Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:04

Oo, ik vind de reacties van Janine helemaal niet overkomen als commentaar hoor? En waar iets niet klopt kan iemand anders het altijd weer verbeteren toch?

Kimmie25501: valt best mee toch? Het enige wat ik anders zie dan normale lijstjes is dat bakje vla en een korstje met pure pasta

Priscilla: Is dat bij de Aldi te koop? :oo Heb het nog ooit gezien, maar dat zou wel heel handig zijn!
Gefeliciteerd met je tentamen Eulogy!

Welkom Benthhh! Dat snaaien als het rustig is herken ik heel goed toen ik nog in de bediening werkte haha! Wat ik deed, was een lekkere suikervrije ranja kopen en neerzetten, en daar af en toe een flink glas van drinken! Of een cappuccino ofzo als het rustig was. Dan merkte ik vaak dat ik gewoon zin had om te eten en niet eens honger had. :+
En zorgen dat je bezig blijft! Ook als het rustig is. Ik ging vaak even stoffen, menukaarten afnemen, etc etc.

Welkom Giolli! Ik zou gewoon zorgen dat je jezelf niets ontzegt en zo honger krijgt. Vervang veel dingen eens door gezonde alternatieven! Zo heb je niet het gevoel dat je dingen moet laten staan, maar eet je enkel anders. Voelt ook iets minder als een dieet. Dat werkt bij mij heel goed :)

Edit: lijstje vergeten :+
O: 200 gram Griekse yoghurt vanille met 30 gram zonnatura muesli
T: kiwi
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met avocado en kipfilet, rauwkost
T: appel, 200 ml magere yoghurt met 3 scheppen havermout, kaneel en rozijnen
A: tilapia filet, 300 gram hollandse wokgroenten
T: ? wsl wel trek, maar weet nog niet goed wat

B: niet zo veel, hele dag uni en werken vanavond dus iig wel wat heen en weer fietsen
D: thee, water, slimpie ranja

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:21

Tja, ik zeg alleen hoe het op mij overkomt. Ik persoonlijk vindt de reacties met commentaar van Janine niet prettig verwoord.

Janine, met die ene dag raak je echt niet zo de controle kwijt hoor. En je zegt letterlijk 'de volgende dag vind ik persoonlijk wat laat'.

En ik bedoel de reactie op Emma niet inhoudelijk en of het wel of niet uitgesproken is, maar dat je dan zo gepikeerd reageert, terwijl je wel op andere mensen altijd commentaar/tips levert. Want, om dan terug te gaan naar het voorbeeld, gaf Emma ook alleen een tip. Ik wil wel even benadrukken dat het mij niet gaat om 'verdedigen' van iemand of de inhoudelijke reactie die gegeven is, maar simpelweg de manier waarop je reageert op tips of kritiek op jezelf.

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:24

Bwa, ik vind de opmerkingen van janine ook niet zo speciaal 'fout' geschreven. Het duidt gewoon nog maar eens aan dat afvallen heel persoonlijk is, en niet alles voor iedereen werkt. An sich begrijp ik ook de opmerking dat janine zegt dat 'morgen' al te laat is. Want haar opmerking was goed bedoeld, want inderdaad mensen eten dan gewoon de hele dag nog slechter, en de dag erna terug proberen het eraf te werken is eigenlijk extra moeite ook.

En persoonlijk vind ik de opmerking van 'jij valt niet af ' nogal lichtelijk onder de gordel en persoonlijk :o laten we het gezellig houden meiden ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:29

Ik moet altijd wel lachen om mensen die zeggen dat ze aankomen zodra ze zijn gaan samenwonen..

Hoe aten/deden jullie dat voor het samenwonen dan qua eten/drinken?

Doen jullie nu "ongezonder" ?

Ter info:

Het is nog altijd zo dat je een calorietekort moet creëren wil je afvallen. En niet moet gaan crashen.

Het creëren van een calorietekort betekent geen crashdieet waarin je de energie-inname met twee derde reduceert. je metabolisme vertraagt dan namelijk, waardoor je het uiteindelijk niet volhoudt. Je lichaam zal direct in opstand komen en er alles aan doen om je weer te laten eten.

ipv tellen kun je het principe volgen van "eet tot je voor 80% vol zit". (handpalmmethode)

En het draait niet alleen maar om calorieën. Bij het samenstellen van je voedingspatroon en het kiezen van een voedingsproduct is het ook van belang om te kijken naar andere eigenschappen, zoals je macro's.

En voor mensen die denken dat je lichaamsvet om kunt zetten in spieren, dat is onmogelijk ;)
Je lichaamsvet bevat geen stikstof en je lichaam geen mechanisme bevat waarmee vetten kunnen worden omgezet in aminozuren. Als je vet verliest worden je spieren zichtbaar. Dat is totaal iets anders dan je lichaamsvet omzetten in spieren. Spierdefinitie creëer je door voldoende eiwitten binnen te krijgen en door aan (zware) krachttraining te doen, waarbij je elke week iets zwaarder probeert te trainen. (progressie overload)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:32

Nachtelijk eten doe ik een enkele keer ook. Als ik een hongergevoel heb slaap ik dus echt niet. Ik heb dat al vaker geprobeerd te negeren of een glas water te drinken, maar als dat niet werkt, eet ik wat kleins (vaak klein beetje kwark oid, iets wat meteen de honger stilt). Als ik dat niet doe slaap ik niet/slecht, en dan heb ik de volgende dag een snaaidag omdat ik slecht in mn vel zit en moe ben.

Ik snap imandra haar reactie wel een beetje, maar dat is het gevaar van internet, er wordt vaak gauw een "toon" gehangen aan wat iemand zegt, terwijl diegene dat misschien/waarschijnlijk helemaal niet zo bedoelt.

Dat van de volgende dag snap ik ook prima, in die zin dat ik vaak pas tegen het einde van de dag dat seintje krijg dat ik niet goed bezig ben, dus dan is de volgende dag het eerste moment dat ik weer gezonder kan eten. Na 1 stuk taart bijv heb ik dat gevoel niet, omdat ik dat niet perse vind vallen onder een slechte dag, maar gewoon dat ik mezelf wat lekkers gegund heb.

Ik kwam ook aan toen ik ging samenwonen, omdat mn man een enorme snaaier is. Ik haalde het gewoon nooit in huis, en opeens lag de kast vol lekkers :') En op een of andere manier associeer ik eten met gezelligheid, al begint dat nu wel minder te worden.

Vandaag wordt het:
O: havermoutpap met halfvolle melk en beetje kokos
T: kleine appel
L: 2 volkoren broodjes gebraden gehakt met beetje mosterd
T: magere kwark
A: maaltijdsalade mexicaans (a 485 kcal als ik het goed onthouden heb)
T: 1 glas witte wijn, snack a jack kaas

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:50

Het is trouwens misschien ook nuttig om groene thee aan je 'dieet' toe te voegen. Een kopje per dag kan al wat ondersteuning geven richting gewichtsverlies :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:54

Ik drink hele dagen groene thee :P

En wat betreft aankomen dmv samenwonen, ik val altijd alleen maar af :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:59

Haha, veel actiever leven? <<)

Groene thee drink ik ook heel veel. Nooit wat van gemerkt trouwens :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:01

Haha <<) :')

Nee ik merk ook niks van de groene thee :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:12

Aangeraden wordt 3 koppen, maar ik zeg ook maar ondersteuning :p ik bedoel niet dat je daarvan heldere kilo's gaat verliezen zonder meer :p

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:14

Dat zou wel heel fijn (en makkelijk) zijn :')
Nou weet ik niet hoeveel het doet, maar merk zelf geen verschil tussen wel of geen groene thee eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:17

Groene thee drijft vocht af. Je verliest er dus geen vet door maar het kan wel helpen als je veel vocht vasthoudt.

Overigens ga ik mee met imandra. Janine, ik vind dat je 'tips' soms nogal uit de hoogte overkomen en dat je af en toe een houding inneemt alsof je de waarheid in pacht hebt. Vervolgens duld je geen tegenspraak zonder discussie en dat vind ik een beetje vervelend. Dat betekent echt niet dat je alleen maar lijstjes mag plaatsen want ieders inbreng is welkom en goed, maar de toon komt soms een beetje vervelend over op mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:35

Ik zal even deze reactie quoten, maar omdat ik in officebokt zit, zal ik eventuele andere reacties even bij naam noemen.

IMANDRA schreef:
Tja, ik zeg alleen hoe het op mij overkomt. Ik persoonlijk vindt de reacties met commentaar van Janine niet prettig verwoord.

Janine, met die ene dag raak je echt niet zo de controle kwijt hoor. En je zegt letterlijk 'de volgende dag vind ik persoonlijk wat laat'.

En ik bedoel de reactie op Emma niet inhoudelijk en of het wel of niet uitgesproken is, maar dat je dan zo gepikeerd reageert, terwijl je wel op andere mensen altijd commentaar/tips levert. Want, om dan terug te gaan naar het voorbeeld, gaf Emma ook alleen een tip. Ik wil wel even benadrukken dat het mij niet gaat om 'verdedigen' van iemand of de inhoudelijke reactie die gegeven is, maar simpelweg de manier waarop je reageert op tips of kritiek op jezelf.

Ik heb natuurlijk even door het topic gebladerd, en zie dat jouw laatste reactie voor vanochtend van 27 januari is. Wat ik persoonlijk wat frappant vind, maar soit... Ik vind het jammer dat jij mijn reacties niet prettig verwoord vindt, maar er is verder weinig commentaar op mijn reacties. Wat jij ziet als commentaar, zie ik meer als tips en ik hoop ook dat anderen dat zien. Mocht dat niet het geval zijn, trek alsjeblieft aan de bel. Zoals Laura zegt, het is het internet. Ik doe mijn best om zo objectief mogelijk te reageren en te lezen.

Voordat er weer wordt verwezen naar de boterdiscussie van Emma en mij, daar heb ik inderdaad gepikeerd op gereageerd omdat er (zoals gezegd) meerdere keren op werd gehamerd. Dat betekent niet dat ik hun tips in de wind sla. Ben meteen gisterochtend gaan kijken wat ik aan mosterd op mijn brood smeerde, door het brood op de weegschaal te leggen. Dat heb ik hier ook geschreven. Boter ben ik nog niet aan toegekomen. Emma heeft gezegd het niet onaardig te bedoelen en klaar, toch? Maar goed, dat is tussen mij en Emma. Wat ik vanochtend heb geschreven is tussen mij en Benthhh en tussen mij en Giolli. Dames, ook van jullie hoor ik het graag als het niet overkomt zoals ik het heb bedoeld.
Brengt me tot de vraag Imandra, waarom reageer jij op mijn reacties naar andere gebruikers toe? Die zelf tot dusverre nog niet hebben gereageerd op mijn reactie? Ik krijg de indruk dat omdat wij hier op een verkeerde voet zijn begonnen dit jaar en zou graag weten hoe wij dit samen achter ons kunnen laten, zonder de rest van het topic hier verder mee te belasten. Mijn inbox staat er uiteraard voor open.

Cheetahfan, dat hoop ik ook van harte. Ik kan misschien op mentaal vlak wat tips geven door wat ik zelf heb geleerd. Of ik heb ooit iets gehoord wat ik heb uitgezocht. Maar er zitten hier mensen die veel meer weten van gezond eten dan ik. Dus als ik iets verkeerd zeg, hoor ik dat ook heel graag!

Wat betreft 'morgen te laat'. Ik zal ook nergens beweren dat je van één dag uit de ban springen de controle kwijt raakt. Dat heb ik ook nergens beweert. Want als jij die ene dag hebt genoten van dat uit de ban springen, is er niets aan de hand. Er is pas iets aan de hand op het moment dat je een schuldgevoel krijgt naar je eetpatroon toe. Als je spijt hebt van iets dat je hebt gegeten. Veel mensen stellen dan het oppakken van de draad uit naar morgen en er kan nog wel wat bij, want die dag is toch al fout. En dát is een probleem... Want in plaats van de 'schade' te beperken, neem je er nog wat extra's bij... Ook geen probleem, maar het schuldgevoel wordt niet minder, eerder meer. Waardoor een volgende keer dat stukje appeltaart wat toch niet zo lekker was, ook weer voor een schuldgevoel gaat zorgen. Als je wilt afvallen, moet je ook leren dat genieten niet erg is. Dat dat dikke stuk appeltaart eens per week echt geen ramp is, maar dat je zelf degene bent die kan zorgen voor het evenwicht. Dus woensdag een stuk appeltaart? Dan schep je 's avonds wat minder pasta op en wat meer groenten. En ga je een uur stevig wandelen. Ik noem maar wat...

Zo en nu wil ik er niet verder op in gaan in dit topic.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:44

Laura82 schreef:
Ik snap imandra haar reactie wel een beetje, maar dat is het gevaar van internet, er wordt vaak gauw een "toon" gehangen aan wat iemand zegt, terwijl diegene dat misschien/waarschijnlijk helemaal niet zo bedoelt.

Dit inderdaad :j

Laura82 schreef:
Vandaag wordt het:
O: havermoutpap met halfvolle melk en beetje kokos
T: kleine appel
L: 2 volkoren broodjes gebraden gehakt met beetje mosterd
T: magere kwark
A: maaltijdsalade mexicaans (a 485 kcal als ik het goed onthouden heb)
T: 1 glas witte wijn, snack a jack kaas

Wat is die maaltijdsalade mexicaans precies :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:46

Sowieso moet je geen schuld gevoel gaan creëren als je een dag "slecht" gegeten hebt. En of je die dag dan goed oppakt of gewoon geniet so be it. Morgen weer een dag. Het moet geen straf zijn he om af te vallen maar een "levensstijl".

Net zoals het woord "cheatday". Vreselijk :')
Je hebt gewoon een dag extra genoten van je eten, prima. Volgende dag ga je weer "gezond" doen.
Van een dag "snaaien" oid kom je niet meteen aan en gooi je ook niet meteen al je gezonde eetpatroon over de boeg ;)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:48

Lijstje van gisteren:

O - schaaltje yoghurt met cruesli
M - bruin pistoletje met filet american en een half gekookt ei
T - banaan
T - groenten chips
A - japanse wokgroenten met rijst en kipfilet (maar 1/4 van mijn bord want ik zat heel erg vol)

B - paard poetsen, de rest van de spullen naar de nieuwe stal verhuizen, veel lopen, zware dingen tillen
D - thee, water, Spa&Fruit light

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:49

Ik gebruik wel het woord cheatday haha :o Maar wel met het idee van gewoon een dagje genieten, heb er nog geen andere goed woord voor gevonden misschien :Y)

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:50

Cheetahfan schreef:
Priscilla: Is dat bij de Aldi te koop? :oo Heb het nog ooit gezien, maar dat zou wel heel handig zijn!

Jup, tenminste bij de Aldi's hier in de beurt wel :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:52

Maar dames laten we het wel gezellig houden in het topic! :D :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 150 gram magere kwark met kokos en kaneel
T: Banaan
L: 4 fjord crackers met gerookte zalm denk ik & sla
T: 2 mandarijnen
A: Zelfgemaakt erwtensoep met pannenkoeken
T:?

ik probeer vandaag nog even goed op te letten en dan ga ik zaterdag carnavallen, met waarschijnlijk genoeg alcohol :o & maandag avond en dinsdag ga ik ook! :') Moet kunnen & daarna pak ik het gezonde eten en drinken weer gewoon op! & probeer wel zondag & maandag nog zo gezond mogelijk te eten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:56

V_eraa schreef:

ik probeer vandaag nog even goed op te letten en dan ga ik zaterdag carnavallen, met waarschijnlijk genoeg alcohol :o & maandag avond en dinsdag ga ik ook! :') Moet kunnen & daarna pak ik het gezonde eten en drinken weer gewoon op! & probeer wel zondag & maandag nog zo gezond mogelijk te eten

Wilde ik gisteren al vragen, maar wat zijn fjord crackers?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:00

Janine1990 schreef:
V_eraa schreef:

Wilde ik gisteren al vragen, maar wat zijn fjord crackers?

https://www.plus.nl/product/fjord-knack ... ram-684967

Deze zijn dat! At ze in Curaçao altijd & toen zag ik ze hier ineens in de winkel dus moest ik ze wel kopen om het Curaçao gevoel weer een beetje terug te krijgen HAHA :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:03

Gisteravond heb ik stamppot zuurkool gehad. Alleen staan er nogal verschillende dingen in MFP.
Onze stamppot zuurkool is gewoon aardappeltjes met zuurkool, geen jus erdoor maar gewoon kookvocht.
Ik heb geen spekjes er bij gehad, wegens even geen varkensvlees...
En dan kom ik bij stamppot zonder spekjes op 52kcal per 100 gram... Is dat reëel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:05

V_eraa schreef:

Deze zijn dat! At ze in Curaçao altijd & toen zag ik ze hier ineens in de winkel dus moest ik ze wel kopen om het Curaçao gevoel weer een beetje terug te krijgen HAHA :')

Is het nu dan een merk? Of is het gewoon rogge knackebrod?

Leuk he, hoe eten voor herinneringen zorgt :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:07

_Priscilla, haha ja geen idee of daar een ander woord voor is :')

Janine, dat zijn gewoon de goedkoopste crackers die je kunt vinden in de supermarkt ;) Blauwe of groene verpakking.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:07

Janine1990 schreef:
V_eraa schreef:

Is het nu dan een merk? Of is het gewoon rogge knackebrod?

Leuk he, hoe eten voor herinneringen zorgt :P

Het merk is gewoon Fjord, je hebt ook sowieso nog een groene verpakking er van, dat zijn sesam crackers.
Jaa heel grappig is dat!

& zo als gribaldi zegt, heel goedkoop!