Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Greetje63 schreef:Mistral maar die snelle Kenianen die hier voorop lopen in de wedstrijden lopen toch nu echt wel op schoenen, en dat is vast niet voor niets.

Greetje63 schreef:Het schijnt dat de atleten ik Kenia en Ethiopië zelf ook allemaal op hardloopschoenen trainen. Dat ze voor heen op blote voeten liepen was enkel omdat ze geen geld hadden voor schoenen. En mogelijk hebben ze door het vele op blote voeten lopen in hun jeugd nu een betere looptechniek dan de gemiddelde lopen (maar behalve dat hebben ze ook bewezen een andere bouw dan niet afrikanen en zijn daarmee sowieso in hun voordeel). Maar als ze sneller/beter zouden lopen op blote voeten zouden ze die schoenen nu ook wel achterwege laten.
En ik denk altijd maar zo zolang diegene op blote voeten of met hun vibram schoentjes nog achter me lopen heb ik nog geen behoefte me serieus te verdiepen in die materie.

) Verhaal betreft mijn schoenen uitgelegd. Toen moest ik eerst op een paar neutrale adidas schoenen lopen zonder enig steun of bijzonderheden. Daarna op mijn eigen schoenen. De uitslag helemaal verwarrend. Op de adidas schoenen liep ik volledig normaal, mijn eigen ook maar hij gaf aan dat een correctie schoen niet nodig is. En doordat er een correctie in de schoen zit krijg je constant een dreun op je schenen waar je het niet nodig hebt. Hij zegt met het beeld wat ik hier heb adviseer ik je geen correctieschoen maar een neutrale schoen (wat ik al die jaren ook op gelopen heb). Ik ben eens gaan zoeken op het internet en kom daar nog veel meer tegen over wel of niet kiezen voor correctieschoenen. Lees toch best wel veel reacties van mensen die aangegeven dat je zo min mogelijk moet corrigeren. Als je normaal loopt zonder correctie en je gaat hardlopen op een schoen met correctie moet je lichaam weer wennen hieraan. Met mogelijk het gevolg van klachten. Vind het op zich ook wel heel interessant allemaal. Maar ik wel zelf gewoon graag schoenen waarmee ik klachten vrij kan blijven lopen.
Met een buitenrit hebben ze er nog eens 80 kilo bij aan ruiter en zadel, dus dit lijkt mij niet zwaarder.
), dan is een stemhulp genoeg om ze wat af te remmen.

F_Orumster schreef:Weet iemand hoe het zit met spierafbraak door hardlopen? Ik fitness al maanden en dat heeft mijn voornamelijke prioriteit. Daarnaast hardloop ik nu een week of 5. Meestal na een arm/buikspier workout, niet na een been workout ivm verzuring. Voor en na de krachttraining neem ik whey eiwitten met bcaa. Zit ik daarmee safe?
F_Orumster schreef:Weet iemand hoe het zit met spierafbraak door hardlopen? Ik fitness al maanden en dat heeft mijn voornamelijke prioriteit. Daarnaast hardloop ik nu een week of 5. Meestal na een arm/buikspier workout, niet na een been workout ivm verzuring. Voor en na de krachttraining neem ik whey eiwitten met bcaa. Zit ik daarmee safe?

mirriezz schreef:hwn: ik vraag me ook af hoe een paard reageert op intervaltraining... Het is toch anders dan dat ze gewend zijn. Ik heb het idee dat een paard meer geschikt is voor duurloop dan voor interval, maar dat zeg ik alleen vanuit mijn gevoel hoor.
Ook het naast een hardlopend mens hardlopen en het tempo aanpassen aan die mens, lijkt me nog best lastig voor een paard.