Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 00:14

Fijn dat je je zo goed voelt, Busymissy. Je bent er goed voor weggekomen. Mooie training!

Beterschap voor je hond, Lisitano! Daar ging je nachtrust weer. :=
Wat een fantastische foto met die koe! Slim dier! <3

Toch maar weer gelopen,Muppetmayo! Wat heerlijk, lekker het water op te surfen en in de kano.

Lekker vooruitzicht, Leonie, bijna vakantie.

Joe bedankt, germie. +:)+ Probeer altijd op iedereen te reageren, fijn dat het gewaardeerd wordt. :+

Ik lees ook altijd bij op de telefoon met twee tabbladen open anders vergeet ik de helft. :))

Sterkte met de laatste loodjes, SV.

De training met de loopgroep is afgelast vanwege de warmte. Was te verwachten. Wil morgen zelf nog even een ronde van een kilometer of 4 proberen, even afwachten of de temperatuur morgenavond wat wil zakken.
Vanavond koelde het ook lekker af dus alles snel open gegooid.

Ik ben blij, komend weekend is de Vechtdaltrail em die had ik anders gemist vanwege de marathon in Sneek en omdat we zaterdag andere plannen hadden. Maar die gaan onverwachts niet door en ik kon nog een kaart overnemen op voorwaarde dat ik met diegene samen liep. Dus komende zaterdag ga ik met een wildvreemde 25 km trailen, zin in! :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:33

Na 25 km samen lopen ken je die persoon zeker een heeeel stuk beter Puera! Haha
Veel plezier alvast!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:51

Wordt vast leuk Puera. En met een wildvreemde trailen is toch niet zo erg?
Ik ken de vechtdaltrail niet.

En Namiro, ik heb wel even gelopen gisteren. Het was alleen veel te warm. Dus na 3km vond ik het welletjes. Ik heb de warming up gedaan (tel ik niet mee), en dan de 1600 m en 1 keer een 800m (en nog de tijd die ik moest lopen gehaald ook). Het waaide iets toen ik wegging, dus had verwacht dat het lopen wel zou gaan, maar toen ik dus een half uur later in open veld was, was de wind gaan liggen.
Heb wel de afstand van de gehele training verder gewandeld zodat ik wel mijn lichaamsbeweging gehad heb. Heb met mijn enkel het bos overgeslagen. Doordat de voet zo dik was zaten m'n hardloopscchoenen ook wel erg strak (ik maak de veters nooit los omdat als het eenmaal goed zit je er af moet blijven vind ik). Maar met lopen zelf had ik er niet echt last van. Nu wel weer stijfheid met opstaan, maar dat heb ik al sinds 3 weken geleden toen ik er door ging. En daar voor ook wel eens stijf geweest met opstaan. Dus lijkt an sich mee te vallen gelukkig. Maar voordat de enkelbanden weer sterk zijn zijn we wel even verder vrees ik. Ging er zondag zelfs met lichtrijden op m'n paard nog weer door. :+

Is de hond nu weer helemaal beter Lusitano?

En gaan er nog mensen vandaag lopen of slaan jullie allemaal over? Ik heb eigenlijk een korte sprinttraining staan. Maar heb ook nog een vergadering vanavond, dus als ik ga, dan wordt het wel pas half 9 en dat is me meestal te laat. En ergens neig ik gewoon na even een dagje het uitstellen. ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:56

Poeh hier in de Randstad is het helemaal niet afgekoeld gisteravond, helaas. Ik ga vandaag weer niks doen, het is tot laat boven de dertig graden.

Moet vanavond nog wel (roei) coachen, maar zelfs die training wordt aangepast. (Lees: zijn jongeren die zo’n 6 dagen in de week trainen en wel wat kunnen hebben).

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:03

Puera, leuk! Leer je andere lopers kennen. :D

Hier stond vandaag al geen training op de planning. Wel mag ik werken. En als het buiten al 33/34 graden wordt, dan gaat het in de keuken wel richting 40. :')
En ik moet in lange broek werken. :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 08:17

Ah sterkte Sherivey!

Wij hebben geen airco, maar ik heb wel een heel luchtig jurkje aan (op het randje of het kan qua casual) en mag gewoon zitten :')

Ook iedereen die voor de klas staat: zet ‘m op!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:09

Samantha had de gouden top hahaha. ik heb er ook nooit aan gedacht!

Sterkte daar Sv. laatste loodjes! Nu ik op een school werk snap ik je haat tegen de hitte ook wat beter. Niet te doen in zo een gebouw joh! Was gister gewoon 36 graden in mijn werkruimte.

Namiro _O- moest hard lachen om jou braamstruik billen.

Puera wat leuk! Op zulke manier ontmoet je vaak de leukste mensen. Komt vast helemaal goed. Veel plezier alvast.
Snap wel dat ze de loopgroep nu even aflassen. Die verantwoordelijkheid wil je gewoon niet.

Tiggs ja ook al ben je getraind. Het is voor iedereen uitzonderlijk warm. Wel fijn dat het door kan gaan. En na de training, kunnen ze nog even lekker zwemmen :D
Wel naar dat het helemaal niet afkoelt! Hier in het dorp koelt het ook echt wel nog af de meeste avonden. nu deze dagen ook wel minder hoor.

Wauw Sherivey. Sterkte vandaag dan maar!

Gister even naar de sportschool geweest (airco) en ik ben net even gaan lopen (blijkbaar geen airco :') ). Had de warmte toch een beetje onderschat en kon de geplande snelheden niet echt halen. Het was gewoon te warm. :7 Maar ach we zijn er weer even uit geweest. Vanavond spinnen met binnen denk ik ook wel tegen de 30 graden. :+
Dit zegt alles :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 01-07-25 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:23

Knap gedaan Leonie!

O wat leuk Puera, ook wel spannend maar komt vast goed.

Sterkte voor iedereen in de hitte! Ik heb een ander kantoor opgezocht waar wel airco is haha.
Vanavond misschien sportschool maar twijfel even.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:50

Ik ga proberen om een kleine ronde te lopen op langzaam tempo, germie. De Vechtdaltrail is in Ommen. Ze reiken geen medailles uit dus deze trail is niks voor jou.

Groot gelijk, Tiggs. Hopelijk is het vanavond iets aangenamer met het roeien.

Pfoe, vind het nog een behoorlijk tempo, Leonie. Respect!

Ah bah, niks aan, Sherivey! Met die temperaturen en dan ook nog in lange broek. %)

Vanochtend was het ook al een stuk warmer dan gisterochtend. Ben vandaag ook weer op de fiets. Nu lekker op kantoor onder de airco.

Ik heb er echt zin in! Gisteren al leuk contact via Whatsapp gehad dus dat komt wel goed, denk ik. :D Met andere trails heb ik ook wel stukken met onbekenden gekletst.

Inmiddels heb ik me ook opgegeven voor de Twentse Smokkeltrai op 2 november. Weer iets om naar uit te kijken. En in oktober de 3 bossentrail in Wieringerwerf.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:39

Mooie plannen Puera!

Sterkte ook voor iedereen die vandaag gaat trainen.

Ik heb vooral te doen met mn paarden.
Al blijven die vaak midden in de zon staan. (Ze kunnen in de schaduw). :=

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:17

Ah ja die van mij, grote ruin, heeft het ook zo warm.. arm dier. Vanmiddag maar even onder de sproeier zetten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:26

Vorige week wilden de paarden hier niet uit de paddock, daar is meer schaduw en nog een zuchtje wind, iets wat je op de wei niet vindt.

Morgen komt de veearts om m'n paard in te enten. Ik zat wat in dubio of ik de jaarlijkse enting nog wel wil doen. Paard is inmiddels 22 immers. Maar nog steeds fit en volledig inzetbaar, dus ik kan dan als ik wil ook gewoon nog naar een les, wedstrijd of clinic als ik het inenten wel bijhou en dat is dus de reden. De veearts zelf vond het eigenlijk al een beetje onzin, en daarom twijfelde ik ook. Maar ja, wil ik het wedstrijdrijden weer oppakken (denk het niet), dan kan ik gewoon morgen starten zeg maar, want alles is dan in orde.

Hopelijk is het morgen ietsjes koeler.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:20

Lijkt het iemand leuk om deze samen te gaan lopen (30km)? Inschrijving is vandaag geopend en nu is vroegboek korting. Lijkt me erg leuk om hem te lopen maar vind 30km in me eentje in schrijven nog wat spannend :')
Hij is op 7 december.
https://www.bearsports.nl/terhills-trail/

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:48

Leonie87 jij gaat ook gewoon nog even op de dag hardlopen :wow:
Die trail van 30 km sla ik nog maar even over hahaha.
Ik heb trouwens helaas niet echt actiefoto's van windsurfen. Meestal ben ik degene die de foto's maakt, en als er toch iemand staat word ik nerveus ofzo? Dus ik heb uiteindelijk altijd alleen maar dobber foto's :')

Tiggs ik surf idd meestal in Reeuwijk, daar liggen mijn spullen ook standaard. Ideaal, als het dan mooi weer is hoef ik niet alle spullen mee te zeulen.
Dit keer was de wind in Reeuwijk niet zo goed, we zijn naar Oostvoorne gereden, daar was het heerlijk :D
Mag je bij de roeiers op de boot lekker boven het water coachen of moet je mee fietsen? Dat laatste is wat warmer denk ik. Bij zulke getrainde mensen snap ik ook wel dat de training (aangepast) doorgaat.

Lisitano hoe is het vandaag met Meeko?

Namiro nog steeds pijnlijke braamstruik billen (en benen) dus. Vind het knap hoor dat je dan doorloopt bij dat paadje. Ik ben met wandelen al een mietje dat ik niet langs de prikkel struiken wil :')

Puera wat leuk dat je de trail gaat lopen met een vreemde! :j Zeker als met de berichtjes het iig al lijkt te klikken. Ik wil wel een verslag hoor, ben heel benieuwd :D

Germie fijn dat het meeviel met de pijn met lopen. Ik hoop dat je enkel blessure niet langer gaat duren als je steeds toch doorloopt ipv rust.

Sherivey werken in lange broek, sterkte!

Hier heb ik mij zojuist opgegeven voor de 10 km in Gouda op 9 november :=
De inschrijving ging vandaag open. Wilde ik inschrijven, zie ik ineens dat ze dit jaar voor het eerst een 5 km hebben ook! Ik heb wel echt even getwijfeld om me dan voor de 5 in te schrijven, lekker veilig want ik weet nu dat ik dat kan (en dan misschien als doel onder de 30 min), maar ik vond dat ik het niet kon maken nu ik mezelf had gezegd dat ik voor de 10 zou gaan. Dus ik heb me braaf voor de 10 ingeschreven :D Ineens nu al nerveus of ik het ga halen want het voelt nu ineens heel echt, wat als ik het niet binnen 1.5 uur haal? Maar dat zal vast de onzekerheid zijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:25

O wel leuk Leonie maar ik twijfel of het voor mij niet te heftig is.

Leuk muppet, 10 km ga je halen hoor!
Thanks voor reminder trouwens ik ga me inschrijven voor de halve.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 14:30

Heel leuk leonie, maar het is mij te ver rijden op een zondag.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:31

leonie87 schreef:
Lijkt het iemand leuk om deze samen te gaan lopen (30km)? Inschrijving is vandaag geopend en nu is vroegboek korting. Lijkt me erg leuk om hem te lopen maar vind 30km in me eentje in schrijven nog wat spannend :')
Hij is op 7 december.
https://www.bearsports.nl/terhills-trail/

Dit is echt een superleuke trail!! Altijd goed georganiseerd. Echt doen Leonie!
Ik wilde al bijna toezeggen om met je mee te lopen maar ik loop de week ervoor de 45 km bij de trail de la soupe.. dus dat is me even te gortig.

Komt helemaal goed Muppet!! :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:03

Dat klinkt als een toffe trail, maar die hoogtemeters schrikken me wel af :')

Muppet, goed van je! Jij kan die 10km.

En voor de lopers; wederom applaus. Knap met deze warmte. Ik heb net de hond uitgelaten, nog geen 10 minuten denk ik, en ik ben er bijna naar van. Pfff.
Op naar donderdag en 22 graden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:01

Deze temperatuur gaat zelfs mij te ver hoor. Wat een warmte. :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:22

Ik heb zo eerst nog een vergadering tot iets na 8 uur. En dan ga ik ook eens buiten kijken. Ben nog niet buiten geweest vandaag.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:46

Heel gaaf, Leonie. Helaas te ver weg voor mij, en ik denk dat ik jou ook niet kan bijhouden. :))

Wat stoer dat je je voor de 10 km hebt ingeschreven, Muppetmayo. Dat komt helemaal goed, dat kan jij!

De paarden gaan hier overdag wel naar buiten, als ik ze op stal laat staat wordt het daar veel te warm. In de wei hebben ze ook genoeg schaduw.

Poeh poeh, net naar huis gefietst (wel elektrisch) maar jeetje, wat is het warm! := Thuis gutste het zweet van me af.
Eerst even wat eten en dan zie ik tegen een uur of 8 wel of het voldoende afgekoeld is en anders sla ik ook lekker over.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 19:34

Paardjes waren al gedoucht toen ik aankwam, ze zagen er fris uit en ze hadden honger, een goed teken.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 19:35

Nou ja honger, ze aten goed :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:23

Komt goed hoor Muppet! Ze trekken je echt niet na 1,5 uur van het parcours ;) Zeker bij die loop niet.
En ik red 10 km altijd binnen 1,5 uur en ik ben een trage loper.
Ik heb me ingeschreven voor de Maastunnelloop op die dag!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:50

Fijn dat er goed op ze gepast wordt, Morris.

Leuk vooruitzicht, Tiggs!

Ik heb nog even langer gewacht en ben rond negenen de deur uitgegaan. Er staat hier een klein briesje. Het was nog best warm maar an sich wende dat ook wel redelijk snel. Niet ver gelopen maar wel even lekker in beweging geweest.

Afbeelding