Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:57

Het is net als aan het begin. Toen wilde ik op een terrasje rosé drinken bij de eerste lentezon... terwijl ik helemaal niet van rosé hou. Nu wil ik een rondje lopen terwijl ik nooit uit mezelf 's avonds een rondje loop. (Ten onrechte trouwens, want soms als ik later thuiskom merk ik ineens hoe fijn het is om een stukje te lopen, maar ik ben er nog nooit toe gekomen om dat ook echt te doen, dus het is raar om dat nu te missen.)

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:00

Aan iemand die op straat was: Zegt ze ik ben mijn hond kwijt...
Waarom geloof ik dat nou niet :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:03

Net een kennis op haar insta: een foto van zichzelf buiten op straat in haar jas, 21:05. Met de tekst: 'moet natuurlijk wel ff stout zijn'. Moet dat ja? :roll:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:04

Sabri schreef:
Ik woon midden in Den Haag en het is een vreemde gewaarwording. Ik kijk uit op een rotonde en woon aan een doorgaande drukke straat, nu rijdt er niks. Net dacht ook wat hoor ik toch, bleek mijn kat te snurken <3 Normaal hoor je dat niet door het verkeer.
Om iets voor negen leek het wel een racebaan, auto's die keihard reden om nog op tijd thuis te zijn. Daarna kwamen triomfantelijk mensen met hun hond vlak na negen. Een had zelfs een verlichte kerstmuts op..

Oh een verlichte kerstmuts ja, dat is een idee, ga ik op zetten voor mijn wachtloop de komende uren!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:05

Op Twitter is iemand die het Soldaat van Oranje-thema onder dat soort heroische acties zet :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:05

Blue_Eyes schreef:
Net een kennis op haar insta: een foto van zichzelf buiten op straat in haar jas, 21:05. Met de tekst: 'moet natuurlijk wel ff stout zijn'. Moet dat ja? :roll:

Oh bij nieuwsuur vertelde een meisje dat ze met zijn 2en bij een vriend gingen slapen met zijn vriendin...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:07

purny schreef:

En jij was op straat omdat? Of via media?
Mij storen de media berichtgeving. Zo geef je er alleen aandacht aan.

Ook ik weet dat ik leerlingen heb die nu slaapfeestjes organiseren.. tja het verbaasd mij niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:08

Shadow0 schreef:
Op Twitter is iemand die het Soldaat van Oranje-thema onder dat soort heroische acties zet :Y)

_/-\o_

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:09

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

En jij was op straat omdat? Of via media?
Mij storen de media berichtgeving. Zo geef je er alleen aandacht aan.

Ook ik weet dat ik leerlingen heb die nu slaapfeestjes organiseren.. tja het verbaasd mij niet.

Via media. Ik zit netjes thuis in mijn pyjama bij te komen van de verhuizing

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:14

Ben je nu al verhuisd? Hoe bevalt het?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:16

Dat logeren had ik ook al lang aan zien komen. Ik merk om me heen dat normale afspraakjes 's avonds verzet worden naar vroeger tijdstip of er wordt gelogeerd.

Het begint me echt te storen dat maatregelen strenger zijn geworden voordat ze nu eerst eens goed gekeken hebben waar het mis ging bij de huidige maatregels op dat moment. Want volgens mij zijn dan de maatregelen niet te licht, maar wordt er te weinig gehoor aan gegeven. Ze zouden juist veel strenger moeten gaan handhaven i.p.v. de maatregelen strenger te maken. Er kwamen gewoon te veel mensen samen, te veel mensen werken nog op locatie i.p.v. thuis.

Hier is het nu wel enorm rustig op straat met verkeer. Maar dat zegt niets over mensen die nu bij elkaar op visite zijn en blijven slapen of borrelen tot 4:30. Ik hoop echt dat het meevalt.
Ik merk echt dat ik weer een dip heb. Ik verveel me en ben onrustig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:17

mysa schreef:
Ben je nu al verhuisd? Hoe bevalt het?

Verhuizing ging goed, had een bedrijf geregeld. Het is wel wennen om van de stad naar een rustige wijk te gaan. Maar ik heb best lekker geslapen. Werd ook uitgerust wakker.
Nu nog de laatste dingen in het oude huis doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:17

Vayo schreef:
Dat logeren had ik ook al lang aan zien komen. Ik merk om me heen dat normale afspraakjes 's avonds verzet worden naar vroeger tijdstip of er wordt gelogeerd.

Het begint me echt te storen dat maatregelen strenger zijn geworden voordat ze nu eerst eens goed gekeken hebben waar het mis ging bij de huidige maatregels op dat moment. Want volgens mij zijn dan de maatregelen niet te licht, maar wordt er te weinig gehoor aan gegeven. Ze zouden juist veel strenger moeten gaan handhaven i.p.v. de maatregelen strenger te maken. Er kwamen gewoon te veel mensen samen, te veel mensen werken nog op locatie i.p.v. thuis.

Hier is het nu wel enorm rustig op straat met verkeer. Maar dat zegt niets over mensen die nu bij elkaar op visite zijn en blijven slapen of borrelen tot 4:30. Ik hoop echt dat het meevalt.

Je kan me een pbtje sturen als je je ei kwijt wilt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:19

Dat is heel erg lief! Ik houd het zeker in gedachten. Ik merk dat het ook fijn is om zo in het topic te kunnen kletsen.

Fijn dat de verhuizing erop zit! Altijd een hele onderneming. Hier in maart verhuisd toen net de corona serieus begon te worden. Ik hoop snel weer te verhuizen en mijn eigen plekje te vinden, maar dat zal wel midden of eind zomer worden denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:21

Ik heb alleen nog geen behang en mis nog wat laminaat of zeil. Maar de muren zijn mooi en hoeft in feite niks aan gedaan te worden. Deuren kan ik ook in mei verven.
En mijn gordijnen zijn er ook nog niet.
Laatst bijgewerkt door purny op 23-01-21 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:22

Vayo schreef:

Dit ben ik echt helemaal je eens. Verder vervelend van je dip :( wat bij mij helpt is heel stom koken. Dus ik heb net (rustig voor de avondklok) zelfgemaakte saucijzenbroodjes naar een vriendin gebracht. Ook nog andere mensen blij gemaakt en toch wat afleiding en zo moeilijk was zelf bladerdeeg maken niet.

Nu zijn wij op thuis ‘vakantie’ want we kijken reizen waes :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:23

Op 4 mensen na die door de straat rende na erg stil. Woon aan een normale drukke weg, waar ook de bus rijdt.
Die was trouwens leeg. Hopelijk houdt dit aan en gaan de cijfers omlaag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:24

Voer net de paarden af.
Op platteland is het oorverdovend stil.
Hemelsbreed wonen we 800 meter van een N-weg, geen auto te bekennen.
Als de gemeente nu ook de straatverlichting uit zet, wordt het helemaal een aparte gewaarwording.

Zal de strooiroute nu nog wel gereden worden vraag ik me af.
Zout strooien is effectiever als er verkeer rijdt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:25

@Purny, veel geluk in je nieuwe huis!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:26

tienus63 schreef:
Voer net de paarden af.
Op platteland is het oorverdovend stil.
Hemelsbreed wonen we 800 meter van een N-weg, geen auto te bekennen.
Als de gemeente nu ook de straatverlichting uit zet, wordt het helemaal een aparte gewaarwording.

Zal de strooiroute nu nog wel gereden worden vraag ik me af.
Zout strooien is effectiever als er verkeer rijdt.

Hier wel, ik reed om half 8 achter de strooiauto

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:30

Hier ook uitgestorven toen mijn man net de hond uitliet. Het heeft iig enig effect gehad, het wekelijkse feestje hier was voor het eerst weg om deze tijd, die zijn iig eerder gestopt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:31

secricible schreef:
Hier ook uitgestorven toen mijn man net de hond uitliet. Het heeft iig enig effect gehad, het wekelijkse feestje hier was voor het eerst weg om deze tijd, die zijn iig eerder gestopt.

Dat vind ik dus wel bijzonder. Vorige week mocht dat ook al niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:32

In Urk hebben relschoppers de GGD Teststraat in brand gestoken -:(- -:(-
Wat een idioten daar

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:41

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:

Dat vind ik dus wel bijzonder. Vorige week mocht dat ook al niet.

Nee maar dat was een "advies" en nu is het daadwerkelijk een overtreding, ik gok toch dat dat het verschil heeft gemaakt.
(En met hier bedoel ik uiteraard niet bij mij maar hier op dorp, voor de duidelijkheid :D )

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:45

Feitelijk verandert er nog steeds niks natuurlijk. Dat dringend advies geldt in je huis nog steeds maar ben blij dat het bij sommigen enig effect lijkt te hebben.