[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:16

Ik eet brocoli vanavond en een salade van peen/tomaat/paprika en komkommer :)

Vriendje lust geen brocoli dus die krijgt witte bonen in tomatensaus ( :r )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:23

Ik ga echt geen zuurvlees maken als ik lijn... Vind het veels te lekker en de jus die ik bij het zuurvlees maak of bij gewoon stoofvlees zit barstens vol suikers, al dan niet van kruidkoek of alcohol :=
Gisteravond om half negen nog de ramen aan de voorkant gezeemd :') Vanavond de andere kant van het huis en de binnenkant (als het niet regent). Ik zou de hele dag kunnen schoonmaken... Moet mij zelf echt dwingen om soms gewoon iets te laten liggen qua huishouden O:)

Vanavond even een shakebeker halen van modifast, zodat ik klont- en kleddervrij een shake kan maken op het werk...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:28

Ik krijg net te horen dat we paella met zeevruchten en salade ernaast eten, jamjam!

@Mootje, daarom ben ik juist zo benieuwd naar de dieet versie :j kijken of het ook gezond kan :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:19

jammer genoeg gezakt, had 3 vragen teveel fout! |o heb gelijk nieuwe gepland op 7 mei!

ik eet gewoon aardappels groente en vlees vanavond :) en dan daarna ff lekker naar de zumba!

wollie: ik lus totaal geen zeevruchten hahah!

Mootje: ik heb ook als ik bezig ben met schoonmaken dat ik niet kan stoppen, dan wil ik gelijk alles netjes en schoon hebben hahah! maar dan moet ik wel eenmaal begonnen zijn! :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:52

Schoonmaken? Dat zou hier wel nodig zijn :=

Maar op het moment lukt me weinig, ik zit in een achtbaan van goede en slechte dagen die elkaar afwisselen. Qua eten is het van te weinig (niks :o ) naar te veel gegaan. Nu weer terug een middenweg zoeken. Goed dat jullie zo fanatiek blijven en zelfs op verjaardagen op de lijn letten! +:)+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:04

Liespower, wat ik meestal doe is bijvoorbeeld 1 gebakje en verder niets (of 2 handjes chips ofzo, net wat
jij lekkerder vind). Vaak staan er ook wel gezonde dingentjes op tafel :)

Mootje, ik ken dat niet eens, zuurvlees? :D

Cassandra, wat balen meid :( volgende x beter!

Ik heb voor mijn verjaardag alvast (ik ben 1 mei jarig, maar mag sowieso pas na de controle van 13 mei alles weer doen) een anky pad (Iris Blue) + shirtje besteld :D ben heel benieuwd hoe die zou staan op Madeira :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:06

Ja die middenweg is heel belangrijk safiera, maar dat hoef ik jou niet te zeggen, maar komt goed hoor! je bent ook maar mens he?! kan niet altijd gaan zoals je graag zou willen! Maar hou vol!

Cass, ik vind de mosseltjes en de garnaaltjes heerlijk, de inktvis blegh (die vis ik er tussenuit en geef ik aan vriendlief en de surimirolletjes die gaan wel...) als we dat eten dan hebben we altijd 3 fans die ons hongerig aankijken haha!

Net weer ff lekker gerend, had geen last van de verkoudheid gelukkig! (is ook bijna over!)
Vanmiddag ook al heerlijk met paardlief in de buitenbak gehobbeld, lieve mop.

Hmmm wat voor salade zal ik vanavond bij de paella maken?
Ben aan het twijfelen tussen wortelsalade en komkommersalade...
Denk dat het die laatste wordt, wortels eet ik liever niet 's avonds omdat naar mijn idee er zoveel suiker in zit... en komkommer is dacht ik 96% water? is wat lichter voor 's avonds lijkt me...

Leuk madeira! mooie felle blauwe kleur op een haflinger lijkt me erg stoer!
Zuurvlees kun je volgens mij vergelijken beetje met stoofvlees? (weet je wel voor op een frietje...of zeg ik nou iets wat niet klopt? naja ik vind het heeeeeeerlijk, maar je maakt het met appelstroop en ontbijtkoek, dus veel suikers....)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

Ik ben niet zo'n vleeseter haha, we eten thuis tegenwoordig ook veel vleesvervangers :)

Het is volgens mij een beetje paarsachtig, lijkt me heel gaaf :D shirtje in maat M besteld, als het nou zou passen ben ik heel erg blij :D haha

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:15

Inderdaad een beetje paars achtig Madeira! Staat vast super leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:34

Ik moet alles morgen op mijn gemakje maar even nalezen hoor :o

Ik heb vandaag ook een grote schoonmaak gehouden, heerlijk is dat als je huis zo opgeruimd is <3 Word er meteen rustig van in mijn hoofd. Toch wel twee uur bezig geweest met schoonmaken en vanmorgen lekker paardgereden. Paardlief was alleen gestruikeld over zijn lange slungelige benen in galop dus we lagen alletwee met onze neus in het zand. :(:) Gelukkig alletwee geen pijn gedaan en nog verder kunnen rijden.
Vandaag een goed dagje gehad, strakjes lekker koken want mijn schoonouders komen eten..

O: twee wasa sport crackers met zuivelspread, kipfilet en tomaat.
T: Banaan en handje noten
L: twee volkoren boterhammen, eentje met humus en komkommer en eentje met kipfilet en tomaat.
T: Eierkoek bij de thee
en dan strakjes als avond eten: Groene curry met kokosmelk, japanse wokgroenten, pangasiusfilet en noodles.
En daarna lekker 2 uur hockeytraining, dus heb mijn beweging wel gehad dan :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Frummels, dat heb ik ook altijd, als mijn kamer lekker schoon en opgeruimd is word ik ook een stuk rustiger ervan in mijn hoofd :). Gelukkig hadden jullie beide jezelf niet bezeerd :(:)

Ik heb vanavond boekweit pannenkoeken gemaakt, ze schijnen wel gezond te zijn maar ze zijn ook heerlijk! Heb er 3 gehad, maar we hadden lekker kleintjes gemaakt :D (en daarvoor klein stukje geproefd).

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:17

Boekweit? als in boekweit meel? Kun je dat gewoon bij de supermarkt halen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:37

Boh net een uur les gehad met m'n paard man wat is dat altijd zwaar haha, ik ben helemaal gesloopt :')
Maar het ging ook helemaal super! Geeft weer goede moed en motivatie :D
Straks nog even shred dag 3 doen, gisterenavond was echt afzien, gaan zitten en weer opstaan OMG! M'n oma doet het nog soepeler :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:43

Madeira, je hebt me op een idee gebracht, ik ga dalijk denk ik pannenkoeken maken Ooh daar heb ik zin in :9
Mag wel na zo'n intensiviteit :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:55

Dankjewel voor de tip Madeira! En dat klinkt leuk :)
Ik heb ook nog zo'n anky dekje hier liggen, zijn mooie dingen! :)

Tarzan, dat is goed voor je! Lekkerwat calorietjes verbranden en spieren trainen!
Ik vond die shred heel saai, heb het wel gdaan maar zelfs bij level 3 voelde ik niks :(
Komt miss ook omdat ik zelf al redelijk veel en zwaar sport..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:24

Madeira, Limburgs zuurvlees :9 Stoofvlees meteen jus van boter, azijn, uien, kruidkoek, appelstroop en specerijen...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:52

wollie2004 schreef:
Boekweit? als in boekweit meel? Kun je dat gewoon bij de supermarkt halen?

Ja, ik heb boekweit meel (van Koopmans) + zelfrijzend bakmeel gekocht (en dan + ei + melk). Goed te doen :D

Tarzan, nou zeker een goed idee pannenkoeken eten als je zo actief bent geweest :D

Mootje, ah oke :) nee mij trekt dat niet zo maar kan me voorstellen als je van vlees houd dit een lekkere calorie bom is haha :D

Eigenlijk gaat het eten best goed hier, alleen ik heb vanavond nog een pannenkoek gepakt (nu net zeg maar) en dat was nou niet helemaal de bedoeling (had er wat suiker op gedaan). :o

Ik heb hier nu veel komkommer, tomaat en paprika liggen, ga daar binnenkort denk ik een lekkere salade van maken zodat ik dat 's avonds kan pakken :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:53

Zuurvleees <3 Wollie, als je de dieet variant wilt delen, graag haha! :P
(Zie ook nu pas dat je limburger bent, leuk!)

Zo net dag 3 van shred gedaan oooooooooh man wat was dat afzien :') Maar ik heb hem helemaal mee gedaan! Ik zal morgen m'n bed wel niet uitkomen :')

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:05

_tarzan; ik wil ook elke keer beginnen met shredden maar stel het telkens uit hahah! :') heb ook geen gewichtjes maar verzin wel wat anders :P
denk dat ik morgen na me werk maar eens moet beginnen en dan ook proberen vol te houden :Y)

zuurvlees ken ik niet mja kom ook niet uit limburg haha! klinkt trouwens niet heel lekker, ben wel een echte hachee fan! :D kan ik het hele jaar door eten!

mijn etenslijstje van vandaag was verre van goed
o: 2 happen yoghurt
t: niks
l; niks
t; liga continue(4 koekjes in een pakje allemaal op)
a: aardappels, groente en vlees
en net een beetje watermeloen <3

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:15

Je kan het gewoon doen met flesjes water :) 1 flesje is ongeveer 0.5 kg :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:30

Net naar oma gewandeld, ruim 7 km. Ben ik blij dat ik de nijmegse vierdaagse niet meeloop :=

Zuurvlees klinkt echt niet smakelijk, met al die dingen die erin moeten!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:45

liespower94 schreef:
Je kan het gewoon doen met flesjes water :) 1 flesje is ongeveer 0.5 kg :)

dankje dat is inderdaad een goede tip!! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:25

Ik voel me al wat minder suf en heb eindelijk geen hoofdpijn meer :D 't is nu bijna een week geleden onder narcose geweest. Wil vandaag als beweging gaan wandelen + even rustig fietsen op de hometrainer :)!

Ik probeer nu 6 boterhammen op een dag te eten (3 's morgens 3 's middags) tussendoor fruit, groente en zuivel, en een bord warm eten.. Als ik minder eet krijg ik toch teveel honger en ga ik naar dingen 'zoeken', dus vandaar toch maar 6 boterhammen (met gezond beleg). Ik hoop in elk geval op deze manier op gewicht te blijven, maar afvallen zou natuurlijk mooi zijn :D Morgen wegen...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:40

Goedemorgen,

Mag ik me ook hier melden?
Ik hoef dan niet persee veel af te vallen maar ik hoop dat ik hier nog wat tips &trics kan krijgen ivm gezond eten en sporten. Ik ben Jill en ben 22 jaar! Ik doe 1x per week kickboksen en 2x fitnissen. Ben eigenlijk voor de zomer bezig, het enigste wat zo lang duurt is dat ''vetje'' bij je buik wat niet weg wil..
Ik weet dat jullie misschien denken waar maak je je eigen druk om, maar ik zou toch graag mee willen lezen en doen als dat mag :)! En ik hoop nog tip te krijgen voor mijn buik! En qua onbijt en tussendoortjes. ( wat zijn nou bijvoorbeeld 'gezonde'koekjes)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:04

Hoi hoi,

Mag ik me ook weer melden? Heb een tijd terug meegekletst met jullie, was toen behoorlijk wat afgevallen. Helaas is er weer wat bijgekomen en zou ik weer onder mijn vorige gewicht willen komen. Ik wil in totaal 7kg afvallen.