Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:22

Hmm, als ik vroeg opsta heb ik dat ook. Op dagen dat ik laat opsta heb ik dat niet stom genoeg.

Hier vandaag een vrije dag
O/L: 1.5 focaccia met kruidenboter, grote beker koffie met melk
T: komkommer met pindakaas
T: hand m&m's
A: zelfgemaakte hamburger van 2 kleine sneeen zelfgemaakt brood, gehaktbrood, ui, gebakken uitjes en ontbijtspek en nog een sneetje met roomboter en honing <3

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:26

Mag ik mij hier ook melden? Ik probeer ook af te vallen ik ben nu 8kilo kwijt in een maand, door veel te sporten en op mijn voeding te letten. Ik loop nu 3x pw hard, zwem 1x pw en volleybal nog 1 keer per week.

Ik zal vooral meelezen zodat ik wat tips op kan doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:54

Ik heb net mn mexicaanse salade op, en die was toch lekker <3 vond het helemaal niet erg om geen pizza te nemen, had verwacht het daar veel moeilijker mee te hebben.
Ook besloten morgen voordat we naar de sauna gaan nog even te sporten. Het wordt nog eens wat met me :') merk dat het me steeds minder moeite kost om te kiezen wat goed voor me is, ipv waar ik zin in heb.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:23

Dat is een goed teken laura!

Ik kan ook echt niet zonder tussendoortjes , liefst eet ik de hele dag door. Ik heb ook ALTIJD trek :') Als ik bijvoorbeeld in de ochtend mijn havermout eet kan ik het soms niet eens op omdat ik het teveel vind maar letterlijk 10 minuten daarna heb ik weer trek en zo gaat het met alles haha.

Edit: Ik heb ook altijd dat als ik iets zoets heb gegeten ik perse nog wat hartigs moet en andersom en dan eet je ook maar door en door en door :')

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:39

Ik heb niet alles bij gelezen, druk op het werk, haha!
Ik was er even klaar mee. Ik ben gek op alle calorieën bijhouden. Iets te gek. Ik bedacht me gister dat het misschien een idee was om mijn weegschaaltje mee te nemen naar het werk. Ik merk dat ik bang word voor vette producten zoals kaas bij de lunch. Het is even genoeg. Vandaag heb ik normaal gedaan. Gewoon wat gegeten als ik honger had. En ja, het was wat te veel, maar ik zat niet de hele tijd calorieën te rekenen, te wikken en wegen of ik nou wel of niet een cracker kon eten, en wat ik daar dan op kon doen. Ik schaamde me niet na mijn broodje met pesto en gekookt ei, en mijn tosti ham kaas. Het was echt even fijn. Ik merk dat ik heel erg snel geobsedeerd bezig ben met calorieën, en me na alles wat ik eet schaam. Dit zorgt ervoor dat ik veel te weinig en mager eet, waardoor ik heel veel honger krijg en snel iets te snacken pak, waar ik me daarna weer voor schaam. Het is zo lastig... Ik zit best wel in de knoop nu. Waar kan ik de balans vinden?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:48

Poeh wat lastig Maanlicht. Ik denk dat je het erkent als probleem, misschien al een deel van de oplosing is. Als ik het me goed herinner ben je al hartstikke slank, betekent niet dat je dan maar nergens meer op moet letten, maar in principe zou je genoeg kennis en gevoel moeten hebben om zonder tellen gewoon gezond te kunnen eten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:49

Tja, ik verval heel snel in patronen, dus als ik eenmaal een tijdje wat slechter eet, blijf ik daar heel erg in hangen. Aan de andere kant zit ik rond mijn streefgewicht, dus wil ik ook kunnen genieten, en niet de hele tijd streng voor mezelf zijn. Het is eigenlijk lastiger om op je streefgewicht te blijven dan om af te vallen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:01

Maanlicht schreef:
Het is eigenlijk lastiger om op je streefgewicht te blijven dan om af te vallen.

Dat merk ik ook ja. Mijn streef was 78 kilo en dat is voor mij echt gewoon een heel prima gewicht met een BMI van 23. Ik ben nu echt slank, en al voelt het nog niet altijd zo, ik weet het donders goed. Toch vind ik er niks aan dat er niet meer elke week een min op de weegschaal staat }:0 Slaat werkelijk nergens op. Ik vind het (eigenlijk een beetje te) leuk dat ik nu bijna 76 kilo weeg, is ook nog steeds prima maar niet nodig. Me vervelend voelen als ik een keer iets eet wat minder goed voor me is heb ik gelukkig niet, dat lijkt me helemaal vervelend. Maar ik moet wel opletten dat ik niet structureel minder eet dan dat ik nodig heb om op gewicht te blijven, en dat doe ik nu wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:07

Maanlicht schreef:
Ik heb niet alles bij gelezen, druk op het werk, haha!
Ik was er even klaar mee. Ik ben gek op alle calorieën bijhouden. Iets te gek. Ik bedacht me gister dat het misschien een idee was om mijn weegschaaltje mee te nemen naar het werk. Ik merk dat ik bang word voor vette producten zoals kaas bij de lunch. Het is even genoeg. Vandaag heb ik normaal gedaan. Gewoon wat gegeten als ik honger had. En ja, het was wat te veel, maar ik zat niet de hele tijd calorieën te rekenen, te wikken en wegen of ik nou wel of niet een cracker kon eten, en wat ik daar dan op kon doen. Ik schaamde me niet na mijn broodje met pesto en gekookt ei, en mijn tosti ham kaas. Het was echt even fijn. Ik merk dat ik heel erg snel geobsedeerd bezig ben met calorieën, en me na alles wat ik eet schaam. Dit zorgt ervoor dat ik veel te weinig en mager eet, waardoor ik heel veel honger krijg en snel iets te snacken pak, waar ik me daarna weer voor schaam. Het is zo lastig... Ik zit best wel in de knoop nu. Waar kan ik de balans vinden?

Heb je het boek 'het geheim van slanke mensen' wel eens gelezen?
Misschien heb je daar iets aan. Staat vol met tips die handig zijn voor tussen je oren, ook zeeeer geschikt voor het op gewicht blijven.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:08

Je kan natuurlijk niet exact eten wat je verbruikt. Dus eigenlijk zouden we geen streefgewicht moeten hebben maar een streef marge haha.

Maanlicht, kan je niet gewoon gezond eten zonder calorieën te tellen :) Ik bedoel, je weet zelf goed genoeg dat een kiwi beter is dan een stuk chocolade en dat je beter een broodje kipfilet kan nemen dan een tosti ham kaas met curry ect. Gewoon even die kcal weg laten :j

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:05

O: een croissantje en cup a soup
M: twee magnetronpannenkoeken met een half plakje kaas
A: spaghetti

B: uur wandelen met paard
D: thee, water, Spa&Fruit light

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:48

Vandaag dagje sauna *\o/* dus mn dag wordt zoiets :+
O: beetje kwark
B: sportschool
L: onderweg 2 kadetjes (1 kaas 1 kipfilet) en een krentenbol
T: bittergarnituur + glas witte wijn <3
A: dinerbuffet

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:14

Vandaag vier ik mijn verjaardag dus kwa eten en drinken is het een slechte dag :+

O: twee magnetronpannenkoekjes met een halve plak kaas
M: iets van een twix ofzo want ik ben pas laat thuis van stal
A: turkse pizza uit de oven met sla, paprika en een sausje (geen knoflook want dat is niet lekker voor de visite :'))
T: bittergarnituur, kaasplankje, andere snacks
T: troijka met 7-up light :9

B: longeren paard, opstijgen paard (proberen), half uurtje rijden als het opstijgen gelukt is, paard poetsen, veel lopen
D: troijka met 7-up light, water, thee, Spa&Fruit light

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:25

Afbeelding

Gefeliciteerd!!!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:33

Hahah dankje! :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:33

Janine, ik zal hierna niet meer verder op reageren, maar de reden waarom ik niet veel meer post nu (beetje stom dat je mijn laatste reactie zonodig op moest zoeken maar oké) is omdat ik de sfeer in het topic gewoon minder vind, oa door jouw manier van reageren. Een tijd geleden was ik namelijk super actief hier. Maar goed. Overigens lees ik wel altijd alles bij. Oh, en in plaats van dat je gepikeerd wordt omdat ik er wat van zeg, kan je ook zeggen van 'oké ik ga op mijn manier van schrijven letten, want ik bedoel het natuurlijk niet zo'. Ik geef enkel aan hoe het op mij overkomt en blijkbaar ben ik niet de enige. Dat hoeft jou ook niet te weerhouden om meer dan lijstjes te plaatsen. Er is niks mis met tips geven en vragen, absoluut niet (en mocht er iets niet helemaal kloppen dan kunnen we je altijd verbeteren, met goede intenties), maar let gewoon op je manier van schrijven. Dat is de reden waarom je vorige bezoek in het topic ook zo'n ruzie veroorzaakte en -naar jouw eigen zeggen- de sfeer niet meer fijn was. Just a tip.

Voor de rest: ik ben nu super druk met verhuizen dus gezond eten zit er even niet in haha. Nu verder klussen, dinsdag verhuizen en daarna zien we wel weer :D. Plan is om met zn 2tjes op de gezonde tour te gaan.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:20

Gefeliciteerd _mjwb! *\o/*
Oooeh, lekker genieten in de sauna, Laura! :)
Maanlicht: Wat vervelend! Dat zijn toch redelijk eetgestoorde gedachten en ben je jezelf wsl aan het ontzeggen... Wat bij mij heel erg werkt is om gewoon gezonde alternatieven te zoeken! Dus heb je snaaitrek? Eet een 'gezonde' reep, zoek wat lekkers uit bij de Tuinen, koop 85% chocolade, etc etc. Dan heb je toch het idee dat je snacks eet terwijl je wel gewoon redelijk gezond bezig bent. :) En zoals hierboven al gezegd, je bent al superslank en al een hele tijd bezig, ik denk dat je best wat meer kunt 'loslaten' en op gevoel eten. :j Als je dat zelf kan in ieder geval! Het moet wel een beetje leuk blijven.

O: 100 gram magere kwark met 100 gram optimel aardbei yoghurt, 35 gram zonnatura muesli, handje rozijnen
T: banaan
L: 4 el havermout in amandelmelk, bosbessen, rozijnen, kaneel
T: 2 rijstwafels met pindakaas
A: omelet van 1 ei + 2 eiwit met nog iets (moet nog even iets erbij halen :)) )
T: zakje madegood appel kaneel muesli balletjes, 2 mandarijnen

B: half uur hartlopen, 10 minuten Stair Climber en nog een half uur wat losse oefveningen
D: Thee, cappuccino, water

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:54

Cheetahfan schreef:
Lekkere lijstjes hoor! :9 Ik vraag me altijd af hoe jullie het redden zonder tussendoortjes. Ik heb standaard na 1 à 2 uur honger...

Dit vraag ik mij ook af haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:58

Ik ook hoor, soms gewoon even je maaltijden uitspreiden. Dan eet ik geen uitgebreide lunch maar een kopje soep om 11 uur, 1 broodje om 1 uur en nog een broodje om 3 uur ofzo.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:09

Dat is een goede tip Emmaa_!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:17

Emmaa_ schreef:
Ik ook hoor, soms gewoon even je maaltijden uitspreiden. Dan eet ik geen uitgebreide lunch maar een kopje soep om 11 uur, 1 broodje om 1 uur en nog een broodje om 3 uur ofzo.

Dat doe ik inderdaad nu met m'n ontbijt, eerst deed ik de banaan in m'n kwark & nu eet ik die rond 10 uur half 11 op

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:22

Mijn lijstje gisteren vergeten te posten:

O:Havermout met halve banaan, aardbei, rozijnen, chia zaadjes, rijstmelk en kaneel
L: Flinke kom verse tomatensoep
T: Stukje raw brownie
A: Rijst met boontjes en zelfgemaakte pindasaus, bonen ballen ( dit klinkt niet zo smakelijk haha is het wel :') )
T: Stukje raw brownie
T: Kiwi

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:50

Ik moet ook echt tussendoortjes eten, anders word ik altijd slap en chagrijnig. Op t werk gaat dat ook altijd goed door de pauzes, thuis schiet het er wel eens bij in.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:18

Gefeliciteerd _mjwb! Geniet er van! :D

Bedankt allemaal voor de tips. Ik laat mijn calorie-appje even links liggen.
@Janine: ik heb het boek gisteravond besteld en nu al binnen (lang leve Bol.com. Heb al een stukje gelezen en volgens mij is dit precies wat ik nodig heb! :D Echt heel erg bedankt. Woensdag gaan we dus naar Zanzibar dus ik neem het boek lekker mee en ga me er eens in verdiepen.

@Cheetahfan: De gezonde snack tip is ook een hele goede inderdaad! Het lastige is dat wanneer ik dan iets gezonds eet, ik het gevoel heb dat ik dan ook recht heb op iets minder gezonds (hele vreemde denkwijze, haha!). Dus dat moet ik doorbreken. Ik heb al wel extra pure chocolade in huis, daar mag ik elke dag een stukje van en vind ik heel lekker. Daar hoef ik ook niet zo van te blijven dooreten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:21

Ik eet inderdaad ook veel tussendoortjes, blijf echt niet helemaal vol tussen twee maaltijden in. Meestal een cracker of stuk fruit.

Vandaag wordt een mega slechte dag, heb me er bij neergelegd :') eerst werken bij Mac en eigen eten vergeten... en vanavond verjaardagsfeestje.