Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:19

butengeweun schreef:
Welke rubber of biab base vinden jullie fijn ik kom van de acryl af dus mijn nagels zijn zo flexibel als wat nu en wil ze wa extra stevigheid geven maar raak door alle merken en soorten een beetje de weg kwijt.

Als je van acryl komt zou ik eerder kiezen voor buildergel, dit komt qua stevigheid dichter in de buurt bij acryl dan rubberbase of biab.
Maar welk product je ook kiest, de meeste merken bieden het wel aan (vaak onder een eigen naam).

Lekker creatief fleurtjeuh! :))

Mooie en chique kleur Meavey, heel passend voor oud en nieuw ook!

Hier geen ervaring met TGB, dus daar durf ik niks over te zeggen...

Ik leef nog na de 2 nagelsessies van gisteren, maar doe vandaag even rustig aan. :P De resultaten:

Afbeelding

Afbeelding

Hommage

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:40

@wijslander biab is toch gewoon buildergel? Maar dan in een flesje? :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:42

Hommage schreef:

Inderdaad in een flesje en biab is vloeibaarder en iets flexibeler/minder hard dan buildergel uit een pot! Dus biab zit tussen rubberbase en buildergel in.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:46

Wijslander schreef:
Hommage schreef:

Inderdaad in een flesje en biab is vloeibaarder en iets flexibeler/minder hard dan buildergel uit een pot! Dus biab zit tussen rubberbase en buildergel in.

Ah dus eigenlijk is het niet exact zoals TGB doet beweren over hun Biab. Ook andere merken overigens zeggen dat het gewoon een builder(gel) is.

Bedankt! Gelukkig biedt biab voor mij voldoende stevigheid.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:49

Hommage schreef:
Ah dus eigenlijk is het niet exact zoals TGB doet beweren over hun Biab. Ook andere merken overigens zeggen dat het gewoon een builder(gel) is.

Bedankt! Gelukkig biedt biab voor mij voldoende stevigheid.

Biab is ook een 'builder', je kunt er namelijk de nagel mee opbouwen (net als met gel). Misschien dat daar de verwarring zit?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:51

fleurtjeuh schreef:
butengeweun schreef:
Welke rubber of biab base vinden jullie fijn ik kom van de acryl af dus mijn nagels zijn zo flexibel als wat nu en wil ze wa extra stevigheid geven maar raak door alle merken en soorten een beetje de weg kwijt.

Het is hier geen geheim dat ik hier groot fan ben van Victoria Vynn.
De Mega Base lijn is de rubberbase lijn, The Gel Bottle is de Biab lijn.
Beide ben ik over te spreken, gebruik nu vooral de Lily Pink mega base maar heb een hele poos the clear gel bottle gebruikt. Die is dikker en stroperiger maar ook minder flexibel na uitharden.

Mijn excuses, ik heb dingen door elkaar gehaald.
De biab lijn van Victoria Vynn heet Bottle Gel.

Afbeelding
Deze dus

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:28

Ik ben nu 2x aan het prutsen gewees tmet builder gel uit een potje.

Deed eerst de nagellak met een base zo op mijn nagels, maar dan was het mer 2 dagen al gechipt.

Nu blijft het goed zitten. Nog even oefenen met opbrengen, want het plakt als een idioot en is lastig te verspreiden.
2e keer is het wel gelukt om het wat minder dik te hebben.

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:18

Mooi wijslander! Maak jij je foto's met een telefoon of camera?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:54

Ik heb een tijdje geleden een starterset besteld, maar ik wil nu wat dingetjes aanvullen/vervangen zoals vijlen en bufferblokjes. Er is alleen zo veel keus, hoe kies ik in hemelsnaam de juiste?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:10

Ik was mijn kerstnagels alweer zat
Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:32

Wel opletten dat niet alle builders af te weken zijn heb er ook wel eens een gezien die alleen af te vijlen was.
Nu ben ik een doe het zelf op eigen nagels persoontje maar ik zou het eng vinden om iets te moeten wegvijlen.

Mooie nageltjes weer.
Empty let op dat je niet zo de zijwallen vol laat lopen liever wat verder eraf blijven.
Zo krijg je allergie en lifting.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:41

Wijslander schreef:
butengeweun schreef:

Als je van acryl komt zou ik eerder kiezen voor buildergel, dit komt qua stevigheid dichter in de buurt bij acryl dan rubberbase of biab.
Maar welk product je ook kiest, de meeste merken bieden het wel aan (vaak onder een eigen naam).

Wil juist wat meer beweging maar niet meer zo lang als ik had met acryl. Dus dit is test wat mijn nagels doen met eigenlijk alleen lak en ze een stuk korter houden.

Maar heb nu een mega base van Victoria besteld kijken wat dat doet. Nu een set met 2x normale base 2x kleur en 1x topcote en dat zit al 2 dagen dus dat is al langer dan gewone lak op mijn natuurlijke nagel. Dat lag er binnen een dag al af met chips en alles

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:37

welmoed__ schreef:
Mooi wijslander! Maak jij je foto's met een telefoon of camera?

Telefoon (Samsung S20+). Je nieuwe nagels zijn leuk. :j

zonnebloem18 schreef:
Ik heb een tijdje geleden een starterset besteld, maar ik wil nu wat dingetjes aanvullen/vervangen zoals vijlen en bufferblokjes. Er is alleen zo veel keus, hoe kies ik in hemelsnaam de juiste?

Met welke producten werk je? Via Google is trouwens al best veel informatie te vinden over verschillende soorten vijlen en grit!

Butengeweun ik snap 'm! :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:01

En volgens mij zijn alle vijlen zowat dezelfde, alleen met de eigen merknaam er op geprint.

Ze werken bijna allemaal met die grijze met paars randje bijvoorbeeld.
Afbeelding

En deze buffer ook
Afbeelding

Deze twee gebruik ik overigens sowieso graag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:43

Die bovenste heb ik ook. Fijne vijlen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:36

Hoi, ik heb een vraag :D

Ik doe nu een tijdje mijn nagels zelf met Shellac en een UV lamp.
Nu heb ik dus regelmatig dat na minder dan een week de rand bij mijn nagelriemen wat gaat opstaan waardoor ik er achter blijf hangen met bijvoorbeeld mijn haar. Heel irritant.

Ik doe 2laagjes basecoat, 3 kleur lagen en dan 1 of 2 keer met de topcoat erover. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:39

Dan lak je te dicht op je nagelriemen, of op je nagelriemen. Als je nagels dan groeien, groeit de lak uit en krijg je dit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:27

Mijn schoondochter heeft van haar beste vriendin rubberbase van Néonail gekregen en heeft één kant bij mij geoefend. Zij heeft - net als ik - een hekel aan de liquid lucht van acryl gekregen. Voor een eerste keer vind ik het best knap van haar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:34

Ik ben aan het kijken voor een startersset voorgel nagels. Iemand die iets aan kan raden? Het is voor eigen gebruik. Ik wil mijn nagels niet verlengen.

Dit zijn mijn eigen nagels:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:43

Ik ben heel tevreden met Pink Gellac.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:52

Hou ik het zo voor morgen, of gooi ik de andere kleur er op?

Ik lak pas sinds kerst mijn nagels en vind het verbazingwekkend leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 00:40

Met het risico dat ik verkeerd of betweterig overkom: ik vind zeker dat gellak op eigen nagels doen een leuke hobby is en snap ook dat het niet voor iedereen haalbaar/logisch/nodig is een complete opleiding te volgen voor je eraan begint, maar wat ik me oprecht afvraag: waarom wordt er wel geïnvesteerd in spullen en startersets voor gellak, maar niet in een eenmalige dagcursus om te leren hoe je goed en veilig omgaat met de producten?

Die worden tegenwoordig echt veel aangeboden en kosten waarschijnlijk minder dan het eigen risico als je naar het ziekenhuis moet voor een allergietest (om maar iets te noemen), plus je hebt er daarna jarenlang plezier van. Dus ik snap het echt niet, waarom is dat?

Ik vind het dan ook lastig om te reageren op meerdere foto's hierboven, want eigenlijk is het gewoon gevaarlijk hoe het soms is aangebracht... Dat wilde ik even kwijt. En uiteraard bepaalt iedereen zelf of je je aangesproken voelt, het is van mij meer een zorg die ik heb naar aanleiding van een aantal foto's.

Dit moest me even van het hart en ik ben oprecht benieuwd naar het 'waarom?'...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 00:55

Voor mij... je moet ergens beginnen.
Ik begon bij een nagelstylist, dat was niet haalbaar om vol te houden. Geswitched naar gewone nagellak, dat bleef niet zitten, doorgegaan naar gellak, dat bleef ook niet zitten, door naar builder spul. Dat blijft goed zitten, maar blijkt een crime te zijn met goed en netjes opbrengen.
En vanuit daar kom ik dan vanzelf tot de conclusie dat ik meer moet oefenen en dus evt eens moet kijken naar een cursus. Hopende dat er niets ernstigs is gebeurd in tussentijd.
Dus ja, je moet ergens beginnen voordat je besluit te investeren in een dagcursus. Goede investering of niet, het blijft een hoop geld, dus ik wil eerst weten of ik.het inderdaad ook ga blijven gebruiken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:14

Met die cursussen vind ik het 2 kanten hebben.
Als iemand die nogal wat hobbies begint, waarvan er maar weinig blijft plakken was de keuze voor mij makkelijk. Een simpel startsetje van bol.com voor 40 euro is wat ik er aan uit ging geven.
En dat is goed bevallen en sindsdien(nu zo'n anderhalf jaar) doe ik mijn eigen nagels en zeer sporadisch die van iemand anders. Nooit voor geld.

Maar nu ik een cursus heb gezien van een goed aangeschreven persoon, en het geld dat ervoor gevraagd wordt soms.. En de technieken die daarbij worden aangeleerd.. mwah, ik weet niet of dat dat echt veel meerwaarde heeft voor de sporadische hobbyist. Er zijn zeer educatieve filmpjes te vinden op youtube bijvoorbeeld, daar is ook veel van te leren.
Neemt niet weg dat het ten alle tijden zeer belangrijk is om hygiënische en netjes te werken, om bijvoorbeeld een allergische reactie te voorkomen. Maar of daar echt een cursus voor nodig hebt? Nee dat denk ik niet.
En de hobbels en de bobbels gaan er vanzelf naar loop van tijd wel uit als je een stabielere hand krijgt door meer te oefenen en investeert in goede merken en artikelen die bijvoorbeeld goed zelf levelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:15

Wijslander schreef:
Met het risico dat ik verkeerd of betweterig overkom: ik vind zeker dat gellak op eigen nagels doen een leuke hobby is en snap ook dat het niet voor iedereen haalbaar/logisch/nodig is een complete opleiding te volgen voor je eraan begint, maar wat ik me oprecht afvraag: waarom wordt er wel geïnvesteerd in spullen en startersets voor gellak, maar niet in een eenmalige dagcursus om te leren hoe je goed en veilig omgaat met de producten?

Die worden tegenwoordig echt veel aangeboden en kosten waarschijnlijk minder dan het eigen risico als je naar het ziekenhuis moet voor een allergietest (om maar iets te noemen), plus je hebt er daarna jarenlang plezier van. Dus ik snap het echt niet, waarom is dat?

Ik vind het dan ook lastig om te reageren op meerdere foto's hierboven, want eigenlijk is het gewoon gevaarlijk hoe het soms is aangebracht... Dat wilde ik even kwijt. En uiteraard bepaalt iedereen zelf of je je aangesproken voelt, het is van mij meer een zorg die ik heb naar aanleiding van een aantal foto's.

Dit moest me even van het hart en ik ben oprecht benieuwd naar het 'waarom?'...

Ik heb nergens gezegd dat ik wel of geen cursus wou volgen. Gewoon lekker basic, wat wel en wat niet. Maar het is wel handig om überhaupt materiaal te hebben denk ik. :j

En de foto’s van hierboven is gewone nagellak overigens.