Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:49

Ik sta bij het hoofd gebouw . Idd erg druk .
Trefpunt waar ?

Dayanara

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:27

Ik ben weer thuis! Was gezellig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:51

Dayanara schreef:
Ik ben weer thuis! Was gezellig!

Ik ben ook thuis en al fris gedoucht :D
Het was zeker gezellig , en geluk gehad met het weer.
En Susan , erg bedankt voor het tour guide zijn .

Afbeelding

Afbeelding

Op de kop ... ik weet ook niet waarom

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:58

Superleuk, dames! :D lekker gefietst dus? Fijn dat jullie goed weer hadden!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:22

Wat leuk dames :) volgende keer ben ik erbij hoor.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:43

Leuk dames! Ziet er goed uit :D

Hier liep het vandaag iets anders dan gepland haha. We zouden 180km gaan doen, maar na een uur fietsen hadden we ook al een uur stil gestaan vanwege remblokjes waar iets mee was en iemand met een lekke band door een buitenband met een gat. Gelukkig konden we in de buurt een nieuwe buitenband halen, maar waren inmiddels wel een uur verder. Dus toen maar de route ingekort naar 150km. Heerlijk gereden, maar daardoor niet meer op de Posbank terecht gekomen haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:59

Leuk zo samen fietsen! Ik ga ook een keer mee vindt dan prima om een verharde route te fietsen wil ook prima met de mtb.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:00

Ziet er gezellig uit hoor dames!

Oooo Lauraennala.. hier hetzelfde. Vriendlief haalde een punaise bij thuiskomst uit de band. Psssssssss. Inmiddels zal de band wel helemaal leeg zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:08

Oei laura, haha! Niet te hard afgekoeld? :brr: 150 km vind ik nog steeds een enorme afstand. Knap hoor! (Al las ik afgelopen week dat iemand ruim 1900 km in 82 uur heeft gefietst! :wow: )

Hoe gaat het met jou en het stalen en levende ros, Sakura? Nog veel gefietst de laatste tijd?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:49

Met beide gaat het goed! Veel kilometers gemaakt op beiden de afgelopen week. Alhoewel met het hele warme weer ze wel een beetje hebben laten staan.

Volgende week op vakantie naar het noorden. Plan is om in twee dagen de Elfstedentocht te gaan fietsen, hopelijk nog ergens even twee mooie dagen met niet al teveel wind. :') En ja, ik weet dat wind een fantastische trainingspartner is, maar de 60km harde tegenwind op de waddenzeedijk vorig jaar, was wel even voldoende.

Ik heb het idee om nog eens in één dag van ons huis naar mijn moeder te fietsen, met de auto 180km, met de fiets denk ik wel tegen de 200km. Alleen hebben we geen race fietsen, ik ben wel benieuwd hoeveel verschil dat zou maken.

Is trouwens HC nog actief in dit topic?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:04

@Culaccino, afkoelen viel gelukkig mee, hadden mooi weer! Die 1900km was de Race around the Netherlands! Bizarre tocht. Ook heel erg ongezond op deze manier, hij had maar 5 uur geslapen 8)7

@Sakura, gaaf die Elfstedentocht! 200km met de racefiets is al een volle dag fietsen.. tenzij je alleen maar wind mee hebt. Met hybridefietsen zal het niet sneller gaan

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:30

Ziet er gezellig uit dames! Volgende keer sluit ik me graag aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:54

Lauraennala schreef:
@Culaccino, afkoelen viel gelukkig mee, hadden mooi weer! Die 1900km was de Race around the Netherlands! Bizarre tocht. Ook heel erg ongezond op deze manier, hij had maar 5 uur geslapen 8)7
Ja joh. 8)7 Hij was 10 kg afgevallen! Die zal wel aardig de tijd moeten nemen om weer te herstellen.

Klinkt goed, Sakura! Haha mooi hoe T2T's motto over wind zo blijft hangen :D Mooie plannen! Volgens mij hebben de mannen in dit topic ons verlaten; HC en MichieldeM houden zich al een tijdje stil.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:01

culaccino schreef:
Lauraennala schreef:
Ja joh. 8)7 Hij was 10 kg afgevallen! Die zal wel aardig de tijd moeten nemen om weer te herstellen.

Klinkt goed, Sakura! Haha mooi hoe T2T's motto over wind zo blijft hangen :D Mooie plannen! Volgens mij hebben de mannen in dit topic ons verlaten; HC en MichieldeM houden zich al een tijdje stil.

Er staat een quote in het bericht dat ie na afloop een grote maaltijd genuttigd had omdat ie 10 kilo afgevallen was en toen dacht ik ook, volgens mij kan ie beter heel veel gaan drinken. 10 kilo is 70.000 callorieën ongeveer en met fietsen verbrand je wel veel maar echt niet zo veel dus het grootste deel moet
vocht zijn geweest

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:48

Lauraennala schreef:
@Musli, leuk dat jullie zo met een groepje dames iedere keer op stap gaan :D

@T2T, fijn dat je nu ook een powermeter op je TT fiets hebt!

Chrissie schreef:
Hebben jullie ervaring met een indoor fietstrainer?
Ik ben aan het onderzoeken welke ik het beste kan kiezen, Wahoo Kickr Core of Tacx Flux S Smart

Ik neig naar de laatst genoemde alleen daar zit geen casette bij, is dat te doen? Een losse cassette er op monteren? Ik ben echt een noob met dit soort dingen.
Heb trouwens een Canyon fiets (nieuw, bevalt uitstekend dit seizoen :D )

Tips zijn welkom!

Een direct drive trainer is echt een aanrader, dus dat is sowieso al een heel goed idee :D Cassette er bij of niet maakt weinig uit, je moet hem er dan alleen op (laten) zetten. Cassette kost rond de €50,-. Beide trainer zijn overigens prima!

Wat voor Canyon heb je? Je moet even goed kijken of je een lange/korte kooi hebt achter (achter derailleur), het oude model Tacx Flux Smart gaat wat lastiger met een lange kooi (dan loopt hij bij bepaalde versnellingen tegen de trainer aan). En je moet even kijken bij schijfremmen of de trainer geschikt is voor steekassen.

Heel veel plezier morgen dames :D

Dank iedereen ben al iets wijzer.
Hier gaan we al abracadabra :D
Achterdrailleur, die is volgens mij redelijk kort.. als ik er zo naar kijk in iedergeval. Zal mij goed laten informeren bij de winkel of t allemaal past voor dat ik ga kopen

Deze heb ik, Canyon Endurance wmn echt een aanrader! https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... enfarbe=TQ

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:56

Mooie fiets!! Is wel een lange kooi haha, maar komt wel goed, meeste trainers kunnen dat gewoon hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:20

Wat een toffe fiets, zeg! <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:13

Zeker een toffe fiets. Maar ik keek toevallig even naar die levertijd. Bizar.
Canyon kan normaal gesproken echt veel sneller leveren -O-

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:51

Hier met mazzel nog aan twee MTB's kunnen komen onlangs. Echt net mazzel. Ik nog eentje die op de zolder stond. 2020 model. En mijn man nog via het hoofdkantoor dat we hoorden dat er nog 1 fiets die naar een winkel ging nog niet gereserveerd was. Anders hadden we moeten wachten tot januari/februari op z'n vroegst. Veel vraag geweest ivm corona. En ivm corona zijn de fabrieken dicht geweest. Dus dan krijg je dit helaas. Ik wil nog een racefiets erbij. Maar ik wacht even tot het voorjaar zodat ik meer keus heb. Ook in de wat goedkopere modellen. Nu zijn veelal de dure wel op voorraad. Maar dat is zonde voor mij, wil gewoon eens per week naast het MTB-en een kilometer of 60 racen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:19

Gelukkig kan ik het fietsen nog wel combineren met school zo. Stage uren zijn nu veel minder doordat er meer stagiaires zijn dan afgelopen jaar. En niks is lekkerder dan na een stagedag nog even kunnen fietsen.
Donderdag begin ik pas om half 1 dus rondje fietsen van te voren moet nog wel kunnen.

Maandag heb ik nog een rondje gedaan. Ik fiets wel steeds meer persoonlijke records via Strava dus betekend wel dat er zeker vooruitgang in zit.

En ik ben verliefd geworden op een Canyon fiets! Wie heeft er 3500 voor mij liggen kom het met alle liefde ophalen :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:44

MuSLi schreef:
Zeker een toffe fiets. Maar ik keek toevallig even naar die levertijd. Bizar.
Canyon kan normaal gesproken echt veel sneller leveren -O-

Klopt hoor! Hangt ook af van de periode. Mijn fiets heb ik eind mei besteld en binnen 10 dagen had ik de eerste rit er al op!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:55

Canyon heeft aan het begin van het seizoen de fietsen op voorraad, maar als dat op is, dan is het ook op en wachten op nieuwe modellen.

@Zebrastreep, fijn dat het fietsen nog goed te combineren is met school!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 06:12

culaccino schreef:
Klinkt goed, Sakura! Haha mooi hoe T2T's motto over wind zo blijft hangen :D
:D

Ach ...fietsen ...ik kan er niet genoeg van krijgen .
Vroeger was een paardensportwinkel als een snoepwinkel voor mij .
Nu heb ik dat gevoel als ik een fietsenwinkel in loop :)ddd
En mooi te zien wat voor een ontwikkeling er ieder jaar weer in
zit , maakt niet uit welk merk .

Zo , in 5 weken is de tijdrit Almere ...hoop dat er geen gekke
Corona ontwikkelingen doorkomen .
Het is iig zo dat iedereen maar een bepaalde "tijd" aanwezig
mag zijn.( Met aan en afmelden )
Gelukkig als atleet van de hoofdsponsor hebben we een VIP area
waar we rustig kunnen omkleden , warm fietsen en seizoen kunnen
afsluiten .

Dinsdag een rustig rondje gefietst , gisteren stond een intervaltraining op de planning .Kon lekker snipperen op het werk , en dus ook op tijd op de fiets stappen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De komende dagen /week is nog mooi weer voorspeld , genieten *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:18

Oh, keurige intervallen gereden, T2T! :D Ik hoop ook voor je dat Almere probleemloos door kan gaan. Cool, die VIP-ruimte!

Fijn dat je ook nog regelmatig op de fiets kan, Zebrastreep! En @MyChoice, slim om even te wachten tot er wat meer keuze is. Toch fijn als je even een paar racefietsen kunt vergelijken!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:18

Mooie Canyon!

Leuk Elfstedentocht. Stond hier ook op de planning. Maar mijn vriend wil dat in 1 dag. Ik kan dat nog lang niet haha.

Gisteren voor het eerst 68.5 km gefietst. Was echt kapot! Netjes mijn 2 bidons Lee gedronken en mijn gemiddelde is ook omhoog gegaan. Heeft het klimmen in de Eifel toch geholpen :))

Jullie nog fiets plannen dit weekend?