[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:18

W7 heeft dupes van de naked palettes!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:32

Iemand hier weleens bij the makeup spot besteld?

Blijkbaar heeft beautybay geen morphe meer en ik wil graag kwasten bestellen.. ;(

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:45

Ja daar bestel ik regelmatog! Hele fijne webshop!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:44

Ik gebruik altijd de mac primer. Maar zoek eigenlijk een betaalbare variant? Hoorde vaak iets van Nivea, wat je als primer kan gebruiken?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:49

Heb zojuist samen met vriendinnen producten van Fenty besteld.

De Gloss Bomb in Fenty Glow, de concealer, setting powder en de Match Stix in Amber. Ben vooral enorm benieuwd naar de concealer en poeder.

Ga vanmiddag de sponzen van Juno proberen! Ook heel benieuwd naar :))

Banyu schreef:
Ik gebruik altijd de mac primer. Maar zoek eigenlijk een betaalbare variant? Hoorde vaak iets van Nivea, wat je als primer kan gebruiken?

Klopt! After shave balm is dat.

Je kunt ook eens kijken naar de primer van Colourpop, of de Prime and Fine spray van Catrice :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:52

Drunksheep schreef:
Heb zojuist samen met vriendinnen producten van Fenty besteld.

De Gloss Bomb in Fenty Glow, de concealer, setting powder en de Match Stix in Amber. Ben vooral enorm benieuwd naar de concealer en poeder.

Ga vanmiddag de sponzen van Juno proberen! Ook heel benieuwd naar :))

Banyu schreef:

Klopt! After shave balm is dat.

Je kunt ook eens kijken naar de primer van Colourpop, of de Prime and Fine spray van Catrice :j

Colourpop? Nog nooit van gehoord. Werkt de nivea fijn? Kan die wel eens proberen. Qua prijs en inhoud ook aantrekkelijk natuurlijk

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:52

Waar kopen jullie eigenlijk al je make-up, zowel online als offline?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:55

Banyu schreef:
Colourpop? Nog nooit van gehoord. Werkt de nivea fijn? Kan die wel eens proberen. Qua prijs en inhoud ook aantrekkelijk natuurlijk

Colourpop wordt heel veel in dit topic genoemd ;)

Ik heb de Nivea balm gebruikt, het wordt heel sticky, maar vond het niet echt bijzonder qua werking om eerlijk te zijn. Maar heb nog nooit echt een wonderbaarlijke primer gebruikt tbh.

Amandavd schreef:
Waar kopen jullie eigenlijk al je make-up, zowel online als offline?

Grotendeels online. Ik gebruik dus heel veel Colourpop en dat is alleen online te krijgen hier. Zelfde geldt voor een merk zoals Fenty. En aangezien ik in het noorden woon zijn heel veel merken sowieso niet verkrijgbaar hier. Veel producten zijn online ook goedkoper te krijgen, trouwens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:00

Waar bestel je colourpop dan? Is volgens mij niet heel makkelijk aan te komen wel?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:13

Bij colourpop.com zelf.

Ik koop het meeste via douglas, maar ook via MAC rechtreeks en veel via FeelUnique (oa Urban Decay en verzorgingsproducten)

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:14

Ik bestel idd het meeste via Douglas. Maar ook wel eens op themakeup spot.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:48

Amandavd schreef:
Waar bestel je colourpop dan? Is volgens mij niet heel makkelijk aan te komen wel?

Google. :x :+

Ik bestel meestal bij Beautybay, Douglas of Boozyshop maar koop de laatste tijd eigenlijk geen make-up meer. Ben meer into gezichtsverzorging dus ben nu vooral vaste klant bij Cosmania. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:07

Bedankt allemaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:13

Niniane schreef:
Amandavd schreef:

Ik bestel meestal bij Beautybay, Douglas of Boozyshop maar koop de laatste tijd eigenlijk geen make-up meer. Ben meer into gezichtsverzorging dus ben nu vooral vaste klant bij Cosmania. :=

Hahaha same _O- heb m'n make-up obsessie verruild voor een skincare obsessie.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:19

Emmaa_ schreef:
Niniane schreef:

Hahaha same _O- heb m'n make-up obsessie verruild voor een skincare obsessie.

Ik ben wel benieuwd wat jullie gebruiken, ik heb wat dingen van de Ordinary (hyaluronic acid+B5 en niacimide ofzo) maar zijn er verder nog dingen die jullie aanraden? :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:20

Scheelt dat er vrij weinig boeiends wordt uitgebracht. :)) Kan me de laatste keer dat een nieuwe make-up release mij heeft geprikkeld niet heugen. := Nu komt Pixi uit met een gigantische uitbreiding van hun skincare en I'm obsessed haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:52

Mijn routine bestaat ook voor een groot deel uit TO omdat het betaalbaarder is dan andere merken die ik graag zou willen gebruiken :=

Ik was 's morgens met Cerave foaming cleanser of Kiehls cleanser, dan een niacinamide serum en dan een voedende creme. 's Avonds ga ik wat uitgebreider, na make-up verwijderen en cleansen gebruik ik dan Glycolic Acid toner, niacinamide, advanced retinol 2%, een gezichtsolie, cafeïne solutie voor onder mijn ogen, creme en dan nog wimperserum van Kruidvat. Merk echt verschil in mijn huid, ik was eerst super vettig maar ben tegenwoordig (ook door de retinol purge) eerder wat aan de droge kant - maar wel goed te corrigeren - en een stuk zuiverder. Op wat langere termijn hoop ik vooral dat ik de milia onder mijn ogen en de permanente roodheid op mijn kin en wangen wat kan aanpakken, maar ik vind het allang fijn dat ik niet na 2 seconden foundation meer glim als een discobal.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:59

Hier helaas een huidverzorging- en make-upobsessie _O-

Dit is m'n AM routine:
Afbeelding

Als ik wat meer tijd heb zal ik vanavond ff m'n PM routine plaatsen en wat ik nog meer doe :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:38

Ik ben heeeel benieuwd wat je van de Fenty concealer vindt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:55

Jeetje, ik haal de make-up van mijn gezicht en smeer als ik het niet vergeet een nachtcreme van de Tuinen := 's Ochtends na het douchen smeer ik dan mijn dagcreme. Foundation gebruik ik niet dagelijks, alleen bij feestjes en belangrijke werkdingen. De huid op mijn gezicht is gelukkig best zuiver, weinig puistjes enzo.

Hier ook weinig nieuwe echt toffe aankopen, op wat kleine dingetjes na. Maar geen grote dingen. Ik geniet vooral van mijn huidige collectie :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:26

Hihi wow drunksheep :P That's a lot. Ik vind skincare ook super leuk en interessant, maar merk dat ik in de praktijk toch het altijd fijn vind om snel klaar te zijn savonds.
Ik maak mijn gezicht nat met lauwwarm water en veeg met een watje met tonic al een deel van mijn make up er af. Daarna masseer ik met de Kiehls Midnight Recovery cleansing oil de rest van de make up er af. Dan met een lauwwarm uitgeknepen washandje de troep van mijn gezicht vegen en daarna doe ik vaak nog een watje met water over mijn gezicht halen om te zien of echt alle make up er vanaf is. (Op een wit watje zie je alles)

Daarna doe ik van Kiehls de Midnight Recovery Concentrate serum aanbrengen en inmasseren en soms bij vermoeide ogen doe ik wat oogcreme op.

Hier doe ik zo'n dikke 5 minuten over maar vind dat altijd al zo lang duren :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:32

Mijn skincare routine lijkt heel heftig, maar TO producten zijn over het algemeen 1/2 actieve ingrediënten (daarom ook zo goedkoop natuurlijk) in plaats van alles gecombineerd in één luxe serum of crème. Vind het zelf niet zoveel werk, en daarbij is het wel een rustgevend momentje haha.

https://www.adorebeauty.com.au/the-ordi ... affordable

Daarbij heb ik helaas een klote huid op het moment, dus moet er wel echt goed voor zorgen. Helemaal omdat ik natuurlijk ook veel make-up op mijn hoofd smeer haha.

Dit is mijn PM routine (en bij waterproof make-up gebruik ik nog een remover op oliebasis voor mijn ogen):
Afbeelding

En één of twee keer per week gebruik ik de TO AHA 30% + BHA 2% peeling solution.

chimello schreef:
Ik ben heeeel benieuwd wat je van de Fenty concealer vindt!

Ikzelf ook :D laat 't zeker even weten hier.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:07

Pixi Glow Tonic is life. <3

Mijn ochtend routine:
- First Aid Beauty Face Cleanser
- Pixi Glow Tonic
- The Ordinary 100% Plant-Derived Squalane
- Coucou Club Jade Roller in gebruik met hierboven
- First Aid Beauty Ultra Repair Face Moisturizer
- Paula's Choice SPF 50

Avond routine:
- Garnier Micellair Water (heb nog steeds geen goeie CF dupe gevonden dus deze blijft er nog in)
- Lush Ultrabland en gezichtsdoekje van Pai
- Pixi Glow Tonic
- The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%
- Pai Rosehip Oil
- Pixi Rose Ceramide Cream

Mijn routine gaat er over een tijd wel anders uitzien. Heb de Farmacy Green Clean cleanser klaar liggen voor als Ultrabland op is en ik wil me wagen aan een nieuwe Pixi cleanser en moisturizer voor in de ochtend. Ben allerlei dingen aan het opmaken en doe zéér mijn best om ook echt alles op te maken en niet vroegtijdig iets in de prullenbak knikkeren omdat ik er op uit ben gekeken.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:22

Niniane, wat vindt je van die Pixi Rose Ceramide Cream? Heb daar vorige week nog naar zitten kijken en op reviews gezocht maar er is zo weinig over te vinden online:(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:24

Ik vind 'm heerlijk. Super hydraterend maar niet te zwaar. Je hebt ook maar een beetje nodig voor je hele gezicht. Zeker een favoriet geworden. :j