Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:16

Morrie ik hoop dat dit je gerust stelt
Wat betreft terras ik denk dat daar geen problemen in zitten
En je hoeft niet he

Ik ben met.mijn man wel geweest zaten er met zijn tweetjes
Leuk om.mijn huis weer eens van de andere kant te zien ;)

Morrie

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:18

ik kom niet verder dan mijn balkon, drink daar wel een glaasje water.
Het leven is voor mij na 1 prik AZ nog helemaal niets veranderd, misschien na de 2e prik, maar ik betwijfel het.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:28

Zo hij zit. Nu 15 min wachten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:34

En onderweg naaar huis, 2de keer gevaccineerd. *\o/*

Alleen mijn Galaxy a10 telefoon scant de QR code niet via de covid app en dat zou hij wel moeten doen.
Weet iemand wat ik moet doen, want het is mijn telefoon waardoor ik problemen heb.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:35

Uit liveblog NOS van 12 mei :
Citaat:
De Jonge tegen coronaprik in gele vaccinatieboekje

Minister De Jonge vindt niet dat GGD's de coronavaccinatie moeten noteren in het gele vaccinatieboekje. Dat boekje is een bewijs waarin vaccinaties kunnen worden opgenomen, zoals tegen de gele koorts of hepatitis A en B. Uitgeverij SDU zegt dat het een internationaal bewijs is en dat de coronavaccinatie eenvoudig toegevoegd zou kunnen worden. Dat zou handig kunnen zijn voor Nederlanders die op vakantie gaan nu het Europese vaccinatiebewijs nog niet bestaat.

Sommige GGD's blijken echter niet altijd bereid om de prik ook op te schrijven in het meegenomen boekje. Minister De Jonge steunt die aanpak. Hij zegt dat het gele vaccinatieboekje geen internationale status heeft en dat het "niet bruikbaar" is. Ook zou het te veel extra werk opleveren voor de GGD-medewerkers. Hij adviseert iedereen om de meegegeven vaccinatiekaart goed te bewaren en mee te nemen.

De PvdA snapt de opstelling van De Jonge niet. PvdA-Kamerlid Kuiken vreest dat mensen bij de grens in de problemen komen als ze hun vaccinatiebewijs niet hebben bewaard. De Jonge wil wachten tot er een centrale registratie geregeld is, dan kan een vaccinatiebewijs op een telefoon worden ingeladen. "Het moet echt via een app", vindt de minister. De centrale registratie is nog niet op orde, omdat regionale systemen nog niet aan elkaar gekoppeld zijn.

_-:( 8)7 |o

Internationaal erkend document wat al flink wat jaren bestaat en dit mag er niet in? RIVM zegt wat anders trouwens.
Is onze politiek enkel incompetent of toch ook gewoon ronduit corrupt dat alles op een nieuwe, ingewikkeldere manier moet ipv gewoon in te zetten wat al bestaat en werkt!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:35

Iedere dag is een cadeautje en daar moet je van genieten
Penotti jij van je prik

En iedereen hopelijk na volledige vaccinatie.. zoals Pien
Probeer het het maakt je leven mooier

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:36

Tamary ik heb geen geel boekje dusssss

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:38

pien_2010 schreef:
En onderweg naaar huis, 2de keer gevaccineerd. *\o/*

Alleen mijn Galaxy a10 telefoon scant de QR code niet via de covid app en dat zou hij wel moeten doen.
Weet iemand wat ik moet doen, want het is mijn telefoon waardoor ik problemen heb.

Lens schoonmaken, telefoon opnieuw opstarten. Als dat niet werkt is mijn trukendoos ook leeg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:40

Echwel schreef:
Tamary ik heb geen geel boekje dusssss

Geen probleem als je dat niet hebt, wel als het verboden wordt om vaccin er in bij te schrijven voor wie er wel een heeft.
Je kan ze zo bestellen trouwens, 7.50 per boekje en kan per 1 stuk via www.sdu.nl

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:43

Geel boekje vul ik hier gewoon in als mensen dat graag willen, kost 1 minuut extra en die tijd hebben we echt wel even. Als dat geen internationaal erkend bewijs is, waarom staan al die andere vaccins er dan wel in om ermee de grens over te gaan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:48

Morrie schreef:
ik kom niet verder dan mijn balkon, drink daar wel een glaasje water.
Het leven is voor mij na 1 prik AZ nog helemaal niets veranderd, misschien na de 2e prik, maar ik betwijfel het.

Ga je altijd zo leven? Waarom neem je de vaccinaties als je er niet in gelooft? Of begrijp ik het verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:54

Bij mijn vriendin is het boekje wel ingevuld maar echt niet op een correcte manier. Alles gewoon geschreven, geen sticker, stempel en/of handtekening. Heb je volgens mij dus helemaal niks aan op die manier.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:01

Een ziekenhuis in is 1 van mijn grootste trauma ‘s en dat kan ik voorkomen door die prikken te nemen.
Maar dat ik nu al weer lekker op een terrasje zou durven zitten, nee. Of naar de supermarkt. Nee ook niet. Misschien na de tweede prik.
De kapper zou na 14 maanden wel eens prettig zijn, maar ook daarmee wacht ik tot na de tweede prik

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:16

Vanmiddag uitnodiging in de bus en net de afspraak gemaakt. Ik word maandag al gevaccineerd *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:18

Super fijn voor iedereen zeg! *\o/*
Wat moet dat een rust geven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:19

Popstra schreef:
Vanmiddag uitnodiging in de bus en net de afspraak gemaakt. Ik word maandag al gevaccineerd *\o/*

Ik had zelf ook nooit gedacht dat ik zo snel kon

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:21

Morrie schreef:
Een ziekenhuis in is 1 van mijn grootste trauma ‘s en dat kan ik voorkomen door die prikken te nemen.
Maar dat ik nu al weer lekker op een terrasje zou durven zitten, nee. Of naar de supermarkt. Nee ook niet. Misschien na de tweede prik.
De kapper zou na 14 maanden wel eens prettig zijn, maar ook daarmee wacht ik tot na de tweede prik

https://www.nu.nl/coronavirus/6133033/i ... achten.amp

Misschien stelt dit je gerust.

Hier staat ook in dat de teststraten waarschijnlijk gaan verdwijnen dit jaar nog en dat het dan gewoon een verkoudheidje gaat worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:22

Ik had ook niet gedacht zo snel al te kunnen Lenaa tje. Ze noemde eerst andere locatie en dan zou ik pas eind mei de eerste krijgen. Toen zei ze zelf dat ze ook voor een Andere locatie kon kijken. Ik zit hier vrij centraal en heb dus best veel keus kwa locaties

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:23

sureido schreef:
Morrie schreef:

https://www.nu.nl/coronavirus/6133033/i ... achten.amp

Misschien stelt dit je gerust.

Hier staat ook in dat de teststraten waarschijnlijk gaan verdwijnen dit jaar nog en dat het dan gewoon een verkoudheidje gaat worden.

Ja logisch als iedereen of velen gevaccineerd worden. Dan zwakt een virus af. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:25

Ja, dat snap ik. Maar ik zeg het om Morrie wellicht wat gerust te stellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:26

Sheran schreef:

Is jou beste vriend ook al ingeënt/ oproep gehad?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:28

Relaxed schreef:
Bij mijn vriendin is het boekje wel ingevuld maar echt niet op een correcte manier. Alles gewoon geschreven, geen sticker, stempel en/of handtekening. Heb je volgens mij dus helemaal niks aan op die manier.

Vaag, wij hebben gewoon stickers met batchnummers die we erin plakken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:32

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Is jou beste vriend ook al ingeënt/ oproep gehad?

Nog niet, maar hij verwacht hem snel. Zal wel in de laatste groep zitten ofzo. :) Hij woont ook in Groningen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:33

Vallen jullie allemaal in de kwetsbare groep of zijn we inmiddels ook jongeren aan het vaccineren?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:33

Popstra schreef:
Ik had ook niet gedacht zo snel al te kunnen Lenaa tje. Ze noemde eerst andere locatie en dan zou ik pas eind mei de eerste krijgen. Toen zei ze zelf dat ze ook voor een Andere locatie kon kijken. Ik zit hier vrij centraal en heb dus best veel keus kwa locaties

Top zeg!