Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:51

Nee maar denk dat het feit dat ze nu vervolgens op straat gegrepen kunnen worden wellicht toch enige indruk maakt :D ondanks dat we hier 1 politiewagen op 2 gemeentes hebben ofzo en daarmee de pakkans 0 is :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:53

secricible schreef:
Nee maar denk dat het feit dat ze nu vervolgens op straat gegrepen kunnen worden wellicht toch enige indruk maakt :D ondanks dat we hier 1 politiewagen op 2 gemeentes hebben ofzo en daarmee de pakkans 0 is :+

In dat opzicht hoop ik dat het handhaven blijft maar ik denk ook dat als er eerder was gehandhaafd deze maatregel niet nodig was geweest. Dat stoort mij wel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:12

Ik woon aan een afgelegen dijk langs het IJsselmeer. Een veel gebruikte route om drankcontroles te vermijden, in normale tijden. Elke nacht hoor je wel een malloot scheuren, eens per jaar haalt iemand de bocht niet, nog een wonder want ik durf niet harder dan 60 op de kronkel dijk.

Ben benieuwd of we vannacht nog idioten horen gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:17

Er word in ieder geval flink gehandhaafd op sommige plekken. Had het ook verwacht, meteen duidelijk maken dat er niet afgewacht word en meteen een prent.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:21

Verstandig!
Ik vind het jammer dat zo in de media komt dat de boa’s miv maandag pas duidelijk mogen optreden.
Zou me niet verbazen als er van dat treitervolk rondloopt die ze nog even het bloed onder de nagels vandaan wil halen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:33

Afbeelding

Onze zoon is vanavond onderweg naar huis uit werk 2 x staande gehouden. Ze houden de boel goed in de gaten. Het is hier uitgestorven op straat

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:37

Ik liet net de hond uit ( kon het niet laten, normaal in de tuin. Woon echt op platteland en ja hoor, politie. Klein donker hondje dus niet direct te zien maar ze stopten wel even tot ze de hond zagen( lachen) Heb ze succes gewenst en dikke duim !!!! Normaal zie je hier echt nooit politie dus ze controleren echt overal .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 02:36

Geen enkele controle gehad onderweg. Collega reed voor mij (we wonen in dezelfde plaats) en die vond het nog best druk onderweg. Terwijl ik op een gegeven moment alleen haar nog zag rijden en verder niks :')

In de wijk heel rustig maar dat is het eigenlijk altijd wel. Maar nu kwam ik ook echt geen andere auto's tegen dat normaal wel weer dan. Vraag mij ook af of ze auto's wel eens gaan checken hier.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 06:55

Jij woont ook in de omgeving van Assen toch? Ik heb komende week 3 late diensten, dan ben ik vrij om 2 uur en 3 uur. Ben heel benieuwd of ik dan gecontroleerd word.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 08:50

Hier was het gisteravond ook heel rustig. Woon tegen een doorgaande weg en m’n slaapkamer is aan die kant. Hoorde een keer de trolleybus en een keer een auto (politie?). Wel heerlijk die rust. Voel me toen pas op hoeveel auto’s hier nog ‘s avonds laat scheuren normaal gesproken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:02

Gisteravond was het hier echt oorverdovend stil buiten toen ik de lichten uit ging doen in de stallen. Zalig gewoon.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:19

Ik vind het vooral triest dat de mensen die altijd commentaar hebben op anderen omdat zij de corona maatregelen niet naleven, nu zelf de hond gaan uitlaten na 9 uur terwijl ze dat voorheen nooit deden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:20

Hier was het niet stil. Niet qua auto's, maar qua vuurwerk. Rond 21 uur en rond half 3 ofzo, grmbl. Al hhoef je daar natuurlijk niet perse de straat voor op maar kan dat ook in je tuin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:22

Jildau schreef:
Ik vind het vooral triest dat de mensen die altijd commentaar hebben op anderen omdat zij de corona maatregelen niet naleven, nu zelf de hond gaan uitlaten na 9 uur terwijl ze dat voorheen nooit deden.

Zijn die er? Ik ben gisteravond niemand anders tegen gekomen die ik normaal ook niet tegenkom.
Heel eerlijk, ben blij dat het nog mag... een hond leg je niet zomaar uit dat we dat nu ineens niet meer doen. Wij gaan nooit lang, tot de tweede lantaarnpaal en weer terug. Ook dat weet ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:28

Psychologisch gezien bijzonder interessant. Als mensen iets niet meer mogen dan willen ze het juist.
Dat zie je al bij kinderen en blijkbaar blijft dat aanwezig als je volwassen bent.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:31

Oh ja dat heb ik al als mijn auto het niet doet. Kan hem dagen niet gebruiken maar als hij bij de garage staat wil ik ineens overal heen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:35

Het is denk ik toch dat gevoel van opgesloten zitten en/of niet wegkunnen als je dat wilt.

Hier net mijn vaccinatie gehad. Jeetje wat een gedoe in Urk en Stein gisterenavond. Ik hoorde er wat over op de radio in de auto.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:36

Jessix schreef:
Oh ja dat heb ik al als mijn auto het niet doet. Kan hem dagen niet gebruiken maar als hij bij de garage staat wil ik ineens overal heen!

:j _O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:38

Ik heb dat dus helemaal niet. Het maakt mij niets uit. De maatregelen wennen snel en je doet het voor een goed doel. Ik betrapte me er zelfs op dat ik mijn mondkapje in de auto naar huis nog op had nadat ik boodschappen gedaan had.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:46

Suzanne F. schreef:
Psychologisch gezien bijzonder interessant. Als mensen iets niet meer mogen dan willen ze het juist.
Dat zie je al bij kinderen en blijkbaar blijft dat aanwezig als je volwassen bent.

Daarom heet het kinderachtig.
Persoonlijk vind ik het kinds.

Al zou een maatregel, of dat nu masker, afstand of avondklok is maar 1% helpen, redt het wel levens.

Zoals al sinds maart helder is; hoe meer ´verzet´ hoe meer en langer beperkingen nodig zijn.
´Verzet´maakt kleine bedrijfjes failiet en kwetsbare mensen dood.

En dan zielig gedrag ´rechtvaardigen´ als verzet :r

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:52

Ja vreemd is dat he. Een kennis van mij zei dit ook, dat ze dan juist naar buiten wilde. Maanden nergens geweest 's avands en dan mg het niet en dan krijg je een bijna onbedwingbare neiging om het toch te doen.

Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:18

lenaa_tje schreef:
Jildau schreef:

Zijn die er? Ik ben gisteravond niemand anders tegen gekomen die ik normaal ook niet tegenkom.
Heel eerlijk, ben blij dat het nog mag... een hond leg je niet zomaar uit dat we dat nu ineens niet meer doen. Wij gaan nooit lang, tot de tweede lantaarnpaal en weer terug. Ook dat weet ze.

Zie bijvoorbeeld de reactie van Bigone hierboven. En in mijn omgeving zijn ze ook. Altijd zeiken op iedereen die de regels overtreedt en nu zelf op Facebook zetten dat het zo lekker rustig was toen ze de hond uit lieten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:21

Ik kan me daar echt niet druk om maken hoor. Vind het zelfs wel grappig, lekker kleuteren. Die relschoppers vind ik veel erger.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:23

secricible schreef:
Tiggs schreef:
'Ja dit is een heel speciaal hondenras, gefokt voor mensen die meer van katten houden en toch een hond willen.'

Neem dan een akita :')

Ja, daar kom je nu mee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:36

Och Jildau, ik vermoedde al dat het tegen mij gericht is. Ik snap je, had trouwens eerst stiekem een voet op de openbare weg willen zetten na negen uur, echt burgerlijk ongehoorzaam dus. Maar toch de hond in zijn nekvel gegrepen en meegesleurd.
Maar na vanaf vorig jaar januari ( door omstandigheden en coronaregels naderhand) is dit de eerste keer in 13 maanden dat ik even iets deed, volgens de regels, wat eigenlijk niet nodig was.
Kun jij zielig vinden maar ik kon er zelf wel om lachen, zeker toen ik even met de agent babbelde, op afstand natuurlijk. En ja ik ben en blijf fel op mensen die bewust de regels niet naleven.