Maanlicht schreef:Ik heb niet alles bij gelezen, druk op het werk, haha!
Ik was er even klaar mee. Ik ben gek op alle calorieën bijhouden. Iets te gek. Ik bedacht me gister dat het misschien een idee was om mijn weegschaaltje mee te nemen naar het werk. Ik merk dat ik bang word voor vette producten zoals kaas bij de lunch. Het is even genoeg. Vandaag heb ik normaal gedaan. Gewoon wat gegeten als ik honger had. En ja, het was wat te veel, maar ik zat niet de hele tijd calorieën te rekenen, te wikken en wegen of ik nou wel of niet een cracker kon eten, en wat ik daar dan op kon doen. Ik schaamde me niet na mijn broodje met pesto en gekookt ei, en mijn tosti ham kaas. Het was echt even fijn. Ik merk dat ik heel erg snel geobsedeerd bezig ben met calorieën, en me na alles wat ik eet schaam. Dit zorgt ervoor dat ik veel te weinig en mager eet, waardoor ik heel veel honger krijg en snel iets te snacken pak, waar ik me daarna weer voor schaam. Het is zo lastig... Ik zit best wel in de knoop nu. Waar kan ik de balans vinden?
Heb je het boek 'het geheim van slanke mensen' wel eens gelezen?
Misschien heb je daar iets aan. Staat vol met tips die handig zijn voor tussen je oren, ook zeeeer geschikt voor het op gewicht blijven.