Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:25

Mijn 61-jarige vriendin heeft woensdag bij de huisarts AstraZeneca gehad. Ze heeft geen last en was erg tevreden over de procedure. Iedereen die geprikt was mocht wat fruit meenemen van een fruitschaal. Het schijnt dat in de U.S.A. twijfelende mensen over de streep worden getrokken door een glas bier aan te bieden na de prik. Ik heb niets gekregen vorige week...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:30

Je kan als je gevaccineerd bent in amerika elke dag een gratis donut halen bij krispy kreme's en wij krijgen niets. Ik had best graag een gratis donut gehad al was het maar 1 keer.

Ik denk niet dat zo iets heel veel mensen hier in nederland gaan overhalen om gevaccineerd te worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:30

Een biertje ? :wow:

Maar je twijfelde vast ook niet Anjali, so no beer for you :D

Mungbean

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:38

Je krijgt al een gratis vaccin toch?
Rare wereld.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:40

Ach ja in Amerika mogen de mensen die volledig gevaccineerd zijn ook weer zonder mondkapje, kan niet wachten tot we hier van die dingen af zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:44

[quote="anjali"]Mijn 61-jarige vriendin heeft woensdag bij de huisarts AstraZeneca gehad. Ze heeft geen last en was erg tevreden over de procedure. Iedereen die geprikt was mocht wat fruit meenemen van een fruitschaal. Het schijnt dat in de U.S.A. twijfelende mensen over de streep worden getrokken door een glas bier aan te bieden na de prik. Ik heb niets gekregen vorige week...[/quote

Wat dacht je van een stukje vrijheid? Onbetaalbaar toch??

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:45

Sizzle schreef:
Rare wereld.

Nou dit haha. Stukje vrijheid vind ik relatief als nog niet iedereen een kans heeft gehad op een vaccin

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:47

Sizzle schreef:
Rare wereld.

Maar in de U.S.A. vertrouwen veel mensen het vaccin en de overheid niet.Om ze toch over de streep te trekken wordt vanalles bedacht. Ik hoorde er zelfs al van dat men 100 dollar zou krijgen als men zich zou laten vaccineren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:47

Ik zal ook blij zijn als er van de mondkapjes af kunnen. In een winkel vind ik het nog meevallen, maar hele dagen werken met mondkapje op vind ik pittig en vervelend worden.
Ik snap ook niet dat wij ze nog op moeten hebben als we én zelf volledig gevaccineerd zijn én de cliënt zelf ook volledig gevaccineerd is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:49

Ik zou wel lekker met een biertje weg willen lopen na een vaccin. Om te vieren dat het einde in zicht is. Hoewel tegen de tijd dat ik een vaccin krijg alles wel weer redelijk normaal is vermoed ik. :P

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:00

MarlindeRooz schreef:
Ik zou wel lekker met een biertje weg willen lopen na een vaccin. Om te vieren dat het einde in zicht is. Hoewel tegen de tijd dat ik een vaccin krijg alles wel weer redelijk normaal is vermoed ik. :P

Zou toch zo’n gaaf gevoel zijn. Ik moet oppassen dat ik na het halen van mijn vaccinatie niet meteen ga zitten drinken in het Vondelpark ofzo. Ben daar al sinds de uitbraken in Nederland niet meer geweest.

Maar. De dag dat de bescherming zijn werk doet, ga ik toch wel mezelf trakteren op een klein pilsje hoor. Thuis, want nog niet iedereen is dan gevaccineerd :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:02

MarlindeRooz schreef:

Dat kan, gewoon je pilsje meenemen naar de vaccinatie straat :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:05

MarlindeRooz schreef:

Ik help het je hopen. Maar gisteren zag ik op t.v. de vreselijke situatie in India en dat die nieuwe Indiase variant nu ook al in Engeland is opgedoken.Logisch want omdat India een kolonie van hen was hebben ze er veel contacten mee. Het gaat toch allemaal de wereld over en zodoende krijg je het virus bijna niet weg.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:32

Maar als het vaccin ook gewoon prima beschermd tegen die variant hoeft dat niet per se een groot probleem te veroorzaken. Dus ik hoop dat dat het geval blijkt te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:38

anjali schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik help het je hopen. Maar gisteren zag ik op t.v. de vreselijke situatie in India en dat die nieuwe Indiase variant nu ook al in Engeland is opgedoken.Logisch want omdat India een kolonie van hen was hebben ze er veel contacten mee. Het gaat toch allemaal de wereld over en zodoende krijg je het virus bijna niet weg.

Als India zich aan de maatregelen had blijven houden en niet los was gegaan was het nooit zover gekomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:39

AmyII schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zou toch zo’n gaaf gevoel zijn. Ik moet oppassen dat ik na het halen van mijn vaccinatie niet meteen ga zitten drinken in het Vondelpark ofzo. Ben daar al sinds de uitbraken in Nederland niet meer geweest.

Maar. De dag dat de bescherming zijn werk doet, ga ik toch wel mezelf trakteren op een klein pilsje hoor. Thuis, want nog niet iedereen is dan gevaccineerd :+

Ja je mag natuurlijk gewoon naar het terras. Maar kan me voorstellen dat het in Amsterdam erg druk is. Hier is dat gelukkig niet zo en kan je veilig op een terras zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:42

@purny dat is gezien de grote armoede die India kent wel een erg misplaatste opmerking.
Over (onnodig) vliegverkeer zou je dan eerder kunnen opmerken

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:43

purny schreef:
Als India zich aan de maatregelen had blijven houden en niet los was gegaan was het nooit zover gekomen.

Nou, Purny, dat is een beetje simpel gedacht. In veel steden leeft men heel dicht op elkaar en is het onmogelijk afstand te houden, laat staan dat men 10 dagen in quarantaine kan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:49

lenaa_tje schreef:
@purny dat is gezien de grote armoede die India kent wel een erg misplaatste opmerking.

Daar zit veel meer aan vast, het platteland was in eerste instantie nauwelijks getroffen. Echter, premier Modi riep twee weken geleden nog op tot religieuze feesten en dat is compleet fout gegaan. Miljoenen Indiërs die zinder maatregelen samen kwamen. Feest voor een virus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:00

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Daar zit veel meer aan vast, het platteland was in eerste instantie nauwelijks getroffen. Echter, premier Modi riep twee weken geleden nog op tot religieuze feesten en dat is compleet fout gegaan. Miljoenen Indiërs die zinder maatregelen samen kwamen. Feest voor een virus.

Natuurlijk maar ook dat heeft te maken met kennis

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:04

En die kennis komt van de regering en niet via kranten/tv/internet.
En vliegverkeer ? Er zijn niet zoveel Indiërs die daar het geld voor hebben. En dus wanneer de regering faalt gaat het volk dood. Zoveel hebben ze nu in India ook door, drama wat daar gebeurt en niet te vergelijken met Europa .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:16

bigone schreef:
En die kennis komt van de regering en niet via kranten/tv/internet.
En vliegverkeer ? Er zijn niet zoveel Indiërs die daar het geld voor hebben. En dus wanneer de regering faalt gaat het volk dood. Zoveel hebben ze nu in India ook door, drama wat daar gebeurt en niet te vergelijken met Europa .

Dat weet ik. Daarom vond ik de reactie van Purny ook kort door de bocht

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:54

MarlindeRooz schreef:
AmyII schreef:

Ja je mag natuurlijk gewoon naar het terras. Maar kan me voorstellen dat het in Amsterdam erg druk is. Hier is dat gelukkig niet zo en kan je veilig op een terras zitten.

Terras durf ik nu (en dan waarschijnlijk ook nog) echt nog niet aan. Zeker nu met die versoepelingen, ben ik alleen maar bang dat ik (of mijn vriend) het in het zicht van de haven oploop. Dat zou ik zó erg vinden!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:56