3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:43

Maanlicht schreef:
Wat goed Kim! Heb je ook foto’s van jezelf gemaakt? Kan heel leuk zijn om te zien.

We hadden deze week Hello Fresh, had een korting en maar weer eens proberen. Maar steeds na een uur alweer honger.. heel vervelend. Gister ‘s avonds dus nog wat gegeten terwijl ik eigenlijk al aan m’n caloriedoel zat. Maar had zo’n honger. Uiteindelijk een pakje Lu minicrackers gegeten en een roggecracker met ossenworst, mosterd en augurk. Vandaag even een wat magerder dagje. Morgen gaan we uit eten bij een Italiaan, dus zal wel ruim calorieen binnen krijgen dan. Al ga ik er wel een beetje rekening mee houden.

Oh hier ben ik jaloers op. Vandaag zal het ook een cheatday worden. Zoontje heeft dagje vakantie en we gaan samen op pad. Daar hoort natuurlijk lekkers bij.

Maanlicht: de Italiaan klinkt dan heel verleidelijk.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:57

Ik deel ook even lijstje dan :)

O: skyr met bosbessen en muesli
T: appel
L: 2vk boterhammen, kaas en kipfilet en miss nog een cracker met philadelphia
T: nog geen idee, miss niks
A: lasagne, niet echt het gezondste maar ik heb mijn vriend beloofd dat ik het ooit zou maken en kwam er steeds niet aan toe dus vanavond gaat het wel gebeuren :+
Daarna niks meer. Ik hoop dat ik mezelf eraan kan houden :o

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:37

Mijn lijstje voor vandaag gaat worden:

O: chunky monkey proteine shake
L: vegan groentenpizza :9
T: alpro go on met kersen
A: zelfgemaakte maaltijdsalade
T: banaan

Zit daarmee op 1524 kcal, is weinig, maar morgen heb ik mn treatday, we eten friet en voor in de avond heb ik een apfelstrudel met warme choco. Dus een beetje balans houden kan geen kwaad. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:53

Maanlicht, oeehh die Italiaan <3 heerlijk.

Yonker, welkom back :D ik zal je schop onder de kont geven als het nodig is.

Dilan, met morgen in vooruitzicht is een wat magerder dagje niet erg.

Ik net gesprek gehad. Hoor als het goed is later vandaag of ik wel of niet geworden ben. Wel idee dat ik dit gesprek minder uit de verf kwam dan vorige. Dus verwacht er weinig van.
Nog geen planning ook vandaag. M’n vriend zou met vrienden een weekend weg, maar de vader van z’n beste vriend is gisteren overleden dus het weekend gaat niet door. Dus nog even zien of ik hem vanavond zie of niet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:33

Spannend ik duim voor je linoleum.
Dilan mooi lijstje toch met oog op morgen.
Yonker: zo lekker lasagne :D
Laibadji: gezellig met je kereltje op pad! Dan mag er ook gesnoept worden.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: mijn standaard havermout ontbijt
T1: appel
T2: gekookt ei
L: wrap met kipfilet pesto, gekookt ei, magere kwark en tomaatjes, paprika, komkommer.
T: tomaatjes, paprika, komkommer
A; suhsi *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:48

Evony ohh yum sushi, daar heb ik ook al een tijdje trek in, maar komt er steeds niet van

Linoleum spannend hoor! Wie weet pakt het toch goed uit.

Dilan jouw dag voor morgen klinkt erg goed :D

Yonker lasagne <3 En komop, je kan het *\o/* Je bent al zo onwijs ver gekomen, dus je kunt he zeker!

Ik heb beetje gekke dag. Ben weer aan het werk maar beetje te vroeg, dus mn maag protesteert er nu tegen. Maar merg dat als ik niet/te weinig eet, dat ik me alleen maar slechter ga voelen, dus is beetje zoeken wat werkt en wat niet.
O (laat): skyr met frambozen en beetje muesli (viel niet geweldig)
L: Ik denk een kommetje soep en een bakje rauwkostsalade
T: banaan
A: weet ik nog niet. Mn man zit nog ziek thuis en we hebben niets in huis, maar de kinderen zullen toch wat moeten eten. Ik gok dat het iets heel simpels wordt :+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:25

Na een bezoekje aan de diëtist afgelopen dinsdag ben ik er achter gekomen dat ik qua calorieën goed zit om theoretisch gezien af te vallen. Ze denkt dat doordat ik eigenlijk niet ontbijt dit niet het geval is. Ik heb echt een heel goed gesprek gehad en ben sinds vanochtend ook echt bezig.

Ö:2 boterhammen met kipfilet en 1 gekookt ei
T:3 rijstewafels bbq
L:100 ml yoghurt, 2 aardbeien, 2 diepvries kersen en 2 diepvries blokjes mango met een eetlepel gebroken lijnzaad in een mixer gegooid
T2: 1 stroopkoekje van mijn verlate kerstpakket wat ik gister heb gekregen
A: 2 stukken gebakken tilapia met citroen en dille en wat groentes.
T3: nog geen idee

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:50

jasmijn16 schreef:
Na een bezoekje aan de diëtist afgelopen dinsdag ben ik er achter gekomen dat ik qua calorieën goed zit om theoretisch gezien af te vallen. Ze denkt dat doordat ik eigenlijk niet ontbijt dit niet het geval is. Ik heb echt een heel goed gesprek gehad en ben sinds vanochtend ook echt bezig.

L:100 ml yoghurt, 2 aardbeien, 2 diepvries kersen en 2 diepvries blokjes mango met een eetlepel gebroken lijnzaad in een mixer gegooid

Jouw diëtist zegt dat doordat je niet ontbijt je niet afvalt >;) ? Of begrijp ik het verkeerd?

@ Laibadji: ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat je niet reageert op de opmerkingen die gegeven worden. In dit topic proberen we elkaar te helpen en daar hoort af en toe ook kritisch zijn tegen elkaar bij. Denk dat meerdere mensen wel benieuwd zijn naar hoe je denkt over onze opmerkingen enzo ^^.

@Yonker: gaat je lukken *\o/* !

@Dilan93 ohh klinkt lekker!

@Laura: succes met zoeken! Je vindt vanzelf wat :D Komt goed!

Mijn lijstje vandaag!

O: /
M: twee tortilla's met guacamole, kipfilet en kaas, gekruid en dan in de pan gebakken :9
A: Marokkaanse Harirasoep met wat brood
T: Aardbeienskyr met kelloggs en wat hagelslag

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:59

Mijn diëtiste zegt dat ook. En ook dat je niet afvalt als je te weinig eet, in combinatie met een revalidatieprogramma. Het is volgens haar geen fabeltje

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:16

IMANDRA schreef:
jasmijn16 schreef:

Jouw diëtist zegt dat doordat je niet ontbijt je niet afvalt >;) ? Of begrijp ik het verkeerd?

@ Laibadji: ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat je niet reageert op de opmerkingen die gegeven worden. In dit topic proberen we elkaar te helpen en daar hoort af en toe ook kritisch zijn tegen elkaar bij. Denk dat meerdere mensen wel benieuwd zijn naar hoe je denkt over onze opmerkingen enzo ^^.

Mijn lijstje vandaag!

M: twee tortilla's met guacamole, kipfilet en kaas, gekruid en dan in de pan gebakken :9

Ja, omdat ik dan qua calorieën per maaltijd veel hoger zit en ik niet ontbijt mijn 'motor' pas laat aan gaat en ik dan vreetbuien krijg. Ik at echt amper, sochtends vaak niet en dan smiddags rond een uur of 3 wel wat maar daarna een vreetbui waarbij ik letterlijk het huis leeg at. Doordat ik nu in plaats van alleen maar dingen als chips en koekjes en lekkere dingen over een dag met regelmaat wat eet zal mijn motor door de dag heen meer verbranden. Ik at door de dag heen zo weinig dat ik niet boven de 1800 calorieën zat. En dat waren dus alleen vette en 'slechte' dingen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:22

Nou ik ontbijt nooit meer en ik val ook gewoon af hoor :Y) Maakt echt niks uit.

Welkom terug Yonker, wij slepen jou er wel doorheen :D

Ooohh ik heb ook zin in sushi nu!

Mijn lijstje voor vandaag:

L: Italiaanse bol met rosbief, ei, truffelmayonaise en sla/rucola, twee rijstwafels met kipfilet en gekookt eitje en een glas ice tea green
T: De reepjes Kinder chocolade zijn nog steeds niet op, dus daar heb ik er weer 3 van op, de schande :+
A: Gebakken aardappeltjes met spinazie en een kipschnitzel

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:43

jasmijn16 schreef:
Ja, omdat ik dan qua calorieën per maaltijd veel hoger zit en ik niet ontbijt mijn 'motor' pas laat aan gaat en ik dan vreetbuien krijg. Ik at echt amper, sochtends vaak niet en dan smiddags rond een uur of 3 wel wat maar daarna een vreetbui waarbij ik letterlijk het huis leeg at. Doordat ik nu in plaats van alleen maar dingen als chips en koekjes en lekkere dingen over een dag met regelmaat wat eet zal mijn motor door de dag heen meer verbranden. Ik at door de dag heen zo weinig dat ik niet boven de 1800 calorieën zat. En dat waren dus alleen vette en 'slechte' dingen.

Het 'opstarten van de motor' is helaas een fabeltje, je spijsvertering werkt gewoon lekker door. Als het ontbijten echter vreetbuien voorkomt is het natuurlijk wel handig, zo is iedereen anders en heeft iedereen net een andere aanpak :j.

Niet ontbijten zorgt er niet voor dat je op magischerwijs niet meer afvalt. Afvallen is echt een rekensommetje: kcal uit - kcal in moet een negatief antwoord hebben. Als je niet ontbijt en je valt niet af ondanks dat je wel onder je onderhoudsniveau eet, dan eet je onbewust misschien meer dan je denkt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:02

Hier ook 8 kg afgevallen en in die periode misschien twee keer echt ontbeten (van der valk overnachting en nieuwjaarsontbijt). Maar als het jou helpt om vreetbuien te voorkomen, dan vooral ontbijten!

Ik heb de baan gekregen!! Dus ik ga zo lekker AYCE sushi eten met mijn vriend om te vieren :D

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:37

IMANDRA schreef:
jasmijn16 schreef:

Mijn lijstje vandaag!

Oei had niet de indruk dat ik dit niet deed. Sorry. Heb ook heel weinig tijd, grieperig ook. Beh!

Wat de koolhydraten betreft blijf ik er bij van geen aardappelen en dergelijke te eten. Ik heb dit vandaag uitzonderlijk wel gedaan en had prompt last van maag en darmen. Dus zoals reeds gemeld werd moet hier toch wel iets zijn. Allergie of dergelijke.

Met de hoeveelheden die ik eet heb ik ook echt geen honger. Ik vermageren ook niet spectaculair. Nu 5 weken bezig en 2,5 kg.

Ik wil gerust het voorschrift van de diëtiste er bij zetten misschien kan het inspireren. De laatste foto is bovenaan het ontbijt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding.

Ik kook veel op paleowijze. Heerlijk gewoon.
Vandaag wel een risotto gegeten en biefstuk met groenten en aardappeltjes. Nu ook een tas soep en straks nog salade met 50g hesp en dressing.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:02

Geen probleem, kan gebeuren! Vroeg het me gewoon af. Ik zie in je voorschrift ook niks staan van ontbijt/geen ontbijt :). Geen koolhydraten eten is prima hoor (of ja, ik moet zeggen koolhydraatarm want zonder koolhydraten is niet mogelijk), maar als je er echt last van hebt zou ik persoonlijk toch even wat testen laten doen. Als je kan vinden waardoor het komt kan je producten beter uit de weg gaan. Wie weet komt het niet door de koolhydraten maar door een of ander stofje waar je niet tegen kan wat toevallig in die producten zit !

@Linoleum: gefeliciteeeeerd! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:08

Gefeliciteerd Linoleum! Super leuk!

Hier helaas iets minder leuks. Vanavond een gesprek gehad met mijn vriend en we hebben besloten dat hij een paar dagen niet hier is. Het gaat al een tijd niet lekker tussen ons, en dat ligt voornamelijk bij hem. Hij is heel druk en legt zijn prioriteiten verkeerd. Ik heb heel veel moeite in onze relatie gestoken maar het komt al maanden niet terug. Het is echt heel moeilijk, we zijn 5 jaar samen en wonen ook al bijna 4 jaar samen. Samen een kat etc..

Was een lang gesprek en daarna absoluut geen zin meer om te koken, dus pizza besteld. Ik ben heel verdrietig maar ook opgelucht.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:18

Sterkte Maanlicht :(

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:29

IMANDRA schreef:
Geen probleem, kan gebeuren! Vroeg het me gewoon af. Ik zie in je voorschrift ook niks staan van ontbijt/geen ontbijt :). Geen koolhydraten eten is prima hoor (of ja, ik moet zeggen koolhydraatarm want zonder koolhydraten is niet mogelijk), maar als je er echt last van hebt zou ik persoonlijk toch even wat testen laten doen. Als je kan vinden waardoor het komt kan je producten beter uit de weg gaan. Wie weet komt het niet door de koolhydraten maar door een of ander stofje waar je niet tegen kan wat toevallig in die producten zit !

@Linoleum: gefeliciteeeeerd! :D

De laatste foto het bovenste bovenste deeltje is het ontbijt. Enkel de titel staat op de andere kant van het blad.
@maanlicht: wat jammer. Wel goed dat jullie er zo open kunnen over praten. Hou de moed er in.

Daarnet tas soep en nu dit:
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:31

Maanlicht schreef:

Hier helaas iets minder leuks. Vanavond een gesprek gehad met mijn vriend en we hebben besloten dat hij een paar dagen niet hier is. Het gaat al een tijd niet lekker tussen ons, en dat ligt voornamelijk bij hem. Hij is heel druk en legt zijn prioriteiten verkeerd. Ik heb heel veel moeite in onze relatie gestoken maar het komt al maanden niet terug. Het is echt heel moeilijk, we zijn 5 jaar samen en wonen ook al bijna 4 jaar samen. Samen een kat etc..

Was een lang gesprek en daarna absoluut geen zin meer om te koken, dus pizza besteld. Ik ben heel verdrietig maar ook opgelucht.

Sterkte Meis, begrijpelijk dat je ff voor iets makkelijks gaat!
Lekker even tot rust komen en goed nadenken. Als hij geen moeite in je relatie steekt en jou niet respecteert (zo kwam het iig over in oudere berichten die je hier wel eens hebt geplaatst) dan is hij je echt niet waard :(:)

@Laibadji haha ik bedoelde dat er niks over in staat over het wel of niet eten van ontbijt. Salade ziet er lekker uit!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:45

IMANDRA schreef:
Maanlicht schreef:

Sterkte Meis, begrijpelijk dat je ff voor iets makkelijks gaat!
Lekker even tot rust komen en goed nadenken. Als hij geen moeite in je relatie steekt en jou niet respecteert (zo kwam het iig over in oudere berichten die je hier wel eens hebt geplaatst) dan is hij je echt niet waard :(:)

@Laibadji haha ik bedoelde dat er niks over in staat over het wel of niet eten van ontbijt. Salade ziet er lekker uit!

Ontbijt moet er sowieso bij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:45

Linoleum, gefeliciteerd! Geniet van je sushi :D

Maanlicht, ah balen zeg, sterkte. :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:47

Dank jullie wel. Ja, dat is waar Imandra. Ik weet het gewoon niet zo goed. Ik ben ergens ook zo afhankelijk van hem. Het voelt een beetje alsof ik zonder hem niet meer echt mezelf ben of zo. Hij onderhoud mij ook voor een groot deel. We wonen in het huis wat hij heeft gekocht, ik rijd in zijn auto en we zijn in zijn stad gaan wonen. De vriendschappen die ik heb opgebouwd zijn eigenlijk allemaal binnen zijn vriendenkring.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:57

Laibadji schreef:
Ontbijt moet er sowieso bij.

Ik bedoel over de statement dat men niet af zou vallen door niet te ontbijten haha.

@maanlicht: snap ik, is ook moeilijk allemaal! Maar echt voor jezelf kiezen hier, het is nu misschien moeilijk maar op termijn wordt je er veel beter van. Alleen bij hem blijven omdat hij je onderhoudt is geen goede basis voor een relatie (en na jaren samen is t normaal dat je zo twijfelt natuurlijk, maar ook daarom moet je niet samen blijven). Succes iig, mocht je even willen ranten kan je me altijd even pb’en of gewoon hier in t topic gooien!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-02-19 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:05

Ik reageer morgen trouwens even uitgebreider op iedereen, maar wilde even delen dat de sollicitatie goed ging en ik ben aangenomen. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 21:06

Gefeliciteerd Sanne!