Trieneke schreef:Nou dat vat je dan verkeerd op. Nee ik wil niet vaccineren. Ik heb mij vorige periode in alle bochten moeten wringen om afspraken voor het testen in te plannen in mijn onregelmatige werkrooster. Dat testen zou nu weer moeten maar gezien er nauwelijks meer testcentra open zijn hier, lukt dat dus niet maar ik moet wel 5x per week de grens over. Hoe dan?
Buiten het feit dat je het vanaf het najaar zelf moet betalen. Dan krijg je dus het onderscheidt dat mensen die genoeg geld hebben het nog wel kunnen volhouden niet vaccineren maar als je dat niet hebt dus niet.
Ik wil er best wat voor doen maar het moet wel mogelijk zijn.
Je kan dan toch naar een testcentrum verder weg?
Of je gaat naar NL verhuizen zodat je niet meer 5x per week de grens over hoeft.
Of je zoekt werk in Duitsland.
Je start een crowdfunding om geld op te halen voor het testen.
Je gaat minder werken zodat je minder vaak hoeft te testen. Je kan uitrekenen waar je break-even gaat.
Zomaar een greep uit de mogelijkheden.
Het leven bestaat uit het maken van keuzes, en keuzes hebben gevolgen. Als de gevolgen je niet (meer) aanstaan, dan zul je andere keuzes moeten maken. Maar die bal ligt bij jou, die kan je niet bij iemand anders neerleggen.
------
Om even terug te komen op de eerdere discussie over besmettelijkheid gevaccineerden versus besmettelijkheid ongevaccineerden. Wat is, of vinden jullie, besmettelijkheid? Is dat:
a) enkel en alleen het maximale aantal virusdeeltjes wat iemand op enig moment na een besmetting (kan) uitscheiden/verspreiden, of
b) het maximale aantal virusdeeltjes wat iemand kan uitscheiden/verspreiden na een besmetting vermenigvuldigd met de tijdsduur dat iemand deze maximale uitscheiding heeft?
Ik ben zelf geneigd voor b te kiezen, omdat iemand die bijvoorbeeld 5 dagen 1000 deeltjes per seconde uitscheidt veel meer virusdeeltjes kan verspreiden, en dus ook meer andere mensen kan besmetten, dan iemand die bijvoorbeeld 2 dagen 1000 deeltjes per seconde uitscheidt.