Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:10

purny schreef:
lenaa_tje schreef:
Haha! Zo vergeet je het niet!
Ik kreeg net wel 2 sms’jes met de afspraak er in.
Mailtjes niet.. maar dat was met dit mailadres ook bij de Corona test. Ik krijg die niet binnen heel gek.

Mail komt later. Had ik ook. Ik had de sms'jes eerder dan de mail.
Fijn dat je ook mag! Een hele geruststelling dat de kwetsbare groepen nu ook mogen

Ik wacht even af!
Ja, ik hoop dat mijn risico groep collega’s en vriendinnen ook dit weekend de oproep nog krijgen.
Wij zitten denk ik gewoon in de laatst verstuurde brieven lichting.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:11

Succes allemaal! Volgens mij is echt al een heel percentage wat hier actief mee praat geprikt of iig een afspraak, fijn.

Ik vraag me af wanneer ze doorgaan met leeftijd plannen, mij lijkt toch dat ze dat jaar voor jaar wel eens stoppen?

Best wat van mijn vriendinnen/huisgenoten zijn ook gevaccineerd of iig bijna, scheelt ook weer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:12

karuna schreef:
*\o/* Morgenmiddag.

Maar was nog een grote hobbel. Het blijkt dat mijn brief ergens bij de post verloren is gegaan en er vorige week al had moeten zijn. -O- Huisarts heeft ervoor gezorgd dat ik gewoon terecht kan zonder brief morgen. Ik kon kiezen tussen vanmiddag of morgen op twee andere prikposten. Hoezo ruimte over. Nu duimen dat ze morgen niet alsnog moeilijk gaan doen. De 18 juni de tweede enting.

Maar ook doodeng, geen zin in doodziek worden. Maar geen klachten is ook niet goed want dat betekent dat mijn imuunsysteem besluit er niks mee te doen. Ik heb 2 dagen goede backup voor het geval ik er flink beroerd van wordt. Past net goed overal tussen.

Heb je een brief van je huisarts? Want ik weet op de locaties waar ik zit dat ze behoorlijk streng zijn qua check of er een uitnodigingsbrief mee is genomen. Niet om je in de stress te helpen, maar die mensen die je daar ter plekke namelijk verder helpen, hebben die huisarts niet aan de telefoon gehad. Dus die weten niet dat de huisarts dat heeft geregeld zonder dat het op papier staat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:21

Die brief is dus verloren ergens. En voor de huisarts een nieuwe geregeld heeft via de ggd/rivm gaat er tijd overheen. Dus als het morgen niet lukt (ik vrees het ergste daarom gezien de heel lastige regio) dan moet de huisarts me maandag weer opnieuw aanmelden en gaan er zo weer twee weken overheen. De ggd werkt zoals choiix ook zegt met lijsten waar je op staat. Die lijst is gekoppeld aan de brieven. Maar de lijst is leidend. Niet de brief zo heeft huisarts me uitgelegd. Omdat je die met handig knippen en plakken kan vervalsen. Zij hebben ook de afspraak ingepland voor me. Meer kan ik niet doen. Behalve hopen dat het morgen eens wel vlot loopt.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:24

Jij hebt ook wel met álles pech hé. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:26

Mando schreef:
Niet zo doemdenken hoor karuna.
Glas is ook wel eens half vol en niet altijd half leeg.

Het stelt geen reet voor.
Je voelt de prik niet, iedereen zit erna met een blij hoofd.
Je wordt in de gaten gehouden.
Neem een flesje water mee kan je slokje nemen.

Van een griepprik kan je ook bijwerkingen hebben.

Wat daarna gebeurt zie je dan wel weer.

Zo sta ik er ook in. Ik neem mijn paracetamol, ik drink extra, en dan zien we wel. Het is voor een goed doel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:26

Die brieven verloren vind ik toch ook wel aannemelijk. Veel mensen wonen gewoon op een plek met onbetrouwbare postbezorging.
Collega ontvangt eens per week post dat is gewoon belachelijk. Zij ontvangt dus standaard rekeningen etc. Ook vaak te laat. Dat is best wel kwalijk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:30

Wij hebben eens een rouwkaart na de begrafenis ontvangen.
Oke er lag best wat sneeuw, maar toch. Klagen ze de gemeente maar aan :+
Wij moeten er ook door.

Maar de pech die Karuna steeds heeft is wel erg rot hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:50

IMJ schreef:
In dit tempo?
Meer dan 160 vaccinaties per minuut.. Nederland doet best leuk mee hoor momenteel.

Best leuk ja.. maar toch zie ik de 'voor de zomer' niet gebeuren voor dertigers zonder risico. Momenteel vind ik eind van het jaar helemaal gevaccineerd zijn een stuk realistischer. Fijn als het wel eerder is hoor.. maar ik ga er niet vanuit. Scheelt weer een hoop teleurstelling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:04

Op het moment dat alle kwetsbaren geprikt zijn gaan ze waarschijnlijk verder met bvb alle 50+ en een week later alle 40 + enz en dan gaat het snel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:04

Karuna je opmerking dat geen klachten na de vaccinatie niet goed is omdat dan je immuunsysteem er niks mee doet lijkt me niet kloppen. Er zijn veel mensen waaronder ik die eigenlijk geen noemenswaardige klachten hebben gehad na de vaccinatie. Volgens mij zegt dat niet over wat je immuunsysteem er mee doet.
Mijn moeder heeft AZ gehad en had echt geen klachten. Mijn vader heeft pfizer gehad en ook totaal geen klachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:08

Mijn vader met Pfizer ook geen klachten, behalve stijve arm een klein beetje. Moeder stijve pijnlijke arm en voelde beetje als verhoging maar was het niet. Maar niks geks of extreems dus.

Hier veel kwetsbaren die een oproep hebben gehad, maar ook een groep die zoals mij er buiten vallen :+ Zal blij zijn als de 30ers aan de beurt zijn, dan kan ik ook weer eens afspreken of ergens naartoe :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:11

MyWishMax schreef:
Mijn vader met Pfizer ook geen klachten, behalve stijve arm een klein beetje. Moeder stijve pijnlijke arm en voelde beetje als verhoging maar was het niet. Maar niks geks of extreems dus.

Hier veel kwetsbaren die een oproep hebben gehad, maar ook een groep die zoals mij er buiten vallen :+ Zal blij zijn als de 30ers aan de beurt zijn, dan kan ik ook weer eens afspreken of ergens naartoe :')

Ik ben ook heel blij als heel Nederland een oproep heeft gehad. En de mogelijkheid heeft gehad om te kiezen voor vaccineren.
Ik hoop ook echt dat, dat tempo steeds meer omhoog gaat
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-05-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:12

beterschap IMJ & dochter! :(:)

proficiat Mando! *\o/*

@karuna ik ben op vrijdag de 13e geboren en heb altijd overal pech mee en heb toch al de eerste prik gekregen op basis van mijn vergevorderde leeftijd. Heb geen bijwerkingen gehad, dus hij zal niet werken, las ik hierboven ergens, maar..... de prik heb ik gehad. Eind juni de tweede.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:13

Ja, ik ook lenaa_tje. Sorry mijn bericht was erg egoïstisch := Ik hoop dat de laatste groep ook snel gevaccineerd kunnen worden, waar ook nog kwetsbaren in zitten, maat ook de rest zodat we gewoon weer veiliger van alles kunnen doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:14

Morrie schreef:
beterschap IMJ & dochter! :(:)

proficiat Mando! *\o/*

@karuna ik ben op vrijdag de 13e geboren en heb altijd overal pech mee en heb toch al de eerste prik gekregen op basis van mijn vergevorderde leeftijd. Heb geen bijwerkingen gehad, dus hij zal niet werken, las ik hierboven ergens, maar..... de prik heb ik gehad. Eind juni de tweede.

Hoe kom je daarbij? Ook als je niet direct klachten van hebt betekend dat niet direct dat de vaccinatie niet werkt hè. In jou geval zou ik het heel vervelend vinden als je hierdoor weer meer stress ervaart.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:18

MyWishMax schreef:
Ja, ik ook lenaa_tje. Sorry mijn bericht was erg egoïstisch := Ik hoop dat de laatste groep ook snel gevaccineerd kunnen worden, waar ook nog kwetsbaren in zitten, maat ook de rest zodat we gewoon weer veiliger van alles kunnen doen.

:knuffel: Niet egoïstisch hoor. Je wilt je graag meer veilig voelen en dat gevoel is veel waard.
Heb je al een gesprek aangevraagd met je huisarts? Misschien is zij er ook niet van op de hoogte dat jij dit vaccin wel wilt terwijl je bewust niet kiest voor het griepvaccin (ik dacht dat jij dat was toch? )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:19

Hier beiden ook zonder klachten erdoorheen
Man had Pfizer gekregen en ik AstraZeneca
Ik had iets hoofdpijn
Mijn man werkelijk nergens last van

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:19

Als je even logisch nadenkt en bedenkt dat bij ouderen de bijwerkingen veel minder voorkomend zijn, maar er toch een significante daling van positieve testen, ziekenhuisopnames en IC-opnames is, denk ik dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken over het resultaat van de vaccinatie als je geen bijwerkingen hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:22

Bij ouderen gaat het proces van immuniteit opbouwen wat minder heftig omdat het immuunsysteem rustiger aandoet. Bij jongere mensen hakt het er soms steviger in, zegt niets over de werking. Die is gewoon goed.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:24

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van al.die onwaarheden en paniekzaaierij

Bewezen goed az kijk naar Engeland
Bewezen Pfizer werkt ook zonder bijwerking

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:26

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

:knuffel: Niet egoïstisch hoor. Je wilt je graag meer veilig voelen en dat gevoel is veel waard.
Heb je al een gesprek aangevraagd met je huisarts? Misschien is zij er ook niet van op de hoogte dat jij dit vaccin wel wilt terwijl je bewust niet kiest voor het griepvaccin (ik dacht dat jij dat was toch? )

Ja, klopt. Maar je krijgt hier geen gesprek over vaccinatie :+ ze kregen er erg veel gedoe mee, iedereen wilde op de lijst. Wel aangegeven hoor, maar assistente kon niet beloven dat ze er iets mee konden of mochten doen. Ik had eerst nog de hoop dat ik er toch 1 zou krijgen, maar toch niet. Dus dan maar weer minder doen en strenger als de maatregelen voor hopelijk een paar weken nog...

Edit, zou het ook krom vinden als ze het bij mij wel zouden doen hoor. Ik kom in aanmerking vanwege astma, maar daar weinig tot geen last van. Risico zit meer in gewoon ziek worden vanwege andere aandoening.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-05-21 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:27

Vervelend! Ik hoop dat je echt snel een oproep krijgt.

Tja en dat risico bestaat daarom is het ook zo belangrijk dat de vaccinatie graad hoog is en dat we in deze periode ons nog aan de regels houden.
Mijn gedrag wordt er straks niet anders van maar daarin tegen zie ik gewoon veel meer mensen dan de gemiddelde Nederlander. Maar qua voorzichtigheid pas ik mij niet aan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:19

Echwel schreef:

Toen ik jonger was heb ik best veel vaccinaties gehad i.v.m. reizen naar het buitenland.Maar ook toen vrijwel geen bijwerkingen ondervonden.Het zou kunnen dat sommigen gewoon eerder last hebben van vaccinaties en anderen niet.Vanwege aangeboren aanleg.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:22

anjali schreef:
Echwel schreef:

Toen ik jonger was heb ik best veel vaccinaties gehad i.v.m. reizen naar het buitenland.Maar ook toen vrijwel geen bijwerkingen ondervonden.Het zou kunnen dat sommigen gewoon eerder last hebben van vaccinaties en anderen niet.Vanwege aangeboren aanleg.

Denk dat het echt de unieke vaccin-persoon combinatie is. Vriendin van me was 40 jaar stewardess en heeft dus veel vaccinaties gehad, nooit last gehad. Maar na AZ is ze een nacht erg beroerd geweest.