Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:Mistral maar die snelle Kenianen die hier voorop lopen in de wedstrijden lopen toch nu echt wel op schoenen, en dat is vast niet voor niets.
Greetje63 schreef:Het schijnt dat de atleten ik Kenia en Ethiopië zelf ook allemaal op hardloopschoenen trainen. Dat ze voor heen op blote voeten liepen was enkel omdat ze geen geld hadden voor schoenen. En mogelijk hebben ze door het vele op blote voeten lopen in hun jeugd nu een betere looptechniek dan de gemiddelde lopen (maar behalve dat hebben ze ook bewezen een andere bouw dan niet afrikanen en zijn daarmee sowieso in hun voordeel). Maar als ze sneller/beter zouden lopen op blote voeten zouden ze die schoenen nu ook wel achterwege laten.
En ik denk altijd maar zo zolang diegene op blote voeten of met hun vibram schoentjes nog achter me lopen heb ik nog geen behoefte me serieus te verdiepen in die materie.
F_Orumster schreef:Weet iemand hoe het zit met spierafbraak door hardlopen? Ik fitness al maanden en dat heeft mijn voornamelijke prioriteit. Daarnaast hardloop ik nu een week of 5. Meestal na een arm/buikspier workout, niet na een been workout ivm verzuring. Voor en na de krachttraining neem ik whey eiwitten met bcaa. Zit ik daarmee safe?
F_Orumster schreef:Weet iemand hoe het zit met spierafbraak door hardlopen? Ik fitness al maanden en dat heeft mijn voornamelijke prioriteit. Daarnaast hardloop ik nu een week of 5. Meestal na een arm/buikspier workout, niet na een been workout ivm verzuring. Voor en na de krachttraining neem ik whey eiwitten met bcaa. Zit ik daarmee safe?
mirriezz schreef:hwn: ik vraag me ook af hoe een paard reageert op intervaltraining... Het is toch anders dan dat ze gewend zijn. Ik heb het idee dat een paard meer geschikt is voor duurloop dan voor interval, maar dat zeg ik alleen vanuit mijn gevoel hoor.
Ook het naast een hardlopend mens hardlopen en het tempo aanpassen aan die mens, lijkt me nog best lastig voor een paard.