Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:56

Welkom Dyanara.

Idd we willen een foto :j

Ik heb vandaag niet meer gefietst...geen zin om alleen te gaan.
Ben weer rondje gaan hardlopen heel langzaam in een rustige hartslag goed voor de vetjes.. :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:40

Time2Tri schreef:
culaccino schreef:
Leuk, dames! Hebben jullie een tijd in gedachten?

Ik ben flexibel , moet wel een stukje met de auto rijden .
Dus startpunt met parkeerplek zou fijn zijn .

@Dayanara : Dat vraagt om een foto !!
En klets maar gezellig mee ...
De 6 september ook iets voor jou ? Easy ride ! Soort van
Bokt meeting .

@culaccino als jij ook mee gaat zijn we met 4 als Susan ook nog steeds mee gaat, leuk. Mijn zusje viert de 5e haar verjaardag en mijn aanwezigheid wordt verwacht, ik zou het liefste dus niet te vroeg op de dag afspreken. Zou 13.00 voor jullie oke zijn? Dan zijn we ergens tussen 16.00 en 17.00 vast wel weer klaar en kunnen we eventueel nog wat drinken voor we allemaal weer voor get avondeten naar huis gaan. Een startpunt met parkeergelegenheid vind ik ook wel fijn overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:45

Oeh ja, ik wil wel maar de kans is klein dat het lukt. Ik houd me nog even gedeisd en haak mogelijk last-minute aan, en anders hopelijk over een maandje!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:45

Afbeelding
Tadaah een verse foto!

Ik ben zelf niet zo groot en deze zagen mijn ouders bij de Decathlon (fervent wielrenners) dus op hun expertise uitgegaan maar ben er erg blij mee. Recht stuur is met opzet ivm mijn zicht.

Op de terugweg van Valkenburg via de Cauberg terug. Die was me echt te pittig. Maar had al 2 uur op mijn lief moeten wachten, combi van niet opgewarmd en echt moe. Mooie uitdaging voor volgende keer!

6 september kan ik niet, we willen paar dagen naar de Eifel om te fietsen (zie er nu al tegenop haha) En ik gok dat ik dan echt dood ben

Afbeelding
Mijn vriend heeft een canondale synapse sinds kort. Allebei mat zwarte fietsen dus op en top ANWB stelletje <3

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:48

Oeeeh gaaf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:27

Jullie nog gefietst vandaag? Ik had een rotdag vandaag en had nul zin, maar toch 50 km getrapt vandaag. Deed me echt goed en het was lekker rustig op de fietspaden.

Mijn fiets zit nog in de garantieperiode en ik twijfel of ik nog even terug moet. Soms hoor ik onregelmatig zacht getik ergens aan de voorkant, maar ik kan niet plaatsen waar het vandaan komt; of het nu de naaf is of dat de kabels in het frame (geïntegreerd) gewoon tegen het frame tikken :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:12

culaccino schreef:
Jullie nog gefietst vandaag? Ik had een rotdag vandaag en had nul zin, maar toch 50 km getrapt vandaag. Deed me echt goed en het was lekker rustig op de fietspaden.

Mijn fiets zit nog in de garantieperiode en ik twijfel of ik nog even terug moet. Soms hoor ik onregelmatig zacht getik ergens aan de voorkant, maar ik kan niet plaatsen waar het vandaan komt; of het nu de naaf is of dat de kabels in het frame (geïntegreerd) gewoon tegen het frame tikken :+

Mee teruggaan! Zeker bij een dure aankoop. Misschien is het niks maar helemaal als je garantie hebt zeker doen.

Ik heb vandaag niet gefietst wou wel maar had het te druk... Nu school weer echt fysiek gaat beginnen krijg ik wel weer minder tijd om te fietsen maar ga wel proberen het zo vaak mogelijk te doen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:18

Leuk idee zeg om met dit clubje een rondje te gaan fietsen! Ik sla nog even over maar vind het voor de toekomst wel een leuk idee :)

@ Lauraennala en Time2Tri, dank jullie wel! Ja wat fiets kopen betreft net in een rotte periode maar goed, gelukkig hebben we thuis allemaal dezelfde framemaat en ook nog een gravelbike in de aanbieding mocht er nood aan de man zijn :Y)

@ Dayanara, netjes hoor 41 km! En logisch dat je gemiddelde wat lager ligt door het klimmen. Ziet eruit als een mooie omgeving zo zeg.

@ Zebrastreep, klinkt goed! :D

@ culaccino, lekker toch! Gewoon trappen en hoofd leeg maken :)

Hier vanavond m'n vierde ritje op de racefiets gedaan. Had van het weekend m'n eigen schoenen en helm gekocht dus die moesten uiteraard getest worden. Vanmiddag even proefrondje gedaan (voor het eerst met SPD-SL kliksysteem rijden) en dat ging uiteindelijk redelijk. Ben net voor het eerst met de fietsclub meegeweest. Superleuk rondje gefietst van 43 km met 30.2 km/h gemiddeld. Fietsen in de groep was even wennen, hele onrustige groep die niet echt lekker een spoor aanhield, maar heb het overleefd :') Ben zo blij dat ik het zo leuk vind en dat het me ook aardig goed blijkt te liggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:39

Ja, je hebt gelijk, Zebrastreep! Even laten nakijken kan geen kwaad. Succes met de schooldrukte!

@AnnevM, ja, was fijn! Behalve wanneer ik echt ziek of wat (over)vermoeid ben, weet ik eigenlijk wel dat ik me altijd beter voel na het sporten. Maar het moest wel even van ver komen, haha. Leuk dat je al wat fietsspullen bij elkaar aan het scharrelen bent! En knap hoor, 4e ritje en dan met gem. 30 km/u meekomen over 43 km. Nog uit stilstand omgevallen met de klikpedalen? :D

Weet je al welke framemaat en afmontage (en evt budget) je zoekt? Ik kreeg via dit topic hele leuke tips en ben zo aan mijn racefiets gekomen :))

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:46

culaccino schreef:
Ja, je hebt gelijk, Zebrastreep! Even laten nakijken kan geen kwaad. Succes met de schooldrukte!

@AnnevM, ja, was fijn! Behalve wanneer ik echt ziek of wat (over)vermoeid ben, weet ik eigenlijk wel dat ik me altijd beter voel na het sporten. Maar het moest wel even van ver komen, haha. Leuk dat je al wat fietsspullen bij elkaar aan het scharrelen bent! En knap hoor, 4e ritje en dan met gem. 30 km/u meekomen over 43 km. Nog uit stilstand omgevallen met de klikpedalen? :D

Weet je al welke framemaat en afmontage (en evt budget) je zoekt? Ik kreeg via dit topic hele leuke tips en ben zo aan mijn racefiets gekomen :))

Jaa precies! En als je dan eenmaal op weg bent is het echt wel weer lekker en geeft het toch weer een boost :D Hahaha nee thank god niet omgevallen. Denk wel dat het een half uur heeft geduurd voordat het me uberhaupt lukte :') Maar toen ik het eenmaal door had ging het wel!

Nee heb er zelf nog niet echt over nagedacht, maar m’n vader had het er van de week over dat ie misschien een iets goedkopere fiets wil aanschaffen voor de winterperiode. Die mag ik dan ook gebruiken en tzt overnemen zodra het weer beter weer wordt. Dus ga eerst even afwachten wat hij doet, scheelt natuurlijk een hoop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:48

Oh dat is al helemaal ideaal! Leuk, zo'n fietsfamilie :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:55

Mooi setje fietsen zo Dayanara :j

Een beetje vroeger starten zondag zou mij toch beter uitkomen , zo eind van de ochtend ?
Wat zegt onze tour gide ?
@culaccino , zou toch leuk zijn al jet het gaat redden zondag .

Gisteren niet gefietst , maar s,avonds gezwommen .
Vandaag staat een ritje op hartslag op mijn schema . maar
straks na het werk eerst mijn TT ophalen , met powermeter *\o/*

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:55

Hallo allemaal,
Zouden jullie het leuk vinden als ik meepraat? Beginnende noobfietser hier, misschien dat ik nog wat van jullie kan opsteken :o
Mijn fiets heb ik letterlijk vorige week gekregen, een sn2 gazelle hybride.
Om te starten is het voor mij nu ook wel voldoende :+

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:30

minikatje schreef:
Hallo allemaal,
Zouden jullie het leuk vinden als ik meepraat? Beginnende noobfietser hier, misschien dat ik nog wat van jullie kan opsteken :o
Mijn fiets heb ik letterlijk vorige week gekregen, een sn2 gazelle hybride.
Om te starten is het voor mij nu ook wel voldoende :+

Haai Mini katje! Volgens mij ken ik jou? Van mij mag je ook mee kletsen hoor :J

Net rondje in de Eifel gedaan. 1 keer moeten afstappen bij een lange steile helling en ik trok het echt niet meer. Mijn hart zat in mijn keel en ik moest bijna janken :))

Moest nog 300 meter maar het ging echt niet meer. Dus stuk verder gelopen. Even op adem gekomen en toen mijn hartslag weer normaal was weer opgestapt. Gelukkig herstel ik altijd wel snel. Mijn vriend ging voor een ronde van 105 km. Ik ben de eerste 15 km mee gefietst en daarna weer terug. Pittig hoor die bergen hier.

Ik ga nu boodschappen doen. Mijn vriend is nog ergens in de bergen haha

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:54

Hallo Minikatje tuurlijk welkom..

Dat klinkt heel pittig Dayanara....Blij dat ik de Eifel alleen te paard ken.
Dan moet zij het zware werk doen...Hoewel ik ooit eens een fikse heuvel ben op gelopen nou dat was boven even afzien wat een verzuring alleen al met lopen zo steil..
Waar zit je?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:00

Ja, ik ken jou nog onder een andere naam en jij mij als Roodkapje :+
Stoer hoor, Eiffel is een pittig gebied.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:27

Time2Tri schreef:
Een beetje vroeger starten zondag zou mij toch beter uitkomen, zo eind van de ochtend?
Wat zegt onze tour gide?
@culaccino , zou toch leuk zijn al jet het gaat redden zondag.

Ja, zou leuk zijn als je erbij zou kunnen zijn culaccino!

Mij maakt het persoonlijk niet zo heel veel uit. Voor mij is het ook niet zo ver reizen dus ik hoef geen rekening te houden met reistijd o.i.d. Net zoals jullie (waarschijnlijk) zou ik wel graag voor het avondeten weer thuis zijn, want daarna moet ik weer terug met de trein naar Enschede. Soort van ''meet in the middle'', 12u afspreken?

Ik heb de route nu zo gepland dat het start en eindigt bij de parkeerplaats van de Posbank. Grote parkeerplaats vlak bij het restaurant en uitzichtpunt. Hier kunnen jullie hopelijk de auto wel kwijt https://goo.gl/maps/9eh9KwKsjiyisNgd6

Het rondje ziet er nu als volgt uit:
Afbeelding

Afgelopen weekend ben ik naar Doesburg/Arnhem gefietst en weer terug naar Enschede. Op de terugweg over de Posbank gefietst. Nog een beetje een paarse gloed over de heide. Helaas door de droogte ook wel duidelijk dode stukken heide. Toch nog wel een mooi gezicht altijd. Op de terugweg onderweg ook nog gestopt in Vorden, waar ze softijs in verschillende smaken verkopen. Altijd lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Sorry, voor mijn late reactie trouwens. We hebben nu introductie trainingen voor studenten die het leuk lijkt om mee te trainen en lid te worden. Heel veel inschrijvingen en veel daarmee dus ook veel regelwerk als bestuur zijnde. Hopelijk levert het een boel nieuwe leden op :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:58

Eind van de ochtend kan ik ook wel aan. De route ziet er leuk uit, is er een manier om die via komoot vooraf met me te delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:24

Heel leuk rondje, Susan! Ik red het helaas niet; ik heb tussen 11.00-13.00ish nog een afspraak en daarna kost het me nog wel even om de fiets te halen en om er te komen. Maar gaan jullie lekker op pad; in de loop van de middag zijn er meer buien voorspeld. Ik probeer er de volgende keer bij te zijn!

Leuk van die introductietrainingen, succes met alle drukte! En mooie kiekjes. Prachtig daar, ik ga er overmorgen wel even een rondje wandelen <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:50

Afbeelding

Fotootje van gisteren. Lekker rondje met ons groepje vrouwen. Helaas veel afmeldingen, dus waren met z'n drieën. Ach, dat mag de pret niet drukken. Alles beter dan alleen :D

Welkom voor de nieuwe aansluiters *\o/*

Als ik zo de route zie wil ik echt graag mee. Maar is niet te plannen, aangezien we om 10u het hotel uit moeten.. dan moet ik te lang overbruggen -O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:36

Welkom minikatje +:)+
Klets maar gezellig mee .

@ Susan : 12:00 uur is voor mij prima .
Leuk , zin in !
Een mooi rondje zo te zien .
En het weer word ook nog redelijk .

Sinds gisteren heb ik ook een powermeter op mijn TT .
Wat een luxe zeg . Maar wel erg blij mee .
Gisteren meteen een rondje mee gefietst .
Vandaag een korte intervaltraining gelopen .
Morgen intervaltraining op de fiets . Volgende focus
Is de tijdrit in Almere . Ben benieuwd , nog nooit zoiets gedaan zo der zwemmen vooraf en lopen erna .

Afbeelding

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:23

Hebben jullie ervaring met een indoor fietstrainer?
Ik ben aan het onderzoeken welke ik het beste kan kiezen, Wahoo Kickr Core of Tacx Flux S Smart

Ik neig naar de laatst genoemde alleen daar zit geen casette bij, is dat te doen? Een losse cassette er op monteren? Ik ben echt een noob met dit soort dingen.
Heb trouwens een Canyon fiets (nieuw, bevalt uitstekend dit seizoen :D )

Tips zijn welkom!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:10

Chrissie schreef:
Ik ben aan het onderzoeken welke ik het beste kan kiezen, Wahoo Kickr Core of Tacx Flux S Smart

Ik neig naar de laatst genoemde alleen daar zit geen casette bij, is dat te doen? Een losse cassette er op monteren? Ik ben echt een noob met dit soort dingen.
Heb trouwens een Canyon fiets (nieuw, bevalt uitstekend dit seizoen :D )

Tips zijn welkom!

De Canyon fietsen zijn zo mooi!

--

Laatste avond voordat ik weer helaas echt aan de studie moet toch de fiets nog even gepakt. Ik had nieuwe fietshandschoenen bij Fox mountainbiking besteld en die kwamen vandaag eindelijk binnen. :D

Ik merk echt dat twee x een route rijden van 32 km echt heeft goed gedaan aan mijn prestaties op de vaste route. Weer sneller en ik leek ook veel minder snel vermoeid. Gemiddelde snelheid weer omhoog , meer sprintjes kunnen trekken en veel fijner zonder steeds extreem buiten adem te raken.

Vrijdag wil ik een route van 38 km doen. Ik heb deze in het verleden ook al een keer of 5 gereden. Het is een aardig vlakke route met niet heel veel single tracks. Het is vooral een route met brede zandpaden maar wel met een mooie omgeving.

Nu hoop ik dat de wandeltocht die we morgen verplicht moeten doen op school ( ze zijn zo origineel , na 3 jaar nog steeds hetzelfde bedenken). Nu ik wel wat vaker pijn heb aan mijn knie en kuit hoop ik dat ik in staat ben om vrijdag wel te kunnen fietsen. Vaak het fietsen zelf gaat zonder pijn maar zodra ik thuis ben begint het weer. Ik gebruik nu magnesium spul zodat het in ieder geval wat gaat ontspannen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:48

Chrissie schreef:

Ik heb met Kickr geen ervaring , heb zelf een Tacx smarttrainer .
Maar wil ook graag wisselen naar een direct drive .
Anders moet je eens op https://www.dcrainmaker.com/ kijken .
Die schrijft product reviews .
Bij de Kickr zit de casette er in ieder geval bij .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:29

@culaccino @MusLi, jammer dat jullie toch net niet mee kunnen. Hopelijk een volgende keer dan maar

@T2T @Imay, zouden jullie mij een pb willen sturen met telefoonnummer en misschien je accountnaam op Komoot? Dan kan ik jullie bereiken ter plaatse indien nodig en alvast de route delen als jullie dat leuk vinden.

Gaaf hoor T2T, ook een powermeter op de tijdritfiets. Daarmee kun je zeker ook je wedstrijd beter gaan indelen in de toekomst?

Sorry Chrissie, hier geen ervaring met indoor trainers.

Zebrastreep, lekker bezig!