Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:11

Ik heb ze nog nooit gezien, maar ze staan ook niet op de site van de AH dus dat zal het wel zijn :P
Maar zoals jij ze belegd klinkt het wel echt heel lekker! Jammer dat ze zacht worden in de broodtrommel :( Of ik moet het beleg al apart meenemen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:17

Emmaa_ schreef:
Dat jij niet s nachts eet betekent niet dat het voor anderen geen probleem is toch? Ik krijg soms laat s avonds echt enorme honger. Zit tussen Mn oren maar maakt het niet minder 'problematisch'.

Opzich is het natuurlijk niet zo raar. Stel, je eet om 08:00 je ontbijt, om 13.00 lunch en om 18.00 avondeten. Stel je neemt een tussendoortje om 11.00, 15.00 en 21.00
Dan is het niet zo vreemd dat als ik eens laat ga slapen of na een avonddienst echt honger krijg om 01.30!
Normaal slaap je en wordt je er niet wakker van, maar als ik nog niet slaap kan ik wel een halve koe op. Ik probeer dat nu inderdaad te stillen met water. Dat werkt inderdaad goed! (Voor de rokers; een glas water helpt ook erg goed tegen trek in een sigaret.)

Spa rood vind ik goor, dan nog liever water. Dat zout wat ik al, al járen lang... Is echt heel slecht. Dokters hebben mij zelfs gewaarschuwd dat ik moet stoppen anders lig ik op mijn dertigste aan de nierdialyse. -O-
Soms voel ik mijn nieren achter in mijn rug gewoon pijn doen... Kan dus geen kwaad om die slechte gewoonte maar eens te stoppen. Voordeel is; ik vind al het avondeten smerig zonder heel veel zout dus ik eet ook niet zo veel meer. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:32

Giolli schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat jij niet s nachts eet betekent niet dat het voor anderen geen probleem is toch? Ik krijg soms laat s avonds echt enorme honger. Zit tussen Mn oren maar maakt het niet minder 'problematisch'.

Opzich is het natuurlijk niet zo raar. Stel, je eet om 08:00 je ontbijt, om 13.00 lunch en om 18.00 avondeten. Stel je neemt een tussendoortje om 11.00, 15.00 en 21.00
Dan is het niet zo vreemd dat als ik eens laat ga slapen of na een avonddienst echt honger krijg om 01.30!
Normaal slaap je en wordt je er niet wakker van, maar als ik nog niet slaap kan ik wel een halve koe op. Ik probeer dat nu inderdaad te stillen met water. Dat werkt inderdaad goed! (Voor de rokers; een glas water helpt ook erg goed tegen trek in een sigaret.)

Spa rood vind ik goor, dan nog liever water. Dat zout wat ik al, al járen lang... Is echt heel slecht. Dokters hebben mij zelfs gewaarschuwd dat ik moet stoppen anders lig ik op mijn dertigste aan de nierdialyse. -O-
Soms voel ik mijn nieren achter in mijn rug gewoon pijn doen... Kan dus geen kwaad om die slechte gewoonte maar eens te stoppen. Voordeel is; ik vind al het avondeten smerig zonder heel veel zout dus ik eet ook niet zo veel meer. :')

Oooh ik begreep dat je midden in de nacht naar de koelkast liep, omdat je wakker werd van de honger!
Goed dat je het nu probeert te stillen met water. Ik weet niet wat voor tussendoortje je om 9 uur eet, maar je kan natuurlijk kijken of je dit tussendoortje kan splitsen, zodat je om kwart over 8 iets eet dan om kwart over 10 nog eens... Misschien hou je van rauwkost. Je kan komkommer prima als toastje gebruiken en er iets op smeren. Of neem een plak kaas mee dat je in stukjes breekt op de komkommer. Een sandwich van komkommer en kipfilet.

Als je Spa Rood goor vindt, moet je dat niet gaan drinken. Tegen je zin drinken betekent al snel te weinig drinken. Je kan ook water met suikervrije ranja gaan nemen. Wat dit voor invloed heeft op je suikerspiegel weet ik niet, ik heb begrepen dat zero calorie drinken wat lastig is voor de spijsvertering en het sein dat de hersenen krijgen. Maar daar weet secredible wat meer van.

Wat betreft het zout, ik zag net op internet dat soyasaus zoutvrij is? Een geschikte vervanger dan zout?
En deze blog, misschien kan je er wat mee: http://www.smulweb.nl/blog/Dezine/12761 ... niet-flauw
Volgens mij zijn er heel veel kruiden die je kan gebruiken om je eten smakelijker te krijgen zonder zout.
Ik zou ook niet zonder zout kunnen hoor, als in, zout als smaakmaker.
Hier nog een kruidenlijst met toepassingen:
https://www.tergooi.nl/folder29366.pdf

Te weinig eten wordt snaaien, schiet je ook niets mee op natuurlijk.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:07

Ik moet ook echt drastisch minderen met zout. Maar alles in stapjes :) Mijn weg gevonden in vegan/glutenvrij/suikervrij en nu dus kijken naar mijn macro's om dat zo goed mogelijk te krijgen. Straks minder suiker en olie ook erbij gaan pakken :j
Het zou natuurlijk ideaal zijn als je dat allemaal huppa in een keer doet maar dan hou ik (en vele met mij denk ik) het niet vol en vind ik het te moeilijk haha. Zo in stapjes werkt beter.

Ik ben alleen echt nog opzoek naar brood/crackers die glutenvrij zijn en niet zo achterlijk duur :roll: Alleen maar rijstewafels of maiskrackers word je ook zat na een tijdje :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:11

_Priscilla schreef:
Laura82 schreef:
Vandaag wordt het:
O: havermoutpap met halfvolle melk en beetje kokos
T: kleine appel
L: 2 volkoren broodjes gebraden gehakt met beetje mosterd
T: magere kwark
A: maaltijdsalade mexicaans (a 485 kcal als ik het goed onthouden heb)
T: 1 glas witte wijn, snack a jack kaas

Wat is die maaltijdsalade mexicaans precies :9

Deze:
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... caanse-kip

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:15

ooh dat ziet er lekker uit :9
Alleen wel veel toegevoegde suiker en zoetstoffen. Maar wel inspiratie om zoiets zelf in elkaar te flansen :D nomnom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:28

Koken met zout doe ik echt amper. Vind het lekkerder om eten op smaak te brengen met kruiden, dan is zout al snel overheersend.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:59

Ik eet m ook echt voor t gemak, anders werd t pizza en dat werd me ff te gek :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:53

Ik heb MFP ook gedownload. Erg leuke app!
Als je ziet dat je bijna je calorieën vervreten hebt en je daarna een uur gaat sporten en dat invult, heb je weer wat speling dus kan er weer een appeltje bij. :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:06

Hallo hallo! Vandaag weer een goed dagje!

O: vanilleyoghurt met muesli
L: twee kleine broodjes met stukje gehaktbal
A: stamppot boerenkool met worst, als toetje vanille yoghurt

B: minstens uur gelopen in stad, zo nog 30 minuten hardlopen en 110 squads! *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:10

Hillady schreef:

B: minstens uur gelopen in stad, zo nog 30 minuten hardlopen en 110 squads! *\o/*

zitten er knappe mannen in die squads, je mag ze altijd even sturen 8-) ;) :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:15

The_Cat schreef:
Hillady schreef:

B: minstens uur gelopen in stad, zo nog 30 minuten hardlopen en 110 squads!
edit; squats *\o/*

zitten er knappe mannen in die squads, je mag ze altijd even sturen 8-) ;) :')

Hahaha oliebol zie het nu pas, sorry :') :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:50

110 _/-\o_

Oke, ik kwam net thuis en had echt trek, dus nog ff wat gesnaaid voor het avondeten.
Cheetahfan schreef:
O: 200 gram Griekse yoghurt vanille met 30 gram zonnatura muesli
T: kiwi
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met avocado en kipfilet, rauwkost
T: 200 ml magere yoghurt met 3 scheppen havermout, kaneel en rozijnen, blokje 85% chocolade, handje druiven, wasa cracker
A: tilapia filet, 300 gram hollandse wokgroenten
T: appel

B: niet zo veel, hele dag uni en werken vanavond dus iig wel wat heen en weer fietsen
D: thee, water, slimpie ranja

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:07

Zo weer even bijgelezen :D
Black_kelpie, die bonnetjes die jij gisteravond plaatste, mijn BMR is ook zoals op jouw meest linkse bonnetje. Ik zal er bij de volgende meting wel eens bij doorvragen.
Mijn lijstje voor vandaag:

O: Banaan (voor het sporten)
T: Ik had bij mijn bestelling van body&fit zo'n proefzakje gehad voor een eitwitshake: nutella hazelnoot. Nou, niet de zuipen :D ik heb m met mijn neus dicht opgedronken na het sporten :')
L: Skyr met frambozen en blauwe bessen
T: volkoren cracker met huttenkase en gerookte zalm
T: Chocowafel
A: Zelfgemaakte groentensoep met rundvlees balletjes, honing-mosterd kipfilet uit de oven met een half stokbroodje met kruidenboter.

B: 40 minuten krachttraining en half uur met de hond gewandeld

1600 kcal :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:10

Zo weer terug van proefdagen op Terschelling. Dus weer even op mijn eten Letten..

O: 3 crackers met geitenkaas
L: 2 crackers met zalm
T: Choco, iets teveel
A: uiensoep met brood
Nog 400 kcal over....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:12

gribaldi schreef:
Ik moet altijd wel lachen om mensen die zeggen dat ze aankomen zodra ze zijn gaan samenwonen..

Hoe aten/deden jullie dat voor het samenwonen dan qua eten/drinken?

Doen jullie nu "ongezonder" ?

*knip*

:') Ik ben 4 kilo aangekomen sinds mijn relatie van 5 maanden :o (plus 4 maanden dateperiode)

Dat komt absoluut door het vele drankjes doen, borrelen, lunchen, koffie drinken, uit eten gaan. Als we samen zijn dan drinken we vaak gezellig was (speciaal)biertjes met hapjes erbij. Gaan we uitgebreid koken met lekkere sausjes. En dat tikt flink aan als dat 3x per week is.

Dus daar ligt ook wel mijn focuspunt, als ik een hele week alleen ben eet ik best ok, maar samen met mensen is het altijd: extra toetje, chips, flesje wijn, etc..

Conclusie voor mezelf: minder sociaal zijn :')
grapje natuurlijk. Naast sociale vreetbuien zijn er nog meer focuspunten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:15

Giolli schreef:
Ik heb MFP ook gedownload. Erg leuke app!
Als je ziet dat je bijna je calorieën vervreten hebt en je daarna een uur gaat sporten en dat invult, heb je weer wat speling dus kan er weer een appeltje bij. :')

Daar zou ik wel mee oppassen, je beweging invoeren in MFP (zonder hartslagmeter) is echt heel onbetrouwbaar dus al snel kans dat je dan teveel eet. Ik voer zelf geen enkele beweging in :)

Janine, geen idee wat realistisch is, ik zou eerder proberen de ingrediënten in te voeren.

Ik gebruik redelijk veel zout maar vind dat op het moment niet zo'n heel groot probleem - er zitten toch geen calorieën in :o Ik gebruik geen ongezonde hoeveelheden zout gelukkig.

Jierga, als je evenveel gaat eten als je vriend als je samen gaat wonen (en die kans zit er wel in) dan heb je wel dikke kans dat je aankomt als vrouw ja :P Ik merk het ook wel hoor, toch makkelijker om 's avonds bijvoorbeeld "iets lekkers" te pakken als je samen op de bank zit dan als je alleen bent. En inderdaad ook meer etentjes etc natuurlijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:18

Bedankt, goeie.

Ik ga straks voor het eerst squashen!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:50

:wave:

Welkom nieuwe mensen!

Mijn lijstje van vandaag
O: cruesli met magere yoghurt
T: kwarkbolletje
L: chocoladebroodje en crossaintje met kaas
A: 3 havermoutpannenkoeken

Echt een slechte dag := afgelopen dagen ging het wel redelijk, vandaag vrij ongezond. Vandaag op de stal gewerkt en daarna boodschappen gedaan, en toen zijn de ongezonde broodjes het mandjes ingekropen :o . Gelukkig is het stalwerk wel behoorlijk fysiek. Morgen een gezondere dag. Succes allemaal dit weekend!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:59

Vandaag voor mij een iets ongezondere dag, maar dat moet een keer kunnen wat mij betreft. Alsnog past het ruim binnen mijn calorieën.

O: croissant met kaas en salami, yoghurt met een beetje granola en banaan
L: 15 cm broodje pittige steak met bacon en kaas bij de Subway :):)
A: pasta met Boursin Cuisine light, champignons, prei en zalm.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:04

Lekkere lijstjes hoor! :9 Ik vraag me altijd af hoe jullie het redden zonder tussendoortjes. Ik heb standaard na 1 à 2 uur honger...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:13

Ik eet normaal vaak wel tussendoor wat. Vandaag laat opgestaan en meer ontbeten dan normaal. Toen de stad in en vrij late lunch. Dan hoef ik verder niet.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:19

Ik had ook te weinig tussendoortjes, meestal eet ik wel fruit. Dan maak ik ook minder ongezonde keuzes :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:19

Lekkere lijstjes! Ik kan ook echt niet zonder tussendoortjes, moet altijd wat eten.

Mijn lijstje is een prima lijstje voor de vrijdag.
O: twee boterhammen met speculoos en pure chocoladepasta en een kop thee met honing.
T: zelfgemaakt havermoutkoekje en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, speculoos crunchy en pure chocoladepasta, water en een bekertje thee.
T: kop thee en een zelfgemaakt havermoutkoekje.
T: water, een banaan en een dadel.
A: scholfilet, gebakken aardappeltjes en rauwkost (kool slaw)
T: bakje chips en glas cola.
B: 70 minuten gefietst, paard gepoetst en vrijheidsdressuur.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:20

Squash is leuk! :D Veel plezier!

Mijn lijstje vandaag:

O: 150 gram Griekse yoghurt met 10 gram chocolate brownie Impact Whey en een banaan
L: sandwich met kip, pesto, spinazie en avocado
T: 3 rijstwafels met kipfilet
A: risotto met chorizo, tomaat en rode wijn
T: stukje cote d'or puur <3