3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:14

Hi!
Linoleum; gefeliciteerd met de sollicitatie! Spannend en succes vrijdag! Misschien heb je het al aangegeven en heb ik dat even gemist, maar voor welke functie solliciteer je?
Hier ook een blije ruiter; rij momenteel alleen het paardje van een vriendin soms maar heb geen lessen omdat ik het niet meer kan combineren met mijn school en een beetje klaar was met de instructeur op mijn oude stal haha. Maar mis het enorm. Lessen zijn alleen ook zo duur en veel stallen werken tegenwoordig met kwartaalkaarten waardoor je in een keer zomaar 80 euro (als het niet meer is) kwijt bent en als simpel studentje is dat lastig. Helaasch.

Wat ik trouwens hoorde; als je de ene dag 100 kcal onder je doel zit kun je die de dag erna gewoon extra eten. Dit klinkt super simpel maar ik vind het een fijne gedachte dat je niet alles hebt verpest als je 1 dag ongezond eet. Gaat meer over hoeveel je bijvoorbeeld gedurende een periode van een week binnen krijgt. Misschien denken sommigen wel 'duhhh dat is toch niets nieuws' maar ik vond het echt een soort eye-opener hahaha.

Hier gaat het de laatste dagen qua eten supergoed; doe nog steeds aan IIFYM (macro's bijhouden) en sinds ik mijn eiwit omhoog heb gegooid heb ik veel minder suikerdipjes, meer energie en minder honger. Producten van melkunie met veel eiwit heb ik echt ontdekt en ruim ingeslagen, je hebt een breaker voor ongeveer 1,45 en daar zit dan 10 gram KH en 20(!!) gram eiwit in. Is superlekker en vult ideaal als tussendoortje.
Dus back on track en gemotiveerd. <<)

En urgh Dilan ik word altijd zo jaloers van je leuke rijfoto's *\o/*

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:19

Dilan, nee in totaal. Dus veel te weinig gegeten.

Castilja, Dankje! Ik heb gesolliciteerd voor interne functie als commercieel adviseur en desk account manager. Morgenochtend tweede gesprek.

Ik hoop echt dat zaterdag beetje droog is, wil ook weer rondje doen. Maar geen zin in regen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:21

Gaat idd om je weektotaal. Kan heel fijn zijn omdat je idd niet meteen alles verpest als je een dag oets teveel eet.

Maar het kan ook andersom werken. Als je bvb 5 dagen heel strikt eet en dus een calorietekort krijgt. En vervolgens vanaf vrijdagavond bvb compleet losgaat op allerlei lekkers (en drank tijdens het uitgaan) waardoor je bvb op weekbasis 300 kcal meer binnenkrijgt. Lijkt op 7 dagen niet heel veel, maar juist dat zijn die 'stiekeme' kilo's die erbij komen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:21

linoleum schreef:
Dilan, nee in totaal. Dus veel te weinig gegeten.

Castilja, Dankje! Ik heb gesolliciteerd voor interne functie als commercieel adviseur en desk account manager. Morgenochtend tweede gesprek.

Ik hoop echt dat zaterdag beetje droog is, wil ook weer rondje doen. Maar geen zin in regen :')

Dan kun je het beste zaterdag gaan idd :j

Ik wilde zondag, omdat ik dan meer tijd heb. Maar na een blik op het weerbericht ga ik zaterdag wel vroeger mn bed uit. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:35

Ja zaterdag komt me ook beste uit. Zondag zou eventueel kunnen, maar liever zaterdag.

En castilja, ze hebben niet voor niets de term balansdag :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:54

Spannend linoleum, succes! :)

Op zich is het wel logisch dat je een kcal overschot kunt compenseren. Je valt tenslotte ook niet af als je 1 dag onder je verbruik eet, dus je komt ook heus niet aan als je 1 dag boven je verbruik eet. :D En als je wel aankomt na een dagje chips oid dan is dat hoogstwaarschijnlijk vocht..

Hier een gek dagje, voel me niet goed (griep) en heb bijna niet geslapen.

O/L: ommelet van 3 eieren, feta light, spinazie, cherry tomaten en paprikapoeder
T: 2 plakjes zelfgemaakte bruine bonen cake :9
T:handje pistachenotenmix en een mandarijn
A: tempeh met ui, sambal en ketjap manis met wat couscous en rucola met tomaat en feta light
T: kwark met eiwitpoeder en banaan

Totaal: 1790
Beweging: niet zoveel. :') Even niet trainen vandaag in elk geval, ik heb knallende hoofdpijn en hoest als een zeehond. Misschien even een klein blokje om via het strand straks.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:47

Lekker lijstje Linoleum! Hier is het ook weer rommelig, weinig motivatie om naar de sportschool te gaan, ook omdat ik verder wat drukker ben geworden. Mijn vrijwilligerswerk ga ik nu standaard 3 keer in de week doen, de andere vrijwilliger is ermee opgehouden. Vandaag wel weer dressuurles gehad, was fijn, maar pittig. En daarna wilde ik eigenlijk nog naar de sportschool maar zag het toch niet zitten.

O: twee waldkorn crackers met Slankie smeerkaas, een plak gerookte ham, tuinkers en cherrytomaatjes
T: twee maiswafels met runderrookvlees
L: een roggecracker en een maiswafel met gekookt ei, paprikapoeder en een heel klein beetje mayo
T: eventueel een cup-a-soup en/of een appel
A: kipshoarma met tabouleh

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:02

Ik heb ook een eigen paard, daar ben ik op het moment mee bezig met inrijden, dus hopelijk kan ik binnenkort ook weer rijden! Ik kijk er nu al naar uit *\o/*

Hmm Linoleum, lekker een lekkerbekje :9

Maanlicht, een pittige dressuurles is toch ook al goed! Ik zou het ook niet kunnen opbrengen om daarna nog naar de sportschool te gaan hoor :o

Mijn lijstje van gisteren:
T: Rijstwafel
L: Daar gaan we weer :+ 4 crackers, waarvan 2 met kruidenkaas, kipfilet en gekookt eitje en 1 cracker met vleessalade en 1 cracker met ei-komkommersalade. 2 maiswafels met runderrookvlees en een glas ice tea green :Y)
T: 3 reepjes Kinder chocolade
A: Couscous met broccoli, erwtjes, witte kaas en geroosterde pompoenpitten

Ik kwam uit op 1650 kcal, dus ik ben tevreden :)

En voor vandaag:

L: Weer een hele hoop crackers, rijstwafels en beleg :')
T: 4 reepjes kinderchoco (Tijd van de maand is aangebroken)
A: Nasi van bloemkoolrijst met spekjes, ei en prei

Ik moet thuis de nasi nog even invoeren, ik gok weer rond de 1600 :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:01

Annikoe, heerlijke lijstjes weer! En die kinderreepjes. Jaloers..

Frummels, lekker thuis blijven als je hoofdpijn hebt. Rust is ook belangrijk.

Maanlicht, zware dressuurles is ook pittig. Dus je fitness overslaan is dan niet erg toch?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:16

Maanlicht: met een pittige dressuurles verbrand je zo 400 kcl! dus dat je de sportschool overslaat is volgens mij helemaal niet erg. Wat ik zelf doe om mijn gevoel te compenseren is een half uurtje yoga met jillian Michaels. Kan je lekker thuis doen in de woonkamer en dan ben je toch nog even bezig geweest!

Mooie lijstjes weer dames. Annikoe de tijd van de maand klinkt bekend helaas!

Dat van kcl compenseren doe ik eigenlijk al. Door de weeks opletten en in het weekend wat minder. Maar ik probeer ook minder, dat wanneer ik iets ongezonds eet, te denken nu maakt het niet uit en dan los te gaan :+ In het verleden deed ik dat nog wel.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout appel kaneel en rozijnen
T: 2 Rijstewafels pindakaas
L: kip pesto wrap, en paprika, komkommer en tomaatjes erbij.
T: overgeslagen. Zat op het paard
A: zuurkool stamppot
T: skyr

B: paardgereden, 5 km gewandeld, en zo nog 1 uur en een kwartier voetbaltraining.

Morgenavond gezellig uiteten met vriendinnetje, sushi. En dit weekend verjaardagsweekend. Dus zal vanaf morgenavond een ongezond weekend worden :=

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:07

Ik tel geen calorieën. Ik zie dat niet zitten. Ben zo al overstressed.

Vandaag ook goede dressuurlessen gehad. Wel ziek dus trainer heeft even overgenomen. Mijn chronische hyperventilatie zorgt er momenteel ook voor dat ik onmiddellijk buiten adem ben.

O: 1 potje yoghurt met handje muesli
L: sla, gehaktballetje en dressing
A: Bloemkoolrijst met spinazie en kip cordon blue.

Tussendoortjes lukken niet door te druk en geen seconde tijd. Ik sta letterlijk op instorten. Ziek zijn is nu echt niet aan de orde. Woensdag nog een project op de hogeschool waar les geef dus moet er zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:26

Ik ben nog steeds van mening dat je echt te weinig binnen krijgt Laibadji. Je lichaam heeft meer calorieën nodig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:52

Ben t met Maanlicht eens. Denk dat je niet eens aan de 1000 kcal komt. En dat is minder dan wat je voor onderhoud nodig hebt :=

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:53

Maanlicht schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat je echt te weinig binnen krijgt Laibadji. Je lichaam heeft meer calorieën nodig.

Wat zou jij er dan nog bij eten?
Mijn salade 's middags en mijn avondeten is wel een bord vol. Dus lekker veel.

Ik moet wel zeggen dat ik geen honger heb. Ook geen drang naar eten.

Daarnet wel een mandarijntjes gegeten.

Het gekke is ook dat ik dit nu iets meer dan een maand doe en 'maar' 2.5kg kwijt ben.

Maar tips zijn welkom ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:56

Sla zit vrij weinig in qua voedingsstoffen.

Verder mis ik gezonde vetten en eiwitten.
Plus dat ik ook niet veel vulling in de vorm van khd zie. Als je geen brood/pasta wilt, is havermout een optie. Of brinta, dat is wat lichter verteerbaar.

En eventueel wat meer fruit toevoegen tussendoor

2,5 kg per maand vind ik eerlijk gezegd vrij hard gaan hoor.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:42

De tips van Dilan ga ik in mee :j

2,5 kg per maand vind ik echt super veel := Dat is ruim een halve kg per week?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 22:00

Halve kilo per week is wel iets om op te richten hoor. Is niet heel veel.

Al ga ik wel met de rest mee dat je lijstjes heel mager ogen Laibadji. Misschien toch even tellen? Hoeft niet stressvol te zijn hoor.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:03

Daarnaast gaat je lichaam juist in overlevingsstand als je te weinig eet.
Ik denk dat je idd te weinig binnen krijgt. Maar goed dat is nu vaak genoeg gezegd.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:19

Is nochtans samen met diëtiste. Zij keurt dit goed. Zij mikt ook op 2 kg per maand. Dat valt zelfs onder traag afvallen.

Ik heb nochtans helemaal geen honger en voel mij fysiek (naast de stress) goed.

Ik eet de dingen die ik lust. Brinta en havermout lust ik echt niet. Ben dan ook een moeilijke eter.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 22:50

Laibadji schreef:
Is nochtans samen met diëtiste. Zij keurt dit goed. Zij mikt ook op 2 kg per maand. Dat valt zelfs onder traag afvallen.

Ik heb nochtans helemaal geen honger en voel mij fysiek (naast de stress) goed.

Ik eet de dingen die ik lust. Brinta en havermout lust ik echt niet. Ben dan ook een moeilijke eter.

Lijkt me sterk dat je diëtiste het goed vindt dat je zo weinig eet. Misschien wát je eet wel maar niet hoe weinig. (Al is 500gr per week wel netjes zoals gezegd(

Lees de OP eens door, daar staat uitgebreid beschreven wat te weinig eten met je lichaam doet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:38

Dilan, mijn paard heeft een rugblessure. Waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht passend zadel (wat fijn, zadelmakers die zeggen dat je zadel past terwijl dat niet zo is _-:( ) en door mijn eigen kwaliteiten als ruiter.
In theorie zou ik dus kunnen rijden, want ik heb twee paarden. Maar met allebei gaat dat nu niet. Een heeft dus die rugblessure, en de andere heeft een enorm opstapprobleem. Die ben ik nu langzaam weer aan het leren dat opstappen echt niet eng is. Daar ben ik nu zover dat ik op het krukje naast hem kan staan met mijn been in de lucht en dat hij ontspant, terwijl hij eerst überhaupt niet bij het krukje in de buurt durfde te komen. Dus daar ben ik stiekem wel een beetje trots op :)
Linoleum, dat is dan idd wel veel te weinig. Goed dat je dat zelf ook weet. Mooi lijstje verder!
Maanlicht, ik moet eerlijk zeggen dat ik bij een flinke dressuurles zelf altijd aardig zweet. Ik denk dus dat dat ook prima is als beweging :j
Annikoe, lekkere lijstjes!
Frummels, goed dat je thuisgebleven bent, hoofdpijn is verschrikkelijk als je iets wil doen.
Mooie lijstjes allemaal!
Ik vind ook dat je te weinig eet Laibadji. Ik zou toch echt wat tussendoortjes nemen om wat hoger uit te komen in kcal.

Gisteren ging het erg goed. Mezelf weer gewogen en ik weeg nu 60.1 kg, 100 gram nog tot mijn streefgewicht! *\o/*
Ook wat maten opgemeten, geen idee wat ik er mee moet, maar ik zie later hopelijk verschil.
Taille: 66 cm
Heupen: 85 cm, de vorige keer was dat 94 cm in september 2018, maar ik denk dat ik niet zo goed kan meten, want dat verschil kan nooit zo groot zijn.
Kont: 92 cm.
Bovenbenen: 55 cm.
Ook eens geprobeerd om het ontbijt over te slaan, ik was ook vrij laat pas uit bed. Ik moet zeggen, het ging wel, maar ik kreeg tegen lunchtijd het wel enorm warm en een heel wollig gevoel in mijn hoofd, na de lunch was dat ook weer weg.
O: slaap.
T: een appel. (58)
L: een tosti van twee bruine boterhammen met gekookte ham en kaas, een halve eetlepel mayonaise (ketchup was op) en een glas drinkyoghurt Framboos 0% vet. (506)
T: een bakje fruitsalade met verse mango en ananas en twee volkoren crackers met gerookte kipfilet. (198)
A: boerenkoolstamp met spekjes en rookworst. (648)
T: magere vanille yoghurt met een eetlepel fruitspread aardbei. (116)
B: 9000 stappen, 60 minuten bezig zijn met paard, 26 minuten fietsen, 7 minute workout en een aantal 30 day challenges.
Totaal kcal: 1527.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:46

*komt weer om het hoekje kijken*

Ik ben denk ik klaar met vreten dus ik ga het weer proberen :)
Heb me de laatste tijd echt schandalig gedragen m.b.t. eten dus moet echt weer even streng zijn. Voorlopig even niet op de weegschaal..... want ik denk niet dat ik dan vrolijk wordt. Ik ga vanaf maandag weer tellen is het plan.... of iig een aantal dagen. Echt dit is poging 100 ofzo, maar het moet echt lukken.. wordt er ongelukkig van.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:52

Kimmie, wat balen van de pech met je paarden :(
Wel een heel net resultaat! Die laatste 100 gram gaat ook zeker lukken. :j

Yonker, ik zit ook al aan poging honderdduizend ofzo. De aanhouder wint, zeggen ze ;)

Vanochtend weer gewogen. Van 62,2 naar 61,7 in een week :)
Grotendeels vocht denk ik, maar oke, het gaat de goede kant op. Al moet ik nog 2,7 kg tot mn streefgewicht :')

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:26

@Kimmie: wat jammer dat je niet kan rijden. Wel super veel bereikt met je andere paard! Je bent duidelijk op de goede weg! +:)+ Oh en wat ben jaloers op jou. Zo goed dat je 100 g can je streefgewicht zit.

Dylan93 ook super goed bezig.

Bij mij is het weer een hele week hetzelfde gewicht. Ook deze ochtend 67,5. Bah.... :evaw: ^)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:29

Wat goed Kim! Heb je ook foto’s van jezelf gemaakt? Kan heel leuk zijn om te zien.

We hadden deze week Hello Fresh, had een korting en maar weer eens proberen. Maar steeds na een uur alweer honger.. heel vervelend. Gister ‘s avonds dus nog wat gegeten terwijl ik eigenlijk al aan m’n caloriedoel zat. Maar had zo’n honger. Uiteindelijk een pakje Lu minicrackers gegeten en een roggecracker met ossenworst, mosterd en augurk. Vandaag even een wat magerder dagje. Morgen gaan we uit eten bij een Italiaan, dus zal wel ruim calorieen binnen krijgen dan. Al ga ik er wel een beetje rekening mee houden.