Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:25

Kan me voorstellen dat je rondje gisteren wat zwaarder viel Puera, knap dat je gegaan bent na zo'n bedrijfsuitje. Ik denk dat ik verkozen had om uit te slapen.

Toch goed gelopen ondanks de warmte Morris

Welkom JitskeJeldau (daar maak ik voortaan maar JJ van), leuk doel om voor te trainen.

Fietsen is wel wat luchtiger Tiggs, de mijne staat wat te verstoffen in de schuur, kan er (nog) niet toe komen om dat weer op te pakken.

Jij woont toch ook echt wel in een mooie omgeving Leonie, prachtige foto's weer.

Sterkte met je enkel Germie, hopelijk valt het mee.

Jij was weer lekker op tijd Sherivey, lekker gelopen, je plaatjes geven de rust weer.

En Samantha ook al zo vroeg op pad.

Ik heb vanochtend ook weer een proefronde gedaan na mijn val. Temperatuur was nu nog goed te doen.Eerste kilometers waren echt zwaar daarna wel lekker gelopen. 5km en 4x 20 seconden strides.
Heb nog wat pijntjes hier en daar maar ben verder weer goed hersteld. Ik heb veel geluk gehad.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:32

Leonie, wat een afstand! Mooie foto’s. Ik weet dat het je niet past :D maar zou even rust voor jou niet ook een goed plan zijn? Rust is ook training. Ik lees al even van je over vermoeid voelen. Wie weet wat je na die rust neer kunt zetten!

Puera, jij bent ook wel een bikkel zeg. Gewoon nog gegaan. Flink uitje :))

Welkom Jitske! Rustig aan hoor. Ik begreep van mijn bekkenfysio dat je pas na 1,5 jaar weer wat hersteld bent in je bekkenbodem. Zelf ben ik in november ‘23 bevallen en heb heel rustig en consistent weer opgebouwd. Onthoud dat conditie sneller opbouwt dan je spieren en gewrichten, dus geef het lekker de tijd en geniet!

Je gaat echt lekker Sherivey! Mooie paden weer.

Samantha, goed gedaan! Dat zal wel lastig voelen denk ik, zoveel trager lopen.

Busy, wat ontzettend veel geluk gehad! Nu alweer kunnen lopen en zelfs sprinten. Zo snel ook, goed gedaan zeg!

Ik had vanmorgen de wekker gezet om 5 uur, maar de hond was vannacht ziek geworden en pas om 4 uur lag ik een beetje rustig :+ Dus wekker uitgezet en pas later vanmorgen gaan lopen. Ik vond het eigenlijk goed te doen. Ook mijn tempo gaat steeds wat makkelijker omhoog. Ik moest wel in de rij bij het waterpunt :D
Afbeelding

Ze stond met haar neus tegen de kraan te tikken. Ik kom nooit dichtbij want ik wil ze niet storen of boos maken, maar zij had me duidelijk wat te vertellen <3 Ik kom ze bijna elke loop tegen en weet dat ze heel kalm zijn en mensen makkelijk dichtbij laten (soms helaas), dus na wat twijfel toch even het knopje voor haar ingedrukt gehouden. Ze was zo blij.
Afbeelding

Ik ben heel tevreden over dit loopje. Heel misschien dat de atletiektraining vanavond nog doorgaat, maar ik verwacht van niet. Dan was dit het laatste loopje voor de La Chouffe aanstaande zondag.
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:36

Lekker Sherivey, nog net de warmte voor denk ik?

Morris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:39

BusyMissy, heerlijk weer aan de gang, goed bezig!

Lusitano, die waren ook dorstig :D , ook een fijn rondje. Hoe is het je hond?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:42

Lisitano, hahaha die koeien :D

Morris, ik vond het nog goed te doen vanochtend :j
Oke, wel flink zweten, maar daar heb ik zelf geen last van. :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:52

Morris schreef:

Nog steeds een beetje zielig. Hij heeft een buikvirus denk ik, maar hij is al wat op leeftijd dus als hij wat mankeert maak ik me toch extra zorgen. Zeker met de warmte even opletten of hij wel genoeg drinkt.

Ik was jou vergeten in mijn bijleespost, nog even 10 km afgetikt op de vroege ochtend. Lekker bezig!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:10

Germie, wat had je leuke foto's zaterdag. Je plaatst eigenlijk zelden foto's van een rondje, en doe je dat eens, dan reageert er niemand. Dus dan mag je zelf natuurlijk ook even leuk reageren. Wees trots op jezelf. :D Maar of het zin heeft om nog een keer foto's te plaatsen? Je moet je afvragen of dat wel nut heeft, het kost je wel energie en tijd, en als toch niemand er op wil reageren, tja, dan is alleen de tekst net zo goed. Misschien moet je ze dan maar weer gewoon verwijderen van de upload.

Ik hoop vanavond nog even te gaan. Het is wel veel te warm eigenlijk. Mijn enkel is echt super dik, maar met opstarten stijf, en verder gaat het denk ik wel zolang ik maar niet ga sprinten. Dus hopelijk lukt het vanavond even om te gaan. Worden geen afstanden zoals sommigen hier lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:38

Nou Germie, ik vind je reactie een klein beetje overdreven en behoorlijk kinderachtig. Zeker gezien je zelf ook zelden op anderen reageert en er gewoon tussendoor komt met je eigen verhaal. Net als nu.

Ik doe de bijleesposts uit mijn hoofd en ben jou ook vergeten zie ik, sorry ;) Hopelijk valt het mee met je enkel. Ik zou zelf denk ik even rusten tot de zwelling afneemt, maar je gaat toch doen wat je zelf wil vermoed ik :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:43

Lisitano schreef:
Nou Germie, ik vind je reactie een klein beetje overdreven en behoorlijk kinderachtig. Zeker gezien je zelf ook zelden op anderen reageert en er gewoon tussendoor komt met je eigen verhaal. Net als nu.

Dit.
En dit is echt al eerder tegen je gezegd; je bent zelf een weinig sociale poster die vaak alleen komt om haar eigen verhaal neer te plempen.

Maar als inhoudelijke reactie:
Gaan hardlopen met een dikke, 2x verzwikte, stijve enkel is simpelweg dom.
Rust = herstel = ook training.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:45

Wow, ik zie dat er mensen gelopen hebben vandaag. Goed gedaan!
Denk dat het vroeg in de ochtend nog net ging ja.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:49

Hier begin ik om 7 uur met werken, dus 's morgens lopen lukt gewoon niet.
Ik vind het nu al erg warm overigens. Ben eigenlijk nog niet buiten geweest. Heb al 534 stappen gezet tot nu toe, oftewel echt niets.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:00

:') Ja oké, ik kap er ook mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:03

Goof schreef:
Wow, ik zie dat er mensen gelopen hebben vandaag. Goed gedaan!
Denk dat het vroeg in de ochtend nog net ging ja.

Ik zou later ook niet gegaan zijn denk ik :=
Was net even naar de supermarkt, maar is een enorm verschil met vanochtend. :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:22

Jeetje, zelfs met die hitte gaan jullie echt als een speer! :D
Over de bijleestposts, ik lees vaak wel mee maar tussen het werk door als ik vind dat ik even pauze heb verdiend :+ reageer ik op de laptop met meerdere schermen, dan kan ik lezen en gelijk meetikken O:) Iets met werkontwijkend gedrag dus :D

Leonie87 leuke foute party gehad zo te lezen :) Even rust zegt ze, met vervolgens toch een hoop training :P Wat een enorm leuke heuveltjes om te zien, volgens mij is dat best zwaar! Ik ben steeds jaloers op jouw omgeving ook <3
Wel echt vervelens dat je toch ineens weer zo'n last hebt van je been :\ Misschien toch ook even wat rustiger aan doen?

Lisitano die koeien <3 Wat een onwijs leuke foto's ook! Echt te schattig dat ze zo duidelijk konden maken dat je even die knop vast moest houden. Beterschap voor Meeko :(:)

Namiro hoe is het met je braamstruik billen? Lijkt me mega pijnlijk die netel en prikkel paardjes. Wel lekker gelopen nog vrijdag!

Samantha uiteindelijk toch naar de foute party ondanks de warmte en de iets mindere optredens. Ik ben jaaaaaaren geleden geweest, toen vond ik de sfeer niet heel tof. We waren met een groep en werden echt steeds lastig gevallen door dronken droppies. Voor mij liever andere festivals (hoorde ik iemand zeggen Defqon? <3 )
Heb je uiteindelijk nog in Utrecht gelopen?
Die heuvel training met de 1e training klinkt wel echt heel leuk, maar mega mega zwaar! Wel leuk zo afwisselend, zeker als je ook niet de verplichting hebt om alle doordeweekse avond trainingen mee te doen.
En dan vanmorgen ook nog lopen, bikkel!

Tiggs gewoon nog ff een piramide training gedaan, wat super netjes zeg! Heerlijk op de racefiets ook, jij was er vroeg bij op de zondag.

Supervixen zaterdag ook nog gebikkeld in de warmte met al die hoogtemeters. Dat koele water ziet er dan wel heel erg lekker uit, en zelfs nog een ree gezien <3 Laatste weekje werk, zet hem op!

Germie balen van je enkel, misschien toch even wat rustiger aan doen om je enkel te laten herstellen?

Puera jij hebt ook een enorme bijleestpost zeg :wow: Heerlijk zo'n bedrijfsuitje, jullie hadden goed mazzel met het weer! En 12 kilometer met die warmte, knap!

Morris lekker vroeg zo in het weekend, mooie ronde!

Goof toch lekker sportief geweest op de fiets, behoorlijke afstand zeg!

JitskeJeldau welkom! Leuke loopjes op de planning, gaat je vast lukken!

Sherivey volgens mij was het nog net te doen vanmorgen qua hitte? Dapper dat je toch nog gelopen hebt zo! En super leuk om te zien dat je toch steeds sneller comfortabeler loopt.

Busymissy ook nog even gebikkeld vanmorgen voor de extreme warmte, knap! Zo te horen ben je er redelijk mazzelig vanaf gekomen!

Ik heb vrijdag avond toch nog maar even snel een rondje gedaan. Ging niet vanzelf. Mega zwaar, tempo ging behoorlijk terug, zweet gutste over mijn lijf. Vond het echt super warm en kwam amper vooruit. Wel braaf mijn training afgemaakt :D
Zaterdag bleek het toch ineens te gaan waaien en nog even lekker gaan windsurfen, gister hadden we kanoen op de Kromme Rijn in de planning staan. Dat stond al 2 maanden gepland, we hadden echt enorm mazzel met het weer!
Met deze warmte sla ik het lopen maar even over, pfff wat een hitte.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:56

omg Lisitano <3 <3 <3 Die koe . Echt heeeel cute!
Hopelijk heeft de hond niks ernstigs? Ow lees het al. Beterschap ermee!
La choufre word vast heel gaaf! En gelukkig zakt de temperatuur dan wat!

Rust jaaa, ik heb bijna vakantie. Niet dat ik dan niks ga doen maar dan zitten er geen bootcampen en spinninglessen bij. En hoewel ik graag wil blijven hardlopen, zal dat ook echt wel minder zijn. Mensen met jonge kinderen weten hoe hard het werken is om op vakantie te zijn met een 3.5 jarige }> . Er zal wel weer veeeel gewandeld worden, dat wel! Ik hoop dat mijn lijf dat ziet als rust := .

Ja BusyMissy ik woon prachtig. 3 zulke diverse natuurgebieden om in te gaan lopen. Ik mis alleen de hoogtemeters.
Wat fijn dat je je goed genoeg voelde om te lopen. En zelfs gelijk wat sprintjes erbij. Hopelijk zijn de laatste pijntjes ook snel weg.

muppetmayo lekker actief bezig geweest ook! Windsurfen lijkt me heel cool! Heb je actie foto's van jezelf? :D Kanoën ideaal, als je het te warm hebt, klap je gewoon die boot om _O- (deden wij vroeger altijd om elkaar te plagen).

Bijleespost op je telefoon zijn idd gewoon niet te doen. Ik doe ze altijd op laptop met 2 schermen idd. Werkontwijkend gedrag meestal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:09

Ik doe bijlezen vrijwel altijd op mn telefoon. :+
En een bijleestpostmaken is echt lastig zo, idd

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:44

Ik lees ook altijd op m’n telefoon, heb dan meestal 2x bokt open, ene om te typen en andere lezen.

Wat lief Lisitano die koe!
Lekker gelopen ook.

Lekker gesurft Muppet, is volgens mij wel lekker met dit weer!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:45

Ik vind een bericht typen op een telefoon echt niet fijn. Je moet toch vaak dingen verbeteren en het gaat langzaam.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:50

Samantha_ schreef:
Ik lees ook altijd op m’n telefoon, heb dan meestal 2x bokt open, ene om te typen en andere lezen.

Dit is echt slim!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 17:12

Ohhh Samantha wat een goede tip, nooit aan gedacht!!
Slim.

Lisitano die koe <3, zo schattig!

Muppetmayo wat heerlijk dat je gekanoed hebt, superleuk om te doen.

Wat goed verder alle lopers. Respect voor jullie.

Bijleespost red ik nu even niet uitgebreid, sorry, ik sta op standje overleven om het schooljaar af te maken en hardlopen en/of sporten doe ik bij grote uitzondering donderdag pas weer, want te heet als ik kan en ik ben doodmoe.
Ik lees wel met plezier al jullie verhalen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:54

Aah fijn dat mensen iets aan de tip hebben!

Nog even volhouden SV, die hitte helpt ook niet mee inderdaad. Ik denk dat ik deze week ook even rustig aan doe. Of in elk geval proberen. Een vriendin is geopereerd en heeft ook wat hulp en gezelschap nodig, dan heb ik daar mooi tijd voor.

Germie, als je had bijgelezen had je gezien dat Puera op je foto’s had gereageerd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:05

Nou mij is het dag en nacht te heet de komende dagen :')

Succes met de laatste loodjes SV.

Muppet, windsurf je in Reeuwijk? Ik liep zaterdagochtend rondom de surfplas.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:10

Germie je hebt ook niet op mijn foto, post, gereageerd. :o
Ga jij maar lekker rennen vanavond, dat zal je enkel goed doen :j
Bewegen is gezond :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:12

Lisitano schreef:
Morris schreef:

Nog steeds een beetje zielig. Hij heeft een buikvirus denk ik, maar hij is al wat op leeftijd dus als hij wat mankeert maak ik me toch extra zorgen. Zeker met de warmte even opletten of hij wel genoeg drinkt.

Ik was jou vergeten in mijn bijleespost, nog even 10 km afgetikt op de vroege ochtend. Lekker bezig!

Sterkte met je hond, hoop dat hij goed drinkt :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:14

Samantha_ schreef:
!

Dit is echt de tip van de maand! _/-\o_
Echt nooit aan gedacht!
Ga ik vanaf nu ook proberen.

Lisitano, die koe <3
Geweldig hoe ze duidelijk maken wat ze willen hè!
Die La Chouffe trail gaat helemaal goedkomen.. en je weet tenslotte waar je het voor doet hè! Y)(^)
Ik zocht een proost-smiley maar die is er niet.. dus ipv taart moet je even een lekker biertje voor je zien! :D
Hopelijk knapt je viervoetige vriend snel op! Kan misschien ook met het weer te maken hebben? Mijn oudere hond heeft het nu ook zwaarder..

Sherivey, jij bent echt een bikkel!! Knap hoor.. zo vroeg al vanmorgen!

Muppetmayo, mijn braamstruik-billen ( _O- ) zien er nog steeds gehavend uit maar heb er geen last meer van.
Kreeg wel van collega’s vandaag de vraag wat ik met mijn benen gedaan had.. die zitten ook helemaal onder de krassen en halen van de braamstruiken.. heb maar niet verteld dat mijn billen er net zo aan toe zijn! :=

Germie, speciaal voor jou: leuk dat je foto’s gepost hebt! Ik zou vooral NIET gaan rennen met een dikke enkel.. lijkt me onverstandig.

SV, sterkte met de laatste loodjes! :(:)