[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goner

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:57

Eigenlijk mag het niet totdat het geheeld is, omdat de piercing anders mogelijk gaat verplaatsen of scheef gaat staan. In de praktijk slaap ik er op zodra het geen pijn meer doet. Ik probeer er wel op te letten dat mijn oren het kussen niet raken (maak er een soort kommetje van), gebeurt dat een keer wel merk ik dat 's ochtends door een boos oor :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 15:40

Okee, had er perongeluk gisternacht ongelegen en niks gevoeld. Zit erin sinds 9 feb. Helaas nu wel erg gevoelig doordat ik met een coltruitje aantrekken heel erg bleef haken aan de lange achterkantjes. Kan ook niet wachten tot ik de kortere in kan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 00:26

Ik merk dat mn huid droog wordt door de zoutoplossing doe ik erop spray 2x per dag. Lijken beetje velletjes achter de piercing (sieraad zelf) te zitten. Maar even stoppen met sprayen? En hoelang sprayen jullie dat erop?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 08:44

Maak je het wel goed droog erna? Met een steriel gaasje?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:19

Niet altijd, maar m'n hele huid erom heen voelt droog uit en met allemaal velletjes.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:32

Mn conch is echt heerlijk rustig aan t genezen en ben voorzichtig aan wat aan het spieken met wat ik er uiteindelijk in zou willen.

Welke shops hebben nou echt een leuk aanbod met piercings ?
Regio eindhoven en omliggende steden en regio utrecht/Hilversum hebben de voorkeur.

High end sieraden hoeven voor nu nog niet... ooit miss maar voor nu wat betaalbaarder

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:55

Ik heb al jaren tunnels van 4 mm in mijn oren en wil eigenlijk naar 5mm.
Daar zijn net wat mooiere sieraden voor in die maat.
Op internet wat gezocht en nou kwam ik van die stretch/tapings tunnels tegen, zou dat iets zijn om zelf te doen?
Het liefst zou ik eerst van 4mm naar 4,5 mm gaan om het niet te forceren.
Maar die krengen zijn 10 euro per stuk dus dan zou ik 2 van 4,5 mm moeten kopen en 2 van 5mm.
Wat zou slim zijn?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:18

Ik heb alles zelf gestretch, ging prima. Zit op 10mm aan beide kanten. Ik weet niet meer precies in welke stappen... van 4 naar 5 denk ik? Geen idee of ik 4,5 daar tussen heb zitten.

Uiteindelijk moest ik wel van 6 naar 8 en dat vond ik een te grote stap, dus heb ik van mn 6 een 7 gemaakt :D dus dat zou ook nog kunnen. Dus dan koop je de 5 en kijkt of het lukt... Zo niet, dan maak je van de 4 een 4,5 :D

Overigens heb ik bijna al m'n stretchers bij crazy factory vandaan. Heb zeker geen 10tje per stuk betaald :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:54

Mijn labret(lip) piercing is nadat ik afgelopen vrijdag bij tandarts ben geweest echt helemaal naar aan het doen... rood pijnlijk en zwelling. Heb de piercing al bijna 17 jaar en echt nog nooit problemen mee gehad, vind dit zo irritant en vervelend. Ga morgen langs de shop even kijken wat ik nog kan doen hier tegen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:41

Valerie93 schreef:
Mijn labret(lip) piercing is nadat ik afgelopen vrijdag bij tandarts ben geweest echt helemaal naar aan het doen... rood pijnlijk en zwelling. Heb de piercing al bijna 17 jaar en echt nog nooit problemen mee gehad, vind dit zo irritant en vervelend. Ga morgen langs de shop even kijken wat ik nog kan doen hier tegen.

Tis opgelost, langs shop geweest bleek tandsteen aan het staafje te zitten wat dus is gaan irriteren!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:50

Fijn dat het opgelost is _/-\o_

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:59

Nou had ik dus toch voor te stretchen die van 4,5 mm besteld, zit ik er klaar voor om te gaan stretchen.
Schuif ik die dingen er zo in _O-
Had ik nu maar meteen 5 mm besteld :o?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:49

Wat heb je besteld?
Anders maak je er een 5mm van met teflontape!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:18

Ik haalde vanochtend mijn stacked lobe er zo via de achterkant uit. Volledig intact :') ik heb kleine studs erin, blijkbaar met slapen er goed op gelegen en erin geduwd. Oepsie...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:58

xMyrth schreef:
Wat heb je besteld?

Zo'n stretch plug, hoe bedoel je met teflon tape 5 mm maken?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:25

justdiesel schreef:
xMyrth schreef:
Wat heb je besteld?

Zo'n stretch plug, hoe bedoel je met teflon tape 5 mm maken?

https://lmpiercings.nl/tapers-expanders ... an-tapers/

Als je in de bouwmarkt teflontape koopt, dan kun je die een paar keer om het breedste/rechte gedeelte van je expander wikkelen. Dan kun je van 4,5 naar 5mm stretchen met hetzelfde sieraad! Zo heb ik het ook wel eens gedaan :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 00:15

laura1987 schreef:
[ Afbeelding ]

Ze heeft ze echt al maanden, hoeveel precies weet ik niet.

Hoi! Mijn zoontje heeft dit ook gehad, we hebben ze eruit gehaald maar wat in t begin hielp was piercing staafjes. Mijn zoontje had zelfde issue en was er klaar mee dus zijn eruit gehaald maar zag er exact hetzelfde uit, die dopjes maakte het erger, met piercing staafjes met plat achterkantje werd het al rustiger.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:35

Ik kon het niet laten en heb toch de 5 mm tunnel gekocht.
Hij ging er met minimaal weerstand in en heb er totaal geen last van.
Heel blij mee.
Nu oren een hele poos met rust laten :D

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:20

Heehee, ik heb nu 3 maanden mijn dermals maar heb t gevoel dat eentje begint te ontsteken/wat geirriteerd is. De huid eromheen is iets rood. Weet iemand wat ik er tegen kan doen? Ik was hem nog steeds 2 keer op een dag met unicuraAfbeelding

Voel ook dat die wat opgezwollen is van binnen, vandaar dat de huid ook rood kleurt denk ik

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:13

Update: Ik denk dat die gister gewoon wat geirriteerd was, want vandaag geen jeuk en de roodheid trekt weg

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:02

Ah, back dermals zijn zo gaaf!! Ondervind jij problemen met het dragen van wat hogere broeken o.i.d.?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:13

Photograph op de foto zie ik niet dat het er heel rood/gezwollen uit ziet hoor! alleen die linker misschien, maar rechts lijkt goed te gaan?

Ik ben van de week weer bij Dear Diary geweest in Den Haag om wat nieuwe sieraden te kopen, ohhhh ze hebben zo'n mooie selectie aan sieraden in de shop en de shop zelf ziet er ook prachtig uit van binnen <3 Heb twee nieuwe hidden helix sieraden gekocht, dit is er eentje (op de website vond ik hem er mwah uit zien, maar in de winkel was ik helemaal verkocht!) https://www.deardiarytattoo.com/nl/cele ... g-14k.html

De tweede die ik heb gekocht staat niet meer op de site. Ik zal van de week even foto's maken als ze in zitten!

En ik blijf toch meer fan van sieraden in het echt kopen dan van internet bestellen, want ik had er eerder ook een via internet en die staat gewoon niet zo mooi bij mijn oor omdat het zoveel kleiner was dan ik had verwacht op de foto. Voortaan ga ik dus alleen nog naar shops toe.

Dragen jullie eigenlijk internal threaded labrets, of push pin/threadless?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:02

Ik had eerst threaded (volgens mij intern) en heb nu een pushed. Die laatste voelt minder veilig (omdat hij in theorie ook weer uit elkaar getrokken kan worden), maar die threaded ben ik twee keer verloren, omdat hij met draaien (omdat vervolgens mijn haar erin vast zat of met schoonmaken) ineens los was.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:44

Ik heb op 17 april een afspraak staan om samen met een collega een neuspiercing te laten zetten :):) Ik vind het echt prachtig en kan eigenlijk niet wachten.
Maar ik krijg nu toch een beetje koudwatervrees want ik ga in juli trouwen. Ik ben niet bang dat het niet mooi is, maar meer voor bultjes of ontstekingen die je dan op de foto ziet. :+
Mijn kraakbeenpiercings in mijn oor gaan best heel goed en daar heb ik geen bultjes gehad. Ze zijn soms enkel wat geïrriteerd als ik erop gelegen heb maar het is minimaal. Wat is jullie ervaring met neuspiercings? Ik laat hem sowieso eerst zetten met een staafje. :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:03

Ik heb een dubbele, geen last gehad, wellicht 1 keer aan 1 kant, met tea tree olie aantippen en een passend staafje met kleine balletjes was dat opgelost :D