Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:26

Ik meld mij na lange tijd ook weer eens. :o Ben er na een hamstringblessure even tussenuit geweest maar loop sinds 3 maanden weer. Doe nu zo'n 7-10 km, afhankelijk van het weer en mijn zin. :D

Ik lees hier iets over hartslagmeters/horloges. Ik heb sinds 2 weken een Polar M400 met hartslagband. Ontzettend fijn horloge, wel iets te overrated met de verbruikte calorieën na een rondje hardlopen (ik zou dan 750 calorieën hebben verbruikt met 5 km, lijkt mij iets teveel in de snelheid dat ik loop :') ). Maar ik ben heel blij met mijn horloge. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:09

Mayfower heb je wel je hartslagzones gewicht etc goed ingesteld? Bij mijn garmin is het kcal verbruik redelijk reëel als ik met hartslagmeter (en correct ingestelde waardes loop), loop ik zonder hartslagmeter dan geeft hij voor dezelfde training het veelvuldige aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:21

Supervixen schreef:
Bij mij maakt het tijdstip niks uit, al loop ik op een lege maag, 's morgens als ik uit bed kom. Ik heb het op alle tijdstippen gehad.
Het komt wel minder vaak voor het laatste half jaar.

Het gaat echt om darmkrampen, geen steken in de zij.

Bij mij ook echte buikkramp. Altijd na het lopen.
Mama zegt dat je dan te weinig hebt gedronken of te veel gegeten.

Waar ik ook last van heb is dat ik schuur plekken krijg tussen m'n bovenbenen. Helemaal boven in. Daar schuren m'n benen dan tegen elkaar aan. Echt heel irritant. Wie weet wat ik daar het beste tegen kan doen?

Waar lopen jullie trouwens allemaal? Op het asfalt? Of in het bos? Altijd het zelfde rondje? Of ga je ook wel eens met de auto/fiets ergens naar toe? En als je bijvoorbeeld in het bos gaat of natuurgebied ergens afgelegen ga je dan ook wel eens alleen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:31

De persoonlijke gegevens goed invoeren kan inderdaad al veel schelen.
Als ik 10 km in een uur loop, zou ik ongeveer 625 calorieen verbrand hebben, ook weer afhankelijk van het gewicht wat je invoert.

AmoorM, dat is vervelend. Wat voor broek heb je aan? Ik denk dat gladde aansluitende stof dan de beste keuze is, als het dan nog schuurt zou ik het ook niet zo snel weten.

AmoorM schreef:
[Waar lopen jullie trouwens allemaal? Op het asfalt? Of in het bos? Altijd het zelfde rondje? Of ga je ook wel eens met de auto/fiets ergens naar toe? En als je bijvoorbeeld in het bos gaat of natuurgebied ergens afgelegen ga je dan ook wel eens alleen?
Met paard meer op zandpaden, zonder paard meer op het asfalt. Ik loop meestal of vanaf huis of vanaf stal, inmiddels heb ik de meest mogelijke rondjes wel gemaakt. Maar ik probeer wel te varieren, ik vind het anders al snel saai. Met de auto/fiets ergens heen gaan heb ik een enkele keer gedaan.
Ik loop overdag wel alleen door het bos, na een uurtje of 8 vind ik dat minder prettig als het een rustig gebied is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:56

Ik loop meestal langs de spoorlijn op het asfalt. Geen auto's en lekker rechtuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:00

Leuk dat je met je paard loopt! Mijn paard wil niet met mij draven haha. Die blijft stug stappen. Lijkt me wel erg leuk! Ik loop graag in het bos of natuurgebieden. Maar mijn loopmaatje van 9/10 keer niet. Dus dan moet ik alleen, maar mijn ouders vinden dat nooit z'n fijn idee om alleen in het bos te zijn.

Het broekje waardoor ik dat krijg is heel kort, waardoor het bovenste deel van mijn bovenbenen tegen elkaar aan wrijven. Ik had vandaag een langere strakkere broek aan. Dat ging beter!
Het was wel echt afzien vandaag. 5 km rondje gelopen, maar bij 2 vond ik het wel al zwaar. Ik was ook behoorlijk duizelig toen ik thuis kwam. Had in 31 minuten gelopen, dus helemaal niet zo snel. Ik denk dat dat met het weer te maken heeft. Ik heb de laatste tijd gelopen in de regen en dat is natuurlijk lekker koel. Maar gelukkig toch nog een rondje van 5 km gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:00

Supervixen schreef:
Ik loop meestal langs de spoorlijn op het asfalt. Geen auto's en lekker rechtuit.

Dat lijkt me vreselijk saai. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:55

Ik vind dat juist fijn. Heerlijk muziekje op en gaan met die banaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:45

Ik hou meer van een bosrijke omgeving. Heuveltjes, boomstronken waar je over heen springt, kronkelpaadjes met veel bochten. Haha ieder z'n eigen ding! Wie kan er zonder muziek lopen? Dat lijkt mij zo vreselijk.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:52

Ik loop echt maar zelden met muziek. Juist heerlijk, zeker als je in een natuurlijke omgeving loopt. Maar ik probeer ook zoveel mogelijk met mijn routes te varieren. Loop sowieso veel in het bos en heb heir verschillende bosgebieden wat ik van huis uit lopend naar toe kan, een keer per week op de baan, en op zondag heb ik meestal een lange loop met flinke tempoblokken en dan kies ik een verharde route door het buitengebied. Meestal doorkruis ik dan ook het bos maar dan blijf ik netjes op het fietspad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:47

Vandaag voor het eerst wat kilometers op mijn stevens fiets gemaakt. Wat een genot!
Hopelijk zondag weer een stuk hardlopen. Zou liever morgen lopen, maar ik heb allemaal visite morgen dus dat wordt hem niet.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:18

Romyv schreef:
Uitlopen? Hardloop schoenen?
Ow... Succes :)

Anders ga ik mooi terug ermee!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:25

Hier net weer wezen lopen met ons Belle. Zalig paard hiervoor: loopt mee aan los touwtje, reageert netjes op mijn "go" en "ho" signalen, oortjes vooruit, netjes voorwaarts-neerwaarts. Droompaardje!

En gisteren ben ik weer met de joggingclub gaan trainen. Ik loop pas een maand mee (had eerst start-to-run gevolgd) maar ik voel me er heel goed, het is een heel fijne groep. Na het lopen blijven we nog een glaasje water drinken en wat napraten, en er wordt ook wat afgelachen. Zo was er een man die vroeg aan een ander: "ga je mee loslopen?". Vroeg ik aan zijn vrouw: "Hoezo? Moet ie anders aan de leiband misschien?" :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:38

xNicolx schreef:
Romyv schreef:
Uitlopen? Hardloop schoenen?
Ow... Succes :)

Anders ga ik mooi terug ermee!

Dat kan dan niet meer.. Maar misschien valt het mee, maar
Succes en veel loopplezier
(klinkt super sarcastisch zo, maar zo bedoel ik dat echt niet!! ! Ben wel erg cynisch over het uitlopen want hardloop schoenen zijn juist zo gemaakt dat dat niet kan dacht ik :=)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:08

Mayflower_ schreef:
Ik heb sinds 2 weken een Polar M400 met hartslagband. Ontzettend fijn horloge, wel iets te overrated met de verbruikte calorieën na een rondje hardlopen (ik zou dan 750 calorieën hebben verbruikt met 5 km, lijkt mij iets teveel in de snelheid dat ik loop :') ). Maar ik ben heel blij met mijn horloge. :)

De M400 heb ik ook :j
Draag hem ook vaak overdag omdat hij ook als een activiteiten tracker werkt .
Wel grappig te zien hoeveel ik op het werk eigenlijk loop /beweeg .

Qua Kcal verbruik vind ik hem realistisch ...maar heb dan ook mijn gegevens ingesteld .
Het enige nadeel vind het dat het af en toe vrij lang duurt voordat hij een GPS signaal vind .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:13

Vanmorgen eerst een uur paardrijden en daarna 6.3km hardgelopen. Ik had het erg zwaar vandaag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:47

Wat gaaf rennen met je paard. Dat iw ook nog weleens het proberen waard.

http://www.runtodream.com/hardlopen_med ... j-pronatie een interessant stukje over loopschoenen.

Ben vandaag bij run2day geweest met mijn schoenen. Diegene waar ik mijn schoenen weg heb is op vakantie dus zal pas over een week of 2 naar het filmpje van de fysio kijken. Denk wil toch wel graag een ander we ook nog naar laten kijken. Heb eerst op een neutrale schoen gelopen. En toen op mijn eigen. De conclusie daar was dat ik niet op een corrigerende schoen moet lopen omdat het niet nodig is. Nu werd op fb dit linkje geplaatst wat ook wel weer erg interessant is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:52

Ondertussen kun je niet rennen dan mistral?

Ik heb vandaag weer gelopen nadat ik een week niet aan sporten toekwam. Ik was bang dat ik een stapje terug moest doen, maar dat leek mee te vallen. Al waren mijn wandelminuten stukken langer doordat de brug op de heen en ook terugweg open stond. Leuk hoor die bootjes.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:56

Het is meer dan alleen een het soort schoen. Ik loop op naturals , ofwel neutraal en demping 2/3(/4). Heb vorige week nieuwe schoenen gekocht, had 2 paar oude schoenen mee (training en wedstrijd, respectievelijk demping 3 en 2). Op de film zag ik heel goed dat ik op training schoenen een scheve knie had terwijl die op mn wedstrijd schoenen (nog lichter, nog minder steun en correctie) wel recht was.

Heb 4 paar neutrale schoenen aangehad met allemaal dezelfde demping en 1 paar bleef ik recht op en de rest niet....

Kortom, het kunnen minimale verschillen zijn die uiteindelijk een groot gevolg kunnen hebben! Zonder film is het niet waar te nemen welke schoenen goed zijn of niet

Laat je niet te makkelijk leiden door verkopers hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:59

Ik loop nu wel heel weinig 1 keer per week. Geen last van mijn scheen nu. Maar dit was natuurlijk niet mijn bedoeling. Run2day zou dus een neutrale schoen adviseren en komt uit op asics nimbus. Deze schoenen heb ik eerder ook gehad. Zij hebben de voorganger nog staan voor 99 euro ipv 180 euro. Maar wil er dit weekend nog even goed over nadenken. In maart de Brooks gekocht en dan nu alweer nieuwe schoenen vind ik nogal wat.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:04

Wat is je loopstijl !? Schenen is een rot blesure, duurt heel lang dus kijk uit. De belasting op je Schenen wordt vergroot door voorvoet landing en poseloop.. Neutraal betekent alleen dat je geen pronatie hebt maar daardoor ontstaat je blessure niet :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:14

Romyv ik heb altijd neutrale schoenen gehad. In maart bij een andere zaak geweest. Daar heb ik op de band gelopen en daar kwam uit dat ik een correctieschoen nodig had. Maar kreeg na enkele weken last van mijn scheen. Was helemaal opnieuw begonnen met de start to run cursus. Ze liepen allemaal 3 keer in de week. Ik liep 2 keer per week vanwege die scheen. Uiteindelijk met koelen en tape de cursus uit kunnen lopen. Toen 1.5 a 2 weken rust. Daarna geen last meer begon ik weer rustig begon de ellende opnieuw. De fysio heeft opnieuw een Loop analyse gemaakt en kwam tot de conclusie dat deze schoen niet bij mij past. Ben ik terug gegaan naar de winkel zegt die man het zijn niet je schoenen her is overbelasting. De fysio en die winkel zijn dus nog in discussie met elkaar. Bij run2day komen ze dus wel uit op een neutrale schoen. Waar ze jaren eerder ook elke keer op uitgekomen zijn. Ik heb mijn oude nimbus schoenen nog steeds dus ik wil de fysio vragen of hij nog een loopanalyse wil maken met de neutrale schoen. De fysio heeft geen belangen in welke schoen ik daar koop. Dus van hem krijg ik zeker onafhankelijk advies.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:17

Wat is een poseloop?

Ik land op mijn hak

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:24

Zie bv

http://www.natuurlijkhardlopen.nl/hardl ... e-running/

(jacky lederboer die genoemd wordt is een trainer van mij :) al doe ik bij haar speciale krachttraining ipv hardloop training... Maar zij is trainer bij mij op de triatlon vereniging)

Een fysio is geen podoloog, als je klachten hebt door het lopen moet je daar heen. Fysio ziet heel veel maar kan niet de vertaling maken naar get soort schoen, daar is een podoloog voor :) bij run2day hebben ze geen podologen, bij sommige andere hardloopzaken wel.

Ik geloof niet dat je van 2x pj evy overbelasting kan hebben trouwens :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:28

MISTRAL94 schreef:
Ik loop nu wel heel weinig 1 keer per week. Geen last van mijn scheen nu. Maar dit was natuurlijk niet mijn bedoeling. Run2day zou dus een neutrale schoen adviseren en komt uit op asics nimbus. Deze schoenen heb ik eerder ook gehad. Zij hebben de voorganger nog staan voor 99 euro ipv 180 euro. Maar wil er dit weekend nog even goed over nadenken. In maart de Brooks gekocht en dan nu alweer nieuwe schoenen vind ik nogal wat.

Ik had ook last van mijn scheen na een prima half jaar met mijn saucony schoenen. Ben terug gegaan naar intersport en ik had een ander zooltje nodig door slijtage van mijn schoenen en het inzakken van het zooltje dat erin lag. Nu loop ik weer recht en geen last meer van mijn scheen.