Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:10

Wat gaaf, die drakenbotenrace, Busymissy!
Jeetje, wat schrikken van die valpartij met je paard. Hoe voel je je intussen?

Leuk dat je haas bent bij de Amsterdam Marathon, Leonie. Kun jij zo langzaam lopen? :P
Holy oliebol, wat een zware training had je! :wow: Was dat bootcamp?

Fanatiek Samantha, 3 dagen achter elkaar lopen! Interessant, die uitslagen van je sportmedisch onderzoek! Mooi om die zones en de verschillende tempo’s te zien. Zo kun je heel specifiek gaan trainen.
Die groepstraining ziet er leuk uit!

Jij maakt ook heel wat kilometers, Ieris! Ik ben het even kwijt, was jij ook ergens voor aan het trainen?
Fijn dat het resultaat van je bezoek aan de sportmasseur zo goed was!

Je was maar weer vroeg op pad van de week, Sherivey. Mooie trainingen deze week. Het blijft maar warm, da’s wel minder.

Heerlijk dat je zo dicht bij je werk ook een mooi gebied hebt waar je kunt lopen, SV. Top dat het concert zo gaaf was.
Mooie foto’s! Lekker dat je even kon koelen in dat water.

Oh jemig, wat balen, Imay! Klinkt ook heel pijnlijk.
Je bent misschien dan minder snel dan voorheen maar het begin is er inderdaad weer! *\o/*

Wat grappig dat je aangemoedigd bent door Tiggs, Muppetmayo! :)) Leuke verrassing! Leuk, zo’n loop in het stadion.

Mooi piramidetraining, Tiggs. Respect met die warmte.

Mooie afstand en tempo, Goof!

Wat super van je halve marathon, Lisitano! Mooie tijd ook! +:)+

Oef, die route was niet voor herhaling vatbaar, zo te lezen Namiro. :))

Leuke foto’s, germie.

Vanochtend rond achten met buuf op pad gegaan. We zijn een paar dorpen verderop gestart, even een andere omgeving om te lopen. Vind ik altijd wel verfrissend. Het lopen viel me wat zwaar maar achteraf gezien wel lekker gelopen.
Vermoedelijk kwam het door gisteren. We hadden een bedrijfsuitje wat bestond uit 2,5 uur bootjevaren en daarna pizza eten dus ik heb flink lopen snaaien. :D

Afbeelding

Morris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:51

Nou lekker rondje hoor, toch maar ff gedaan.
Zo’n uitje word ik ook nooit sneller van.

Vanochtend stond 1 minuut voor 8 uur buiten. Ik dacht mooi op tijd vanwege de warmte. En het was al warm :D
Ik kan er zo slecht tegen.
Afbeelding
De rest van de dag en komende dagen, ga ik niet hardlopen. Hopelijk donderdag weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 14:53

Knap gedaan zeg, ik denk dat ik ook pas weer donderdag ga.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:14

Het was vanochtend vroeg ook al aardig warm inderdaad. Mooie ronde, Morris!

Ik vraag me af of onze training dinsdagavond wel doorgaat, en anders ga ik ook donderdag weer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:30

Ik sla komende dagen ook even over. Net als vandaag trouwens.

Knap gedaan van degenen die vandaag wel gelopen hebben :j

Ik ben wel gaan fietsen, maar dan pak je tenminste rijwind, dat was prima te doen, ook op het heetst van de dag.
Rondje van 54km op de racefiets gedaan, nu moe haha.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:31

Hallo! Ik lees al een tijdje mee en het voelde ineens heel creepy dat ik meelees zonder dat jullie dat 'weten'. Ik wil even laten weten dat ik enorm geniet van jullie hardloopavonturen en er ook mega gemotiveerd van raak!

Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met hardlopen na mn bevalling (keizersnee) ik merkte dat ik het mentaal nodig had om er weer uit te zijn en nu loop ik weer redelijk gemakkelijk 5 km. Niet op tempo, maar ik heb hier al geleerd dat 5K, 5K is of je t nou snel doet of niet! Mn doel is om nu eindelijk richting de 15 te gaan trainen met eind augustus 10K bij ons in het dorp en in september de sluizenloop. (Als het lukt)

Ik ben heel slecht in bijleesposts, maar ik lees, juig en leef met jullie mee.

Groetjes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:36

Welkom :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:36

JitskeJeldau, leuk loopje heb je in de planning .
Langzaamaan opbouwen, dan komt het vast goed.
Ik post ook niet heel vaak, maar lees wel mee. dus shake hands.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:04

Welkom JJ!

Het is hier soms ook niet bij te houden. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 17:17

Welkom, gezellig!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:01

Welkom.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:15

Welkom!

Ik heb vanochtend om half 8 25 km op de racefiets gedaan, erg blij dat ik dat nu als alternatief heb! Maar de komende drie dagen wordt het weinig sporten vermoed ik.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:45

Lekker Tiggs!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:45

Knap dat jullie zijn gaan lopen Morris en Puera!
Welkom JJ!

Hier vanochtend even binnen gefietst.. maar daar houdt het dan ook mee op.
Training van dinsdag is afgelast. Veel te warm.
Vanaf donderdag wordt het beter.
Wel beetje sneu voor degene die vanaf volgende week vakantie hebben… nu is het zomer en volgende week wordt het weer van dat net niks weer!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:11

Lekker gelopen Puera en Morris!

Tiggs en Goof lekker gefietst, flinke afstand al zeg. Ik heb vanochtend 15 km gefietst, meer door tijdgebrek want volle agenda vandaag.

Welkom Jitske!

Ik heb een kort nachtje gehad. Gisteren foute party, het was leuk, maar vond de optredens wel vrij kort, dat was vorige keer echt niet zo. Nu was het grootste gedeelte de dj’s van Q music. En het was zo snikheet. Ik sta normaal graag vooraan, dat heb ik een half uur volgehouden toen zag ik sterretjes en werd misselijk dus gauw de drukte uit gegaan. Voelde m al aankomen haha.
Was 2u thuis, nog gedoucht en naar bed, maar was dus om 7-8u al wakker.
Lopen word komende dagen wel lastig ja. Ik denk dat ik morgen vroeg ga lopen. Dinsdag dan sportschool en woensdagochtend weer vroeg lopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:25

Puera schreef:
Leuk dat je haas bent bij de Amsterdam Marathon, Leonie. Kun jij zo langzaam lopen? :P
Holy oliebol, wat een zware training had je! :wow: Was dat bootcamp?

Vanochtend rond achten met buuf op pad gegaan. We zijn een paar dorpen verderop gestart, even een andere omgeving om te lopen. Vind ik altijd wel verfrissend. Het lopen viel me wat zwaar maar achteraf gezien wel lekker gelopen.
Vermoedelijk kwam het door gisteren. We hadden een bedrijfsuitje wat bestond uit 2,5 uur bootjevaren en daarna pizza eten dus ik heb flink lopen snaaien. :D

[ Afbeelding ]

Wat een gave foto! En idd zulke uitjes word je vaak niet beter van. Toch lekker gelopen.

Even heel betweterig, een haas is iemand die vaak niet de hele race uitloopt en gang maakt voor iemand die een pr wil zetten en ze uit de wind haalt.
Een pacer is iemand die "onder" zijn eigen tempo mensen gaat helpen om een steady tempo te lopen.
Ik mocht 3 voorkeurstijden aangeven. 02:05 had ik als voorkeur opgegeven. Nu moet ik nog iets rustiger aan doen :Y)

Ja dat was een bootcamp training. Iedereen had het er zwaar mee haha. Wel super leuk om dan het groepsgevoel te merken en dat iedereen dan ook elkaar blijft aanmoedigen.

Toch weer mooi gelopen Morris. Het went ook wel een beetje (natuurlijk geen 37 graden).

Ah lekker dat je even bent gaan fietsen Goof. Idd goed alternatief!

Haha welkom JitskeJeldau. Ik vind het niet creepy hoor. Het is een open forum dus iedereen kan meelezen. Leuke plannen heb je!

Had je het wel leuk gehad Samantha? Wij vonden het ook veel Dj's maar vonden het heel opvallend dat de mensen vaak naar buiten liepen bij de acts, en het tijdens de dj's bomvol was.

Ik ben vanmorgen net na 9 uur vertrokken voor een, we-zien-wel-run. Zonder ontbijt :+ . Geëindigd op 17 km. Mijn benen voelde al weken wat zwaar en dat was vandaag niet heel anders. Gewoon wel te doen hoor maar een algehele vermoeidheid. De warmte vond ik goed te doen. Een keer even verdwaald waardoor een stuk gelopen heb maar ondanks dat toch op een gemiddeld van 06:00 uitgekomen.
Thuis had ik echt gewoon 5 teken! Vorige keer ook al 2. Ze zijn echt mega actief op het moment.
Hier gaat het sporten eigenlijk gewoon door. Alleen weet ik niet wat er gaat gebeuren met de bootcamp woensdag avond.

Afbeelding

Paadje waar ik verdwaald was en moest gaan lopen. Ik durfde hier niet te rennen omdat ik echt zag wat eronder lag en dat was gruwelijk ongelijk. Hier denk ik ook de teken opgepikt.
Afbeelding
Hier hoorde je alle bijen echt zoemen <3
Afbeelding
Love dit soort paadjes <3
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:28

Lekker gelopen Leonie! Mooie plaatjes ook weer!

Ja ik vond het vanaf een uur of 22-23 leuk, toen was de muziek leuker, 2 brothers on the 4th Floor bijv. Daarvoor was boyslife en totally spice, dat vind ik toch wel soft voor een fout feestje. Ik wil springen haha.
Bij totally spice liepen veel mensen weg. Toen ze zeiden nog 1 nummer begon iedereen te juichen haha.
Maar vond het echt een mega verschil met 2 jaar geleden. Dus volgend jaar wordt het weer Defqon in plaats van foute party.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:40

Heerlijk Leonie. Is die laatste dat paadje langs de Rosep? Ik vind het daar heel mooi.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:52

leonie87 schreef:
Even heel betweterig, een haas is iemand die vaak niet de hele race uitloopt en gang maakt voor iemand die een pr wil zetten en ze uit de wind haalt.
Een pacer is iemand die "onder" zijn eigen tempo mensen gaat helpen om een steady tempo te lopen.
Ik mocht 3 voorkeurstijden aangeven. 02:05 had ik als voorkeur opgegeven. Nu moet ik nog iets rustiger aan doen :Y)
Ah, daar zit dus verschil tussen! Nooit geweten, bedankt voor de verduidelijking. +:)+ Ik dacht dat pacer een van de zoveelste Engelse termen was die in plaats van gewoon ABN wordt gebruikt. :=

Brr, teken vind ik echt van die vieze beesten! %) Mooie route had je!

Foute Party lijkt me zo leuk, daar wil ik nog wel eens heen. Jammer dat je zo’n last had van de warmte daar, Samantha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 21:01

-Namiro- schreef:
Knap dat jullie zijn gaan lopen Morris en Puera!
Welkom JJ!

Hier vanochtend even binnen gefietst.. maar daar houdt het dan ook mee op.
Training van dinsdag is afgelast. Veel te warm.
Vanaf donderdag wordt het beter.
Wel beetje sneu voor degene die vanaf volgende week vakantie hebben… nu is het zomer en volgende week wordt het weer van dat net niks weer!

Doe mij maar dat net niks weer, heerlijk! Liefst nog iets koeler dan de 24 graden die er nu staat.

Mooie paadjes gelopen Leonie, vooral die langs het water.
De teken zijn echt vreselijk op het moment, goed controleren elke keer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:48

Leonie, mooie loop! Wel balen van die teken. Vind dat zulke smerige beesten. :=

Welkom Jitske! Bijleespost lukken bij mij ook niet altijd hoor. :+
De mensen hier gaan letterlijk en figuurlijk hard. :))

Puera, genoten van je bedrijfsuitje dus :D

Ik ben net een rondje op het gemakje wezen lopen. :)
Liep heerlijk eigenlijk. Was verder ook geen spannende training, gewoon een uurtje op comfortabel tempo lopen.
Merk wel dat mijn comfortabele tempo net iets hoger ligt dan voorheen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:50

Samantha_ schreef:
Lekker gelopen Leonie! Mooie plaatjes ook weer!

Ja ik vond het vanaf een uur of 22-23 leuk, toen was de muziek leuker, 2 brothers on the 4th Floor bijv. Daarvoor was boyslife en totally spice, dat vind ik toch wel soft voor een fout feestje. Ik wil springen haha.
Bij totally spice liepen veel mensen weg. Toen ze zeiden nog 1 nummer begon iedereen te juichen haha.
Maar vond het echt een mega verschil met 2 jaar geleden. Dus volgend jaar wordt het weer Defqon in plaats van foute party.

Ik vind 2 brothers on the4th floor echt het beste optreden van allemaal :D . Jammer dat Paul elstak er niet was. Boyslife vond ik leuk maar dat was echt meebleren ipv dansen. := Totally spice vond ik ook echt slecht, toen zijn wij ook maar even een luchtje gaan scheppen.

Goof schreef:
Heerlijk Leonie. Is die laatste dat paadje langs de Rosep? Ik vind het daar heel mooi.
Ja ik was speciaal voor dit paadje naar de Kampina gelopen :)) Echt een van mijn favo paadjes. En aan de andere kant van het bos (waar ik al jaren loop!) ook een heel leuk single track paadje gevonden met wat hobbeltjes zelfs. Zo zie je maar, je kunt paadjes blijven vinden als je gewoon maar wat doet :+

Puera, volgens mij is het Nederlandse (Belgische) woord voor pacer, gangmaker? Maar dat weet ik echt niet zeker.
En ja teken zijn heel vies en naar.

Heeft er iemand van de ervaren buitenland traillopers een goed advies voor een mooie plek of misschien zelfs een leuke gpx voor zuid/zuid-west Duitsland? Zeg maar op de route naar Oostenrijk/Slovenié ten hoogte van Stuttgard (komt echt niet heel precies) uurtje of 4 rijden vanaf Brabant.
En als je er nog een leuke accommodatie bij weet, mag dat ook :Y)

Sherivey, altijd goed om te zien dat er progressie is toch?! Lekker rondje heb je alweer erop zitten. Met dit weer, vind ik het opeens helemaal geen slecht idee. :+ Maar toch slaap ik liever op dat tijdstip. ~~}>

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:17

Ik heb helaas weer een mega dikke enkel. Zal straks eens rekken en strekken en kijken of die dan ondanks dat die dik is wel wat meer wil meewerken. Pijnlijk valt wel mee, ietsjes, maar vooral ook stijf.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:21

Lekker gelopen Sherivey!

Ik heb vanochtend voor werk ook al een rondje gelopen. Op m’n nieuwe tempo 7:00 haha.

O precies hetzelfde hier Leonie, ik mistte Paul ook maar volgens mij was die op Defqon.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:00

Mooie ronde en mooie foto’s, Sherivey!