Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:04

Veel plezier morgen.....Ik fiets in OKt wel mee hoor.
Maar vakantie is ook leuk. :j

Dayanara

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:47

Hoi meiden!

Kan ik zondag nog mee? En is er een mogelijkheid de route via GPX te sturen? Ik ben wel een beginner dus ik weet niet wat jullie gemiddelde snelheid is?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:35

Dayanara schreef:
Hoi meiden!

Kan ik zondag nog mee? En is er een mogelijkheid de route via GPX te sturen? Ik ben wel een beginner dus ik weet niet wat jullie gemiddelde snelheid is?

Ja hoor, geen probleem. Stuur maar een pb met je telefoonnummer. Dan stuur ik wel de GPX terug. Snelheid maakt niet zo veel uit. Gezellig samen uit, samen thuis is de mentaliteit. Gemiddelde snelheid van T2T en mij ligt wat normaal gesproken hoger, maar wij vinden het geen probleem om rustig aan te doen (ik spreek even voor twee). IMAY1990 ging ook nog niet zo hard dacht ik.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:49

Susan88 schreef:
Dayanara schreef:
Hoi meiden!

Ja hoor, geen probleem. Stuur maar een pb met je telefoonnummer. Dan stuur ik wel de GPX terug. Snelheid maakt niet zo veel uit. Gezellig samen uit, samen thuis is de mentaliteit. Gemiddelde snelheid van T2T en mij ligt wat normaal gesproken hoger, maar wij vinden het geen probleem om rustig aan te doen (ik spreek even voor twee). IMAY1990 ging ook nog niet zo hard dacht ik.

Ah top!!

Ik stuur je PB :))

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:52

Ik ben ook nog een beginner, en et nog steeds een slechte conditie dus ik ga idd nog niet zo hard.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:56

Rondje van 38 km was maar zwaar ben echt gesloopt!

Het had gisteren de hele dag geregend en de brede zandpaden waren compleet kapot gereden door trekkers. Het zand was loei zwaar en later trok de wind ook meer aan.

Wel netjes de route af gefietst maar vond het rondje best wel saai zo. In mijn hoofd was het leuker dan dat het werkelijk was :') ach wel weer mooi een langere afstand kunnen doen.

Onderweg wel bijzondere dieren tegen gekomen die ik weer kan fotografen. Onder andere kwam ik een mini kudde konikpaarden tegen maar de kudde shetjes waren ook erg leuk. Zorgt wel voor meer stops :')

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:54

IMAY1990 schreef:
Ik ben ook nog een beginner, en et nog steeds een slechte conditie dus ik ga idd nog niet zo hard.

Leuk! Triban zusjes :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:48

Susan88 schreef:
@T2T @Imay, zouden jullie mij een pb willen sturen met telefoonnummer en misschien je accountnaam op Komoot?

Gaaf hoor T2T, ook een powermeter op de tijdritfiets. Daarmee kun je zeker ook je wedstrijd beter gaan indelen in de toekomst?

PB gestuurd .
En idd hoe langer je afstand word in een wedstrijd hoe belangrijker
het is je krachten in te delen .Zo,n powermeter is daarvoor optimaal .

Leuk dat je er ook bij bent Dayanara :j

Voor mij is het morgen een duurtraining , en dat betekend niet hard
fietsen .
Een hele fijne vakantie Scooby .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:50

MuSLi schreef:
[ [url=m/yh2HLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fotootje van gisteren. Lekker rondje met ons groepje vrouwen.
Wat een toffe foto! Ik zie volgens mij meer Castelli-liefhebbers, haha.

Gaaf, die powermeter, T2T!

@Chrissie, ik heb nul kennis over indoortrainers, behalve dat die van mijn bovenbuurman herrie maakt. Ik ben ook benieuwd naar je Canyon! :))

@Zebrastreep, kan me voorstellen dat het effect heeft om 2x een route te rijden. Heel andere sport, maar met klimmen (op zo'n klimwand) merkte ik dat ook altijd; toch iets van (spier)geheugen dat je dan opbouwt of zo, hè? Vervelend van die knie en kuit. Zit je wel recht op je pedalen? Goed dat je die 38 km wel kon doen!

Fijne vakantie, scooby!

Ik heb gisteravond een rondje Veluwe gewandeld rond de Posbank met een vriendin. Nog wat reeën en een zwijntje gezien. Zo mooi daar! @Susan, zou je mij de gpx ook willen sturen? Zondag ben ik er dus helaas niet bij, maar zou een andere keer wel graag een mooi rondje willen toeren :o Heel veel plezier morgen! *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:42

@Musli, leuk dat jullie zo met een groepje dames iedere keer op stap gaan :D

@T2T, fijn dat je nu ook een powermeter op je TT fiets hebt!

Chrissie schreef:
Hebben jullie ervaring met een indoor fietstrainer?
Ik ben aan het onderzoeken welke ik het beste kan kiezen, Wahoo Kickr Core of Tacx Flux S Smart

Ik neig naar de laatst genoemde alleen daar zit geen casette bij, is dat te doen? Een losse cassette er op monteren? Ik ben echt een noob met dit soort dingen.
Heb trouwens een Canyon fiets (nieuw, bevalt uitstekend dit seizoen :D )

Tips zijn welkom!

Een direct drive trainer is echt een aanrader, dus dat is sowieso al een heel goed idee :D Cassette er bij of niet maakt weinig uit, je moet hem er dan alleen op (laten) zetten. Cassette kost rond de €50,-. Beide trainer zijn overigens prima!

Wat voor Canyon heb je? Je moet even goed kijken of je een lange/korte kooi hebt achter (achter derailleur), het oude model Tacx Flux Smart gaat wat lastiger met een lange kooi (dan loopt hij bij bepaalde versnellingen tegen de trainer aan). En je moet even kijken bij schijfremmen of de trainer geschikt is voor steekassen.

Heel veel plezier morgen dames :D

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:10

Time2Tri schreef:
Susan88 schreef:
@T2T @Imay, zouden jullie mij een pb willen sturen met telefoonnummer en misschien je accountnaam op Komoot?

Gaaf hoor T2T, ook een powermeter op de tijdritfiets. Daarmee kun je zeker ook je wedstrijd beter gaan indelen in de toekomst?

PB gestuurd .
En idd hoe langer je afstand word in een wedstrijd hoe belangrijker
het is je krachten in te delen .Zo,n powermeter is daarvoor optimaal .

Leuk dat je er ook bij bent Dayanara :j

Voor mij is het morgen een duurtraining , en dat betekend niet hard
fietsen .
Een hele fijne vakantie Scooby .

Leuk! Ik moet echt even de stijfheid eruit fietsen van het vele klimmen in de Eifel :))

Hebben jullie nog leuke tips voor broekjes met bretels voor dames? Mijn moeder zei al Hopmans in Bergen op Zoom. Heb nu alleen broekjes zonder bretels maar die band bij mijn buik gaat dubbel zitten/irriteren. Had een pakje met bretels geleend van mijn moeder maar die had ze van wish en daar zat zo n irritant dikke naad in bij mijn benen. Maar de band bij mijn buik was iig niet aan het irriteren haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:27

culaccino schreef:
MuSLi schreef:
[ [url=m/yh2HLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fotootje van gisteren. Lekker rondje met ons groepje vrouwen.
Wat een toffe foto! Ik zie volgens mij meer Castelli-liefhebbers, haha.

Gaaf, die powermeter, T2T!

@Chrissie, ik heb nul kennis over indoortrainers, behalve dat die van mijn bovenbuurman herrie maakt. Ik ben ook benieuwd naar je Canyon! :))

@Zebrastreep, kan me voorstellen dat het effect heeft om 2x een route te rijden. Heel andere sport, maar met klimmen (op zo'n klimwand) merkte ik dat ook altijd; toch iets van (spier)geheugen dat je dan opbouwt of zo, hè? Vervelend van die knie en kuit. Zit je wel recht op je pedalen? Goed dat je die 38 km wel kon doen!

Fijne vakantie, scooby!

Ik heb gisteravond een rondje Veluwe gewandeld rond de Posbank met een vriendin. Nog wat reeën en een zwijntje gezien. Zo mooi daar! @Susan, zou je mij de gpx ook willen sturen? Zondag ben ik er dus helaas niet bij, maar zou een andere keer wel graag een mooi rondje willen toeren :o Heel veel plezier morgen! *\o/*

Ik ben ook aardig bezig om de boel wat gespierd te krijgen. Je zou verwachten dat mijn kuiten enz dat als eerste zouden doen maar mijn bovenarmen beginnen gespierd te worden. Nu krijg ik dat al wel vrij snel als ik mijn armen veel gebruik. Ik heb nu gelukkig al iets minder last. Vaak is het pas na het fietsen. Nu heb ik wel vaker in perioden dat het zeer doet. Mijn heupen stonden vroeger scheef bij de geboorte. Dat is wel opgelost maar mijn houding is nog wel een beetje scheef. Zo is mijn ruggenwervel ook iets scheef gegroeid door de jaren heen dus kan best zijn dat ik daar last van krijg.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:01

Dayanara schreef:
Leuk! Ik moet echt even de stijfheid eruit fietsen van het vele klimmen in de Eifel :))

Hebben jullie nog leuke tips voor broekjes met bretels voor dames? Mijn moeder zei al Hopmans in Bergen op Zoom. Heb nu alleen broekjes zonder bretels maar die band bij mijn buik gaat dubbel zitten/irriteren. Had een pakje met bretels geleend van mijn moeder maar die had ze van wish en daar zat zo n irritant dikke naad in bij mijn benen. Maar de band bij mijn buik was iig niet aan het irriteren haha.

Ik heb een setje van GCN, was 90 pond voor het setje en de broek zit echt heel fijn. Het shirtje is me nog wat te klein om me er comfortabel in te voelen maar dat ligt meer aan mijn maatkeuze dan aan het shirt zelf denk ik.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:37

Hoe laat doen we nu morgen verzqmelen? 12 uur of eerder nog?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:05

Ik ben er sowieso iets eerder. Kan ik ff op gemakje eten enzo

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:32

12:00 uur op de parkeerplaats toch ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:36

Susan88 schreef:
Soort van ''meet in the middle'', 12u afspreken?

Ik heb de route nu zo gepland dat het start en eindigt bij de parkeerplaats van de Posbank. Grote parkeerplaats vlak bij het restaurant en uitzichtpunt. Hier kunnen jullie hopelijk de auto wel kwijt https://goo.gl/maps/9eh9KwKsjiyisNgd6

Het rondje ziet er nu als volgt uit:
[ [url=m/zVkUNR.jpg]Afbeelding[/url] ]
)

Even het bericht terug gezocht .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:41

Time2Tri schreef:
12:00 uur op de parkeerplaats toch ?

Top, dat moet lukken. Ik wilde het alleen even zeker weten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:46

Ik was vandaag nog even op de Veluwe met mijn man. Lekker even over de Posbank <3

Afbeelding

Veel plezier morgen dames :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:51

Mooi he <3 Zag de gele bordjes met 'Viking' erop gisteren ook (en hekken); trailrun of zo? Geniet ervan, dames! *\o/*

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:57

scooby09 schreef:
Hallo Minikatje tuurlijk welkom..

Dat klinkt heel pittig Dayanara....Blij dat ik de Eifel alleen te paard ken.
Dan moet zij het zware werk doen...Hoewel ik ooit eens een fikse heuvel ben op gelopen nou dat was boven even afzien wat een verzuring alleen al met lopen zo steil..
Waar zit je?

Heel dit bericht gemist sorry. We zaten in Niederzissen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:09

culaccino schreef:
Mooi he <3 Zag de gele bordjes met 'Viking' erop gisteren ook (en hekken); trailrun of zo? Geniet ervan, dames! *\o/*

Ja, volgens mij een trailrun inderdaad. En goed dat we er niet te vroeg waren, want de Posbank was afgesloten van 7:00-11:00. Wij waren er om 11:30 ofzo :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:57

Goedemorgen dames ...

Het weer schijnt in ieder geval mee te spelen .
Nu eerst lekker ontbijten , fiets checken en dan zien we elkaar
om 12:00 uur op de parkeerplaats ...zin in .
Wie wil mag erna nog met mij 24 minuten hardlopen ? :o
( zone 2 , cool down 4 minuten )

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:10

Time2Tri schreef:
Goedemorgen dames ...

Het weer schijnt in ieder geval mee te spelen .
Nu eerst lekker ontbijten , fiets checken en dan zien we elkaar
om 12:00 uur op de parkeerplaats ...zin in .
Wie wil mag erna nog met mij 24 minuten hardlopen ? :o
( zone 2 , cool down 4 minuten )

Haha ik heb al een half jaar niet meer hardgelopen. Dus ik bedank even. Ik kan erna niet te lang blijven. Tis best een stukkie met de auto voor mij :j

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:33

Ik sta een parkeerplaats verderop. Hartstikke druk bij die andere