[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:11

Iemand hier tips voor het mooi dicht laten groeien voor een Medusa? Ik heb mijn Medusa al jaren maar nu ik een gebit heb merk ik dat hij er probeert achter te hangen als ik lach. Nu is het pas 5 dagen geleden dus ben nog gezwollen enzo maar ik wil geen risico lopen.. ik wil alleen ook geen gat boven mn lip.. mijn labret is nog steeds zichtbaar na 20 jaar ofzo :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:13

Gisteren in m'n 2 helixen nieuwe kortere staafjes laten zetten. Ze vond ze mooi aan het genezen. Alleen ze moest ff vroeten om het sieraad los te draaien en dat was erg gevoelig en nu is mn oor best gevoelig. Hopelijk zakt het snel weg.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:28

Zo het is eindelijk gelukt om foto’s te maken! Bij deze mijn nieuwe sieraden voor de hidden helix:

Afbeelding

Afbeelding

Welke vinden jullie leuker staan? :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:15

De eerste! Die vind ik veel verfijnder dan de tweede.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:28

Ze zijn prachtig ! Al had ik ze denk ik precies andersom gedaan qua combinatie

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:05

Mondy schreef:
Ze zijn prachtig ! Al had ik ze denk ik precies andersom gedaan qua combinatie

Ja? Waarom? :D
Kan het wel eens proberen een dezer dagen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:12

Bij de 1e foto heb je nu 2 sieraden met 1 hangertje zitten en die andere juist de 2 opvallendere sieraden, denk zelf dat juist door te wisselen het meer in evenwicht is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 18:15

Goner schreef:
Ah, back dermals zijn zo gaaf!! Ondervind jij problemen met het dragen van wat hogere broeken o.i.d.?

Hee, nee! Ik heb ze wat hoger geplaatst dan normaal, waardoor ik vrijwel alle broeken aankan :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 20:26

Ik kan me ook melden in dit topic :Y)

Ik heb al een aantal jaar last van migraine en door andere medicatie, is het voor mij lastig om met iets tegen de migraine te starten. Nu las ik vaker al over de Daith piercing, maar twijfelde heel erg. Zeker omdat ik totaal geen sieraden annex piercing persoon ben en als het dan al twijfelachtig is :')

Fast forward, een oud collega tipte mij over een kliniek die medische piercings zet. Zij is er heen gegaan en bij haar heeft het al binnen een paar dagen, wonderen verricht _/-\o_ Nou, ik heb dus heel impulsief een afspraak gemaakt en een paar dagen later (5 april) was ik al aan de beurt. Mijn god. Wat deed die Daith zeer |( Hij is in mijn linker oor gezet na een uur lang allerlei testjes met acupunctuur naaldjes. Mijn nervus vagus was niet heel duidelijk, maar toch voor links gegaan omdat daar de meters hoger uitsloegen iom. met de piercer.

Maar dan. ''Ja, ik kan je daar een bolletje geven als testje. Als je er er rust door ervaart, dan kan ik er een zetten.'' Ja leuk, maar ik woon wel op 2 uur rijden afstand -O- ''Kan je hem direct zetten? Of kan het kwaad als het niet goed blijkt te werken?'' Nee, dat wilde ze wel doen. Dus ik kwam thuis met twee piercings.

Ik ben me helemaal aan het onderdompelen in de piercing wereld en hoop in dit topic veel tips en trics te kunnen lezen :)

De foto is van dezelfde dag als het zetten, vandaar dat het er niet uitziet.
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:53

Die andere piercing heb ik nog niet eerder zo gezien, is dat een heel lang staafje of hoe kijk ik er tegenaan ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:58

Het ziet eruit als een soort van flat piercing. Hopelijk helen ze mooi @eclair98 :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:03

Mondy schreef:
Die andere piercing heb ik nog niet eerder zo gezien, is dat een heel lang staafje of hoe kijk ik er tegenaan ?

Hij is inderdaad erg lang. Dat had ze express gedaan ivm. Zwellen. Over een paar weken, als het zwellen voorbij is, ga ik naar een shop en laat ik een kortere erin zetten!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:37

Hee, weet iemand of ik deze mag gebruiken voor mijn dermals? Het is een zoutoplossingspray met teatreaoilAfbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:32

Onee ik ontdek net achter m'n helix een klein bultje. Begin februari gezet. Eind maart korter staafje laten plaatsen. Eigenlijk nooit last gehad van de genezing. Ja dat het gevoelig is maar geneest eigenlijk super mooi. Nu ook geen last van. Moet hem eigenlijk wel vaker schoon maken met zoutoplossing. Vergeet dat vaak, zou het daarom kunnen komen? Ik hoop zo dat het weg gaat. Kon geen foto maken want dat is lastig alleen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 01:56

Nee, dat komt niet doordat je hem niet schoonmaakt. Veel mensen gebruiken de litha methode en hebben nooit problemen.

Je zou het nu wel wat kunnen aanstippen / weken in een zout oplossing om het bultje wat in te drogen. Het gaat vast wel weer weg :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:44

Oke dus toch maar even elke dag de zoutoplossing erop doen zodat het indroogd. Las ook veel over tea tree.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 15:44

Ik kom me hier even melden want ik heb 30 mei een afspraak staan om een piercing te zetten :)) Het wordt een septum! Wil ik al jaren, vroeger mocht het nooit en daarna is het er nooit van gekomen. Dit hele jaar staat voor mij in het teken van uit mn comfortzone gaan, dus ik ga er gewoon voor :D

Heb verder geen piercings (ook geen tattoos), maar wel al bijna 15 jaar 8mm tunnels :+

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:26

Heeft er iemand hier ervaring met de Blissbury piercing/oorkussen?
Ik slaap al bijna 10 jaar op een oud reiskussentje voor mijn oorpiercings. Binnenkort wil ik ook in mijn andere oor beginnen met piercings dus wil eigenlijk een kussen waar ik goed op kan liggen (zowel zij als rug).
Kussen heeft veel goede reviews maar is best prijzig dus ben beniuwd of hier iemand ervaring heeft :)

Hie een linkje: https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B08D6XKSN ... 6EVF&psc=1

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 23:00

Poeh, ik vind dat flink aan de prijs voor een kussen.
Slaap je met een reden op een reiskussen? Kan je niet op de piercings liggen?

Als je googelt op ‘kussen met oorgat’ komen er veel opties die wat betaalbaarder zijn. Wellicht kan je dan eerst testen of het wat voor je is.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:56

Ik kan inderdaad niet lang liggen op mijn piercings (voornamelijk helix) omdat ze daarna toch gaan irriteren -O-
Daarom wil ik nu een kussen waar ik goed op lig omdat ik nog wel van plan ben om over de jaren heen meer oorpiercings te laten zetten.
Omdat dit kussen vaak werd aangeraden ben ik wel benieuwd, is flink aan de prijs maar als die echt zo goed ligt heb ik het er wel voor over. Ze hebben ook een kleinere variant met 1 gat maar die kan je niet zelf verstellen in hoogte en lees vaak dat die te hoog is.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:35

Paar weken terug had ik een bultje achter m'n helix. Is wel weg gegaan naar een tijdje en nu zit er aan de voorkant een bultje. Is dat normaal? Ik heb hem niet in de buurt laten zetten dus om even terug ermee te gaan is een hele onderneming. Hoop echt dat het niet blijvend is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:54

Hier gisteren septum gezet! Die deed wel goed zeer oef :')

Nu geen pijn meer, tenzij ik m per ongeluk aanraak. Kan alleen mn neus niet snuiten dus dat is wel een uitdaging soms _O-

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:21

Ik zit heel erg te overwegen om een of twee piercings te laten zetten. Een flat en twijfel tussen een daith of een conch. Wil graag een daith maar hoor wisselende ervaringen met het gebruik van oortjes?
En twee tegelijk laten zetten: doen of beter van niet..

Edit: ik heb een tragus

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:30

Met beide geen probleem met oortjes/oordopjes. Eerder mn tragus die t minder leuk vond.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:09

Afhankelijk van het soort oortje heb ik wel of geen last met mijn daith. Blijft toch even uitproberen!