Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:47

Excuus als de vragen al zijn gesteld! Ik heb heel de OP doorgelezen, maar 353 pagina's teruglezen word
me wat veel. O:) Ik wil ook graag beginnen met.. Nou in ieder geval íets sportiefs. Momenteel zit ik 7 dagen
in de week thuis en het enige wat ik doe is 3 x per dag de hond uitlaten en op dinsdag een uurtje
paardrijden. Mijn doel is om mijn buik strakker te krijgen, er hoeft in principe niks af aan gewicht, al zou
1 of 2 kilo minder niet erg zijn (ik heb al een platte buik, maar hij mag wel iets strakker). Ik vroeg me af of
jullie dit doen in combinatie met nog andere sport activiteiten of puur 30 Days Shred? Heeft het programma
zin als je alleen dit doet en verder niet geregeld hardloopt of dagelijks paardrijden of iets dergelijks?
Daarnaast vroeg ik me af of jullie nog alternatieven weten voor de gewichtjes, ik ben wel van plan ze aan
te schaffen maar ik wil het eerst eens uitproberen voordat het op niks uitloopt. Zouden gevulde
waterflesjes een goed alternatief zijn? :) Alvast bedankt!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:48

gaat in het begin snel ja, is veelal vocht dat je verliest en nog niet zozeer vet.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:50

marleeentje schreef:
Gisteravond voor het eerst level 3 gedaan van de shred. Het ging wel goed, maar heb er niet zo'n goed gevoel aan oer gehouden. Er zitten veel oefeningen in waarbij je op je armen moet steunen (planks, side planks) en dat vind mijn schouder niet zo leuk. Dus noodgedwongen veel op de Anita manier gedaan. Daardoor had ik niet echt een voldaan gevoel na afloop. Voor het eerst eigenlijk. Hopelijk gaat het komende dagen wat beter.

Snap inderdaad dat je daar last van krijgt. Wat ik het nadeel vind in level 3 is dat je zo lang achter elkaar plank-oefeningen moet doen. Het zijn er echt 3 of 4 achter elkaar, dan denk ik op een gegeven moment ook, ja, doeii, bekijk het, en dan doe ik gewoon een vervangende oefening. Misschien is het een idee niet de Anita-manier te doen, maar gewoon een heel andere oefening die je ook heel zwaar vind (bijvoorbeeld uit level 2 eentje meepakken), dan heb je hopelijk wel dat voldane gevoel. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:57

Anoniem schreef:
Stral schreef:
Na 1 week dieet: -2,5kg op de teller :)

Zo hé! Niet te hard gaan he? Of moet er erg veel af?

Er moet geen massa af, maar doe proteinedieet he, dus dan gaat het eerste week hard ;)

Anke: proteinedieet dus!

Rebel: van 71,1 naar 68,6 dus!
en ik ben 1m68.
Zat daarvoor meer tegen de 72, maar goed, officieel begin ik van 71,1, dat was dag 1 van dieet.

Ariebombarie: ik dacht dat dit een stimulatie-topic was.

Diane_

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:11

Sem: Er zijn zat mensen die alleen de Shred doen en hiermee een goed resultaat behalen! Natuurlijk is je resultaat nog groter als je daarnaast wel sport, maar alleen de Shred is ook zeker effectief!
Gevulde waterflesjes zijn inderdaad een goed alternatief, heel veel mensen zijn hiermee begonnen.
Succes! :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:13

Stral schreef:
Anoniem schreef:

Zo hé! Niet te hard gaan he? Of moet er erg veel af?

Er moet geen massa af, maar doe proteinedieet he, dus dan gaat het eerste week hard ;)

Anke: proteinedieet dus!

Rebel: van 71,1 naar 68,6 dus!
en ik ben 1m68.
Zat daarvoor meer tegen de 72, maar goed, officieel begin ik van 71,1, dat was dag 1 van dieet.

Ariebombarie: ik dacht dat dit een stimulatie-topic was.

lekker hoor, wat is je doel? en Arie heeft wel gelijk hoor, in het begin gaat het snel en is het vooral vocht, dat is niet erg, je weet dat je daarna voor het vet gaat. Dit is fase 1 en die doorloop je prima, op naar de 2de fase :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:19

Ja tuurlijk, alsof ik dat zelf niet weet ;) Maar denk niet dat als ik in totaal al zo'n 5% gewicht verloren ben, het àllemààl vocht is, ik ben geen waterballon ofzoiets hoor :) En dan nog, je moet er toch mee starten en het toch maar doen om ook dat eerste gewicht te gaan verliezen dus ik vind het gewoon flink van mijzelf, nah.
Vandaag overigens 700gr meer dan gisteren, puur door maandstonden, maakt dat dat ik niet flink bezig ben en het niet 'telt' ofzo? Neen he :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:22

Diane_ schreef:
Sem: Er zijn zat mensen die alleen de Shred doen en hiermee een goed resultaat behalen! Natuurlijk is je resultaat nog groter als je daarnaast wel sport, maar alleen de Shred is ook zeker effectief!
Gevulde waterflesjes zijn inderdaad een goed alternatief, heel veel mensen zijn hiermee begonnen.
Succes! :)

Dankjewel! :) Ik ga vandaag eens een poging wagen, ik heb toch tijd zat!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:24

Stral schreef:
Ja tuurlijk, alsof ik dat zelf niet weet ;) Maar denk niet dat als ik in totaal al zo'n 5% gewicht verloren ben, het àllemààl vocht is, ik ben geen waterballon ofzoiets hoor :) En dan nog, je moet er toch mee starten en het toch maar doen om ook dat eerste gewicht te gaan verliezen dus ik vind het gewoon flink van mijzelf, nah.
Vandaag overigens 700gr meer dan gisteren, puur door maandstonden, maakt dat dat ik niet flink bezig ben en het niet 'telt' ofzo? Neen he :)

Je reageert wel een beetje aangebrand hoor, ze plaatst toch juist een heel aardig bericht? :P

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:29

Ik val niet aan hoor :) Vond Arie gewoon nogal flauw, zeg ik hier blij hoeveel ik kwijt ben na een week flink mijn best doen, krijg ik te horen dat het 'toch maar vocht is', ja zeg, als het toch maar vocht is en niets betekent had ik toch liever normaal gegeten hoor ;) Zeg dan niets he :)
Menstruella he mensen, ik zeg het toch 8)

edit: aangebrand? Overdrijven is ook een kunst hoor, bericht staat vol smilies. En ik had het helemaal niet tegen Anke! Jeetje. Wel flauw hoor, op mijn post zelf niet reageren maar dan daarna wel allez, snap ik niet goed, zal aan mij liggen :)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:43

Wauw Stral, goed hoor 2,5 kg. Dat is iig een motivatie om door te zetten nu! En ach, soms komen dingen wat anders over (van twee kanten), vrees dat dat het nadeel is van fora e.d.. Gewoon lekker doorsporten en voor je het weet zit je op de 5 kg. Na een tijdje zal het wel wat langzamer gaan, maar denk wel dat je het resultaat goed zal zien!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:44

Ik had aangevallen verandert in aangebrand, vond dat namelijk zo overdreven. :D
Vond aangebrand beter omdat je inderdaad een beetje geïrriteerd overkwam, terwijl het geloof ik aardig bedoelt was van Anke. En Arie het alleen maar zei :P

Maar 2,5 kilo is sowieso knap, of het nou voornamelijk vocht is of niet. Dat moet er ook gewoon af, en dat is deel 1. Dat zegt Anke_Amigo toch ook? Dat je het goed gedaan hebt en nu overgaat naar de tweede fase?

Niemand zegt dat de eerste kilo's niet tellen, en al zeker niet dat je een waterbalon bent :P

En bij mijn bericht stond ook een smiley he ;)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:48

Was vanuit mij in ieder geval goed bedoeld en ik vind het oprecht knap. Wat het ook is het is 2,5 kilo en dat is super! Inderdaad op naar de volgende 2,5 :D

Ik sta een beetje stil qua gewicht helaas. Vanaf morgen weer proberen flink door te pakken

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:50

Ik vond aangebrand erger dan aangevallen, ik ben helemaal niet verbrand :+

Ja ben misschien wel wat geïrriteerd, maar echt, zwaar last van regels, 't is echt lang geleden dat ik stopweek gedaan heb, dus die 5x die ik overgeslaan heb heb ik nu precies in 1x en ik heb constant een visioen van een levensgrote pot B&J Chocolate fudge brownie voor mijn ogen want dat is echt waar heel zeker het enige dat mij momenteel gelukkig kan maken :P

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:52

Vandaag werk ik tot half zes (half zeven begonnen). Ik heb nu pauze, dus dacht, dan maar nu level twee...... Help dit was zwaar!!!!! Echt level 1 is niks vergeleken met 2 :-P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:53

Stral schreef:
Ik vond aangebrand erger dan aangevallen, ik ben helemaal niet verbrand :+

Ja ben misschien wel wat geïrriteerd, maar echt, zwaar last van regels, 't is echt lang geleden dat ik stopweek gedaan heb, dus die 5x die ik overgeslaan heb heb ik nu precies in 1x en ik heb constant een visioen van een levensgrote pot B&J Chocolate fudge brownie voor mijn ogen want dat is echt waar heel zeker het enige dat mij momenteel gelukkig kan maken :P

Sorry had ik beter dat kunnen laten staan :')

Hier ook hoor, stopweek, hoera *\o/*

Hihi nairtje, dat zeggen er meer. Is level 3 bij de shred dan nóg zwaarder en moeilijker?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:56

Rebel_Jits schreef:
Goooooeeedemorgen!
Vandaag een meting gehad (want halverwege Ripped). M'n gewicht blijft hetzelfde, maar!! Er is eindelijk wat vooruitgang qua centimeters!
Taille: -1
Navel: -4
Heupen: -3
Billen: -1
Bovenbenen, kuiten en armen: +1
Ik heb zwaaar het idee dat m'n bovenbenen dunner worden, maar dat dat spekje bovenaan blijft zitten waar die zit. Dat is natuurlijk net waar ik meet -O-
En dat te bedenken dat ik met shredden niets kwijt was. Veel sporten en goed letten op m'n kcal helpt dus wel :D

Stral: 2,5 kg in een week, dat is wel erg veel! Maargoed, dat cijfer op zich zegt niet zoveel. 2,5 kg bij 60 of 100, het is nogal anders.

Om mezelf toch eens te schoppen voor meer beweging, ga ik ook maar beginnen met hardlopen. Even Evy ergens vandaan toveren :D

wat goed!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
dat spekje bij bovenbenen heb ik ook, móet er af :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:57

Jeetje ik heb écht schrik van level 2 he, was 1 zo beu maar nu doe ik die toch liever wat langer ipv toch over te stappen, echt, help :D wil niet kijken naar filmpje ook, moet 'verrassing' zijn als ik eraan begin :P
Heb je voor die planks veel plek nodig? Het lijkt echt alsof jullie wilde oefeningen doen!

Anke: stilstaan is beter dan omhoog gaan! :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:59

Oeh level 2 ziet er leuk uit! Heb er zin in!!!
Manlief net 'ik zie echt al wel verschil bij je hoor' f*ck de weegschaal, geen kilo's minder maar m'n ogen werken ondanks de operatie toch prima haha

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:02

Fijn he! Ik heb dat eigenlijk ook, buik ziet er echt al heel veel minder uit :) Kont gelijk ook, maar ga nog niet meten ;) Misschien is het allemaal wel inbeelding maar goed, wel leuke inbeelding dan :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:03

GO STRAL GO STRAL GO STRAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

ZO BETER?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:05

Nee is gewoon echt zo stral!!!! Haha positive thinking ;)
Straks even hoepel scoren en gaan we dat ook doen, woensdag ook lekker boksen, ven echt gemotiveerd nu!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:08

Ik heb ook last van die spekjes bovenaan m'n bovenbenen. Ben inmiddels overal cm 's kwijt behalve daar -O-
Maar goed, ben nog lang niet klaar dus ik heb goede hoop!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:11

Dan ben ik toch ergens wel blij dat ik me niet gemeten heb. Heb vanmorgen even voor de spiegel staan kijken en ben echt tevreden met hoe ik er nu uit zie. En misschien is er nergens ook maar een centimeter af, ik heb het idee van wel en dat is voor mijn zelfbeeld ook best prima. :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:28

wauw Stral, gaat snel!!
Rebel ook al zulke super resultaten, top!
Sem, Als je verder weinig beweegt en dit al en tijdje zo is zal je in het begin zeker resultaat zien denk ik :j Ik ben in 14 dagen zo'n 12cm afgevallen door alleen de shred te doen en gezonder (en meer) te eten. Daarnaast reed ik geen paard (paard had een blessure) maar liep ik zo'n 2 uur (les geven en met de hond wandelen). Geen andere intensieve inspanningen dus, en toch flink resultaat.

Ik heb net mn 6e dag 6w6p er op zitten, nog maar 5 weken te gaan!