Bedankt allemaal, word er verlegen van Ik twijfel wel nog een beetje over verven.. Vind dit een beetje saai eigenlijk.. Of misschien draaf ik nu wel door haha.
Yes, heb ik nu ook alleen dan wat minder bruin. Het rood zit hoger als het ware maar ik heb al zo lang alles rood of een deel van mijn haar rood, ben wel toe aan een ander kleurtje
Heeft iemand nog een idee voor een goed haarmasker? Ik wil binnenkort mijn haar verven(ik heb middenblond haar, en ik wil een 'bruine dipdye' of een ombre, dus lichtblond) dus ik wil van te voren mijn haar goed verzorgen zodat het niet dood/droog na de verfbeurt wordt.
Als je haar van zichzelf niet mega breekbaar is gaat het niet beter worden als je het voor het blonderen heel goed verzorgt... Als je het gaat blonderen moet je na afloop gewoon aanslepen met producten. Gezond haar wordt niet sterker van maskers, alleen slapper en flexibeler, wat je juist niet wilt hebben.
Goed masker weet ik eerlijk gezegd niet, ben ik nog niet tegen gekomen haha.
xXxXsasxXxX
Geplaatst: 25-05-15 21:27
Ik hoop dat iemand mij wat kan helpen. De manier hoe het nu zit weet ik niet zo goed of ik daar nog blij mee ben. Ik heb nu een schuine scheiding en dus een lok. Vaak vind ik de lok irritant in de weg zitten dus dan doe ik hem achter me oor/zet hem naar achter vast. Maar ik weer niet zo goed wat ik anders kan. Mijn haar is nog nooit zo lang geweest en eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Ik wil dus niet heel veel van de lengte af denk ik. Maar wat dan wel?? Je kan ook niet heel veel met krullen. Ideeen qua speltjes/opsteken o.i.d. zijn ook welkom.
Wilde in eerste instantie gewoon naar Kinki Kappers gaan voor knippen + verven, maar zit ook sterk te twijfelen om naar Sue van Salon B te gaan. Nu is dat een stuk verder reizen én duurder, maar ik vraag me af of dat het waard is. Wat ik aan werk zie van haar op IG en bij bloggers lijkt ze me echt een topper, maar is het nou echt zo anders dan bij bijvoorbeeld Kinki?
Ik ken Sue niet maar wel de werkwijze van Kinki en van Salon B en ik vind Salon B toch echt nog wel een stukje beter dan Kinki.
Sas, ik zou als ik jou was naar een goede kapper (Salon B, Graduates, Rob Peetoom) gaan die goed kijken naar waar je kruinen zitten en hoe je krullen vallen zodat je haar daarnaar geknipt wordt.
DS, wat wil je precies? Als je iets van balayage of dip-dye wil dan zou ik voor een B-salon gaan omdat die echt met een andere verftechniek werken dan andere Salons (met een colorbord en toners).
Drunksheep
Geplaatst: 25-05-15 23:05
Ik heb nu een soort dip-dye van bruin naar rood, wat heel erg vervaagd is.
Ik zou naar iets als dit willen:
Maar misschien dat ik zelfs nog het allerliefste dit wil, een donkergrijze balayage:
En vooral met dat laatste denk ik dat ik het beste naar Salon B gaan, al weet ik niet of het haalbaar is om deze kleur in één keer te krijgen vanuit rood.
_Nelleke_ is er veel verschil of je naar een van de kappers gaat die jij noemt of gewoon een standaard kapper die hier in het dorp zit bijvoorbeeld? Ze hebben allemaal gewoon een kappersopleiding toch? Wat doen de genoemde kappers anders als 'gewone' kappers? En zijn er nog meer goede kappers bij de Bollenstreek in de buurt? Er zijn zoveel kappers dat ik geen idee heb wat nou goed is of niet. Em zeker ook voor krullen.
Sas je zegt het helemaal goed, de kapper in het dorp heeft 'gewoon' kappersopleiding gevolgd. De meiden die bij Salon B staan hebben allemaal een duurdere maar intensievere opleiding gevolgd waarbij men naast de standaard dingen ook leert te kijken naar de vorm van je gezicht, je schedel, je haarval, structuur, kruinen etc.
Bij Kinki volgen ze na hun gewone kappersopleiding nog een aanvullende kinki-opleiding en bij rob peetoom ook. Ook daar leren ze veel meer kijken naar je gezichtsvorm en soort haar die je hebt.
Drunksheep ik vind dat paars zoooooo cool!! Geweldig!
velvetblack
Geplaatst: 26-05-15 10:57
Drunksheep, ik heb het zoals die paarse dame. Alleen dan iets subtieler. Het paarse 'verf' ik met Directions, dat is een soort conditioner die na een paar wasbeurten vervaagd. Beschadigd niet en kun je dus zo vaak gebruiken als je wilt Hier een foto van mijn haar in een knot, waar je subtiel paars doorheen ziet:
Ik heb Directions al voor veel verschillende kleurtjes gebruikt maar wil het, als ik het naar een andere kleur wil veranderen, eerst één keer goed laten doen door de kapper. Vooral aangezien er een heel groot deel ook bruin moet worden.
Hoe is je haar nu? Heb je een foto? Ik heb gemerkt dat paarse verf, dus die gemengd moet worden, niet lang blijft zitten. Ik zou dus gewoon directions in huis halen zodat je het makkelijk bij kunt werken
Drunksheep
Geplaatst: 26-05-15 12:08
Daarom had ik Directions ook in huis ja haha. Het was knalrood, en dat vervaagt ook megasnel. Was ook zeker mijn plan om dus nieuwe potjes te halen als het geverfd is
Heb geen duidelijke foto, maar het is nu zo, heel erg dof en vervaagd dus. Bovenkant is bruin btw.
Laurie
Geplaatst: 26-05-15 15:30
Ik heb een vraagje voor jullie! Ben zelf niet zo dapper met het verven van haar als de meesten hier, maar ik zou heel graag naar zo'n kleurtje toe willen:
M'n haar is veel donkerder blond dan dat (foto ooit gemaakt voor de lengte ):