Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:02

Super gedaan Lieke, echt een topprestatie.

Iedereen die morgen moet/gaat lopen veel succes en let goed op jezelf allemaal.

@SV Discord is een beetje vergelijkbaar met een forum en een chatprogramma in een. Ik weet niet of Slack je wat zegt maar dat is redelijk vergelijkbaar. Iedereen kan een server starten, prive of openbaar en je verzamelt een soort van community met gemeenschappelijke interesse. Op zo'n server heb je dan channels waarin je het met zijn allen over een specifiek onderwerp hebt, ervaringen deelt etc. In die channels is het te vergelijken met een groepschat.

@ieris 10k is ook een leuke afstand om progressie op te zien. De mijl is voor mij echter een betere afstand. Het is kort genoeg om altijd wel in de dag te kunnen passen en een graadmeter te zijn voor kortere afstanden/korte intervallen maar lang genoeg om een indicatie te geven voor waar mijn 5k & 10k race snelheid zal liggen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:24

Supervixen schreef:
Supergoed Lieke en hopelijk komt je man veilig en in goede gezondheid over de finish!

Ik volg een Zwitserse trailrunner, die is vandaag over de finish gekomen van de swisspeaks 360.
360km met 27000 hoogtemeters. Hoe dan.. hij had twee dagen geleden een foto van zijn voeten gepost, veel blaren en daarna helemaal ingetaped.

Zo pff. Hoe lang heeft hij er over gedaan? En er was een finish dus er zullen er vast meer zijn. Dat is wel echt een prestatie hoor. Moet er zelf echt niet aan denken.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:13

Mooie prestatie Lieke! Gefeliciteerd! *\o/*
Hopelijk is je partner ook over de finish gekomen! Wat een afstand hè.. 100 km.

Wij hebben net bericht gekregen dat de trail morgen een uur eerder start en dat de 32 km is afgelast. Alle deelnemers van de 32 zijn teruggezet naar 18 km.
Organisatie moest van de gemeente maatregelen nemen..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:15

Dus hij begint om 10:00 :(

Das poedersuiker want dat red ik niet.

O ik zie dat ik het met de vroegste trein die hier op zondag richting Utrecht vertrekt wel red. Dus dat is fijn. Maar er wordt een snelbus ingezet tussen Utrecht C en Ede want er rijd v.a Utrecht geen trein die kant op morgen. Dan overstap Wolfheze en dan met de bus naar Papendal en dan 15 min lopen en er is wat krap tijd met overstappen :(
En ook terug.
Ik ga jullie heel veel plezier wensen want dit wordt hem voor mij niet.

Overgens wel een wijs besluit. Denk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:27

Huh Namiro bedoel je de freedomtrail? Daar heb ik niks van gekregen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:55

Nee dit gaat niet om de freedom trail!! Gaat om de trail in Maastricht!

Sorry voor de verwarring!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:57

Dat zou toch ook raar zijn SV? Of is het een andere trail?

Wij hebben een prachtige route gelopen, rond 6 uur gestart in Leeuwarden, lekker warm en zonnig en na ruim 20km werd het donker en mistig. We hadden licht mee en verantwoorde wegen gelopen, was wel weer even wennen. Maar zo laat op de dag lopen is het echt niet voor mij, 32km hebben we gered, maar ik ben wel kapot :z :Z

Morgen lekker een rustdag! Voor de lopers morgen, succes met de warmte!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:05

Is indd een andere trail Ninus.
Ik heb SV een app gestuurd en BeFunny een pb.. hoop dat ze die nog leest!!

Knap dat jullie zo laat nog even 32 km gedaan hebben!! Heb je daar niet de hele dag ‘tegenaan gehikt’? Geloof dat ik daar moeite mee zou hebben..
Laatst bijgewerkt door -Namiro- op 09-09-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:07

Komt vast goed! Zou jij de 32 lopen morgen?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:07

Ninus schreef:
Komt vast goed! Zou jij de 32 lopen morgen?

Nee wij liepen al de 18 km!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:30

Ja gelezen hoor.

Maar ik heb ontdekt dat er geen trein gaat tussen Utrecht en Arnhem morgen. En ik dus sowieso de volgende reis moet maken.

Alphen-utrecht CS dan met de bus naar Wolfheze en dan met de bus naar Papendal. En die reis moet ik ook weer naar huis afleggen en dat wordt mij echt te veel van het goede. Dus ik ga het niet doen. Heel veel plezier voor jullie :j

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 06:46

Jammer dat je niet kunt gaan BeFunny! Ik snap het overigens wel hoor..

Kreeg het gisteravond even benauwd toen ik jouw reactie zag en ik niet wist of je mijn bericht nog zou lezen..
had het echt heel erg gevonden als je vanwege een misverstand niet gegaan was!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:34

-Namiro- schreef:
Jammer dat je niet kunt gaan BeFunny! Ik snap het overigens wel hoor..

Kreeg het gisteravond even benauwd toen ik jouw reactie zag en ik niet wist of je mijn bericht nog zou lezen..
had het echt heel erg gevonden als je vanwege een misverstand niet gegaan was!

Ik had nog wel gekeken of het klopte hoor. ik krijg geen mails omdat ik het startnummer had overgenomen. En met deze temperaturen vind ik vervroegen ook wel mogelijk zeg maar. Dus ik had wel zo iets van oliebol. Maar aangezien er bussen ingezet worden tussen Utrecht Centraal ipv de trein (en die bussen rijden ook niet optijd en dat is lastig plannen) vind ik de reis sowieso te lang duren. Normaal is het anderhalf uur naar Arnhem maar heb dan enkel trein en dat is ook gewoon rustig reizen zonder stress. Maar als ik 3 of 4 overstap heb en moet racen naar de 2 verschillende bushaltes dan ben ik al op voor ik van start ga. Maar van de week heb ik ook zitten twijfelen ivm de hitte. En misschien moet dit nu zo zijn. Volgend jaar maar weer :j

Heeeeel veel succes en geniet van jullie loopjes vandaag.

Voordeel voor mij dat ik uit heb kunnen slapen. Afgelopen nachten bijna niet geslapen. Veel wakker door de hitte maar vanacht ook hitte maar ben net wakker en in 1 x door geslapen dusss.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:38

Wauw Lieke, knap gedaan!
Is je partner nog gefinisht?

@Befunny, slaap is ook heel belangrijk! :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:44

Succes vandaag met de warmte *\o/*

Ben ook heel benieuwd Lieke? Is het gelukt?

Viel mee Namiro! Maar ik vind het lastig om voldoende te eten zo zonder avondmaaltijd. En het verschil in temperatuur was weer heel groot, dat voel ik dan weer in mijn spieren. Gelukkig trekt dat ook weer weg en ben ik gewoon weer fit opgestaan, het is nu alweer warm %)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 09:02

Succes voor degenen die nog wel gaan vandaag, loop verstandig!

Helaas is mijn man niet gefinisht, maar op 80k uitgestapt. Hij moest in de nacht een berg beklimmen van 1700 hm, at daarbij te weinig en raakte bovenaan bijna onderkoeld (er kwam al een helikopter om hem mee te nemen). Dat was het 50km punt. Toen is hij dus toch door gegaan, maar lijf was op. Hij ging zo langzaam dat hij uiteindelijk besloot te stoppen. Maar wel gezond en veilig gelukkig. Nu naar huis.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 09:59

Wat een avontuur Lieke! Fijn dat hij veilig thuis is gekomen.

En mooie afstand nog Ninus zo in de avond.

En rusten is ook trainen BeFunny. Dus goed bezig met het uitslapen.

Ik ben vanochtend vroeg vertrokken, stond rond 7.15 hier op de toren van de kaapse bossen naar de zonsopkomst te kijken. Zag ook nog een levende hazelworm. Al met al een succesvolle loop weer. En 2 keer 18 minuten gerend. (Totale afstand inclusief wandelen zo'n 7km).

Heel veel succes op de events gewenst!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:11

Veel succes iedereen vandaag! Hopelijk gaat het goed met de warmte. Befunny snap je besluit, dat is wel een hoop gedoe om aan de start te komen met ov.

Lieke jij gefeliciteerd met je finish, en wat een avontuur voor je man. Gelukkig weer thuis! Alsnog mega prestatie 80 km.

Gister was het hier smorgens flink mistig dus het duurde wat langer voordat het warm werd buiten. Maakte het lopen een stuk fijner :-) . Rondje van 6 km met 6:15/km gelopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:24

Lieke wat jammer dat het net niet gelukt is. Maar na dat avontuur wel heel fijn dat hij veilig terug is.
Ik ga zo even een stukje e biken. Want gister de hele dag thuis geweest om vandaag toch te kunnen lopen. Maar nu moet ik maar wat anders gaan doen :')

Myrthe goed gedaan hoor en ook een mooie tijd hoor _/-\o_
Fenn ook goed gedaan :j

Ik ben zo blij als die hitte voorbij is dan wordt het een stuk aangenamer. Ik ben het echt zat.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:26

Ik wilde om half 9 een rondje gaan lopen. Laten we het erop houden dat ik het geprobeerd heb... Met deze warmte + luchtvochtigheid schiet mijn hartslag gewoon binnen een kilometer boven de 180.

Succes voor degenen die gaan vandaag!

Lieke, wat balen van je man. Maar gezondheid boven alles.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:29

@Tiggs ja dat heb ik ook daarom liep ik van de week wel errug traag, gelukkig volgende week minder warm. Helaas minder tijd om te lopen.
Iig heb jij een poging gedaan.

Mijn eerste loopje zal nu dinsdag zijn met de hardloopgroep. En daarna vrijdag pas dus schiet niet op hier _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:36

Ja ik kan niet wachten op die lagere temperaturen :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:40

Verstandig besluit van je man Lieke, fijn dat hij weer veilig terug is en inderdaad, het is alsnog een monsterprestatie!

Goed gelopen Fenn en Myrthe.

Balen Tiggs, maar het was ook echt al heel vroeg warm vandaag. Niks aan. Gooi zo de paarden maar weer een paar uur op stal, ze blijven maar in de volle zon staan en zoeken niet zelf de schaduw op.

Gisteravond hadden we het gewoon koud tijdens de laatste 10km, stond even stil om de lampen om te doen en lang stilstaan was niet een goed idee. Fijne gedachte dat dit er weer aan komt :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:41

Tiggs schreef:

Nog maar een paar dagen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:17

MyrtheJ schreef:
Tiggs schreef:

Nog maar een paar dagen :D

Zullen mijn hondjes ook blij mee zijn want die komen nu enkel in de tuin. Gewoon wandelen heb ik afgelopen dagen ook niet gedaan.

Er zijn mensen die worden in de winter depressief. Nou ik heb dat nu ;) maargoed ik ben denk wel echt een nler het is nooit goed :')