De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:36

Zojuist gehoord dat mijn school dicht gaat. Je mag naar stage tenzij stage anders wil. Ik ga daar gewoon mee door ook omdat ze gevraagd hebben of ik wel zou willen komen zodat de mensen de verzorging krijgen die ze nodig zijn. En ik kan dan wel door met de examens. Verder maar vooral thuis alles bijhouden en maken en geen achterstand creëeren

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:37

Nathalie18x schreef:
Goh, respect voor Rutte hoor! Hij ziet er echt heel moe uit maar blijft toch zo netjes.

Ik had die journalist die maar bleef doordrammen over de scholen geloof ik allang een ram voor zn kop gegeven :+ :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:38

Zitten er nu een paar te hoesten bij die pers conferentie? Of hoor ik het verkeerd :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-03-20 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Photograph

Ik begin nu zelf te hoesten thuis..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:39

moonsparkle schreef:
Zitten er nu een paar te hoesten bij die pers conferentie? Of hoor ik het verkeerd :o

Ja en wat is daarmee?

Pepperrr

AmyJamess schreef:
Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jullie werkgevers met het coronavirus omgaan?
Zijn jullie geinformeerd over wat wel en niet te doen? Of het bedrijf extra maatregelen treft of niet?

Bij mij op werk wordt er namelijk vanuit de directie geen woord over gesproken.
Eigenlijk vind ik dit best raar.
Maar vandaag heb ik gehoord van een collega dat de directie er niets mee doet omdat ze bang zijn dat er veel zich dan onnodig ziek zullen gaan melden uit angst voor het virus.

Ik heb er ook echt nog niks over gehoord, terwijl ik in de productie zit en we met meer dan 100 man in één ruimte werken. Nou ben ik toch ziek dus kom ik voorlopig sowieso niet werken. Maar wel vreemd dat er nog geen woord over gezegd is terwijl er wel veel oudere en zwakke mensen werken :?

_lautje_

Mijn man kwam door het hamsteren anders in een opperbeste stemming thuis. Wij telen tomaten en ook die worden gehamsterd :))

Wat niet wegneemt dat de omstandigheden ook voor ons desastreus zijn. Mocht alles dicht gaan. Nu ook al problemen met toevoer van grondstoffen.

Overigens zit ik thuis met milde klachten en ben zwanger. Probeer al de hele dag boodschappen te bestellen via de appie. Maar dat kan dus niet/lukt niet. Echt gestoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:40

Je kunt zoveel zeggen over Rutte, maar ik vind het een gouden vent. Hij werkt zichzelf een slag in de rondte voor het volk, altijd. Hij spreekt netjes, hij luistert goed, hij verwoordt dingen op een prettige manier en is rustig. Dat geeft toch wel vertrouwen.

Hopelijk krijgt de politiek, net als alle mensen in de zorg, over een tijdje wat rust. Wat een tijden zeg...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:40

Ik hoor volgens mij nog niks nieuws in de persconferentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:41

Joman schreef:
Je kunt zoveel zeggen over Rutte, maar ik vind het een gouden vent. Hij werkt zichzelf een slag in de rondte voor het volk, altijd. Hij spreekt netjes, hij luistert goed, hij verwoord dingen op een prettige manier en is rustig. Dat geeft toch wel vertrouwen.

Hopelijk krijgt de politiek, net als alle mensen in de zorg, over een tijdje wat rust. Wat een tijden zeg...

Nou idd, ik snap die negativiteit niet hoor.. Dit is toch voor de politiek en voor hem ook een unieke situatie.. Nee dan Trump :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:41

moonsparkle schreef:
Ik hoor volgens mij nog niks nieuws in de persconferentie.

Wel degelijk. Er is aangekondigd dat er een inreisverbod komt. Dat was nog niet officieel in een persconferentie bekent gemaakt. Dat die journalisten blijven vragen naar de bekende weg, is andere koek.
Hele tijd die vragen over het onderwijs. Je wordt er toch moe van hè. Hebben die journalisten watjes in hun oren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:42

Hij spreekt netjes maar draait wel echt om de vragen heen. 'Omdat experts het zeggen' is geen inhoudelijk antwoord.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:43

Joman schreef:
Je kunt zoveel zeggen over Rutte, maar ik vind het een gouden vent. Hij werkt zichzelf een slag in de rondte voor het volk, altijd. Hij spreekt netjes, hij luistert goed, hij verwoord dingen op een prettige manier en is rustig. Dat geeft toch wel vertrouwen.

Eens. Hij maakt veel uren momenteel, net als de mensen in de zorg.

Anoniem

Sheran schreef:
Hij spreekt netjes maar draait wel echt om de vragen heen. 'Omdat experts het zeggen' is geen inhoudelijk antwoord.

Wat wil je dan dat hij zegt? Er is een beleid en daar houdt hij zich aan vast. Dat is toch logisch? Die journalisten moeten eens luisteren en niet de hele tijd drammen en dezelfde vragen blijven stellen.

Komt nog bij dat mensen nu allerlei antwoorden van hem verwachten. Er zit ook maar 24 uur in een dag van Rutte. Hij heeft niet overal antwoord op. Dat mensen dat niet begrijpen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Het is ook geen extra persconferentie ofzo he, deze is er elke week.

Verder is Rutte naar ik weet geen viroloog oud, dus het is toch logisch dat hij afgaat op wat experts hem vertellen?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 13-03-20 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:44

Joman schreef:
Je kunt zoveel zeggen over Rutte, maar ik vind het een gouden vent. Hij werkt zichzelf een slag in de rondte voor het volk, altijd. Hij spreekt netjes, hij luistert goed, hij verwoordt dingen op een prettige manier en is rustig. Dat geeft toch wel vertrouwen.

Ik zou ook echt niet in zijn schoenen willen staan op het moment. Wat een druk zal er op zijn schouders rusten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:44

Ik denk dat er mensen zijn die denken dat de maatregelen van gister wel genoeg zijn, echter , met een incubatietijd van ong 14 dagen en het testen van alleen risicogroepen zullen de aantallen die ziek worden de komende twee weken alleen verder oplopen, hopelijk controleerbaar maar ik ben er pas een beetje gerust op wanneer echt iedereen zich houd aan de adviezen en over twee weken er een dalende lijn te zien is. Zolang mensen/werkgevers zo laks blijven is het dweilen met de kraan open. Wat betreft persconferentie, dit is de wekelijkse dus ook zonder Corona was deze er geweest maar had niemand er naar geluisterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:45

Sheran schreef:

Maar hij is toch geen expert? Hij kan toch niet nu ineens in alles een expert zijn? Hij laat zich informeren en adviseren en brengt dit over naar ons.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:45

Destination schreef:
LWDaisy schreef:
Dat GAAT niet, dan komt er geen brood op de plank!

Huh, weet jij wat voor werk Rawr doet of heb ik iets gemist?

Geen flauw idee, ik had het over mezelf :) Zoveel mensen kunnen niet thuis blijven omdat er centen verdient moeten worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:46

Joman schreef:
Sheran schreef:

Wat wil je dan dat hij zegt? Er is een beleid en daar houdt hij zich aan vast. Dat is toch logisch? Die journalisten moeten eens luisteren en niet de hele tijd drammen en dezelfde vragen blijven stellen.

Komt nog bij dat mensen nu allerlei antwoorden van hem verwachten. Er zit ook maar 24 uur in een dag van Rutte. Hij heeft niet overal antwoord op. Dat mensen dat niet begrijpen...

Verwijzingen naar namen van onderzoeken. Iets dieper ingaan op de afweging en de verschillen tussen NL en het buitenland. Daar is duidelijk veel vraag naar.

Olle

pleepapier :')

Hij doet het goed hoor :j

Benzz

Relaxed schreef:
Sheran schreef:

Maar hij is toch geen expert? Hij kan toch niet nu ineens in alles een expert zijn? Hij laat zich informeren en adviseren en brengt dit over naar ons.

Dit dus, hij laat zich adviseren door experts en loopt niet zoals een Wilders te roeptoeteren om zieltjes te winnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:47

Olle schreef:
pleepapier :')

Hij doet het goed hoor :j

dacht al dat ik het verkeerd verstond _O-

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:47

Joman schreef:
Sheran schreef:

Nou, pfff. "We hebben genoeg voedsel, dus hamsteren is niet nodig." "Ja, maar voor hoe lang is er genoeg." "Er is geen tekort. We zijn het 2e voedselproducerende land van de wereld, dus in Nederland is er gewoon geen tekort!"

En maar doorgaan, die journalist.

Pleepapier... _O-