[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:39

hey allemaal :)
ik heb hier nog nooit gepost maar volg wel al even en heb braaf de FAQ doorgelezen. De knoop is eigenlijk al doorgehakt dat ik een tattoo wil. Nu vraag ik mij af wat normaal is qua prijs opgaaf, staat je prijs van te voren al vast ? Is het normaler om per uur of per ontwerp te betalen? ik ben al langs shops gegaan maar hoor dus 4 uur kan zo 8 uur moeten zijn en dat is nogal een verschil in bedrag.... nu snap ik dat tattoos duur zijn maar als je rekent op 400... is het niet grappig als je nog moet terugkomen/ blijven voor nog 4 uur.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:50

Ik vraag eigenlijk altijd van te voren na een paar emails om een prijsinschatting als de afspraak eenmaal staat en ze een goed idee hebben van wat ik wil. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een tattoo het dubbele aantal uren duurde van wat er geschat werd. Zou dat eigenlijk ook erg fout vinden van een artiest, want die moet toch wel ongeveer weten hoe snel die werkt. Een uur meer of minder kan wel, hoewel ik nog nooit meer heb hoeven betalen dan de oorspronkelijke prijsinschatting.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:54

Killyenn schreef:
Ik vraag eigenlijk altijd van te voren na een paar emails om een prijsinschatting als de afspraak eenmaal staat en ze een goed idee hebben van wat ik wil. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een tattoo het dubbele aantal uren duurde van wat er geschat werd. Zou dat eigenlijk ook erg fout vinden van een artiest, want die moet toch wel ongeveer weten hoe snel die werkt. Een uur meer of minder kan wel, hoewel ik nog nooit meer heb hoeven betalen dan de oorspronkelijke prijsinschatting.

dat lijkt mij ook normaal ja :) het is ook soort van geen keuze dan meer als je een halve tattoo hebt kun je ook niet echt meer terug... ik ben gewoon met mijn tekening naar binnen gelopen dus heb niet gemaild. denk dat ik de prijsopgaaf sws op papier wil staan ergens. wil niet zoals bij de garage dat je komt voor 1 ding en dan met een mega rekening de deur uit loopt. ( nu klinkt ik vast als een krent die voor een 10tje dr tattoo wil :') )

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:59

Ik ken geen shops die een vaste prijsopgaaf geven van te voren, en zou dat ook niet verwachten. Het is toch maatwerk, en een kunstvorm :)) Vertrouwen in je artiest is het belangrijkste en als je dat niet hebt zou ik niet aan de tattoo beginnen, dat geldt ook voor het financiele aspect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:01

Killyenn schreef:
Ik ken geen shops die een vaste prijsopgaaf geven van te voren, en zou dat ook niet verwachten. Het is toch maatwerk, en een kunstvorm :)) Vertrouwen in je artiest is het belangrijkste en als je dat niet hebt zou ik niet aan de tattoo beginnen, dat geldt ook voor het financiele aspect.

Maar een indicatie is toch wel normaal om te geven? Kan mij niet voorstellen dan je als artiest echt geeeen idee hebt hoeveel het gaat kosten.
Ik zou het ook niet fijn vinden, ergens aan beginnen zonder ongeveer te weten wat ik kwijt ben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:01

Ik ben bij verschillende shops geweest, kreeg altijd een prijsindicatie en een aantal keer gewoon een vaste prijs.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:04

Ik kreeg 2 keer een prijsindicatie, 1 keer met speling van 50 en andere keer met speling van 100 en 1 keer een vaste prijs.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:08

Anoniem schreef:
Killyenn schreef:

Maar een indicatie is toch wel normaal om te geven? Kan mij niet voorstellen dan je als artiest echt geeeen idee hebt hoeveel het gaat kosten.
Ik zou het ook niet fijn vinden, ergens aan beginnen zonder ongeveer te weten wat ik kwijt ben.

Een indicate krijg je uiteraard wel. En voor flash tattoos of simpele designs krijg je meestal ook een vaste prijs. Voor grotere tattoos of ingewikkelde ontwerpen krijg je in principe een indicatie en daar kan op basis van de gewerkte uren iets van af geweken worden, hoewel anderen daar misschien een andere ervaring mee hebben. Ik zou er niet van uit gaan dat je een vaste prijs krijgt, dan kan het altijd meevallen :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:10

Ik heb kwa prijs van te voren 2x een vaste prijs gehad en 1x een indicatie.

En waarvan 1x vast en 1x indicatie zelfde shop en artist was. Dus ligt denk ik echt aan je tattoo .

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:16

Weet iemand hier of je bij Blackbear kan pinnen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:18

goldenarrow schreef:

Nee, contant.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:19

Oh dat is onhandig.. dan moet ik van tevoren ook maar even een prijsindicatie vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:25

Dat bedoel ik inderdaad Killyenn! :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:36

Selina schreef:
goldenarrow schreef:

Nee, contant.

Thanks! Dan ga ik van de week maar even pinnen :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 03:44

goldenarrow schreef:

Jahoor dat kan! Vorige week nog gedaan.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:47

Nu heb ik een ja en een nee :') Ik stuur ze wel even een berichtje.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:13

Dan zullen ze wel sinds kort een pin automaat hebben haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:09

Hadden ze ruim een jaar geleden al, je kunt inderdaad bij ze pinnen. Ze hebben een mobiel pinapparaat, net zoiets als marktkramen wel eens hebben.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:33

22 november ben ik er geweest en afgelopen dinsdag en beide heb ik gepint. Dus ik weet 100% zeker dat ze gewoon een pin hebben hij staat niet standaard op de toonbank, maar ze hebben m wel, zo'n klein ding van rabobank waar je m ophoudt (dus je pas moet wel contactloos kunnen volgens mij) en dan je pin ingeven.

Edit; gisteren weer bij daisy van the ink society geweest. Wat kan die toch gaaf zetten zeg. Mijn tattoo was flink gekrompen en ze heeft er dus een stuk bij gezet om hem wat beter te krijgen. Ik ben weer helemaal gelukkig.lastig foto's maken van jezelf trouwens..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door smurffie op 23-01-17 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:43

Ik heb verschillende dingen meegemaakt. Een aantal keer gewoon een vaste prijs van tevoren gekregen, een aantal keer een indicatie die vrij ruim lag. Beide geen probleem. Ik vind het fijn om te weten waar je rekening mee moet houden maar ik hoef niet tot op de cent nauwkeurig te weten wat er van me verwacht wordt.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:35

Al mijn tattoo's was op basis van schatting van aantal uur x uurprijs. Nooit vaste prijs gehad. Alle keren zaten ze rond de schatting.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 14:25

Ik heb tot nu toe een vaste prijs gehad.
En dan bedoel ik een vaste prijs per uur,en ik deed sessies van 5 uur.
Dus dan weet je wat je betalen moet aan het eind.
De prijs per uur x 5.

Voor mijn iets kleinere tattoo had ik ook een vaste prijs.
Niet omdat ik erop stond dat te weten van te voren, ze zei het uit zichzelf.
Vond ik wel fijn.
Dan weet je wat je mee moet nemen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:04

Ik heb ook een vaste prijs gekregen voor mijn tattoo, maar anderen die bij dezelfde shop zijn krijgen een uurtarief. Ook weer niet allemaal trouwens. Het zal afhangen van de grootte van de tattoo denk ik.
Morgen mijn laatste sessie, ik kijk er naar uit, maar tegelijkertijd zie ik er ook een beetje tegenop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:11

Prachtig de tattoo van Pride zeg Katja <3 echt zo mooi!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:01

Joy jans :P joy! Dat stuk stond er al, bloemen zijn erbij gekomen zodat minder opvalt dat joy zo vervormd geraakt is hihi. Maar voor het goede doel, nog heel eventjes en dan ben ik op mijn streefgewicht.