik? Ga je binnenkort nog een evenement lopen of ben je gewoon lekker op dreef?

Die bloemenfoto’s <3

Puera, diep respect dat je met die bloedhitte gelopen hebt.

Tiggs, heerlijk dat fietsen! Ook zo goed voor je conditie.

Oké, dat was toch alsnog een aardige bijleespost :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:52

Fijn dat Meeko in orde is. :j
Manu gelukkig weer beter!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:00

Die bloemenstroken zijn mooi. Ook goed voor de insecten. Maar deze is wel heel kleurig moet ik toegeven.

Hier gisteravond nog 5km gelopen. Had een sprinttraining, en heb de 3km die ik toen afgelegd had verlengd naar 5km. Zweten, niet normaal. Maar het was toch wel even lekker. Verder moest ik niet doen, het was echt te warm.

Ga je ook wel hardlopen met de husky?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:09

Lisitano ah gelukkig is Manu weer opgeknapt, hij ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd zeg!!

Sherivey nette intervallen hoor! Mijn loopje ziet er niet zo strak uit haha!

Leonie, Germie en de rest, ik vind het knap hoor! Zoveel bewegen met die warmte!!

Ik heb met het warme weer even alles overgeslagen. Ik heb me hier een tijdje geleden gemeld dat ik begon met hardlopen, maar vanwege festivals, grieperig en warmte is het schema (via de Runna app) een stuk langzamer gegaan. Maaarrrrr..... ik ben supertrots want vandaag heb ik voor het eerst 2x 1km aan één stuk hardgelopen! Niet echt strakke intervallen en mooie blokjes, maar erg blij *\o/* Met een gemiddelde tijd van 7.15 & 7.32 voor mij ook fijn mijn eigen tempo kunnen vasthouden. Ik ben aan het opbouwen naar de 5km :)

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:33

Lekker bezig Aight! Mag je zeker trots op zijn :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:52

Gaat helemaal goedkomen Aight.