[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:14

Nu ik toch ook mee lees hier (dank trouwens nog voor de hulp van gisteren, heb het kunnen vertellen en de reacties vielen mij reuze mee. Iets met een mug en een olifant :o )

Maar ik heb gisteren wel dubbel gelegen van de krampen. Niet weten waar het te moeten zoeken van de pijn..en dat is inmiddels vrij normaal geworden bij mij. Toch zou ik het graag anders zien, aangezien ik altijd met meerdere klachten (zware hoofdpijn, problemen met ontlasting, krampen etc.) te maken heb. De pil slikken heb ik gedaan, maar ik lees er steeds vervelende verhalen over. Daarbij werkte dat ook niet lekker voor mij.

Dan zou je prikpil of spiraaltje over houden volgens mij. Nu heb ik het niet zo op naalden, waardoor het spiraaltje over zou blijven...Echter zit ik nog met als volgende probleem dat ik last heb van vaginisme. Er werd gisteren een tampon geopperd als dubbele bescherming, maar zelfs de kleinste krijg ik er niet in. Ik ben er al eens mee naar de HA geweest, maar verder dan een tube verdovende gel kwam ik niet -O- Maar goed, als ik dat in gedachte neem is ook een spiraaltje niet binnen de opties.

Wat zouden jullie er mee doen?

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:16

Implanon al bekeken?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:18

Dat kende ik nog niet :)* Ik ga even op zoek.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:20

Hoe zit het met een uitstrijkje? Lukt dat? Want dan een Mirena mss wel en anders idd een Impanon overwegen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:33

Helaas, ook dat brengt pijn met zich mee. Op zich is mijn lichaam een en al anticonceptie, er komt niks in, en dus ook niet uit _O- Van mij mag de natuur ook wel eens met de tijd mee gaan. Een appje zou voldoende zijn; ''Je hebt een vriendin, wat denk je zelf?'' >;) :')
Ik zal eens met de HA overleggen en de implanon voorstellen. Lijkt mij heerlijk als ik eens een maand door kan komen zonder er eerst ziek van in bed te liggen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:36

Tigress schreef:
Nu ik toch ook mee lees hier (dank trouwens nog voor de hulp van gisteren, heb het kunnen vertellen en de reacties vielen mij reuze mee. Iets met een mug en een olifant :o )

Maar ik heb gisteren wel dubbel gelegen van de krampen. Niet weten waar het te moeten zoeken van de pijn..en dat is inmiddels vrij normaal geworden bij mij. Toch zou ik het graag anders zien, aangezien ik altijd met meerdere klachten (zware hoofdpijn, problemen met ontlasting, krampen etc.) te maken heb. De pil slikken heb ik gedaan, maar ik lees er steeds vervelende verhalen over. Daarbij werkte dat ook niet lekker voor mij.

Dan zou je prikpil of spiraaltje over houden volgens mij. Nu heb ik het niet zo op naalden, waardoor het spiraaltje over zou blijven...Echter zit ik nog met als volgende probleem dat ik last heb van vaginisme. Er werd gisteren een tampon geopperd als dubbele bescherming, maar zelfs de kleinste krijg ik er niet in. Ik ben er al eens mee naar de HA geweest, maar verder dan een tube verdovende gel kwam ik niet -O- Maar goed, als ik dat in gedachte neem is ook een spiraaltje niet binnen de opties.

Wat zouden jullie er mee doen?

Het naaldje van de prikpil is zo ontzettend klein, hij word ook gezet net boven de bips dus die voel je écht amper. :j

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:04

Plaatsen mirena is niet fijn. Neem nooit atrotec voor die tijd...een week lang heel erg kramp en steken. na een week na plaatsen licht menstruatie wat momenteel nog niet over is en elke middag en avond weer heel erg kramp...

Momenteel raad ik hem nog niet aan dus :+

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:55

Oei, door jullie verhalen word ik toch een beetje bang := Ik mag vrijdagochtend voor mijn mirena, maar heb de dag erna een technofeestje. Wat namen jullie tegen de kramp? Ik neem zelf altijd ibu als ik ongesteldheidskrampen heb, kan dit gewoon samen met alchohol?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:57

Implanon wordt ook met een naald gezet. Eerst een naald voor de verdoving en dan de injector. Waar je overigens niets meer van voelt, want het is verdoofd.
Verschil is wel dat dat maar 1x in de 3 jaar hoeft, in tegenstelling tot de prikpil :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:04

ik ging de dag nadien al lopen en stallen doen. Ik heb overigens geen pijnstillers genomen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:04

UhNee schreef:
Oei, door jullie verhalen word ik toch een beetje bang := Ik mag vrijdagochtend voor mijn mirena, maar heb de dag erna een technofeestje. Wat namen jullie tegen de kramp? Ik neem zelf altijd ibu als ik ongesteldheidskrampen heb, kan dit gewoon samen met alchohol?

Ik zat de dag erna op mijn paard... dus dat moet lukken hoor.
Ik neem altijd gewoon feminax, reageer ik het beste op. Oppassen dat je niet te veel bloedverdunnende middelen bij elkaar hebt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:15

Mh ja, zat net te googelen inderdaad. Heb nooit last van erge krampen dus hoop dat het nu gaat meevallen. Ben wel een beetje zenuwachtig en heb geeeeen idee wat ik kan verwachten :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:33

Amanda schreef:
Implanon wordt ook met een naald gezet. Eerst een naald voor de verdoving en dan de injector. Waar je overigens niets meer van voelt, want het is verdoofd.
Verschil is wel dat dat maar 1x in de 3 jaar hoeft, in tegenstelling tot de prikpil :D

Nouja, dat dus. Dat is maar 1x in de 3 jaar, in plaats van 1x per 3 maanden :')

Bedankt voor de info so far, ik ga contact opnemen met mijn HA en kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:31

Ik heb tijdens en na de plaatsing van mijn koperspiraal nauwelijks last gehad, gelijk nog even gewinkeld. :+
Het is dus echt niet bij iedereen zo naar en vervelend. :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:59

UhNee schreef:

ibuprofen en alcohol zou ik persoonlijk niet doen...

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:03

Ik heb de prikpil nu 2 beurten, 10 dagen mijn 2de prik gehad en ik heb helemaal nergens meer last van :j

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:04

Tibamar schreef:
UhNee schreef:

Idd, heb hier niet zo'n goede verhalen over gehoord van mensen (huid die ging opzwellen enz.)

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:20

Tibamar schreef:
UhNee schreef:

Toen mijn wijsheidstanden getrokken werden liet de dokter even vallen dat ibu + alcohol echt een slecht idee is, met de meeste pijnstillers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:32

Ibuprofen met alcohol is niet zo slim omdat het beide op je maag werkt. Als je echt niets anders wilt nemen kan je aan je arts vragen of je een rits maagbeschermers mee mag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:36

Ik mag geen Ibu maar heb t gewoon met paracetamol gered hoor met plaatsen en krampen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:41

Ik heb hem om 10 uur laten zetten gelijk weer aan het werk gegaan en in de avond op mijn paard.
Ik nam voor het plaatsten een feminax werkt prima.

Bij mijn vorige spiraaltje liet ik om 2 uur zetten en om half 6 startte ik mijn eerste proef.

Ik heb nergens last van gehad eigenlijk maar ik heb een vrij hoge pijngrens.

Ik had wel dit weekend mijn bui en dacht ik moet ongesteld worden ik ben benieuwd.
Nou als het zo blijft kan ik alleen maar een blij ei zijn.
Dan ga ik van een soepkom naar bijna niets.
Wat een zegen pffff
Morgen begin ik met een nieuwe baan kan daar niet half leeglopend aankomen _O-

Ik ben zo blij.....even duimen dat het zo blijft deze dagen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:19

Heeft iemand hier ervaringen met de marvelon pil? Ik ben van microgynon 30 naar microgynon 20 gegaan (had na meer dan een half jaar vooral nog heel veel last van mijn borsten, zo erg, de helft van de maand kon ik niet eens normaal traplopen of sporten, zoveel pijn) en van de microgynon 20 ben ik gisteren begonnen met de marvelon (geen last meer van mijn borsten, maar de derde week altijd spotting (ook bang dat hij dus te licht zou zijn), en last van puistjes met de stopweek terwijl ik deze nooit heb gehad). Overigens was mijn libido bij de 20 ook veel beter :o

Heeft iemand ervaringen met de marvelon? Komen deze klachten terug? Of heeft de pil een heel ander effect gehad? Ik ben nu eigenlijk wat pillen aan het uitproberen om te testen welke het beste werkt voor mij....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:08

UhNee schreef:

Dan maar een feestje zonder alcohol. Ibuprofen + alcohol is echt geen slim plan (sowieso worden de meeste pijnstillers beter niet gecombineerd met alcohol.) dus het wordt of krampen, of alcohol vrees ik.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:10

Wie weet heb je helemaal geen last meer van krampen de volgende dag, dus ik zou eerst even afwachten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:07

Ik ga inderdaad eerst even afwachten, weet ook gewoon niet wat ik kan verwachten maar hopelijk valt het mee inderdaad! Heb gelukkig zelden last van krampen en heb een lichte menstruatie, dus hoop dat alles goed gaat.