Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:50

Musli lekker gelopen en snel :j

Ik ben net geweest. Voorstel van Garmin. Wat sprintjes en elke keer 3 min herstel en cooling down. Workout duurde 44 min daarna nog even in slowmotion _/-\o_

Garmin heeft mijn hartslag bijgesteld 188 BPM hoogst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:49

Goed bezig!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:05

Goed bezig BeFunny, jij gaat echt lekker. Wat een motivatie heb je, echt heel leuk om te zien. *\o/*

Oew, Karin, vervelend dat je dochter ziek is. Hopelijk knapt ze snel op. Heerst weer van alles onder die kinderen. Wel een bikkel als je vanavond nog gaat, zet hem op!

Lekker tempo zo in die warmte Musli! Goed gedaan.

Wat is een MT-dag Ninus? Onweer met een heleboel regen hoop ik, anders hoef ik geen onweer :Y) Hopelijk kan je waddenwandeling doorgaan, alvast veel plezier!

Ik heb ook een nooddeken standaard mee, maar vind een rolletje verband of paar pleisters ook wel een goed idee. Weegt inderdaad weinig en komt vast wel een keer van pas. Goede tip.

Las nog iets over warmte en lange duurlopen. Knap van jullie hoor, doe het niet na. Ben zo slecht in lopen met warm weer, doe mij maar -10, regen en wind dan :')

Zaterdagochtend heel gezellig weer samen met Iris gelopen. Zo fijn hoe dat mentaal werkt, we hebben veel sporen van wild gezien, hebben ze ook nog gehoord en Iris heeft ook nog een stuk van het gebit/kaak van een hert gevonden. Maar helaas geen wild gezien. Elmo was ook gezellig mee en qua temperatuur was het goed te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 06:43

Leuke foto's met Elmo. Zo'n mistig bos is zo fijn om in te lopen!

Deze wilde ik nog even delen, vind het zo'n leuke foto:

Afbeelding
Afbeelding

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:45

Leuke foto's Suusje en Supervixen! Witte herders zijn mn favo honden <3

IMAY mooi rondje gefietst :D en ook Befunny goed bezig :D

Ik zou eigenlijk gister weer gaan hardlopen maar een extra dagje rust voelde toch beter voor mijn kuiten na het rondje van zaterdag.

Vanochtend was het eindelijk lekker fris buiten. En voor het eerst 30 min aan 1 stuk gelopen *\%/* . Eerste 20 min rustig aan gedaan op zo'n 7 min/km en daarna merkte ik dat ik niet meer lekker liep op dat tempo. Hartslag was nog oké dus de laatste 10 min op de 6 min/km gelopen, dat was eigenlijk een stuk fijner :') . Al met al heel blij met de progressie. Nog twee trainingen en dan is het 5km schema voorbij :-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:47

Hartstikke goed zeg, heerlijk loopweer vanmorgen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:59

@MuSLi Lekker tempo gelopen bij je duurloop, helemaal gezien het idd erg plakkerige weer.

@Karin_deB Beterschap voor je dochter, hopelijk voelt ze zich snel beter

@germie ben je nog wezen hardlopen? En heb je je aan de Garmin suggestie gehouden of heb je een hogere hartslag opgezocht als je geweest bent?

@BeFunny Lekkere sprintjes. Verbazingwekkend hoe hard je hartslag dan omhoog kan in die hele korte stukjes hè. Is meestal wel een meer fun workout dan de langere tempo workouts vind ik...

@Supervixen leuke foto's met die tank. Wellicht ga ik de freedomtrail voor volgens jaar wel in de planning zetten. Het ziet er super gaaf uit...

@suusje26 Wat heeft Elmo altijd een lekkere pretbek. Ziet er uit alsof die er met volle teugen van geniet ook.

@MyrtheJ Lekker gelopen. Echt een mijlpaal ook om 30 minuten te halen aan een stuk.

Hier vanochtend ook geweest voor werk. Was qua temperatuur wel lekker, maar helaas echt nog best benouwd en plakkerig. Toch best lekker gelopen, al was Garmin niet blij met me. De suggestie was 34 minuten base op 8:00 min/km ± 40 seconde. Ik liep alleen erg lekker en heb bijna de hele tijd harder gelopen, en de laatste paar honderd meter nog wat versneld omdat het kon.

Afbeelding

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:14

Imay, dat is toch ook fijn, dat het dan zo lekker gaat dat je er nog een schepje bovenop kan doen!
Was inderdaad benauwd zeg.
Goed gelopen hoor!

SV,ja leuke foto's van jou en je zus!
Hoe gaat het nu met je knie, nog stijf of valt het mee?

Myrthe j wat fijn dat je progressie hebt!
Mooi dat het zo lekker ging!
En fijn dat het vanochtend wat koeler was.

Suusje, ja was gezellig zaterdag!
Leuke foto's heb je gemaakt!
Veel succes alvast zaterdag bij je 10km wedstrijd!

Be funny, lekker bezig! Mooi gelopen!

Musli, mooi loopje! Goed bezig!

Nou ik dacht vanmorgen, eindelijk het is lekker wat koeler.
Dus hoef ik niet zo vroeg op pad, en kan ik mooi zonder drinkrugtas, en flesjes water, heerlijk!
Ik had in mijn hoofd rondje van maximaal 20km, maar onderweg raakte ik de weg kwijt, ik was bij een Landal park, en kon daar maar niet goed weg komen, kwam meerdere keren langs een Bollo de beer huisje, en daar wilde ik echt niet zijn ;)
Eindelijk na veel heen en weer geloop het juiste pad gevonden, maar dat tikt wel aan, had uiteindelijk 28km op de teller.
En het was ondertussen natuurlijk wel bloedheet en benauwd geworden, liep ik daar te zweten zonder water, baalde toen wel dat ik niks had meegenomen.
Weer wat geleerd, ook al ga ik kort, een klein waterzakje kan geen kwaad!
Onderweg ook nog een telefoon gevonden, en die de hele weg meegezeuld, want ik had net een broek aan zonder zakjes.
Nou maar hopen dat de eigenaar of iemand belt, want de telefoon is vergrendeld met pincode.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:36

Jij bent echt lekker fanatiek BeFunny! :j

Hopelijk is dochterlief snel weer beter Karin. Beterschap!

Grappig die foto’s SV!

Gezellig zo Ieris en Suusje met Elmo natuurlijk!
Heb jij met Elmo wel eens meegedaan aan een canicross?

20 km zonder water? Dat vind ik echt knap.. zou ik niet halen. Hopelijk meld de eigenaar van de telefoon zich nog.

Goed bezig Myrthe!! *\o/*

Volgens mij heb ik nu iedereen genoemd?? Sorry als ik toch iemand vergeten ben! :(:)

Hier gisteren even 15 km op de fiets de beentjes losgemaakt na zondag en vanavond gaan we even wandelen ipv rennen. We moeten tenslotte ook nog ergens trainen voor de kennedymars.. dus dit is dan even prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:55

Altijd drinken meenemen met dit soort weer en zo'n afstand ieris.
Ik loop ook regelmatig in de buurt van dat park ja. Wel erg mooi altijd daar. Flinke afstand heb je gedaan, ik zou compleet uitgedroogd zijn.

Mijn knie doet nog wel zeer doordat er een korst op zit. Niet omdat het echt pijn doet van het vallen gelukkig.

Goed gelopen IMAY, jammer als garmin dan niet blij is.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:43

Ik heb zondag 4 flacons van Garmin leeggedronken uit mijn vest en dan nog bij de verzorgingsposten een paar bekertjes naar binnen geschut!

Bij 28 km zonder drinken kun je me wegdragen.. -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:24

Ja ik ga als het frisser wordt tot max 10 km zonder water weg. Maar nu bij korte Afstanden ook water mee.

Ik kan echt nu niet zonder water. Knap dat je dat hebt gered Ieris.

Ik ga zo met de loopgroep lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:31

-Namiro- schreef:
Ik heb zondag 4 flacons van Garmin leeggedronken uit mijn vest en dan nog bij de verzorgingsposten een paar bekertjes naar binnen geschut!

Is dat een nieuwe functie van garmin? :+

Ik denk dat ik wel drie liter heb weggewerkt afgelopen zondag met die 32km. Minimaal.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:25

Supervixen schreef:
-Namiro- schreef:

Is dat een nieuwe functie van garmin? :+

Ik denk dat ik wel drie liter heb weggewerkt afgelopen zondag met die 32km. Minimaal.

Ik bedoel dus Salomon.. :o :o geen idee hoe ik bij Garmin kom… 8)7

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:12

Ik heb heerlijk gelopen bij de hardloopgroep. We hebben bijna 6km gelopen. Eerste stuk was ik mijn horloge vergeten op play te drukken en toen ik hem op pley drukte had ik de suggestie ook gestart. Die ik natuurlijk niet heb gelopen. Maargoed.

Ik vond het nu wel lekker al was het nog steeds benauwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:05

Maar als je de suggestie niet loopt, dan gebeurt er ook niets. Hooguit wat waarschuwingen ofzo.

Maandag heb ik nog gelopen, toen was het nog warm, nu is het gewoon nat en koud. Weer het andere uiterste.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:50

@Befunny, jij gaat lekker, goed bezig hoor!

@SV, je knie is een nare plek voor zo'n korst, blijft beweeglijk. Irritant!

@Namiro, lekker gewandeld??

@ieris, knap dat je dat volhoudt zonder drinken!

Maandag na de vergadering geen puf meer :=
Dochter wel opgeknapt gelukkig en ik ben vanmorgen geweest. 6.5km :)
Heerlijk dat t weer wat koeler is!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:31

Nat en koud? Ik vind dit heerlijk weer. Twintig graden, wolken, af en toe een zonnestraal, wat wind en soms een bui.
Ik heb zo genoten van mijn loopje vanmorgen hierdoor! Eindelijk niet meteen kapot gaan van de hitte.
Mijn hartslag was 15 slagen per minuut langzamer dan afgelopen zondag en ik liep ook nog sneller.
In totaal 25km gelopen op 6.25 min/km. Dat is voor mij een rustig duurlooptempo met gemiddelde hartslag van 131.

Helaas wordt het weer warm in het weekend..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:45

Vanmorgen was het idd lekker.
Ik ziet nu in de tuin en Inn de zon gewoon heel warm hoor. Maar vanmorgen heb ik mijn hondjes weer op een lange ronde mee genomen. Die kunnen erg slecht tegen de hitte dus die hebben ook weer eens genoten.

Karin en SV weer super gelopen.

Ja het weekend wordt weer warm. Daarna "lijkt" het echt minder te worden. Al krijgen we geen 30 graden. Dus wel aangenamer dan dat het was. Ook denk ik dat smorgens en savonds koeler is nu en dat is al heel fijn.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:57

:wave: Een paar weken geleden jullie topic tegen gekomen, jullie verhalen motiveren me dus een stipje! Tijd om me voor te stellen. Af en toe een fun loop van vijf km gedaan. Komende zaterdag dam tot dam bij night. Daarna voor het eerst door naar de tien kilometer in november Olympisch stadion, streven is in 60 minuten.
Ik hoop hier tips and tricks te lezen, ik zal zeker meelezen en af en toe reageren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:08

*\o/* Damloop by night is leuk *\o/* succes @judenjul en welkom.

Groot verschil in hartslag @SV, maar snap het volledig.

Wij hebben eind van de dag, voor het eten, even met zijn drieën een rondje gedaan (gelijk even langs het pakketpunt). Was evengoed nog flink warm en zweten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:59

Leuk judenjul!

Nog nooit meegedaan aan de dam tot dam, maar night runs zijn toch altijd wel een beetje speciaal vind ik.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:12

Musli, wat leuk! Dat ziet er gezellig uit!

SV, ja ik vond het vandaag ook heerlijk! Fijn dat je zo lekker gelopen hebt.
Mooie route ook!

Welkom judenjul, leuk een night run!
Ik doe 18 nov een night run bij de zevenheuvelenloop avond.

Karin de b fijn dat het weer wat beter gaat met je dochter! En mooi weer 6,5km gedaan, goed bezig!

Vandaag een klein rondje uitgelopen, en mijn zoontje mee op de fiets, met een flesje water!
Vandaag was het echt heerlijk loop weer!
Ja jammer dat de zaterdag net een uitschieter naar boven heeft qwa temperatuur.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:23

De zevenheuvelennacht is ook leuk inderdaad.

Ik zag dat de Montferlandrun weer wordt georganiseerd. Leuke loop, lekker dichtbij. Denk dat ik ze maar allebei ga doen: de 7.5km en de 15km.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:59

Bedankt allemaal nog voor de felicitaties :) !

@BeFunny; zijn die voorstellen van Garmin los van het volgen van een coach? Lekkere workout in ieder geval gisteren.
@Suusje, wat een leuke foto's en nette tijd! Omdat jullie dus ook duidelijk goed om je heen hebben gekeken. Gezellig als je zo samen kunt gaan.
@Myrthe; lekker bezig! Grappig is dat he, dat soms sneller fijner loopt juist.
@IMAY; ach Garmin... wie weet het nou beter he. :P Toch altijd belangrijker te luisteren naar je lijf dan naar de techniek. Fijn dat het lekker ging.
@ieris; ben je al van die telefoon af? Moest wel lachen om dat Bollo de beer huisje, al baal je natuurlijk gruwelijk als je maar blijf verdwalen.
@judenjul; welkom
@Musli; ik vond het vandaag ook hartstikke warm, maar leuk om even zo'n functioneel loopje te kunnen doen.

Zelf vandaag na 1,5e week ziek zijn en nachtdiensten weer een rondje gedaan. Ging heel slecht. Voel me nog niet fit en m'n hart schoot weer als een raket naar maximaal. Ondanks heel traag lopen regelmatig gaan wandelen om onder de 185 bpm te blijven. :(