Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Is dat zo, dat je binnenkort in dld geen boodschappen meer mag doen zonder een g-bewijs?
(Voordat ik meteen iemand wegzet als wappie ben ik wel benieuwd of er waarheid in die tekst staat)
En wat is de planning qua iedereen die dat wil, een vaccin? Eind aug toch?
Cer schreef:Nou, als je dus in dld als ongevaccineerde nergens meer naar binnen mag, dan vind ik het bericht an sich niet zo wappie, en ik verbaas me er eigenlijk over dat een aantal hier zo makkelijk aan voorbij gaat?
Cer schreef:Nou, als je dus in dld als ongevaccineerde nergens meer naar binnen mag, dan vind ik het bericht an sich niet zo wappie, en ik verbaas me er eigenlijk over dat een aantal hier zo makkelijk aan voorbij gaat?
Cer schreef:Waarom t een ramp is… nou, t is niet perse een ramp maar zolang een winkel geen haard is (en dat is t niet) snap ik niet dat mensen zich dagelijks zouden moeten laten testen om boodschappen te doen… waarom zou dat moeten??
Ik ben nog geen wappie maar ik zie het nut van dagelijks testen ook niet helemaa hoor … hoezo test maatschappij ?
besita schreef:Nou als elk schijntje kan verdwijnen graag![]()
En stop het maar in een "gezonder leven " campagne , help er de arme gezinnen mee of weet ik veel wat ..veel nuttiger
verootjoo schreef:In Duitsland meten ze niet met 700 maten hoorJe mag namelijk nergens meer zonder 3G naar binnen. Dat is gewoon 1 maat.
bigone schreef:verootjoo schreef:In Duitsland meten ze niet met 700 maten hoorJe mag namelijk nergens meer zonder 3G naar binnen. Dat is gewoon 1 maat.
Alleen niet de leuke dingen, contact beroepen zoals kapper en de heilige bierstube bvb. Winkelen, ziekenhuizen enz, de openbare voorzieningen gewoon wel dus niets is niet niets.
Trieneke schreef:Er wordt in het stuk ook gesproken over dat er meer positieven terugkomen van vakantie.
"De toename van het aantal besmettingen is niet in de laatste plaats te wijten aan degenen die terugkeren van reizen, aldus FAZ over de vrees in Berlijn voor een nieuwe golf. Ook de mensen gedragen zich bij hun contacten bijna net zo als vóór de pandemie. Daarbij komen dan nog de gevolgen van de koude maanden."
De mensen die ik ken die niet zijn gevaccineerd zijn allemaal thuis gebleven. En de meeste die wel gevaccineerd zijn, zijn allerlei kanten op gereisd.
(En nee dat is geen wetenschappelijk onderbouwde uitspraak maar wat ik zie in mijn omgeving).
Maar straks mag je ongevaccineerd nergens meer in, zonder zelfbetaalde test, want die mensen zijn het probleem. Daar zet ik dan toch mijn vraagtekens bij. En als je al wil testen, hier in de omgeving zijn de meeste testcentra gesloten of opgedoekt dus dat wordt er ook niet makkelijker op. Ik heb mij tijdenlang 3x per week laten testen toen dat nodig was bij de grensovergang maar nu lukt dat door de beperkte testmogelijkheden niet.
Ach voor mij zit er waarschijnlijk niets anders op dan te moeten vaccineren. Omdat het steeds meer onmogelijk wordt gemaakt om het niet te doen. Maar hè, het is echt 'niet' verplicht, hoor. Het is je vrije keus.
Ik snap ook echt niet dat mensen er zo makkelijk overheen stappen dat je dus gewoon in dit geval geen zeggenschap hebt over je eigen lichaam.