3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:10

__Sannne schreef:
Ik reageer morgen trouwens even uitgebreider op iedereen, maar wilde even delen dat de sollicitatie goed ging en ik ben aangenomen. :)

Proficiat!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:46

Linoleum gefeliciteerd met je baan!
Maanlicht sterkte Y;(
Sannee ook gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hier heerlijk suhsi (en toetjes) gegeten. Maar nu toch wat last van schuld gevoelens :+
Zit nu dus op de hometrainer te trappen Haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:25

Wat enorm poedersuiker Maanlicht, je mag me altijd appen/bellen. Of lekker even Zwolle in samen. :*

Ladyloe

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:52

Goedemorgen! Ik meld mezelf hier ook als dat mag. Ben vorig jaar Mei begonnen met afvallen dmv anders en gezonder te gaan eten. Na een tijd ben ik er ook bij gaan sporten (fitness) 3x per week. En ben daarmee 14KG afgevallen.

Helaas een terugval in januari gehad. En helaas 3KG aangekomen en ik was nog niet op mijn streef. Voor mijn streef moet ik nog 8KG afvallen.

Nu weer de boel terug opgepakt. En het gaat weer goed. Afgelopen weken alleen niet kunnen sporten omdat ik een slijmbeurs ontsteking in mijn heup had. Maar ga Maandag weer beginnen met sporten.

Ik gebruik MFP om mijn eten een week van te voren al in te voeren. Dit werkt voor mij prima. Maar merk wel dat ik het soms lastig vind om aan de hoeveelheid Kcal binnen te krijgen. Ik mag er volgens MFP 1830. Ik probeer daar sowieso onder te blijven, maar soms na sporten komen er weer bij. En dan heb ik er aan het einde van de dag nog 800 over. Hoe doen jullie dit?

Mijn lijstje van vandaag;

O; 2 spelt-tarwe crackers met 20+ smeerkaas, een banaan en een kop thee
T; Mandarijn en een coconut ricebar
L; 2 volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas en een sinaasappel
T; 75gr wortel 50gr paprika 50gr komkommer
A; 200gr gegrilde groenten, 100 gram tartaar, 100ml tomatensaus en 100 gram macaroni schelpjes
T; 150 gr magere kwark met 50gr diepvries blauwe bes en framboos

1830 - 1287 = 543 over (hier zit mijn beweging nog niet bij)

Koolhydraten; 50% - 57%
Vetten; 30% - 21%
Eitwitten; 20% - 22%

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:00

Maanlicht, nog geen foto's gemaakt, ga ik zeker doen als ik even tijd heb!
Gefeliciteerd Sanne en Linoleum!
Veel sterkte Maanlicht :(:) Je mag me altijd een pb sturen als je dat fijn vindt :j
Welkom terug Ladyloe! Waarom wil je minder eten dan 1830 kcal? Naar mijn mening is dat een prima aantal. Je komt nu uit op 1287, dat is zeker veel te weinig. Heb je je BMR al uitgerekend? Je kan het beste even al de info uit de OP doorlezen, daar staat veel nuttigs in.
Zorg sws voor meer kcal rijke producten, noten, avocado, volle producten ivm magere, en misschien eens een extra tussendoortje.

Gisteren lekker een eetdagje gehad. Een uitgebreide lunch met allerlei vers brood en broodjes en 's avonds de chipszak geplunderd. Vandaag overdag netjes doen en 's avonds een verjaardag. Morgen dan weer even balansen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:02

Kimmie25501 schreef:
Maanlicht, nog geen foto's gemaakt, ga ik zeker doen als ik even tijd heb!
Gefeliciteerd Sanne en Linoleum!
Veel sterkte Maanlicht :(:) Je mag me altijd een pb sturen als je dat fijn vindt :j
Welkom terug Ladyloe! Waarom wil je minder eten dan 1830 kcal? Naar mijn mening is dat een prima aantal. Je komt nu uit op 1287, dat is zeker veel te weinig. Heb je je BMR al uitgerekend? Je kan het beste even al de info uit de OP doorlezen, daar staat veel nuttigs in.
Zorg sws voor meer kcal rijke producten, noten, avocado, volle producten ivm magere, en misschien eens een extra tussendoortje.

Gisteren lekker een eetdagje gehad. Een uitgebreide lunch met allerlei vers brood en broodjes en 's avonds de chipszak geplunderd. Vandaag overdag netjes doen en 's avonds een verjaardag. Morgen dan weer even balansen.

Zojuist mijn BMR berekend en die komt uit op 1538. Die noten is wel een goed idee!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:09

Dat betekent dus dat je iedere dag minstens 1538 kcal moet eten, en als je meer beweegt dan alleen de hele dag zitten dus nog meer. Daarom denk ik dat die 1830 kcal helemaal geen verkeerd doel is.
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:14

Kimmie25501 schreef:
Dat betekent dus dat je iedere dag minstens 1538 kcal moet eten, en als je meer beweegt dan alleen de hele dag zitten dus nog meer. Daarom denk ik dat die 1830 kcal helemaal geen verkeerd doel is.
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?

Ik ben 1,70 lang en woog deze ochtend 76KG. Zal eens kijken waar ik nog wat meer zou kunnen eten >;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:38

Sanne en linoleum: gefeliciteerd!!

Maanlicht: je komt er wel doorheen, dat kan jij :* hopelijk komen jullie samen tot de juiste beslissing.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:56

Ik meld me ook weer eens na een jaar van alleen meelezen. Ik ging een tijd erg goed, maar de laatste tijd toch weer een aantal kilo aangekomen. Baal flink van mezelf en wil de knop weer omzetten.

Ik zag mensen met nieuwe banen, gefeliciteerd!

Sterkte Maanlicht, hopelijk komen jullie er op een goede manier uit samen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:58

Knop om en gaan Kiwi_ !

Maanlicht, sterkte!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:19

Ik durf me na al het vreten van de afgelopen week niet te wegen hoor. :=

Maandag maar weer... ben benieuwd

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:29

Wij hebben gisteren bij de italiaan gegeten. Toch maar even gewogen vanmorgen: 0 verandering :D Nu mezelf uit bed trekken en lekker trainen. Vriendinnetje komt ons zo halen, dan gaan we gezellig lopend met zn drietjes. :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:40

Goed bezig Frummels!

Ik heb ook zin om Maandag weer te beginnen met trainen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:33

Welkom Ladyloe en Kiwi!

Dank jullie wel, jullie zijn lief! Vanmorgen mezelf naar de sportschool gesleept en toen ging het eigenlijk heel lekker! Echt even alles eruit kunnen gooien. 5 km hardgelopen en daarna nog buikspieren en krachttraining gedaan. Mocht ook wel na gister die pizza. Italiaan gaat dus ook niet door vanavond, degene met wie we zouden gaan is ziek. Komt dus eigenlijk wel mooi uit. Ik had er wel echt mega veel zin in, dus dat is jammer. Maar was helemaal niets geworden zoals het nu gaat.

We moeten even kijken hoe mijn vriend en ik alles gaan regelen. Gister dus besloten dat hij even weg gaat. Vannacht heeft hij bij zijn ouders geslapen, maar dat is geen optie voor meerdere dagen. Hij is nu wel weer thuis, en moet zo voetballen. Het voelt heel dubbel.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:03

Heel lastig maanlicht!
En lekkere workout hoor :)

Welkom nieuwelingen! (Al voel ik mezelf ook nog steeds zo Haha)

Volgens die BMR mag ik trouwens 2223 kcl eten op een dag zonder aan te komen. Nu eet ik rond de 1750 gok ik. Want ik hou het niet echt bij.
Maar ik probeer gewoon gezond te eten en te zorgen dat ik geen honger heb Haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:06

Ladyloe en Kiwi, welkom!

Maanlicht, gaat het een beetje met je? Is vast heel vreemd om nu alleen thuis te zijn :(:)

Vanochtend lekker 14 km paardgereden. Ondanks de harde wind was Titane heel braaf. En de zon scheen! :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:07

Wow en dan mopper ik dat ik er 1538 MOET eten. Ik hield het wel bij maar keek nooit echt naar de macro's. En dat doe ik nu wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:12

Klein vreugdemomentje hier.

Ondanks dat ik ietsje meer weeg dan een jaar geleden, krijg ik wel mn toen gekochte broek in maat 36 met hetzelfde gemak dicht *\o/*

Zal dan misschien toch iets van spiermassa bij zitten tov vorig jaar :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:18

Lekker momentje dilan! *\o/*
Ik had eigenlijk vanochtend moeten wegen maar is niet van gekomen. Dus morgenochtend maar even doen. Maar gok dat ik nog op het zelfde gewicht zit (60,5 kg). En op zich vind ik dat ook wel prima.

Denk dat ik volgende week nog echt oplet, (ivm ongezond weekend dit weekend), en daarna weer opbouwen richting de 2000/2200. Ik vind 60kg echt prima bij mijn lengte. Hoop wel dat ik de motivatie kan houden om te blijven sporten :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 15:33

Dilan93 schreef:
Klein vreugdemomentje hier.

Ondanks dat ik ietsje meer weeg dan een jaar geleden, krijg ik wel mn toen gekochte broek in maat 36 met hetzelfde gemak dicht *\o/*

Zal dan misschien toch iets van spiermassa bij zitten tov vorig jaar :)

Wooo! Hier ook blij, ben weer 700gr kwijt tov vorige week. En dat met afgelopen weekend van pizza & macdonalds :)).

Lijstje vandaag:
M: tortilla wrap met guacamole, kipfilet en kaas
A: frietjes met runderhamburger op broodje met sla en bacon

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:00

Lieve Maanlicht, wat een lastige beslissing :( Snap dat je hoofd wel naar wat anders staat dan eten koken. Ga dingen doen waar jij je goed bij voelt (sporten, paardrijden, bankhangend series kijken, wat jij wilt). Hopelijk kan je de komende dagen even alleen rustig nadenken over wat je wilt en of deze relatie nog wel meerwaarde heeft voor jou. En probeer daar de afhankelijkheid van je vriend even bij los te laten. Geloof me, daar kom je wel weer bovenop. Mij is het ook gelukt, ben er financieel op achteruit gegaan (woonde ook samen in zijn huis, reed in zijn auto en alle lusten en lasten werden door hem betaald), maar voel me mentaal 1000 keer beter! Ook mijn PB staat open voor advies of gewoon simpelweg even van je af praten. En wat betreft dat jij vriend nu even geen slaapplek heeft, kan jij niet even een paar nachten bij je ouders, familie of vrienden slapen?

Sanne, jij ook gefeliciteerd met je baan!

Evony, jij ook al lekker sushi! En zo goed als op je streefgewicht, heerlijk gevoel moet dat zijn.

Ladyloe, welkom! Ik zou je beweging buiten beschouwing laten. Gewoon een vast doel aan kcal zetten en daar naar eten. Ongeacht of jij die dag veel of weinig gegeten hebt. In de OP vindt je heel veel informatie hoe je een voor jou geschikt aantal kunt bepalen. En hou in gedachten dat afvallen met vallen en opstaan gaat, soms gaat het even een periode wat minder, zolang je het erna maar weer oppakt komt het wel goed.

Kiwi, jij ook welkom!

Frummels, goed bezig jij!

Dilan, lekker bezig jij! Ik ben er maar niet opgestapt met de ontzettend harde wind..

Imandra, lekker dat je weer wat kwijt bent. Zeker als je ook gewoon nog hebt kunnen genieten en dan merkt dat het prima samen kan gaan.

Gisteren heerlijk sushi gegeten, was weer genieten. Verder kwam duidelijk de spanning eruit, was ineens bekaf toen ik eindelijk beetje kon ontspannen. Van weekend verder maar lekker rustig aan doen. Vanochtend/tussen de middag twee suikerwafels als lunch gegeten en die vielen niet lekker.
En was al van plan om vanaf april te gaan sporten, maar even mijn nieuwe loon afwachten. Aangezien mijn loon omhoog gaat, kan ik al eerder kijken om te gaan sporten :D Heb echt zin om te gaan sporten, zit 400 gram van mijn streefgewicht en wil dan bezig met spieren opbouwen. Al gaat dat wel even wennen worden, moet ik weer meer gaan eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:28

Bedankt voor alle felicitaties guys! Ik ben echt super blij met mijn nieuwe bijbaantje. *\o/* Moet alleen wel maandag én woensdag in Amstelveen zijn voor training wat mij in totaal meer dan 6 uur reizen per dag kost. Moet er wat voor over hebben haha.

Ik vind trouwens 2,5 kilo in 5 weken afvallen helemaal niet te snel hoor. 500 gram per week is heel netjes en wordt over het algemeen ook aangeraden volgens mij. Ik probeer zelf ook zoiets aan te houden.

Welkom terug Yonker! Hier is het ook al poging 246, maar de aanhouder wint haha. Lasagne hoeft niet persé ongezond te zijn hea, bedoel als het gewoon in je dag past is er niks aan de hand.

Ik lees hier allemaal gewichten van in de 60 kilo. God ik zou echt huilen van geluk als ik daar eenmaal ben. :') Eerst maar eens onder de 80 zien te komen.

Hoe was je dagje op pad gisteren Laibadji? Hoe oud is je zoontje?

Jammer dat ook jouw diëetiste het op niet ontbijten gooit Jasmijn, want dat van "je motortje aanzetten" is echt onzin en je kan prima afvallen zonder te ontbijten. :o Máár mocht niet ontbijten er juist voor zorgen dat je bij je andere maaltijden teveel eet, kan het natuurlijk wel helpen om wel te doen. Maar dat heeft alsnog niks met dat "motortje" te maken.

Annikoe jouw lijstje van gisteren is echt yum!

Gefeliciteerd Linoleum! Nu wil ik ook sushi haha!

Welkom Ladyloe! Ik zou niet teveel met je extra verbrande kcal rekening houden. Zelfs met een fitbit e.d. is het nooit heel nauwkeurig te meten. Ik zou gewoon je BMR berekenen en daarboven gaan zitten.

Welkom terug Kiwi!

Maar Evony, als je je kcal niet bijhoudt, hoe weet je dan hoeveel je ongeveer op een dag eet? (Geen aanvalling, maar je geeft zelf aan rond de 1750 te eten, maar hoe kom je bij dat getal?)

--

Hier gaat het qua eten wel oké, maar merk wel dat ik al een weekje iets minder streng ben. Gewicht staat een beetje stil. Woensdagavond op stap geweest en dat liep iets anders dan in de planning. Behoorlijk wat biertjes en mixjes gehad, en na het stappen nog patat. Heb donderdag tot 2100 ziek in bed gelegen haha. Niks naar binnen kunnen werken die dag dus misschien dat dat de schade een beetje hersteld. :') Verder eigenlijk niet zoveel nieuws te melden haha.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:46

Citaat:
Maar Evony, als je je kcal niet bijhoudt, hoe weet je dan hoeveel je ongeveer op een dag eet? (Geen aanvalling, maar je geeft zelf aan rond de 1750 te eten, maar hoe kom je bij dat getal?

Nou ik hou het grof bij in mijn hoofd zeg maar Haha. Ik weet dat mijn ontbijt bijvoorbeeld 385 is. En dat de kwark die ik eet 50 kcl /100 gram is.
Dus ik maak een ruwe schatting in mijn hoofd. Maar ik hou niet alles strak bij in een app ofzo. Zo bedoelde ik het meer :D

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:11

_sanne dagje uit met zoontje was leuk. Samen naar het dinomuseum. Hij vind het zalig. Hij is een bink van bijna 4 jaar.
Proficiat met je bijbaantje trouwens!

Heb het gevoel dat het vandaag en gisteren niet zo denderend gaan. Ben ziek en heb precies meer nood aan eten. Deze week ook geen grammetje er af.

O: yoghurt met muesli en nootjes en zaden
T: sultana koekjes
M: salade met mozzarella, hesp, zaadjes en dressing
A: wok met groenten en kip
T: Sultana koekjes en soep

Ik raak nogal snel de moed kwijt als ik geen vooruitgang zie.

Morgen stallen mesten en mijn nieuwe wagen ophalen! Zal ook een leuke dag worden met ook wel lekker eten.