Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:27

Is dat zo, dat je binnenkort in dld geen boodschappen meer mag doen zonder een g-bewijs?

(Voordat ik meteen iemand wegzet als wappie ben ik wel benieuwd of er waarheid in die tekst staat)

En wat is de planning qua iedereen die dat wil, een vaccin? Eind aug toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:31

Cer schreef:
Is dat zo, dat je binnenkort in dld geen boodschappen meer mag doen zonder een g-bewijs?

(Voordat ik meteen iemand wegzet als wappie ben ik wel benieuwd of er waarheid in die tekst staat)

En wat is de planning qua iedereen die dat wil, een vaccin? Eind aug toch?

Jep.
https://dvhn.nl/extra/Duitse-media-snoe ... 73156.html

Ze hebben nl geen zin in nog meer golven.

Hier in NL ik trouwens ook niet. Zwarte draaiboekje ligt alweer klaar in de ziekenhuizen. Afgelopen golven gelukkig niet nodig geweest, hopelijk nu ook niet als ze werkelijk alles los gaan laten dit najaar.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:32

Ja ik heb zelfs uitgebreid naar andere bronnen dan de mainstream media gekeken. En wat van die telegram groepen gevolgd.
Conclusie : wat een hoop niet kloppende onzin.

Wat er gebeurd is dat ze een paar logische feiten pakken, dan een paar meningen die een beetje anders zijn dan gemiddeld maar niet heel afwijkend. En daar vervolgens wat snufjes heel vreselijk onzin bij gooien. En omdat het eerste redelijk klinkt zijn mensen geneigd de rest dan ook te geloven.
En uiteraard alles met elkaar in verband brengen echt alles.

En dan kom je tot lizzard people, Bilderberg, satanisten, ondergrondse tunnels waar mensen gekweekt worden om te laten gebruiken door datanisten, Vaccins die chips en grafeen bevatten etc.

En meest simpele manier om dit te weerleggen is dat in de hele geschiedenis van de wereld, het nog nooit gelukt is om een grote groep aan de macht te krijgen over de hele wereld. Simpelweg omdat mensen die macht willen dat niet willen delen niet slim en handig genoeg zijn om het te verbergen voor iedereen.

Dan is er nog de definitie van macht. Wat willen deze mensen en waarom?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:35

Nou, als je dus in dld als ongevaccineerde nergens meer naar binnen mag, dan vind ik het bericht an sich niet zo wappie, en ik verbaas me er eigenlijk over dat een aantal hier zo makkelijk aan voorbij gaat?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:36

Daarnaast vergeten de wappies dat de regering uit mensen bestaat die ook gewoon fouten maken, voortschrijdend inzicht hebben en dat een virus helaas muteert, en hoe meer mensen er ziek zijn hoe harder het muteert.

Ook lijken ze niet te begrijpen wat een vaccin is. nml een spuit die je immuunsysteem leert wat Covid is waardoor je immuunsysteem het de volgende keer herkent en het zo snel mogelijk kan vernietigen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:37

Ik heb ook al een datum gehoord waarop alle vaccins geactiveerd zouden worden en we dood neer gingen vallen. Die datum is inmiddels geweest en voel me nog aardig gezond en levend :=

Cer schreef:
Nou, als je dus in dld als ongevaccineerde nergens meer naar binnen mag, dan vind ik het bericht an sich niet zo wappie, en ik verbaas me er eigenlijk over dat een aantal hier zo makkelijk aan voorbij gaat?

Waarom is dat zo’n ramp dan :? Je kan je toch gewoon laten vaccineren of boodschappen aan huis bezorgen of iemand anders laten halen? Als je echt niet gevaccineerd kan worden om medische redenen, kan je je überhaupt beter niet in de supermarkten begeven dit najaar.
Om deze pandemie op korte termijn te laten stoppen, wat iedereen geloof ik wil, zijn drastische maatregelen nodig blijkbaar omdat mensen de noodzaak er niet van inzien.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:40

Cer schreef:

Dat staat er niet. Je moet of getest, of genezen of gevaccineerd zijn. Testen mag ook.

Ik zeg trouwens nergens dat ik het met zulke strenge maatregelen eens ben. Maar Duitsland is al de hele crisis strenger dan Nederland ( en dus ook veel minder zieken en doden ) .
Aannemen dat we hetzelfde doen in Nederland vind ik wat voorbarig. Maar het kan wel, onze regering kijkt altijd wat Duitsland doet en neemt dat ( in mindere mate meestal ) deels over.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:43

Waarom t een ramp is… nou, t is niet perse een ramp maar zolang een winkel geen haard is (en dat is t niet) snap ik niet dat mensen zich dagelijks zouden moeten laten testen om boodschappen te doen… waarom zou dat moeten??

Ik ben nog geen wappie maar ik zie het nut van dagelijks testen ook niet helemaa hoor … hoezo test maatschappij ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:45

Om deze pandemie op korte termijn te laten stoppen moeten ze de richtlijnen een beetje op orde brengen en niet met 700 maten meten ..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:53

In Duitsland meten ze niet met 700 maten hoor :D Je mag namelijk nergens meer zonder 3G naar binnen. Dat is gewoon 1 maat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:04

Cer schreef:
Waarom t een ramp is… nou, t is niet perse een ramp maar zolang een winkel geen haard is (en dat is t niet) snap ik niet dat mensen zich dagelijks zouden moeten laten testen om boodschappen te doen… waarom zou dat moeten??

Ik ben nog geen wappie maar ik zie het nut van dagelijks testen ook niet helemaa hoor … hoezo test maatschappij ?

Helemaal met je eens hoor
Die vraag werd gisteren trouwens ook aan onze premier ( BE ) gesteld - of we naar pasjes / testmaatschappij gaan omdat wat Italie , Frankrijk en Duistland nu invoeren - of dat hier ook komt want de vorige maatregelen kwamen ook steeds gekopieerd uit andere landen
Onze premier zei dat dit bij ons niet het geval zou zijn , enkel voor grote evenementen en wellicht binnenkort bij de kleinere evenementen zodat die ook weer doorgang zouden kunnen vinden want we zijn 1 vd beste landen qua vaccineren
Maar tot nu toe heeft onze regering nog geen enkele keer woord gehouden dus ik denk persoonlijk dat we die qr code heel vaak gaan moeten bovenhalen

Je kan het geen big deal vinden maar ik vind de corona pas voor dagelijkse dingen als boodschappen , terrasje doen enz wel heel erg ver gaan :(

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:05

En wat kost zo'n test maatschappij niet met zoveel testen dat kunnen we toch niet blijven volhouden ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:06

Weet je wat zo’n pandemie kost? Dat testen is maar een schijntje daarvan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:08

Nou als elk schijntje kan verdwijnen graag :j
En stop het maar in een "gezonder leven " campagne , help er de arme gezinnen mee of weet ik veel wat ..veel nuttiger

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:12

verootjoo schreef:
Weet je wat zo’n pandemie kost? Dat testen is maar een schijntje daarvan.

Weet je hoeveel ze al uitgegeven hebben aan nutteloze dingen :+

Een maatregel is prima, maar dan moet t wel werken en er moet een goede uitleg bij …
Anders kan je mensen alles wel wijsmaken

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:19

besita schreef:
Nou als elk schijntje kan verdwijnen graag :j
En stop het maar in een "gezonder leven " campagne , help er de arme gezinnen mee of weet ik veel wat ..veel nuttiger

Ook gezonde mensen worden oud en zwak. Ook gezonde mensen krijgen kanker en auto-immuunziekten.

Een balans tussen investeren op beide fronten zal altijd nodig zijn.

Maar ik snap wel de argumentatie dat er iets meer op het eerste gefocust moet worden ,alleen niet zo zwart-wit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:19

verootjoo schreef:
In Duitsland meten ze niet met 700 maten hoor :D Je mag namelijk nergens meer zonder 3G naar binnen. Dat is gewoon 1 maat.

Alleen niet de leuke dingen, contact beroepen zoals kapper en de heilige bierstube bvb. Winkelen, ziekenhuizen enz, de openbare voorzieningen gewoon wel dus niets is niet niets.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:23

Duitsland heeft net als ieder land ook flexibele en onduidelijke maten die economisch bepaald worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:25

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Alleen niet de leuke dingen, contact beroepen zoals kapper en de heilige bierstube bvb. Winkelen, ziekenhuizen enz, de openbare voorzieningen gewoon wel dus niets is niet niets.

Oh dan stond het onduidelijk in het artikel vind ik.

Maar goed er moeten natuurlijk keuzes gemaakt worden. En die zijn erg ingewikkeld, ik zou ze niet willen maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:27

Volgens mij zijn de keuzes in Europa op het moment vrij simpel: levert het de overheid voldoende geld op dan maken we er een uitzondering van zonder achterliggende logica.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:06

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:40

Er wordt in het stuk ook gesproken over dat er meer positieven terugkomen van vakantie.

"De toename van het aantal besmettingen is niet in de laatste plaats te wijten aan degenen die terugkeren van reizen, aldus FAZ over de vrees in Berlijn voor een nieuwe golf. Ook de mensen gedragen zich bij hun contacten bijna net zo als vóór de pandemie. Daarbij komen dan nog de gevolgen van de koude maanden."

De mensen die ik ken die niet zijn gevaccineerd zijn allemaal thuis gebleven. En de meeste die wel gevaccineerd zijn, zijn allerlei kanten op gereisd.
(En nee dat is geen wetenschappelijk onderbouwde uitspraak maar wat ik zie in mijn omgeving).

Maar straks mag je ongevaccineerd nergens meer in, zonder zelfbetaalde test, want die mensen zijn het probleem. Daar zet ik dan toch mijn vraagtekens bij. En als je al wil testen, hier in de omgeving zijn de meeste testcentra gesloten of opgedoekt dus dat wordt er ook niet makkelijker op. Ik heb mij tijdenlang 3x per week laten testen toen dat nodig was bij de grensovergang maar nu lukt dat door de beperkte testmogelijkheden niet.

Ach voor mij zit er waarschijnlijk niets anders op dan te moeten vaccineren. Omdat het steeds meer onmogelijk wordt gemaakt om het niet te doen. Maar hè, het is echt 'niet' verplicht, hoor. Het is je vrije keus.

Ik snap ook echt niet dat mensen er zo makkelijk overheen stappen dat je dus gewoon in dit geval geen zeggenschap hebt over je eigen lichaam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:43

Dat excuus zie ik heel vaak voorbij komen, geen zeggenschap over je eigen lichaam. Maar dat gaat niet op, verkapte maatregelen om mensen alsnog te vaccineren, jazeker. Maar je bent het niet verplicht alleen komen er dan regels die nogal wat moeite kosten. Niet leuk maar ik vind het zeker terecht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:47

Trieneke schreef:
Er wordt in het stuk ook gesproken over dat er meer positieven terugkomen van vakantie.

"De toename van het aantal besmettingen is niet in de laatste plaats te wijten aan degenen die terugkeren van reizen, aldus FAZ over de vrees in Berlijn voor een nieuwe golf. Ook de mensen gedragen zich bij hun contacten bijna net zo als vóór de pandemie. Daarbij komen dan nog de gevolgen van de koude maanden."

De mensen die ik ken die niet zijn gevaccineerd zijn allemaal thuis gebleven. En de meeste die wel gevaccineerd zijn, zijn allerlei kanten op gereisd.
(En nee dat is geen wetenschappelijk onderbouwde uitspraak maar wat ik zie in mijn omgeving).

Maar straks mag je ongevaccineerd nergens meer in, zonder zelfbetaalde test, want die mensen zijn het probleem. Daar zet ik dan toch mijn vraagtekens bij. En als je al wil testen, hier in de omgeving zijn de meeste testcentra gesloten of opgedoekt dus dat wordt er ook niet makkelijker op. Ik heb mij tijdenlang 3x per week laten testen toen dat nodig was bij de grensovergang maar nu lukt dat door de beperkte testmogelijkheden niet.

Ach voor mij zit er waarschijnlijk niets anders op dan te moeten vaccineren. Omdat het steeds meer onmogelijk wordt gemaakt om het niet te doen. Maar hè, het is echt 'niet' verplicht, hoor. Het is je vrije keus.

Ik snap ook echt niet dat mensen er zo makkelijk overheen stappen dat je dus gewoon in dit geval geen zeggenschap hebt over je eigen lichaam.

Dus je wil wel principieel zijn maar niet als het veel moeite kost?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:57

Nou dat vat je dan verkeerd op. Nee ik wil niet vaccineren. Ik heb mij vorige periode in alle bochten moeten wringen om afspraken voor het testen in te plannen in mijn onregelmatige werkrooster. Dat testen zou nu weer moeten maar gezien er nauwelijks meer testcentra open zijn hier, lukt dat dus niet maar ik moet wel 5x per week de grens over. Hoe dan?
Buiten het feit dat je het vanaf het najaar zelf moet betalen. Dan krijg je dus het onderscheidt dat mensen die genoeg geld hebben het nog wel kunnen volhouden niet vaccineren maar als je dat niet hebt dus niet.
Ik wil er best wat voor doen maar het moet wel mogelijk zijn.