Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:45

Nog even over die bezoekregel, dat is toch een advies? Niet een wet?
Ik zou zeggen als je er echt doorheen zit, zo erg dat je bijna in geestelijke nood verkeert. Ga dan lekker op bezoek met je 13 jarige kind. Niemand kan je dat volgens mij verbieden namelijk, maar misschien ben ik verkeerd dan hoor ik het graag. Ik vind deze regel ook verschrikkelijk. En het helpt volgens mij ook niks, beter aantal contacten beperken dan dat iedereen elke dag bij iemand anders op bezoek gaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:46

Jildau schreef:
Ik vind het vooral triest dat de mensen die altijd commentaar hebben op anderen omdat zij de corona maatregelen niet naleven, nu zelf de hond gaan uitlaten na 9 uur terwijl ze dat voorheen nooit deden.

Haha ja inderdaad ,nu ineens wil iedereen de straat op om te zien of het rustig is of niet
Of zeiken als iemand iets doet wat nog mag maar eigenlijk liever niet gedaan zou moeten worden voor het "collectief "
Of nu ineens met de hond de straat op omdat die uitzondering net toegelaten is
Hoe minder de uitzonderingen gebruikt worden hoe makkelijker voor de handhavers lijkt me

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:46

Anna79 schreef:
Nog even over die bezoekregel, dat is toch een advies? Niet een wet?
Ik zou zeggen als je er echt doorheen zit, zo erg dat je bijna in geestelijke nood verkeert. Ga dan lekker op bezoek met je 13 jarige kind. Niemand kan je dat volgens mij verbieden namelijk, maar misschien ben ik verkeerd dan hoor ik het graag. Ik vind deze regel ook verschrikkelijk. En het helpt volgens mij ook niks, beter aantal contacten beperken dan dat iedereen elke dag bij iemand anders op bezoek gaat.

Ik heb begrepen dat het inderdaad een advies is dus dat er geen boete of iets dergelijks aan verbonden zit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:47

Ik denk dat er op veel plekken vooral gecontroleerd is waar de verwachting was dat het druk zou zijn. Zo zie ik de berichtgeving op rtv Drenthe en rtv noord ook.
Verder denk ik, dat ook mensen met hond wel enigszins nerveus/onzeker zijn. Om er dan vanuit te gaan dat mensen bewust regels breken is ook een vorm van doemdenken. Geef mensen even de tijd om te wennen.
Was er al veel eerder gecontroleerd en beboet op mensen buiten die regels breken had dat nu een hoop gedoe gekost.En dat was geen advies.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:49

besita schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het vooral triest dat de mensen die altijd commentaar hebben op anderen omdat zij de corona maatregelen niet naleven, nu zelf de hond gaan uitlaten na 9 uur terwijl ze dat voorheen nooit deden.

Haha ja inderdaad ,nu ineens wil iedereen de straat op om te zien of het rustig is of niet
Of zeiken als iemand iets doet wat nog mag maar eigenlijk liever niet gedaan zou moeten worden voor het "collectief "
Of nu ineens met de hond de straat op omdat die uitzondering net toegelaten is
Hoe minder de uitzonderingen gebruikt worden hoe makkelijker voor de handhavers lijkt me

Ja even na 9en kijken of het wel echt rustig is en zoniet dan kunnen ze op Bokt en Facebook weer roepen dat het de schuld van juist die mensen is dat we met deze maatregelen zitten. Terwijl ze er zelf dus naast stonden met de hond. Heeeeerlijk schijnheilig.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:50

Media is daar natuurlijk een groot onderdeel van. Hoe nuttig om lege straten te laten zien. Wat wil je daar mee zeggen, ook een vorm van sensatie zoeken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:55

Die honden uitlaten herken ik hier ook inderdaad. :D
Geen idee wie die mensen zijn hoor, maar normaal loopt hier na 22u echt niemand meer met zijn hond over straat.
Sinds onze nachtklok lopen ze na 23u nog volop te wandelen.
Siska zit. Siska zit. Siska ziiiiiit ! Siska Blijf. Blijf zeg ik ! Blijffffffffff ! Siska neen. Neen verdomme !
Vlak onder mijn raam :x
Na 4 avonden heb ik toch even de voordeur opengedaan... }:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:05

Sinds ik geen paard meer heb, ben ik zeer weinig na 21 uur nog buiten.
Op bezoek bij mijn broer of zus word wat lastiger. Dinsdag ga ik eten bij mijn zus en tja dan om 20 uur al naar huis.

Volgende week vrijdag een avond bij mijn broer, die word later en dan blijf ik maar slapen.

De hond uitlaten s’avonds mag alleen aangelijnd, overigens dus als je hond losloopt kun je alsnog een boete krijgen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:06

Ach dat was hier tijdens de lockdown ook. Iedereen had plots een hond die ook 33569876 keer in het dorp uitgelaten moest worden.
Terwijl honden uitlaten hier in normale tijden niet zo'n ding is :') .

En joggers, echt rondje lopen was plots de nationale sport :+ .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:12

Kan altijd nog zo : Afbeelding
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:15

Thioro schreef:
Ach dat was hier tijdens de lockdown ook. Iedereen had plots een hond die ook 33569876 keer in het dorp uitgelaten moest worden.
Terwijl honden uitlaten hier in normale tijden niet zo'n ding is :') .

En joggers, echt rondje lopen was plots de nationale sport :+ .

Dat laatse is natuirlijk maar goed en kan alleen maar gestimuleerd worden
Net obesitas ,hart en vaatziekten ,suikerziekte zijn de belangrijkse comorbiteit van Corona
En dan mag je uiteindelijk alleen nog thuis op de bank hangen of achter de computer zitten en afhaal naar binnen vreten ( effe grof geschetst :D )
Ben dan ook echt voorstander om zoveel mogelijk en zo veilig mogelijk sport weer toe te laten -zeker voor kinderen - :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:31

Nou weer betogers op het museumplein, geen rellen, wel waterkanon. Tjonge jonge.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:32

En in eindhoven ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:34

IN Urk GGD testlocatie in de fik, groot feest in Stein...zucht

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:36

Op Urk mag dat toch helemaal niet van God?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:39

rien10 schreef:

God heeft waarschijnlijk elders betere dingen te doen :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:42

rien10 schreef:

Blijkbaar is God tegen teststraten.
Eeuwenlange inteelt laat blijkbaar z'n sporen na daar...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:58

Echt werkelijk, wat willen mensen met dat geklooi bereiken eigenlijk! Het enige dat ze ermee bereiken is vrees ik een hoop ergernis, meer besmettingen en een overheid die des te meer bevestiged krijgt dat een deel van onze landgenoten gewoon geen hersens meer hebben, of ze tenminste niet gebruiken. Stelletje _-:(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:03

Wat een ergernis....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:18

In Eindhoven is het wel heftig hoor, heel veel stenen, golfballen gegooid, brandjes etc, duurt al bijna 2 uur. Het waterkanon had vrij snel een lekke band dus die had wel nut maar nu niet meer. Er wordt ook een soort van niet meer ingegrepen of ze hopen dat het vanzelf voorbij gaat of niet genoeg kunnen doen tegen de groep.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:22

Zit de livestream te kijken, verslaggever gaf net aan dat politie zei dat ze ook moeten oppassen omdat er naar waarschijnlijkheid ook met messen gegooid wordt...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:23

Ik voel gewoon een soort plaatsvervangende schaamte als ik die beelden zie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:25

Dan zijn er zoveel busjes, politie, me, honden paarden etc maar het voelt wel of de relschoppers zo hebben gewonnen :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:29

Helemaal als ze dit willen blijven doen... Respect voor de politie hoor om je hoofd koel te houden. Je zou ze toch... 8)7