Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:01

Evelijn schreef:
tylando schreef:
Dat zie je vaker hoor dat de ouders zelf niet ingrijpen en waarom??

Omdat ze totaal afgestompt zijn en al zo inconsequent bezig geweest dat die kinderen eerder hun een grote bek geven dan te luisteren :Y) ... vreemde ogen dwingen ... dus daar maak ik dan maar mooi gebruik van }>

De vader van een kennis is een keer na een halfuur in continue gekrijs te hebben gezeten naar een kind toegelopen en doodkalm het kind streng aangekeken in de ogen en gezegd "en nu stil zijn". Kind was zo verbaasd/overrompeld dat ie niets meer heeft laten horen de rest van de avond _O-

noordje

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:09

:D _O-
Maar volgens mij werkt dat het beste. Een vreemde die z'n krijserd even boos aankijkt en/of toespreekt.
Naar de ouders luisteren ze toch niet meer :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:41

Maar wel dikke kans dat mama of papa het nog voor het kind opneemt ook....
Heb in de winkel waar ik werkte eens een jongetje vriendelijk verzocht niet zo hard te rennen, te gillen en de DVD's netjes in de kast te laten staan. Moeder werd kwáád! Want kinderen moeten gewoon kind kunnen zijn, hij was juist zo vrolijk vandaag, en ik kon die dvd's toch gewoon weer opruimen?
Ik heb mevrouw gemeld dat ik het fijn zou vinden als ze haar kind in de hand hield zodat ik geen extra werk had van het opruimen, en ondertussen gewoon de andere klanten kon helpen ipv afgeleid te worden door het gekrijs van haar zoontje.
Ze is boos weggegaan, doei mevrouw, en tot nooit meer ziens! :evaw: :=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:03

Over die 14 kinderen, ik heb met iemand geappt, die was 1 van 10. Dat vond ik al veel :Y)

Raar verhaal van die in het vliegtuig.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:51

Meelezer hier, Ik heb kids dus ik hoor eigenlijk niet te reageren. Maar wilde even zeggen dat ik mij ook irriteer aan onopgevoede en zich misdragende kinderen. Ik vind dat vooral het respect bij sommigen ver te zoeken is. Ik spreek ook altijd vreemde kinderen aan, zeker als ze bij mij thuis of in mijn auto zijn. Dan gelden mijn regels en worden ook vreemde kinderen op dezelfde manier terecht verwezen als de mijne. Ik vind t belachelijk dat een vreemde niets zou mogen zeggen van het gedrag van jouw kind als het zich misdraagt. Ik begrijp dat soort ouders totaal niet. Als je kinderen hebt hoor je ze op te voeden en ze voor te bereiden op het leven.

Wat mij wel opvalt hier is dat er toch veel bij zijn die wordt veroordeeld om hun bewuste keuze. Dat vind ik raar, leven en laten leven toch? Beetje rekening houden met elkaar en dan komt alles goed.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:58

Ik zou me de ogen uit de kop schamen als een vreemde mijn kind zou moeten corrigeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:15

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:27

Vandaag in de trein had er een kind zo'n squeaky toy die je normaal aan honden geeft. En omdat Djilano anders vervelend wordt mag Djilano lekker de hele rit met dat ding zitten piepen. Constant. Ik moest er 15 minuten mee in de trein zitten. Ik snap echt niet dat je dat toestaat. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:30

Excuses, Oot heeft ook een piepgiraffe.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:51

lieveli schreef:

Het piepbeest is ook niet het probleem, dat is het non-stop mogen piepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:15

Ik heb me vandaag weer aan blagen in de decathlon geërgerd.
Tot ik een bal tegen me aankreeg toen heb ik de meest vuile blik naar stormpje gegeven en heeft mamalief m toch maar weggehaald.
Later ook nog een kind wat niet uit z’n doppen keek middenin t pad, botsing en viel op de grond ( heel zachtjes). Mijn blik was genoeg.
Ben ook doorgelopen, dan moet je als kind maar niet spelen in de winkel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:16

oomens schreef:
lieveli schreef:

Het piepbeest is ook niet het probleem, dat is het non-stop mogen piepen.

Het non stop mogen piepen in een trein :o
En nee het was geen baby, kind kon praten dus dan kan je Djilano best wel uitleggen dat hij soms ook even mag wachten met dat speeltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:12

Ik had gisteren wel een goeie. Ging snel naar de supermarkt om nog wat te halen. Er komen 2 kindjes, jongen van 6 en meisje van 3 denk ik, naar hun ouders gestormd. Elk een zakje snoep in de hand "mamaaaaa ik wil die mag ik die alsjeblieft".
Mama zei gelijk "nee die mogen jullie niet. Eerst eten en de afspraak was daarna een ijsje."

Ik zag 2 gezichtjes betrekken en hield mijn hart al vast (en zo nog wat mensen die erbij stonden). Tot mijn verbazing draaien ze zich om, leggen het snoep terug en gaan vrolijk verder met hun ouders de winkel door. Geen kik, geen gegil, geen gepruttel. Zo fijn om te zien!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:03

Anoniem schreef:
Ik heb me vandaag weer aan blagen in de decathlon geërgerd.
Tot ik een bal tegen me aankreeg toen heb ik de meest vuile blik naar stormpje gegeven en heeft mamalief m toch maar weggehaald.
Later ook nog een kind wat niet uit z’n doppen keek middenin t pad, botsing en viel op de grond ( heel zachtjes). Mijn blik was genoeg.
Ben ook doorgelopen, dan moet je als kind maar niet spelen in de winkel.

Maar decathlon is toch gewoon zo’n indoor speeltuin? Snap niet dat je daar moeilijk over doet, dat weet je van te voren O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:47

Hahaha ik snap prima dat kindjes er met ballen en fietsjes spelen maar moet dat tegen andere mensen aan? Haha..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:51

Je kunt niet verwachten dat ze hetzelfde inzicht en overzicht hebben als jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:54

Ouders wel hoor. Die zijn niet achterlijk. Houd je kind enigzins in de gaten.
Als ik daar schoenen zit te passen hoef ik geen bal tegen m’n hoofd aan als ze 1 meter van me af gaan overgooien. Doe dat ergens anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:58

Ik snap dat het vervelend is, maar een ongelukkie zit in een klein hoekje. Die ouders lopen misschien net even een rondje. Volwassenen botsen vast ook wel eens tegen je aan. Of jij tegen hen. Oehhhhh.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:59

Als ik een bal tegen mijn hoofd krijg en de ouders zeggen niks dan zorg ik wel dat het mormel dat wel laat als ik geen sterretjes zie/nog recht sta. :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:03

Ik zal wet iets zeggen als 'kijk uit' ofzo. Maar donkere blikken vind ik zo passief-agressief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:05

Even zonder gekheid... lieveli, kom je weleens in de decathlon? Want daar lopen echt ontzettend veel los geslagen kinderen waar niet op gelet wordt.
Was er een paar mnd terug voor nieuwe hardloopschoenen en heb vier x kids van m’n testbaan af moeten sturen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:06

Als mijn man het moet zien gebeuren blijft het niet bij donkere blikken vrees ik. Een bal tegen iemand aan mag gewoon niet gebeuren. Punt, ook niet per ongeluk, het is een f*cking winkel, daar moet je kunnen gaan zonder je zorgen te maken over vliegende voorwerpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:09

Ik vind het een poedersuiker, ben het met je eens. Maar als ik last heb van een kind of het is aan poedersuiker op een gevaarlijke manier dan zeg ik er wat van. Maar met alle bende die er uitgestald staat snap ik dat kinderen zich opfokken, dat is de hele marketing van die winkel.

Ik bestel dus altijd fijn online ook al woon ik er naast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:13

Tsja, dan ben ik maar passief- agressief.
T hielp wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:15

Ik vind ook dat een kind gewoon kan leren van spullen af te blijven. Kijken doe je met je ogen. In een winkel zijn spullen pas van jou als ze betaald zijn, tot die tijd wordt er niet mee gespeeld.